Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
savarden
Kære Robert.
Syntes det er fint du nu er kommet på banen og vil deltage med dine synspunkter i sagen.
Jeg har jo både skrevet til dig privat og herinde og kan jo i den forbindelse konstatere at du ikke har villet svare på et eneste af mine spørgsmål nogen af stederne.
Der er vist ingen tvivl om du har gjort Bjarne vred og hvem som har ret eller uret i denne sag skal jeg lade være usagt.
Syntes dog det kunne være på sin plads du herinde svarede på hvad arbejde der reelt er blevet udført fra dit firmas side som gør du nu beholder 17000 bath som er blevet betalt for en løst opgave..
Dette mere så vi her på dansk-thai kan forstå begge sider af sagen ?.
mvh
Savarden
Redigeret af savarden d. 30/07-2014 22:25

ho14
undskylder straks min tone i et af mine indlæg skal ikke forkomme ingen.
Tager det til efter retning med det samme Admin.

Jeg kender ikke de lokale metoder i Thailand Robert.
Så hvorfor skulle du frygte dem.
Er det fordi du ikke har rent mel i posen og omgås sandheden meget lemfældigt.
Hvis man opfører sig ordenligt overfor ens kunder så har man vel intet at frygte.
Og jeg truer aldrig nogle med noget fysisk.
De lokale metoder er vel man betaler ens kunder tilbage, hvis man skylder dem noget.
Bare et gæt. Et skud i tågen.
jeg kender ikke de lokale metoder.

Skipper Hans
[quote]Robert Kronberg skrev:

I min optik, så har du blot forsøgt at flytte opgaven over til en billigere leverandør, efter vi har sat tingene på plads, således du har fået et overblik, så du kan benytte en billigere leverandør.

Du finder så en undskyldning for at flytte sagen.

Du er ikke den første, som har forsøgt dette, efter vi har startet en sag.

Det sker desværre ret tit. [unquote]

Den forklaring kommer da noget sent, den havde da vaeret paa plads fra start af denne traad, men bedre sent en aldrig, og det er i oevrigt nogle underlige forklaringer der kommer frem efterhaanden som tiden den gaar og flere og flere kommer med kommentarer.

men haeld blot mere vand paa suppen kok, der kommer gaester...
Redigeret af Skipper Hans d. 30/07-2014 22:27

Robert Kronberg
Kære Savarden,

Han snyder os, som masser af andre kunder forsøger ved at flytte sagen, efter vi har redegjort for sagen.

Han må gerne flytte sagen, men så er der ikke længere tale om en pakkepris, men om anden pris.

Han blev informeret om dette, inden vi udleverede papirerne. Og efter vi havde udleveret papirerne blev han endda tilbudt at levere dem tilbage.

Hilsen, Robert

savarden skrev:

Kære Robert.
Syntes det er fint du nu er kommet på banen og vil deltage med dine synspunkter i sagen.
Jeg har jo både skrevet til dig privat og herinde og kan jo i den forbindelse konstatere at du ikke har villet svare på et eneste af mine spørgsmål nogen af stederne.
Der er vist ingen tvivl om du har gjort Bjarne vred og hvem som har ret eller uret i denne sag skal jeg lade være usagt.
Syntes dog det kunne være på sin plads du herinde svarede på hvad arbejde der reelt er blevet udført fra dit firmas side som gør du beholder 17000 bath som er blevet betalt for en løst opgave..
Dette mere så vi her på dansk-thai kan forstå begge sider af sagen ?.
mvh
Savarden

Redigeret af Robert Kronberg d. 30/07-2014 22:28

http://www.danishschool.dk/thailand/
Frank
Asian Farmer skrev:

buick skrev:

Hvi du er hvem du udgiver dig for (første indlæg) så kan jeg ikke se hvad formålet med dit indlæg er?? altså udover at forsøge at sige trådstarter ikke er en kværulant som hidser sig op over ingen ting og har fået dit? og hans papir sendt retur pga Robert ikke ville arbejde for jer længere.

