Se indlæg|
Pensionister
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 15/12-2008 12:30
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
ohayo hvis du ikke kan leve i Thailand for en Dansk pension, så burde du sgu starte med at finde ud af hvad tingene koster her ude... Hvordan hulen tror du Thaier får hverdagen til at fungere, for 10% af det...... Nej rigtig vi har nogle vaner som koster lidt mere, men med en Dansk pension hver mdr, kan vi leve som konger her. kikker lige på det Manse.. At base, holders of the permit can now move around the European Union and have a right of residence in other countries who are signed up to 2003/109/EC. Studying, working and 'gainful economic acitivity' are subject to certain national laws. Det passer jo ikke sammen med at hun kun kan komme som turist, eller er danmark ikke med i EU.. eller har Danmark deres egne regler indenfor EU. Jeg er helt på det rene med at får man Visa til f.eks tyskland, kan man frit rejse ind i dk.. Efter sigende skulle det være nemmere at få visa til Tyskland end til k. det var...... permanent visa..... jeg hæftede mig ved.. Har man permanent ophold i f.eks tyskland, hvad er så til hindrer for hun er i DK.. Ja altså jeg ved det ikke, så derfor spurgte jeg.. |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 15/12-2008 13:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Til le-si. Jeg har for længst fundet ud af hvad tingende koster, og prøv nu lige at læse mit indlæg igen, jeg skriver ikke nogen steder at jeg ikke kan leve for min pension, det handler ikke om det, men det vil du finde ud af hvis du følger lidt med i denne tråd. |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 15/12-2008 14:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
[quote]manse skrev: Hvad søren er du allerede tilbage manse. ![]() |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 15/12-2008 14:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 150 |
The Missing Link / Erik: Har jeg intet mål med mit såkaldte brokkeri? Det kan du den onde lyneme bide spids på at jeg har, og det er at få DIG flyttet over i et relevant forum (www.k10.dk) - hvor du kan boltre dig med alle de andre eksperter i kunsten at udnytte den danske sociallovgivning sådan lige op til stregen. Jeg synes det er vigtigt at få brudt alle muligheder for at danskere i DK bliver bekræftet i deres smålige fordomme om at "det gode, behagelige liv i Thailand" = "danskere der ikke gider/kan/vil arbejde", og så brokker de sig fandme osse fordi de ikke kan leve af deres pension derude! Har i da mistet forstanden og anstændigheden allesammen? Forstår i slet ikke hvilke problemer det kan give jer, når der skal aktioneres både her og der for alle de påståede uretfærdigheder?? Vågn dog op fjolser!!
Redigeret af JackD d. 15/12-2008 14:20 |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 15/12-2008 14:22
|
|
The Missing Link skrev: Jeg har aftjænt min værnepligt, arbejdet som mure i 40 år, jeg har tjænt retten til at brokke mig over social uretfærdighed Hvem fanø er du ?? Det giver dig fanø ikke lov til at ville til at bedrage den danske stat, det vil sige en alm mand som mig og mange andre. Så vil jeg da skide på, hvad du har bedrevet før. Jeg håber, døren vil være stænget for dit foretagende med en proforma skilsmisse. Du kendte squ betingelserne, inden du tog til Thailand. Så den sociale uretfærdighed du er ude for, er nok at myndighederne har gennemskuet dig og dit bedrag, og dit notoriske brokkeri. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 15/12-2008 17:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Kære venner. Har vi ikke glemt hvad denne tråde skulle handel om og grunden til at man diskutere dette emne. Redigeret af thaikurt1 d. 15/12-2008 17:03 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 15/12-2008 23:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Til Lesi o. a. En folkepensionist har efter skat langt fra 10 gange så meget som en thai der arbejder og hvis man vil leve her, er man nødt til at have en sygeforsikring, da man ikke bare kan tage til DK og blive indlagt på hospitalet. Efter betaling af en sygeforsikring. som ikke engang ligner hvad man får gratis som boende i DK, så er der mellem 10. - 20.000 baht pr. md. alt efter hvor gammel man er blevet. Det kan man ikke leve som en konge for, ihvert fald ikke som Kongen af Thailand ![]() Jeg er ikke folkepensionist, men lever af min privatpension, som heldigvis er lidt større end folkepensionen, men jeg føler for dem der må leve af en folkepension. Jeg begriber heller ikke hvorfor der er flere på dette forum, som har så ondt et vist sted over at nogle flytter f.eks. til Thailand, når de går på pension, efter et langt arbejdsliv. Man betaler jo stadig skat i DK og også sundhedsbidrag, uden at man kan få et sygesikringskort. Når der går gigt i knoglerne, så kan man leve i Thailand uden evige smerter ![]() Tak til alle de som gør en stor indsats for at forbedre forholdene for pensionister bosat uden for danmark og EU (+enkelte andre lande) Conrad |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 16/12-2008 00:23
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Tak til Conrad. Det er så sandt som det er skrevet, ja det er en skam, der er nogle stykker som prøver at ødelægge den for mange vigtige tråd. Conrad skrev: Til Lesi o. a. En folkepensionist har efter skat langt fra 10 gange så meget som en thai der arbejder og hvis man vil leve her, er man nødt til at have en sygeforsikring, da man ikke bare kan tage til DK og blive indlagt på hospitalet. Efter betaling af en sygeforsikring. som ikke engang ligner hvad man får gratis som boende i DK, så er der mellem 10. - 20.000 baht pr. md. alt efter hvor gammel man er blevet. Det kan man ikke leve som en konge for, ihvert fald ikke som Kongen af Thailand ![]() Jeg er ikke folkepensionist, men lever af min privatpension, som heldigvis er lidt større end folkepensionen, men jeg føler for dem der må leve af en folkepension. Jeg begriber heller ikke hvorfor der er flere på dette forum, som har så ondt et vist sted over at nogle flytter f.eks. til Thailand, når de går på pension, efter et langt arbejdsliv. Man betaler jo stadig skat i DK og også sundhedsbidrag, uden at man kan få et sygesikringskort. Når der går gigt i knoglerne, så kan man leve i Thailand uden evige smerter ![]() Tak til alle de som gør en stor indsats for at forbedre forholdene for pensionister bosat uden for danmark og EU (+enkelte andre lande) Conrad |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 16/12-2008 03:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 153 |
Eddie skrev: The Missing Link skrev: Jeg har aftjænt min værnepligt, arbejdet som mure i 40 år, jeg har tjænt retten til at brokke mig over social uretfærdighed Hvem fanø er du ?? Det giver dig fanø ikke lov til at ville til at bedrage den danske stat, det vil sige en alm mand som mig og mange andre. Så vil jeg da skide på, hvad du har bedrevet før. Jeg håber, døren vil være stænget for dit foretagende med en proforma skilsmisse. Du kendte squ betingelserne, inden du tog til Thailand. Så den sociale uretfærdighed du er ude for, er nok at myndighederne har gennemskuet dig og dit bedrag, og dit notoriske brokkeri. Hvad for social bedrag ? jeg mener her du skal forklare dig eller holde din kæft lukket. Nej jeg kendte ikke betingelserne ved at flytte til Thailand og jeg blev tvangsforflyttet da jeg ansøgte om en ægteskabserklæring, med et halvt års tilbagevirkende kraft, Vi fik ikke engang lov til at bosætte os i Danmark. Er der tale om proforma skilsmisse, opstår den kun på grunslag at udlænsingestyrelsens § 9 som er modstander af min kones ønsker om at komme til Danmark. Da vi ikke havde mulighed for at flytte til Danmark efter dedanske udlændingelove , hentede jeg og fik hjælp i Sverige i 2006. Den social uretfærdighed jeg bliver udsat for er nøjagtig den debatten her drejer sig om, manglende pensionstillæg uden for EU. The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 16/12-2008 03:12
