Se indlæg|
Pensionister
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 17/12-2008 02:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 153 |
JackD skrev: For hulen le-si, hva' lever du af?! Jeg skal da huske at regne ud og tjekke med alle mine udlandsophold overalt i verden, måske man ikke får en rød øre i pension til den tid.. ![]() Vi kan jo bare ønske du kan få det godt uden fuld pension, på ligefod med dem uden for EU The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 17/12-2008 09:49
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
huratho skrev: Hej Le-si, vil du bryde dig om at blive indlagt på et 30 bath hospital hvor man ligge ca. 40 personer på samme stue. Jeg står over for at skal have 2 nye knæer og det kan de slet ikke lave på et 30 bath hospital. Jeg vil også i den forbindelse sige at 20 - 30000 bath kan vores fam. ikke eksistere, så jeg er glad for at jeg har en privat forsikring som hjælper os. Hilsen Hugo Ja ja sådan kunne det selvfølgelig også læses. Jeg skal forhøre mig hvad det koster at få eneværelse, kender en som lige har været indlagt, eller rettere hendes familie, for hun havde desværre for meget kræft til at der kunne gøres noget. Jeg startede med at skrive hvad en forsikring koster. Dernæst gav jeg et eksempel på hvor man sagtens kan bruge et lokalt hospital... Til det med hvad man kan leve for, er blevet diskuteret en del i tidligere tråde. Og vi bliver aldrig enige..... ![]() |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 17/12-2008 09:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
Hej nu er vi ved at køre af sporet, det er ikke lige det denne tråd handler om. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 17/12-2008 10:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Le-si Hvis du har en syge-forsikring koster det ingenting, du får over-i-købet THB 1000 om dagen i lommepenge. Du har ret i at det er umulig at tale om hvormeget man skal bruge hver mdr., men een ting er at du er nød til at se på de faste udg. og så tage den derfra. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 17/12-2008 12:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Det er vel sådan, hvis man har lyst til at bryde en tråd, ja så har man jo forskellige muligheder for dette, hvis det er dette man har lyst til. Hvad med at komme tilbage på sporet, så vi kan blive fri for personlige udbrud om noget andet. Det er jo enhver frit for at starte en ny tråde, og derigennem, at få sine synspunkter belyst af andre. Det er bare så sørgeligt at se hvad der er ved at ske her på siden, nogle kan ikke få nok, og bruger seriøse tråde til at komme med andre private tanker for at lede de forskellige, i andre bokse. Hvad er der gang i fra forskellige som JackD og den kære Le-Si. Få dog jeres liv til at fungere. ![]() |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 17/12-2008 14:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 150 |
Citat (Manse): "Få dog jeres liv til at fungere"! Mage til nedladende og idiotisk kommentar har jeg ikke set før, og det kommer fra ham, der nu for gud ved hvilken gang laver et come-back der ku' gøre selv en Frank Sinatra misundelig. (Forstod du den manse? - Ellers send en PB så jeg kan forklare). DU prøver gang på gang at vride DTW i en retning der lige akkurat passer dig og dit noget indskrænkede provinsliv i Thailand. Jeg fatter ikke hvordan du (og andre..) kan leve derude på bøhlandet, det gør jeg virkelig ikke. I ta'r sgu' skade af det, og det ses osse her på siden i alle kommentarerne. DU sku' ta' og få dig et liv der passede til en vesterlænding, istedet for at kopiere et thai-liv, der ikke kan blive andet end et patetisk skuespil, latterligt! PS: Tråden handler om pensionister, det er du vel osse? |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 17/12-2008 14:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Desværre Manse, at få denne kamp, der var startet af ærlige, danske skatteydere der føler sig snydt af den danske stat, er ødelagt på denne tråd er uden tvivl rigtig - og jeg tror ikke den kan bringes på sporet igen"! Webmaster har dog stadig åbent for brugergruppen, men da de fleste af gruppens virkeligt aktive deltagere har sagt fra - forståeligt nok - så, tror jeg heller ikke, at der her vil komme igang i sagen igen! Ærgeligt, for der blev da forsøgt at kæmpe for såvel nuværende som kommende pensionister ! - Og folkepensionist ønsker vel mange at blive, også med mulighed for bosættelse efter et langt arbejdsliv, uden at skulle straffes af det danske samfund... Men jeg har også observeret, at mange her på DTW, endnu har år inden pensionsalderen opnås - men glæd jer eller frygt den allerede nu - pludseligt en dag ringer klokken - og for rigtigt, rigtigt mange bliver det en meget kedelig overraskelse... - endnu engang glædelig jul... Redigeret af bangkoknielsen d. 17/12-2008 14:39 |