Du har helt ret i dine betragtninger om at vi skal behandle pigerne ordentligt de fortjener ikke andet selvfølgelig pånær de ikke så få af dem der har en natur mange af os desværre kender ganske godt Sad
men hvad har det med denne sag at gøre der har på intet tidspunkt været fare for at i ikke har kunnet blive gift osv denne sag tog 29 dage? som jeg lige husker pigerne har 90 dages visum så der er-var mere end god tid til at nå det hele også selv om Robert skulle være lidt for langsom .

Og jeg kan ikke se hvad formålet er med dit indlæg.
Du himler hele tiden op som om Robert betalte dig for det.
Og glemmer alt om hvor mange mennesker der har haft en mindre sjov oplevelse med det firma.
Hvis du kan tillade dig at kalde trådstarter for kværulant, hvad kunne man så passende kalde dig og dine indlæg?[/quote]

Du evner ikke at udveksle meninger.

savarden
Hej Robert..
Jeg prøver lige igen...
Kan du ikke kort redegøre for hvad arbejde dit firma har udført ?
mvh
Savarden

Robert Kronberg
Vort standard-honorar for at snakke med mennesker er 10.000 baht per person.

Håber ikke, at du arbejder gratis, hvor du end arbejder.

savarden skrev:

Hej Robert..
Jeg prøver lige igen...
Kan du ikke kort redegøre for hvad arbejde dit firma har udført ?
mvh
Savarden

ho14
Hej.

Jeg er dybt skuffet over mig selv og den opførsel jeg lige har udvist på dette forum det tjener intet godt
Og bestemt heller ikke mig selv på nogen måde.
Beklager det dybt over for eventuelle læser.

Tilbage til en mere sober måde og diskuter på:

Hvorfor brugte du 29 dage på ingen ting Robert Kronberg? Svar udbedes.
Hvorfor skal man true dig med at poste i forums for du reager overhovedet? Svar udbedes.
Hvordan kan man bruge 33 dage på absolut intet? svar udbedes.
Er det rimelig at beholde 17200 bath når man intet har fortaget sig? Svar Udbedes.
Er det ok, at beholde andres penge når man ikke vil udføre arbejdet? Svar udbedes.
Og jeg har mange flere spørgsmål til dig Robert.

Mange flere og husk jeg har dokumentation i orden.
Redigeret af ho14 d. 30/07-2014 22:36

Frank
JS skrev:

@Buick,

Du må have forståelse for at folk har ret til at ytre sig når de har dårlige oplevelser. Dette er et thai forum og emnet er ganske relevant. Dit forsvar af Robert er ensidigt og ensformig.

Ja, alle firmaer oplever åndsvage kunder, men sommetider har kunderne en pointe. Vi har alle oplevet dårlig og utilfredsstillende service før el. siden. Fx kostede min tidl. udlejer (en advokat fra et advokatkontor på Frederiksberg) mig flere tusind kroner pga. af en fejl fra hendes side, en fejl som jeg gjorde opmærksom på fra dag ét. Hun ignorerede fejlen, og nu sidder hun sikkert i den anden ende og synes jeg er et fjols der hele tiden ringer osv..men derfor har jeg ret til at være sur over det og ytre mig på nettet hvis det var det jeg ville.

Bjarne havde nok ikke oprettet tråden hvis alt var gået som forventet. Et eller andet må noget være gået galt. Om Bjarne overdriver el. skriver usandt om visse elementer er vel op til læseren at vurdere, ikke en helt tredje part som dig. Men igen, hvorfor skulle Bjarne bruge tid på at skrive her hvis det hele bare er tom luft?

Hvis nogen skal forsvarer sig er det Robert, men det klarer han ikke særlig godt. Og det er ikke mange indrømmelser Robert kommer med, andet end at udstille Bjarne som en hat.

