Se indlæg|
Hvad jeg dog har rodet mig ud i?
|
|
| Asda |
Lagt på d. 09/05-2010 08:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
clydehaumann skrev: Zod, Du spørger om sagsynlinheden for at din kæreste vil få opholdstilladelse i Danmark hvis i gifter jer. Da du og din kæreste kun har kendt hinanden i meget kort tid og hun ikke er inviteret til Danmark a dig men en anden er sagsynlinheden for at I vil få afslag med den begrundelse at din kæreste har giftet sig med dig udelukkende for at få opholdstilladelse i Danmark meget meget stor. PS Jeg havde ikke læst dette indlæg da jeg kom med mit svar / mening. Men jeg kan bekræfte hvad "clydehaumann" skriver. ![]() |
|
|
|
| Zod |
Lagt på d. 09/05-2010 09:18
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
clydehaumann skrev: Zod, Du spørger om sagsynlinheden for at din kæreste vil få opholdstilladelse i Danmark hvis i gifter jer. Da du og din kæreste kun har kendt hinanden i meget kort tid og hun ikke er inviteret til Danmark a dig men en anden er sagsynlinheden for at I vil få afslag med den begrundelse at din kæreste har giftet sig med dig udelukkende for at få opholdstilladelse i Danmark meget meget stor. Hej Clyde! Tak for svar. Men vi er nået til samme konklusion, så jeg laver invitationsbrevet. Som nævnt før, så agter jeg at køre dette efter bogen. Der er så mange faldgruber, og det er jo egentlig de juridiske jeg gerne vil undgå. Jeg lytter gerne til råd til alle de dårlige og gode erfaringer, men jeg ved da også godt, at i sidste ende er det min egen beslutning. Jeg tager det som det kommer. Jeg lover at holde alle underettet om udviklingen af mit forhold og potentielt giftemål. Ønsker jer alle en god søndag. Hilsen Zod |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/05-2010 09:54
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Når I kommer så langt vil jeg anbefale dig at bruge den formular til invitations brev der kan down loades fra ambassadens hjemmeside. Skulle I få brug for det hjælper vi i Thai Integration gerne med at udfylde visumansøgning for din kæreste.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 09/05-2010 13:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Zod skrev: Jeg er blevet forelsket. Kommer fuldstændig bag på mig, og er ikke særlig gennemtænkt, ej heller de konsekvenser det har, at finde en partner fra et land udenfor EU. Hun har et lille dansk netværk, både i kraft af, at hun har en veninde der er dansk gift (de bor i Grenå) og hun tidligere har været i Dk hos en tidligere dansk kæreste. Nu bliver det indviklet. Vi begynder seriøst at snakke om, at hun skal besøge mig i dk til juni. Indtil nu har jeg naivt forestillet mig, at hun kan komme på et almindelig turistvisa, uden økonomiske konsekvenser. Jeg er blevet klogere. Har nogen af jer erfaringer med lignende situationer? Jeg ved, at selvfølgelig er alle forhold individuelle, men det kan være der er lighedspunkter. 1) Kan jeg risikere problemer, når det ikke er mig der skriver invitationsbrevet, men jeg sidenhen ønsker at gifte mig med hende. (i teorien kan jeg jo møde hende igennem ham) 2) Vil tilknytningskravet ikke stå i vores favør, når jeg har 2 særbørn, som bor hos mig? 3) Er der generelt dårlige erfaringer med at gifte sig når hun i første omgang er kommet på turistvisa? Z. Hej Zod.. Tillykke med forelskelsen.....Ingen af os ved hvornår den rammer os med en styrke som vi næsten ikke selv kan forstå. Men fuck hvor er det dejligt når man bliver slået omkuld og bare ikke kan få nok af hende... Du spørger om der er nogen der har erfaringer lidt lig dem du nu har fået "rodet" dig ud i og der vil jeg da gerne bidrage lidt... Ikke at jeg gider fortælle min historie men om hvad jeg ville gøre i din situation.. Ad1.. Jamen du har selv den rigtige løsning nemlig at selv skrive invitationen.. Ad2. Ja situationen taler for at hvis i er blevet gift og du har særbørn under 15 år så får i næsten helt sikkert opholdstilladelse til din kone efter de meget lempelige regler. Men du skriver ikke noget om om hun evt. har børn i samme aldersgruppe, for så kan beslutningen blive en anden. Så rent teoretisk kunne man forstille sig at hun have 3 børn under 15 år, så ville jeres samlede tilhørsforhold jo være større til Thailand og US ville derfor have mulighed for at afvise jeres ansøgning med den begrundelse. Læg også mærke til 24 års reglen hvis hun er yngre end det. Ad3. Efter den nye praksis betyder det ikke det store om i gifter jer før eller efter.. Nu er jeg selv af den lidt forsigtige type og