Se indlæg|
Aircondition i thailand hvor købes det ?
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 27/04-2010 03:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Prøv lige at checke priser i Danmark igen, du vil blive overrasket!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 27/04-2010 03:26
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
http://www.pricer...rcondition
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 27/04-2010 05:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
Hvem gider ligge i støjhelvede og blive syg samtidigt det er da bedre at ligge i sit og konens eget sved og hyggehvis man ikke kan lide varmen kan man tage til Grøndland der er nogle som fortæller der er så smukt (og koldt)
![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/04-2010 05:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Ja og hvorfor flyve fra Danmark til Thailand? Hvis man ikke kan klare cykelturen, så bliv hjemme.
Redigeret af Frank d. 27/04-2010 06:26 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/04-2010 09:22
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
donis5 skrev: CRH, Jeg hænger mig lidt i, at vi er i et Uland, med 7% moms som er varme end helvede året rundt, og så coster en aircon mere end i Danmark med 25% moms og knapt så mange mennesker, hvor der er varmt 1-3 mdr maximalt. Men det er rigtigt. installationen er med garanti billigere her. 100% jeg køber sku nogle isterninger i stedet hehe. Hej, For det første er Thailand ikke et uland, og for det andet har de 30 % importskat af produktet eller de dele af produktet, der importeres, og derfor er besparelsen, som du selv er enig i, ofte mest på installeringsomkostningen (arbejdsløn). Jeg følger ikke så meget med i prisudviklingen i DK, men tidligere kunne det slet ikke svare sig at købe elektronik i Thailand, om end det vist er ved at ændres sig. For nogle år siden tog thaiere fx til Singapore for at købe fx kameraer og lignende. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 27/04-2010 12:15
|
|
Og husk forøvrigt at alt man kan købe her i Thailand som er billigt er rent SHIT der ikke kan bruges efter få gange så er pengene smidt ud ( Nogle har endda erfaret det med kvinder) Næ så hellere købe kvalitet end billigt Shit det er en gammel erfarring
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/04-2010 06:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
nu tager vi chancen, har fundet en 9000 BTU til montering i en lokal "kiosk" til 8000 bath ny med 1 års garanti og 3 år på kompresseren. 2500 bath for montering. det er i den billige ende, jeg kan ikke huske mærket, men det var ikke noget specielt kendt. |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 28/04-2010 06:47
|
|
så må vi da håbe i kan holde kulden også om et styke tid God fonøjelse man kan lære ved at tage pungen op flere gange
![]() |
|
|
|
| Yello |
Lagt på d. 28/04-2010 07:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Købte en Panasonic i efteråret i MAKRO inkl. montering for 14.000 b, det blev vist 800 bath mere fordi vi ikke ville have kompressoren stående lige uden for døren. Virker perfekt, men kun til et værelse ca. 25 m². |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 28/04-2010 08:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja vi købte en LG monteret 34000 b. den var ved at blæse os ud og satte selv temp. ned så vi var ved at fryse os ud og så larmer den a h t. så 2 md. røg den ud og vi købte en Panasonic for 23000 b. freden oprettet den er perfekt men det kostede jo ![]() |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 28/04-2010 11:11
|
|
JA man kan lære ved at tage ungen op af lommen flere gange surt men rigtigt men når alt er i orden så er man jo blevet glad og tilfreds held og lykke med det
![]() |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 28/04-2010 11:14
|
|
JA man kan lære ved at tage ungen op af lommen flere gange surt men rigtigt men når alt er i orden så er man jo blevet glad og tilfreds held og lykke med det
![]() |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 28/04-2010 11:14
|
|
![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 28/04-2010 12:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
MOON---går du rundt med dine unger i lommen ![]() Har du 3 unger ![]() Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 29/04-2010 05:32
|
|
4 MEN KUN DEN SIDSTE ER HALV tHAI MEN VI VENTER MED LÆNSEL PÅ EN LILLE NY HVIS BUDDA VIL oG iNGOLF TÆNK ENGANG AT P MANGLEDE PÅ MIN PC MEN JEG KAN SE DET ER KOMMET IGEN GODT SET
Redigeret af moon d. 29/04-2010 05:36 ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2010 02:26
|
|
Til dem der har fulgt tråden, og som evt i fremtiden kommer til at læse tråden. Så er afslutningen her. Vi kørte i Tesco lotus og købte en mobil / transportabel AJ 9000 BTU. til 12995 bath vi monterede den efter alle kunstensregler lige efter manualen, med slangen ud af et hul i vinduet, direkte vandudledning osv. vores lille soveværelse på 9 m2. efter 2 døgn var temp røget fra 36 til 33......... den kørte på MAX 24 timer i døgnet ved 990W. rummet er harmetisk forseglet for at sikre optimale effekt. Men nej...... Den køler sådanset fint, problemet er bare den ikke leverer nok kold luft til at modarbejde varmen :-} ud over den ringe nedkøling, så larmer den som en støvsuger. ....... vi besluttede at køre ud og aflevere den så den blev pakket ind igen og returneret. uden problemer heldigvis. vi havde set et tilbud lokalt på et anlæg til montering 7900 bath 9000 BTU med 5 års garanti på kompresseren/ude delen. 2500 for montering total 10400 bath Og det er DÆLME noget der virker !!! produktet hedder Central air. den er fuldstændig lydløs og køler kontoret ned på knapt 1 minut. faktisk er den så effektiv så hvis vi åbner døren så køler den stuen og kontoret på 2-3 timer ialt ca 70 m2 dog ikke ned til 16 grader men 25 er snilt |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 22/05-2010 06:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hehe rat at høre du blev klogere , jeg havde bla skrevet at du IKKE skulle købe en transportabel - de er sgu ikke det plastic værd de er lavet af! Vi har også bestilt een til fastmontering! De små virker sgu ikke , larmer mere end de køler og de afgiver selv så meget varme i rummet at de ikke kan køle det ned.. Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2010 06:45
|
|
Som du ved skal man føle selv :-] men uanset folks vurderinger, så laver den kun kold luft lige foran, men ikke 2 meter væk. det er simpelthen ikke nok blæs på og no2 m3 luft til at køle med. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 22/05-2010 08:12
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Man kan da sige at du ligger du har redt, der er da så mange der har dårlig erfaring med dem, og som har fra rådet dig at købe ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2010 08:27
|
|
hehe, jamen jamen, børn skal altid brænde fingerne før de lære det gør ondt at røre brændeovnen når den er tændt. Men nu var den eneste udgift kun transporten frem og tilbage og de par timer. så jeg tror heldigvis at visdommen er pengene værd. Ting man har prøvet selv er altid lettere at fortælle til andre end. Jeg kender en, eller jeg har hørt osv..... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvem gider ligge i støjhelvede og blive syg samtidigt det er da bedre at ligge i sit og konens eget sved og hygge

Og husk forøvrigt at alt man kan købe her i Thailand som er billigt er rent SHIT der ikke kan bruges efter få gange så er pengene smidt ud ( Nogle har endda erfaret det med kvinder) Næ så hellere købe kvalitet end billigt Shit det er en gammel erfarring

man kan lære ved at tage pungen op flere gange
Ja vi købte en LG monteret 34000 b.
den var ved at blæse os ud og satte selv temp. ned så vi var ved at fryse os ud og så larmer den a h t. så 2 md. røg den ud og vi købte en Panasonic for 23000 b.
freden oprettet den er perfekt 
oG iNGOLF TÆNK ENGANG AT P MANGLEDE PÅ MIN PC MEN JEG KAN SE DET ER KOMMET IGEN GODT SET