I bund og grund er det en sag mellem Robert og Bjarne, men jeg synes det er fint at Bjarne deler sine oplevelser, og jeg opfordre andre til at gøre det samme, hvad end de er gode el. dårlige. For jeg er sikker på at Robert har haft mange glade kunder og også vil få det i fremtiden. Han har sikkert forhåbentligt også lært lidt af modgangen herinde mht. service og kommunikation. Han skal i hvert fald oppe sig gevaltdigt hvis jeg skal overveje at blive kunde hos ham engang. Men det virker ikke som om han bekymrer sig om det.

Ensidigt?! Er det forkert at have en mening? Prøv lige at læse din første post i denne tråd igen.

savarden

Kære Robert.
Nej jeg arbejder bestemt ikke gratis men mine ydelser er altid afstemt så kunden aldrig er i tvivl om hvad vilkår jeg arbejder under.
Hvis du har gjort Bjarne opmærksom på dette da arbejdet blev påbegyndt er der jo ingen problemer :hmmmm
Tror jeg fik hørt det jeg ville her, en smule overrasket og dog alligevel ikke
Forsat god aften..

Robert Kronberg
Manden har købt en pakke, og det er aldrig sagt, at vi ikke kan løse opgaven inden for den nye deadline.

savarden skrev:

Kære Robert.
Nej jeg arbejder bestemt ikke gratis men mine ydelser er altid afstemt så kunden aldrig er i tvivl om hvad vilkår jeg arbejder under.
Hvis du har gjort Bjarne opmærksom på dette da arbejdet blev påbegyndt er der jo ingen problemer :hmmmm
Tror jeg fik hørt det jeg ville her, en smule overrasket og dog alligevel ikke
Forsat god aften..

Frank
number1kk skrev:

ja denne tråd har samtidig vist hvem hr von kronbergs rygklappere er.

Nå?

Så har vi måske også fundet én, som tørrer rumpen for Bjarne? God fornøjelse!

ho14
Venter med længsel på svar Robert.

savarden
@Frank hvis man ikke har noget at bidrage med andet end at forsøge at miskreditere andre burde man måske overveje sine indlæg

@Robert.
Fik vist svar på mine spørgsmål... hvis du ikke allerede har det ville jeg råde dit firma til at få lavet jeres forretnings betingelser nedfældet på papir som så udleveres til alle nye kunder.
Herved er der aldrig tvivl heller ikke når noget går skævt...
Hvad angår dit firmas vederlag for at "snakke" med menesker lader vi den bare stå og hænge lidt i luften..
Hvis jeg forstå dig ret har du så snakket både med Bjarne og hans kone...
Min hovedregning siger mig så at Bjarne skylder dig ca 3000 bath... just saying...Shock

Frank
andersnp skrev:

Kunne være interessant om ikke "buick" skrev fra samme IP-adresse som Robert. Du leder igennem hele denne tråd emnet hen på Bjarnes intention med besøget i stedet for Roberts usaglige og dårlige service, som tråden handler om.

Uanset årsagerne til prisen og den langsomme service, så HAR man altså krav på en status og på, hvordan tingene står til med den service man har betalt for. Ellers må pengenen tilbagebetales.

Ellers må Robert begynde at reklamere med, at der absolut INGEN service emails gives. Firmaet er vel så lille, at der kan gives besked, når trinende i visumansøgningsprocessen skrider frem. Og det er Bjarnes kæreste vi taler om. Det er temmelig klart for os alle, der har været turen igennem, at man ønsker en status på, om man snart kan få ens kære at se i Danmark. Så pak sammen buick, du er en usaglig debatør, der åbenlyst har et andet ærinde end at diskutere emnet.

At Robert Kronberg konsekvent ikke svarer på mails kan jeg også skrive under på. Når betalingen er klikket ind på kontoen er manden stille som graven og lader sin hustru (der desværre hverken taler engelsk eller dansk) om de ubehagelige opkald. Sikke en ægtemand.