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 17/12-2008 14:51
|
|
Nej det bliver nok svært at bringe denne tråd på sporet igen, især når JackD og Eddie mf. prøver på at kaste grus i maskineriet og ellers ikke bidrager med noget som helst, vi kan kun håbe på de finder en anden tråd til deres pladder, så vi kan få fred til at arbejde med det den her tråd handler om. Jeg vil kæmpe til det sidste for at få de uretfærdige regler lavet om, det bliver ikke ledt, men holder vi ved tror jeg det lykkedes en dag. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/12-2008 14:58
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Til dem som ikke forstår hvorfor jeg ikke blander mig, så kan jeg oplyse at jeg tidligere har prøvet at få tråden på ret køl bla. ved at flytte tråden (læs indlæg). Men det blev hellere ikke modtaget helt vel. Så jeg springer lige over med at blande mig mere i denne tråd - indtil jeg enten låser den eller sletter den og er fuldstændig uimodtagelig for yderlige påvirkninger og udelukker dem som brokker sig med hård hånd. Men hold da helt ferie man skulle ikke tro at overskriften på tråden var "Pensionister", men rettere "Pattebørn". For der er vist flere som mere opfører sig som pattebørn end voksne mennesker. Så nu synes jeg efterhånden at I bør tage en beslutning om I vil fortsætte med at lege pattebørn eller om I selv kan finde ud af at snakke ordentlig til hinanden og holde fokus på hvad de enkelte tråde omhandler. Ovenstående er naturligvis ikke henvendt til alle, men til enkelte som ikke helt kan finde ud af at gebærde sig. Jeg vælger at tro på at de enkelte selv ved med sig selv om der er gået lidt for meget tudefrans i den og om man er med til at ødelægge noget for nogle andre. Så skal vi ikke lige prøve at få fokus tilbage og få stoppet alt det ævl og kævl som har præget DTW her i denne måned ? Webmaster Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| jensen56 |
Lagt på d. 17/12-2008 15:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej Webmaster! Vil du smide folk ud, kun fordi de brokker sig over du låser tråden eller sletter den, så er du at regne for det samme som PAD!!! Hvad er det for en politik??? Ja, samme politik som PAD praktisere lige her og NU og som de fleste ikke kan tolerere. FACISME!!! Ved godt jeg bliver smidt ud nu, men du skal vide Kim, at der er mange af samme mening, men de tør ikke melde ud af fare for og ryge ud. Det rager mig en høstblomst at du smider mig ud for det fortæler måske mere om dig selv. Tror godt de fleste kender grænserne for hvad de kan tillade sig og skrive og kommer de ud over det, så må de have et gult kort. Hallo, det er sgu da ikke en ammestue. De fleste er folk på TDW er folk med hår på brystet, men som i manses tilfælde, hvis du giver en lille smule modstand, så er han lige klar til og tage strikken. Den gamle gavstrik har efter et langt liv ikke opdaget, at det er modstand der giver ham styrke. Det er lidt underligt, at HVER gang "din lille manse" kommer på banen, så er der ballade. Hvorfor-hvorfor??? Gider ikke og bruge mere krudt på det "Katoy-fis". Bukker og takker farvel for denne gang. Ps: Har lagt mærke til, at efter du har skrevet dit indlæg KIM, så bliver folk lidt tamme...Er det tilfredstillende at du har en sådan magt i dette forum??? Du kan svare mig på mail, hvis ikke det er under din værdighed. Kunne godt have skrevet til dig på mail, men du truer samtlige medlemmer med og blive smidt ud, så derfor dette indlæg. Med venlig jule hilsen til jer alle (også KIM) Jensen56 PS: kan da godt se at bliver alle dem der er lidt urolige smidt ud, så bliver der mere plads manse, xxx, xxxxx og de få andre af samme mening og så er det ren sukker og "den hårde kerne" kan køre videre i samme spor. Kim, prøv og ta´skyglapperne af og gå ind i de tråde, hvor tingene er løbet løbsk og se om ikke dine små favoritter har en stor del af skylden... måske hele skylden.. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/12-2008 16:08
|
|
Hejsa Jensen56, Jeg er ikke overrasket over dit indlæg for jeg har set lignende indlæg hver gang jeg har prøvet at sætte en stopper for det ævl og kævl som præger DTW lige for tiden. Så intet nyt i dit indlæg og jeg er faktisk ikke engang uenig med dig. Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har været med herinde og om du har oplevet de andre gange hvor jeg har fundet det nødvendigt at trække en streg i sandet. Men det korte af det lange er at det hjælper for en tid. Sørgeligt at det er nødvendigt, men det er det altså - og mine skuldre er brede nok til at udelukke folk som ikke fatter budskabet selvom det ender i brok. Og påstanden om at jeg holder hånden over visse fremfor andre giver jeg ikke en skid for. Nu har jeg hørt på det ævl i 11 år, og jeg tror nok dem som har været med i den tid efterhånden har oplevet at det ikke er tilfældet. Og om det er retfærdigt at jeg har sådan en magt. Det kan diskuteres. Men hvis det passer mig så består eller lukker siden helt efter mine lyster. Længere er den ikke og det kan man acceptere eller ej. Men i stedet for at pege fingere af min magt, så synes jeg hellere du skulle melde ud med om du finder siden læsværdig og brugbar med alt det ævl vi har set den seneste tid. Jeg synes ikke og derfor legen stopper nu. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/12-2008 16:11
|
|
I øvrigt også god jul til dig og alle andre herinde :-)
Med venlig hilsen
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 17/12-2008 17:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
God beslutning Webmaster, for med nuværende kommentarer og personlige angreb, er den ærlige kamp spildt. At jeg bad om, at tråden fortsatte "åbent" var i håb om, at der ville komme en masse gode ideer til fortsat kamp for sagen... Desværre er det jo gået modsat - og stadigvæk, jeg forstår ikke, at mange folk, her på DTW, slet ikke interesserer sig for hvordan økonomien i alderdommen, eller hvis uheld rammer en før, bliver uretfærdiget behandlet af Danmark, såfremt man, måske af flere grunde, bosætter sig på den "anden side af plankeværket"... I håbet om en god jul til alle... |
|
|
|
| HansW |
Lagt på d. 17/12-2008 17:47
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Til Bankonielsen med flere der oensker en god dialog paa denne traad: Jeg startede nogle spoersmaal da jeg blev medlem specialt under denne rubrik, fik nogle gode (de fleste) og nogle lidt for personlige kommentarer, hvorved jeg har vaeret paa sidelinien,, jeg laeser denne traad men har ikke oensket at bidrage da jeg finder at der er for mange der kun kritiserer istedet for at kommenterer diverse indlaeg, jeg har faaet klaret mine spoergsmaal, vedr efterloen, saa dette er ikke en mulighed for mig, med hensyn til folke pension, ja saa faar jeg maximum grundbeloebet da jeg har vaeret bosat udenfor DK for laenge til at opnaa 40 aars reglen mellem de 15 og 65 aar. (maaske mindre) Jeg er saaledes noedt til at vaere selv forsynet naar jeg engang gaar paa pension, men det betyder ikke at jeg ikke foeler og haaber for dem som maatte faa glaede af en aendring af diverse tillaeg kan tages med til eksemblvis Thailand. Haaber at alle faar en god jul samt et godt og velsignet nytaar. Jeg ser frem til at leve som pensionist i Thailand en dag. MVH Hans
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 17/12-2008 20:11
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Bangkoknielsen, Manse, HansW mf. Kampen er bestemt ikke spildt, men hvis det er den holdning i kommer med så får i måske ret i jeres eget tilfælde. Jeg er medlem af bruger gruppen Pensionister, hvilket alle medlemmer kan blive. Det er bare at sende en PB til Webmaster. Det er PT. en gruppe alle kan læse i men kun medlemmerne kan skrive i. Jeg er af den klare opfattelse at læsningen også kun skal være læselig for medlemmer af gruppen. Når det er sagt så mener jeg at denne tråd kan opdeles i to grupper, dem der altid tror de har ret og dem der prøver at fortælle dem at der måske er andre måder at gøre tingene på, og den ene gruppe er sku ikke bedre end den anden. Nogen mener at bla. JackD, LE-SI & Eddie ødelægger tråden, andre mener at det er bla. Manse, Bangkoknielsen . Den ene gruppe er ikke bedre end den anden når det gælder om at blive personlige, og ødelægge tråden. Det er et debat forum, og når man skriver i et sådant så må man være forberedt på at andre ikke er enige med en, men det betyder ikke at man ikke kan gøre fælles front. Så min opfordring er giv lidt luft og vær forstående for an andre kan have en anden mening, og lad være med at prøve at få det sidste ord hele tiden. Jeg er temmelig sikker på at stort set alle er enige i det uretfærdige i at man skal nøjes med mindre blot fordi man bor i Thailand. Tag jer nu sammen, jeg ved at der sidder mange på sidelinien som ikke gider at debaterer på den måde. Vi bliver forhåbentlig alle pensionister på et tidspunkt john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 18/12-2008 04:14
|
|
Webmaster skrev: I øvrigt også god jul til dig og alle andre herinde :-) en god jul til dig webmaster også alle i andre ønskes en god jul med gaver som den ønskede pensions tillægspakke i vores elskede Thailand. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :
The Missing Link
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 25/12-2008 04:30
|
|
Nu skal i jagtes for jeres sidste skilling; http://avisen.dk/...11090.aspx Paskontrollerne i de danske lufthavne er gået ind i jagten på sociale bedragere. Når passagerer lander, tjekker politiet, hvor længe de rejsende har været af sted og kontakter derefter hjemkommunen for at se, hvad man får af sociale ydelser. »Vi ser en kraftig stigning i sociale bedragere her i lufthavnen,« siger kriminalinspektør Carsten Holder fra politistationen i Københavns Lufthavn, der alene for Arbejdsdirektoratet fangede 86 socialbedragere i paskontrollen i 2007. Bor proforma i Danmark Oven i det fangede lufthavnen et større antal pensionister, der opholdt sig mere end seks måneder uden for Europa, mens de modtog folke- eller førtidspension. Pensionister snød kommuner til at få få udbetalt fra 60.000 til over 100.000 kroner ekstra i pension om året ved at bruge proformaadresser, så det så ud, som om de stadig opholdt sig i Danmark. Når man opholder sig mere end halvdelen af året uden for EU, må man nemlig ikke modtage et tillæg på 5.120 kroner ekstra om måneden oven i folkepensionens grundbeløb. »Især ser vi en del, som er i Thailand, mens de modtager førtids- og folkepension,« siger Johnny Pedersen, der leder kontrollen i Gentofte Kommune, som i 2007 fandt fem pensionssnydere. Kommunerne ser to typer svindlere: danskere, der typisk gemmer sig i Thailand og Tyrkiet, og en gruppe snydende indvandrere, der gemmer sig i deres fødeland. »Det er en snyderiform, som vi først for nylig har opdaget. Jeg er overbevist om, at mange af vores pensionister, som stammer fra Vietnam, Pakistan og Tyrkiet, i virkeligheden er i hjemlandet, men lader som om, at de bor her,« siger kontrolleder Margit Kristensen fra Aabenraa, der fandt tre snydende pensionister i 2007. Helsingør Kommune hentede en halv million ind fra pensionssnydere i udlandet sidste år, ligesom også København, Frederikssund og Høje Taastrup peger på et stort antal sociale bedragere i udlandet. Københavns Kommune alene fik 3,6 millioner ind i kommunekassen i 2007 fra danskere, der gemte sig i udlandet. I alt har Nyhedsavisen fundet 30 sager i otte kommuner med pensionister, der sidste år blev taget på fersk gerning i udlandet. Forsat God Jul og et Godt Nytår Redigeret af The Missing Link d. 25/12-2008 04:38 The Missing Link
|
|
|
| ohayo |
Lagt på d. 25/12-2008 06:13
|
|
Hej Erik, tak for din oplysning, det er jo derfor det er vigtigt at vi står sammen og får de regler om pension lavet om. Glædelig Jul og godt Nytår. |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 25/12-2008 08:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
The Missing Link: Hvad er nyheden i at bringe en artikel fra maj 2008? JH |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 25/12-2008 08:36
|
|
[quote]JH skrev: The Missing Link: Hvad er nyheden i at bringe en artikel fra maj 2008? JH [/quote Ja vi har jo alle i mange år haft kenskab til at stat og kommune vil stoppe udbetaling af pensionstillægene hvis de kan snuppe en svindler der forsøger at sødne livet på ekstra tillæg i Thailand. Så jeg foreslår du henvender dig til avisen.dk¨s redaktion og spørger dem, det kunne være en interesandt oplysning.
The Missing Link
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.