Se indlæg|
UDSKRIV valg tøsedrenge!
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 18:43
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Hør, ku' i ikke starte en anden tråd med det pengesnak? |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 12/04-2010 19:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
rolig PL jeg fornemmer et drama her, de har sikkert samme svigermor hele bundtet
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 12/04-2010 19:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 12/04-2010 19:35
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
kvindemin skrev: rolig PL jeg fornemmer et drama her, de har sikkert samme svigermor hele bundtet ![]() he he nej dog ik. men pointen var at nogen tager stilling til politik i thailand, uden at have den den rigtige viden.. Og da de billige lån blev brugt som et argument for at stille den ene part i et dårligt lys, korrigerede jeg den misforståelse. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 19:46
|
Hende her: Klassisk! ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 19:49
|
Nå, tilbage til tråden: http://www.nation...27133.html Militæret håber på en politisk løsning, kan man tro på det? PL |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 12/04-2010 20:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Nåe PL sov nok i geografi timerne Det klassiske, manglende viden, eller ? han siger vinduerne mangler. nej de er der da. ![]() |
|
|
|
| Ooyole |
Lagt på d. 12/04-2010 20:48
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Pitsanulok, er du rødskjorte? Jeg er ikke rødskjorte eller gulskjorte osv. Men jeg er en af thailandsk 62 mill. mennesker. Vil du have Taksin tilbage som prime minister? Eller hvad vil du? Vi skal alligevel have et valg snart, så får alle en ny chance for at blive valgt, men vil du igen demonstrere hvis valget går dig imod? Jeg synes at rødskjorte stopper og forlader regere udviker Thailand. ![]() |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 12/04-2010 22:07
|
Demokrati? Ønsker i virkelig det? Opreklameret lort er det! Så vil jeg hellere ha' enevælden tilbage... |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 12/04-2010 22:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
natty skrev: Fuldstændigt rigtigt set, derfor mener jeg også at meget af det som UDD siger og gør kun handler om at de håber at få et flertal her og nu pga stemningen. Så Thaksin kan benådes eller lovene lavet om, sådan ala Berlusconi, han kan få sine beslaglagte penge tilbage og lederne deres belønning. Hvis de var seriøse om Thailands udvikling ville det ikke gøre fra eller til om valget kom om seks-ni måneder. Sæt et ordentligt politisk program med nogle troværdige kandidater. Atter engang er arbejdere, bønder og underklassen blevet snyt og bedraget, denne gang ikke af den gamle elite men af deres såkaldte "egne." Fuldstændig ren fornuft.... Få Thaksin tilbage, for han kan rejse Thailand til tidligere (nyere) tiders storhed!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 12/04-2010 22:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
FCKdk skrev: Fuldstændig ren fornuft.... Få Thaksin tilbage, for han kan rejse Thailand til tidligere (nyere) tiders storhed!!!! ![]() Jeg er fuldstændig enig One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/04-2010 05:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Er det jeres håb at Thailand ender i total borgerkrig siden i ønsker Thaksin tilbage?. Lyft skyklapperne.
Redigeret af natty d. 13/04-2010 05:59 |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 13/04-2010 06:01
|
natty skrev: Er det jeres håb at Thailand ender i total borgerkrig siden i ønsker Thaksin tilbage?. Lyft skyklapperne. Nej, personligt er det blot mit håb at se en initiativrig leder igen One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/04-2010 06:09
|
Så led efter en anden, For borgerkrig kan være lige om hjørnet, specielt hvis Thaksin bliver "leder" igen. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/04-2010 06:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Thaksin kan samme landet igen det er mere en man kan sige om premierminister Abhisit Vejjajiva som har splitte landet og ført thailand ud i en form for borgerkrig. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/04-2010 06:59
|
Så du mener at Thaksin kan samle landet, han er faktisk en af grundende til at landet er så splittet. Uden ham ingen gule eller coup. Det er historien, Hvis han kommer hjem som den frelsende engel, kan du være sikker som ammen i kirken, på at en anden gruppe vil få de rødes optøjer i bangkok til at ligne en børnefødseldag. Standarden er jo ligesom sat. Glem nu jeres kærlighed for den lille mand. Vil i have det skal forstætte, først den ene gruppe, så den anden gruppe, så den tredie. Thailand må tænke anderledes væk fra gamle politikere, incl. Thaksin, skorter og farver. Ellers skyller landet sig selv ud med badevandet. Landet er splittet, militæret er splittet, bla. pga ham, og så tror du at han kan redde stumperne. Geat real. Han vil sgu ikke redde sumperne, han ved godt at han er færdig i politik, det eneste han vil have er sine penge, og det har de røde skulle hjælpe ham med. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/04-2010 12:41
|
|
Hvad så med Abhisit Vejjajiva har han tage over efter Thaksin og gjort noget der kunne samme landet. Abhisit Vejjajiva er jo selv med til at modtaget penge til den parti som han er leder for. Fortælle hvad har Abhisit Vejjajiva gjort for de fartig har han give dem nogen håbe at få en bedre tilværelse. Nej han har ikke gjort noget for et flertal af den thailands befolkning. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 13/04-2010 12:53
|
natty skrev: Så led efter en anden, For borgerkrig kan være lige om hjørnet, specielt hvis Thaksin bliver "leder" igen. Jamen, så er det måske en borgerkrig der skal til, for samtale fremmer åbenbart IKKE forståelsen! Den nuværende situation er prisen for at etablere en kultur hvor det er ilde set at udtrykke sine meninger og følelser, fordi man er bange for at det kan blive brugt imod en selv. Det gælder i både Thai-familien og ude i samfundet som helhed. En fuldstændig absurd autoritetstro, der ikke hører hjemme i en moderne verden. Man har bukket nakken og skrabet bagud i benovelse over Eliten og Amaart, men det er ved at slutte nu, heldigvis... Thaksin gav dem smagen af lidt flere muligheder selvom man tilhørte de alt for mørke i huden. Muligheder der blev fjernet for 3 år siden ved et militærkup, iscenesat af den elite der med vold og magt vil holde de mørke i huden væk fra fadet! De kan bruges som billig arbejdskraft, tyende, taxachauffører, sikkerhedsfolk, og til nar og grin når de optræder som dummernikker i Lakorns. Låget ER røget af, fortrængninger kommer man ingen vegne med mere i Thailand, det har man gjort i århundreder, smilet og fortrængt, hvilket man kan se når en Thai endelig går amok, vildt og voldsomt raseri, et indestængt raseri der er temmelig skræmmende... Derfor tror jeg ikke på nogen fredelig løsning, desværre... Konflikterne vil fortsætte indtil der er jævnet ud i klasseskellene og Thailand's rigdomme og resurser bliver jævnt fordelt. PL Redigeret af PL d. 13/04-2010 12:55 |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 13/04-2010 12:56
|
natty skrev: Så du mener at Thaksin kan samle landet, han er faktisk en af grundende til at landet er så splittet. Uden ham ingen gule eller coup. Uden Thailand = ingen ham, ingen Abhisit, ingen coup, ingen gule, ingen røde - så det er en mærkelig helgardering du laver! Hans slags hænger ikke på træerne, så det er desværre svært at lede efter en ny initiativrig leder. I øvrigt er det mig ubegribeligt at Abhisit kan vinde så mange "fans" på at tale godt Engelsk, for det er tydeligvis det eneste han ikke er ubrugelig til. Jeg vil på ingen måde mene at der på nogen måde kan være BRUG for ham, og henviser i øvrigt til ham, som det Uffe Elleman velovervejet kalder en "kompromissnedker" One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/04-2010 13:17
|
|
PL Det er en god beskrives af hvad der forgår lige nu i thailand og som jeg se det thailands samfund når jeg stå på sidelinie. Se også gerne at det bliver lavet om på det thailands samfund men tro ikke selv på at jeg opnå at se det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.