|
|
ohayo skrev: Tak til Conrad. Det er så sandt som det er skrevet, ja det er en skam, der er nogle stykker som prøver at ødelægge den for mange vigtige tråd. Conrad skrev: Til Lesi o. a. En folkepensionist har efter skat langt fra 10 gange så meget som en thai der arbejder og hvis man vil leve her, er man nødt til at have en sygeforsikring, da man ikke bare kan tage til DK og blive indlagt på hospitalet. Efter betaling af en sygeforsikring. som ikke engang ligner hvad man får gratis som boende i DK, så er der mellem 10. - 20.000 baht pr. md. alt efter hvor gammel man er blevet. Det kan man ikke leve som en konge for, ihvert fald ikke som Kongen af Thailand ![]() Jeg er ikke folkepensionist, men lever af min privatpension, som heldigvis er lidt større end folkepensionen, men jeg føler for dem der må leve af en folkepension. Jeg begriber heller ikke hvorfor der er flere på dette forum, som har så ondt et vist sted over at nogle flytter f.eks. til Thailand, når de går på pension, efter et langt arbejdsliv. Man betaler jo stadig skat i DK og også sundhedsbidrag, uden at man kan få et sygesikringskort. Når der går gigt i knoglerne, så kan man leve i Thailand uden evige smerter ![]() Tak til alle de som gør en stor indsats for at forbedre forholdene for pensionister bosat uden for danmark og EU (+enkelte andre lande) Conrad Flot skrever, Conrad ! Grunden til nogle folk har ondt et vist sted, kaldes " misundelse " ![]() ![]()
The Missing Link
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 16/12-2008 05:39
|
|
Ankestyrelsen til mig Vis Svar Kære Erik Larsen Ankestyrelsen skal hermed bekræfte, at vi har modtaget Deres mail af 5. december 2008 vedrørende klage over forskelsbehandling i lovgivningen på samme førtidspension tilkendt før og efter 1. januar 2003. Ankestyrelse skal beklage, at De først modtager bekræftelsen nu. Ankestyrelsen skal oplyse, at vi desværre kun kan svare generelt på Deres henvendelse pr. mail. Hvis henvendelsen skal betragtes som en indsigelse mod Ankestyrelsens afgørelse af 11. juli 2006 bedes De oplyse dette. Ankestyrelsen har da brug for en sikker mail for at kunne svare på en indsigelse via mail. Ankestyrelsen kan til det anførte i Deres mail af 5. december 2008 oplyse, at reglerne om førtidspension, pensionstillæg og grundbeløb fremgår af lov om social pension samt lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v. Ankestyrelsen har ingen mulighed for at ændre på disse regler eller på selve beløbstørrelserne for grundbeløb og pensionstillæg Ankestyrelsen har forståelse for Deres problemsstilling, men kan desværre ikke gøre yderligere i anledning af Deres henvendelse. Med venlig hilsen Lene Hansen Lykkeaa Fuldmægtig Ankestyrelsen Amaliegade 25 1256 København K Tlf: 33 41 1200 www.ast.dk The Missing Link
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/12-2008 05:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Man kan hele ikke forvente en andre svar fra Ankestyrelsen. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 16/12-2008 07:05
|
|
Er der nogen der kan hjælpe med at finde Ankestyrelsens afgørelse af 11. juli 2006, det se ud til på Ankestyrelsens hjemmeside at der ikke er en afgørelse af 11. juli 2006 Erik SubmitSearch Resultatet af din søgning Søgningen efter 'Ankestyrelsens afgørelse af 11. juli 2006' gav 1 resultat(er), som vises nedenfor. Søg i Principafgørelser og antagne principsager Du kan også søge specifikt i vores andre databaser, der alle omhandler principielle sager. - Princip afgørelser - Antagne principsager Emne Overskrift Dato Format Artikel Nyt fra Ankestyrelsen nr. 2 - juni 2007 Gode resultater med Lean - uden eksterne konsulenter. Stor stigning i klagesager om anerkendelse af psykiske erhvervssygdomme. Tilladelse til kunstig befrugtning. 26.06.2007 Side 1 af 1 - <> Læs mere Søgetips Der kan ikke søges på 'OR' eller 'NOT' - flere ord adskilt af mellemrum, vil automatisk blive regnet for 'AND' Få teksten læst op Få teksten gjort større The Missing Link