Måske det kunne være mere relevant at se, om du skrev fra samme IP-adresse som andre. Kender du også Bjarne personligt?

Det er ynkeligt at kalde en mand med en anden holdning en en selv for en usaglig debattør i et debatforum.

Kim Ludvigsen
Bjarne t Jensen skrev:

Jeg kender ikke de lokale metoder i Thailand Robert.
Så hvorfor skulle du frygte dem.
Er det fordi du ikke har rent mel i posen og omgås sandheden meget lemfældigt.
Hvis man opfører sig ordenligt overfor ens kunder så har man vel intet at frygte.
Og jeg truer aldrig nogle med noget fysisk.
De lokale metoder er vel man betaler ens kunder tilbage, hvis man skylder dem noget.
Bare et gæt. Et skud i tågen.
jeg kender ikke de lokale metoder.

Vil det sige, at du ikke har skrevet det, som Robert citerer dig for?

"Eller så ordner vi vores mellem værende på de lokale metoder.
Det er helt op til dig.
Det er ikke sådan jeg ikke kan få ordnet lokalt.
Tænk nu grundigt over det."

Hvis du har skrevet som citeret, så er det noget ynkeligt, at du nu skriver, at du ikke kender de lokale metoder.

Det havde måske været mere relevant at fortælle, at det skrevne var udtryk for desperation, og måske fortælle baggrunden for at skrive sådan og hvornår i forløbet det blev skrevet. Og måske også undskylde for det skrevne. Du gør ikke just dig selv en tjeneste ved at trække i land med en yderst utroværdig forklaring.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Robert Kronberg
Vores forretningsbetingelser står via et link, når vi sender vore kontooplysninger.

savarden skrev:

@Frank hvis man ikke har noget at bidrage med andet end at forsøge at miskreditere andre burde man måske overveje sine indlæg

@Robert.
Fik vist svar på mine spørgsmål... hvis du ikke allerede har det ville jeg råde dit firma til at få lavet jeres forretnings betingelser nedfældet på papir som så udleveres til alle nye kunder.
Herved er der aldrig tvivl heller ikke når noget går skævt...
Hvad angår dit firmas vederlag for at "snakke" med menesker lader vi den bare stå og hænge lidt i luften..
Hvis jeg forstå dig ret har du så snakket både med Bjarne og hans kone...
Min hovedregning siger mig så at Bjarne skylder dig ca 3000 bath... just saying...Shock

savarden
@Robert.
Du kunne måske poste dem her så ingen kan være i tvivl om hvilken vilkår denne sag er indgået under ?
Derudover er jeg ikke helt sikker på hvad der menes med et link ?
Betyder dette at der henvises til en hjemmeside som ikke er statisk og hvor de skrevne vilkår en aftale er indgået under kunne ændres efter godtbefindende ?
Et godt råd... forretningsbetingelserne skal være på papir som udleveres til kunden / vedhæftet dokument eller alternativt som en disclaimer i ens mail.
Redigeret af savarden d. 30/07-2014 23:03

ho14
Venter stadig på svar Robert.
Du har på intet tidspunkt nævnt noget om 10.000 Bath for en samtale.
Har du slugt søm eller hvad.
Vi aftalte en pris personligt i bkk.
så hvad med at svare Robert på mine spørgsmål ?
Venter med længsel på de svar.

Robert Kronberg
Det er vor standardpris, beklager. Jeg kender ikke dit arbejde, men jeg tror, at du næppe arbejder for småpenge. Du købte dog en pakke-løsning, som du trak tilbage. Måske, måske ikke, fordi du ville spare penge, efter du havde brugt vores tid.

Bjarne t Jensen skrev:

Venter stadig på svar Robert.
Du har på intet tidspunkt nævnt noget om 10.000 Bath for en samtale.
Har du slugt søm eller hvad.
Vi aftalte en pris personligt i bkk.
så hvad med at svare Robert på mine spørgsmål ?
Venter med længsel på de svar.

Spring til debat: