Se indlæg|
Integration !
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/01-2006 12:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Suk har du taenk ville ske hvis vi opføre os paa samme maade tro du at Thailand ville vaere lige saa flinke som vi er over for muslimer i Dk. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/01-2006 13:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Vi ville nok ryge en tur i monkeyhouse efterfulgt af en udvisning med et stempel i pasport : IKKE VELKOMMEN I THAILAND
Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/01-2006 13:20 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/01-2006 13:31
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Nu er det jo ikke kun Danmark som har fået ørerne i maskinen: http://www.hallan...oid=111953 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 14/01-2006 14:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Burde det i virkeligheden ikke være så simpelt, at han følger love, skikke og regler dér, hvor man vælger at slå sig ned? Hvis man ikke ønsker det, bør man finde et andet sted. Det hedder vist "skik følge eller land fly". Sådan er det for danskere (og andre), der ønsker at være i Thailand. Sådan er et for thailændere (og andre), der ønsker at være i Danmark. Hvis man er utilfreds med nogle tegninger i en avis, må man jo tage en sag på det efter de gældende regler og se, om man får ret eller uret. I øvrigt er det pudsigt at se, at nogle indvandrere hylder deres grundlovssikrede danske rettigheder, når de kan have fordel af det, men ikke mener, at de samme rettigheder gælder for andre, når det ikke passer dem. / Bjarne |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/01-2006 14:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det at fundamentalisterne har svaert ved at respekt at vi i Dk har ytringsfriheden og demokrati. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 26/01-2006 16:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Tja, det lader åbenbart til at festen fortsætter, nu har Saudi Arabien hjemkaldt deres ambassadør. http://www.bt.dk/...id=416578/ - Og Dansk industri og Arla er allerede begyndt at tude over de mange milliarder man kommer til at gå glip af i tabte eksport fortjenester. Som jeg tidligere har skrevet syntes jeg det var tåbeligt af JP at starte den debat, men jeg syntes det er endnu mere tåbeligt at nogle muslimer simpelthen ikke kan fatte at det ikke er den danske stat eller befolkningen der håner profeten og Islam. De tror at staten bare kan udskrive en stor bøde og sige "fy fy JP" - de har ikke engang begreb om hvordan vores samfund er skruet sammen. - Men hvad kan man forvente af et land som ikke sætte menneske rettigheder særligt højt og har et foragteligt kvindesyn. Nu er jeg sandt at sige spændt på om regeringen nu skal rundt og undskylde med hatten i hånden, eller om man en gang for alle kan stå fast og gøre det klart at vi her har ytringsfrihed og demokrati - så kan de muslimske lande for den sags skyld sagsøge JP for blasfemi og æreskrænkelse. Men mon ikke hensynet til eksporten endnu engang vejer tungest. Redigeret af d. 26/01-2006 18:54 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 26/01-2006 17:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg mener ikke at regeringen skal paa nogen maade undskylde over for nogen muslimenes lande.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/01-2006 19:32
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Tja, hvis Per Stig Møller, som jo så gerne vil huskes for et eller andet i historiebøgerne, begynder at undskylde så er det på ingen måde på mine vegne.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 26/01-2006 23:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hejsa Der hersker ingen tvivl om, at de famøse Muhammed tegninger har skabt vrede i den muslimske verden. Vi kristne ville også blive sure, hvis muhamedanerne begyndte at afbilde Jesus i bar røv eller Jomfru Maria i tanga trusser. Det er naturligvis uheldigt, at store dele af vores eksport til de muslimske lande nu er i fare. Dette vil medføre store økonomiske tab for vores industri og manglende eksportindtægter. Men prøv at vende sagen lidt på hoved! Det kunne måske også afstedkomme, at muslimerne nu er blevet så vrede på os dansker, at de fremover fravælger Danmark som økonomisk tilflugtsland? Man kan kun håbe! Så hvad vi mister på gyngerne – tjener vi på karrusellerne. ![]() Hilsen Rasmus |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 27/01-2006 01:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Tja, hvis man husker tilbage på kunstneren Jens Jørgen Thorsens famøse Jesus film skabte den en del røre blandt kristne. Der var lidt råben og skrigen og skriverier i aviserne dengang, men derfra og så til at andre lande skulle afholde sig fra at handle med DK pga. af det? Desværre vidner det jo bare endnu engang om at visse muslimer tilsyneladende stadig lever i stenalderen - hvor det er ok at tilsidesætte menneskerettigheder og have et meget nedladende kvindesyn. Når man tænker på at Saudiarabien har en ambassadør i DK og vi i mange år har handlet med dem. så burde man da formode at de kendte bare lidt vestlig tankegang og kultur. Det er desværre bare endnu en pind på det store bål der efterhånden ulmer med fremmedhad særligt rettet mod muslimer - og hvor er det dog trist for de muslimer der er fint integreret i vesten. Jeg frygter oprigtig at vi inden for en meget overskuelig årrække vil se egentlig forfølgelse af muslimer i den vestlige verden. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/01-2006 06:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Ja det kan nok ikke undgås at der kommer mere fremmedhad når sådan noget sker For i de fleste danskeres øjne der det jo ikke noget de skide tegninger Så når de nu boykotter os danskere, ja så viser det jo bare hvor dumme muslimer er Bamsen |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 27/01-2006 06:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det er hvis mere at de har en lavere intelligens naar det glaeder vestlig tankegang og kultur og forstaaen at vi har ytringsfriheden.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 27/01-2006 15:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvis der nogen der lyst kan man gaar ind paa denne Links http://ekstrablad...eID=330235 Ekstra Bladet bringer her en række oversættelser af dokumenter, som Islamisk Trossamfund medbragte på delegationens rundrejse i Mellemøsten tegninge af Muhamed Redigeret af John d. 27/01-2006 16:25 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 28/01-2006 01:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg tager sku hatten af for JP - det er fint at de beklager at de har krænket muslimerne, men samtidig fastholder vores ytringsfrihed. http://www.dr.dk/...160853.htm Redigeret af d. 28/01-2006 10:14 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 28/01-2006 01:41
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Kan det virkeligt vaere rigtigt at denne debat som aabenlyst ikke foerer til andet end had til en hel befolkninmgsgruppe faar lov til at koere over 17 sider. Jeg forstaar ikke hvad det har med Danmark/Thailand at goere. Er der nogen der gidder forklare?
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 28/01-2006 03:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Nu udspringer debatten oprindelig i på baggrund af et indlæg omkring integrations lovgivningen. Et emne jeg finder yderst relevant for de af os der er bosiddende i DK og har en thailandsk ægtefælle - eller for dem som ønsker at gifte sig med en udlænding. Der er nok ikke skyggen af tvivl om at det er fordi der er kommet for mange invandrere og flygtninge til DK at loven er blevet strammet - og samtidig at nogle har udnyttet systemet og daværende lovgivning. Med det fremmedhad der efterhånden er ved at opstå, syntes jeg det i aller højeste grad er relevant i forhold til muligheden for at gifte sig med en udenlandsk ægtefælle. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 28/01-2006 09:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Da Saudi-Arabien trusler om at boykotte danske eksportvarer vil de saa ikke vaere paa tide at vi se paa og Abu Laban og de andre tomhjernede imamer og mullaher udvisning af Danmark inddrage af opholdstilladelse eller dansk borgeskab for uønskede muslime der ikke kan tilpasse saa det danske samfund. Disse 5 kolonne-elementer haft held til at ramme danske virksomheder og danske arbejdspladser ved at rejse rundt og udbredte løgne og negativt om Danmark lad os sammtide stoppe for samt kontanthjælpsydelser til imamer og mullaher herboende i Danmark og andre muslimserne der er paa kontanthjælpsydelser Lad os sammtide stoppe for dansk ulandsbistand til de muslimske lande Her taenke jeg paa de 100 mio. kr. til det palæstinensiske styre efter de har faet valget Hamas da de jo er en terroristregering og alle de andre mio. vi giver ud til muslimske lande saa kan Saudi-Arabien hjaelpe disse lande i sted at vi skal gore det. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 28/01-2006 09:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg kan ikke se at det skulle vaere at hade en andre gruppe men mere at oplysnig om hvad der er galt med den maade vi i danmark har lavet integrations i forhold til muslimer. Jeg har svaert ved at se at der skulle vaere de store problemmer med at integrations thai i det danske samfund i forhold til muslimer Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 28/01-2006 10:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
clydehaumann skrev: Kan det virkeligt vaere rigtigt at denne debat som aabenlyst ikke foerer til andet end had til en hel befolkninmgsgruppe faar lov til at koere over 17 sider. Jeg forstaar ikke hvad det har med Danmark/Thailand at goere. Er der nogen der gidder forklare? Clyde, Det var mig, der startede denne debat, og min intention var, at debatten skulle handle om, hvordan integrationen af udlændinge foregår i Danmark. For jeg synes, at der er stor afstand mellem de mange flotte ord på Integrationsministeriets hjemmeside og den politik, der bliver ført ud i livet. At debatten så til tider bliver " kapret " af folk med yderliggående synspunkter kan jeg desværre ikke gøre noget ved. Mvh. Mads |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/01-2006 11:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa ALLE I må undskylde men jeg har lige slettet 4 indlæg da jeg vil stoppe den ordkrig som nu igen var startet Så nu håber jeg at i stopper de personlige indlæg Bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