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 16/12-2008 13:29
|
|
missing link: Hvad for social bedrag ? jeg mener her du skal forklare dig eller holde din kæft lukket. Nej jeg kendte ikke betingelserne ved at flytte til Thailand og jeg blev tvangsforflyttet da jeg ansøgte om en ægteskabserklæring, med et halvt års tilbagevirkende kraft, Vi fik ikke engang lov til at bosætte os i Danmark. Social bedrageri er når man som i dit tilfælde, vil lade dig skille for at kunne rejse hjem til DK med 'din' søn. Samtidlig sidder du og tuder over din 'kone' kun kan besøge jer tre måneder af gangen. Det er kun DIN og ALENE DIN egen skyld, at du IKKE har sat dig ind i reglerne inden du bosætter dig i Thailand. Men fis du nu endelig til Sverige, hvis de vil ha jer, for jeg håber sateme ikke DK giver efter for dit bedrageri. |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 16/12-2008 16:15
|
Sådan Eddie! Det er da det mest utrolige folk kan bilde sig selv ind, blot fordi man har "knoklet" i 40 år og aftjent sin værnepligt osv. Det giver sgu' da ikke automatisk ret til at bøje og vride ens opfattelse af hvad der er lov og ret?! Erik/The Missing Link: De regler er lavet for bl.a. at sikre at DK ikke om 30-40 år ender som en muslimsk stat med sharialovgivning...Der er allerede 4-500.000 af dem, det er rigeligt synes jeg. Får de mere at sige i fremtiden, så kan du godt glemme alt om pension, bistand, sygedagpenge m.m. - det vil IKKE eksistere. Der vil kun være et sharia-styret kalifat, hyggeligt ikke? Godt jeg er kreperet til den tid! God tur til Sverige... De svenske politisk korrekte idioter, har endnu ikke opdaget hvad der er ved at ske med deres hyggelige Pippi Langstrømpe "Folkhem". De har jo inviteret revl og krat til landet, og nu sidder de efterhånden i lort til halsen: Bandevold og krig, massevoldtægter af lyse, blåøjede "ludere" og masser af kriminalitet, og Svenskerne har af deres politikere fået besked om at holde kjeft.. Joh, der er dejligt i Sverrig, hyg du dig ovre i Malmø eller Landskrona's ghettoer. Redigeret af JackD d. 16/12-2008 16:21 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 16/12-2008 16:55
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Conrad skrev: Til Lesi o. a. En folkepensionist har efter skat langt fra 10 gange så meget som en thai der arbejder og hvis man vil leve her, er man nødt til at have en sygeforsikring, da man ikke bare kan tage til DK og blive indlagt på hospitalet. Efter betaling af en sygeforsikring. som ikke engang ligner hvad man får gratis som boende i DK, så er der mellem 10. - 20.000 baht pr. md. alt efter hvor gammel man er blevet. Conrad He he jeg glæder mig sgu til at se konens lønseddel om små 14 dage, hvis de er steget så meget i løn......... Nøj mand vi skal have det sjovt....... Hun fik udbetalt løn i fredags.. uden overtid ... 2.300 thb for 14 dage og minibea er i den bedre ende af lønskalaen. nu er der jo helt faste regler for hvor meget vi kan få i Dansk pension, når jeg engang når så langt kan jeg få 37/40 dele.. vel omkring små 30.000 thb pr mdr. alt afhængig af vekslekurs. Kan man ikke leve godt for det, skal man måske sætte sig lidt ind i hvad det koster at leve her ude. Jo jo jeg har hus osv betalt, så det er kost og forbrug.. Hvordan du havner nede på 10.000 thb + det må skyldes nogle specielle omstændigheder. men for 10.000 thb joe rigtig, så skal der da spares.. Hvis du betaler ca 2.ooo thb pr mdr for en forsikring, vil jeg vove et øje og sige, du får meget tæt på hvad du kan forvente i dk.. Plus det koster en brøkdel her ude for mindre lidelser på de lokale klinikker, af hvad du skal betale for medicin i dk.. Ok en anden vinkel er. prøv at involvere dig lidt, start med at få en tabianbahn så kan du såmænd risikere at de behandler dig på 30 thb kort betingelser Så skal man dæleme være meget syg før det koster 100 thb....Sidst jeg fik Majs eksem, var jeg til behandling 3 gange på vores lokale sygehus, fik adskillige poser medicin og cremer.. alt i alt 95 thb.. Og ja det hjalp sørme........ Jeg tror såmænd heller ikke der er så mange der har ondt et vist sted over at vi er nogen som flytter til Thailand af forskellige årsager.. Mig også bla pga gigt, dog uden pension. Det er nok mere. Jeg vil have. Dk skal give mig. Samt når nogen åbenlyst skriver om at snyde systemet.. Redigeret af xxxx d. 16/12-2008 17:11 |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 16/12-2008 17:30
|
For hulen le-si, hva' lever du af?! Hvad er et "tabianbahn" og hvordan får man det? 37/40? Har du været bosat udenfor DK i lang tid? Jeg skal da huske at regne ud og tjekke med alle mine udlandsophold overalt i verden, måske man ikke får en rød øre i pension til den tid.. ![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 16/12-2008 19:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Le-si, vil du bryde dig om at blive indlagt på et 30 bath hospital hvor man ligge ca. 40 personer på samme stue. Jeg står over for at skal have 2 nye knæer og det kan de slet ikke lave på et 30 bath hospital. Jeg vil også i den forbindelse sige at 20 - 30000 bath kan vores fam. ikke eksistere, så jeg er glad for at jeg har en privat forsikring som hjælper os. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 17/12-2008 02:28
|
|
Eddie skrev: missing link: Hvad for social bedrag ? jeg mener her du skal forklare dig eller holde din kæft lukket. Nej jeg kendte ikke betingelserne ved at flytte til Thailand og jeg blev tvangsforflyttet da jeg ansøgte om en ægteskabserklæring, med et halvt års tilbagevirkende kraft, Vi fik ikke engang lov til at bosætte os i Danmark. Social bedrageri er når man som i dit tilfælde, vil lade dig skille for at kunne rejse hjem til DK med 'din' søn. Samtidlig sidder du og tuder over din 'kone' kun kan besøge jer tre måneder af gangen. Det er kun DIN og ALENE DIN egen skyld, at du IKKE har sat dig ind i reglerne inden du bosætter dig i Thailand. Men fis du nu endelig til Sverige, hvis de vil ha jer, for jeg håber sateme ikke DK giver efter for dit bedrageri. Hallo Hallo, Jeg skal ikke skilles og min kone skal flytte med til danmark Hvad med at læse i stedet for at tro du læser ![]() ![]()
The Missing Link
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 17/12-2008 02:39
|
|
JackD skrev: Sådan Eddie! Det er da det mest utrolige folk kan bilde sig selv ind, blot fordi man har "knoklet" i 40 år og aftjent sin værnepligt osv. Det giver sgu' da ikke automatisk ret til at bøje og vride ens opfattelse af hvad der er lov og ret?! Erik/The Missing Link: De regler er lavet for bl.a. at sikre at DK ikke om 30-40 år ender som en muslimsk stat med sharialovgivning...Der er allerede 4-500.000 af dem, det er rigeligt synes jeg. Får de mere at sige i fremtiden, så kan du godt glemme alt om pension, bistand, sygedagpenge m.m. - det vil IKKE eksistere. Der vil kun være et sharia-styret kalifat, hyggeligt ikke? Godt jeg er kreperet til den tid! God tur til Sverige... De svenske politisk korrekte idioter, har endnu ikke opdaget hvad der er ved at ske med deres hyggelige Pippi Langstrømpe "Folkhem". De har jo inviteret revl og krat til landet, og nu sidder de efterhånden i lort til halsen: Bandevold og krig, massevoldtægter af lyse, blåøjede "ludere" og masser af kriminalitet, og Svenskerne har af deres politikere fået besked om at holde kjeft.. Joh, der er dejligt i Sverrig, hyg du dig ovre i Malmø eller Landskrona's ghettoer. Hvad har du taget af tabletter idag eller er det røgen fra Petter Belli tobak, noger er der gal ???? ![]() ![]()
Redigeret af The Missing Link d. 17/12-2008 02:44 The Missing Link
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.