tror jeg ville gardere mig en lille smule i tilfælde af at du ikke efter noget tid vil bevare ægteskabet. SÅ I første omgang tror jeg at jeg ville vente et par måneder ind i visumets løbetid inden jeg ville gifte mig for derved lige at prøve en hverdag eller to med hende inden jeg hoppede ud i ægteskabet. Vær ligeglad med alle råd om særeje.. Når hun kommer med ingenting vil hun også efter et kort ægteskab forlade det med ingenting. Nu læser hun jo ikke dansk så print dog en skilsmisseerklæring ud og fortæl hende at der også skal skrives under på den... Så har du den liggende i skuffen hvis der en dag skulle blive problemer med ægteskabet.... Nu er du måske den type der er ligeglad med om du økonomisk skal støtte familien i Thailand og tror mig der kommer et ønske om at sende penge hjem til familien.. Jeg støtter gerne min kones familie, men ved også hvor rigtig langt man kommer med en ekstra tusse i Thailand... Ps.. Vil du gerne have hende herop til juni, så er det da vist ved at være tid for at indsende en ansøgning. Held og lykke og tro på at det bliver fantastisk. Redigeret af larsmand d. 09/05-2010 13:47 livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/05-2010 13:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
larsmand skrev: Nu læser hun jo ikke dansk så print dog en skilsmisseerklæring ud og fortæl hende at der også skal skrives under på den... Så har du den liggende i skuffen hvis der en dag skulle blive problemer med ægteskabet.... hehehe kreativ tænkning..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Zod |
Lagt på d. 09/05-2010 15:22
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
larsmand skrev: Zod skrev: Jeg er blevet forelsket. Kommer fuldstændig bag på mig, og er ikke særlig gennemtænkt, ej heller de konsekvenser det har, at finde en partner fra et land udenfor EU. Hun har et lille dansk netværk, både i kraft af, at hun har en veninde der er dansk gift (de bor i Grenå) og hun tidligere har været i Dk hos en tidligere dansk kæreste. Nu bliver det indviklet. Vi begynder seriøst at snakke om, at hun skal besøge mig i dk til juni. Indtil nu har jeg naivt forestillet mig, at hun kan komme på et almindelig turistvisa, uden økonomiske konsekvenser. Jeg er blevet klogere. Har nogen af jer erfaringer med lignende situationer? Jeg ved, at selvfølgelig er alle forhold individuelle, men det kan være der er lighedspunkter. 1) Kan jeg risikere problemer, når det ikke er mig der skriver invitationsbrevet, men jeg sidenhen ønsker at gifte mig med hende. (i teorien kan jeg jo møde hende igennem ham) 2) Vil tilknytningskravet ikke stå i vores favør, når jeg har 2 særbørn, som bor hos mig? 3) Er der generelt dårlige erfaringer med at gifte sig når hun i første omgang er kommet på turistvisa? Z. Hej Zod.. Tillykke med forelskelsen.....Ingen af os ved hvornår den rammer os med en styrke som vi næsten ikke selv kan forstå. Men fuck hvor er det dejligt når man bliver slået omkuld og bare ikke kan få nok af hende... Du spørger om der er nogen der har erfaringer lidt lig dem du nu har fået "rodet" dig ud i og der vil jeg da gerne bidrage lidt... Ikke at jeg gider fortælle min historie men om hvad jeg ville gøre i din situation.. Ad1.. Jamen du har selv den rigtige løsning nemlig at selv skrive invitationen.. Ad2. Ja situationen taler for at hvis i er blevet gift og du har særbørn under 15 år så får i næsten helt sikkert opholdstilladelse til din kone efter de meget lempelige regler. Men du skriver ikke noget om om hun evt. har børn i samme aldersgruppe, for så kan beslutningen blive en anden. Så rent teoretisk kunne man forstille sig at hun have 3 børn under 15 år, så ville jeres samlede tilhørsforhold jo være større til Thailand og US ville derfor have mulighed for at afvise jeres ansøgning med den begrundelse. Læg også mærke til 24 års reglen hvis hun er yngre end det. Ad3. Efter den nye praksis betyder det ikke det store om i gifter jer før eller efter.. Nu er jeg selv af den lidt forsigtige type og tror jeg ville gardere mig en lille smule i tilfælde af at du ikke efter noget tid vil bevare ægteskabet. SÅ I første omgang tror jeg at jeg ville vente et par måneder ind i visumets løbetid inden jeg ville gifte mig for derved lige at prøve en hverdag eller to med hende inden jeg hoppede ud i ægteskabet. Vær ligeglad med alle råd om særeje.. Når hun kommer med ingenting vil hun også efter et kort ægteskab forlade det med ingenting. Nu læser hun jo ikke dansk så print dog en skilsmisseerklæring ud og fortæl hende at der også skal skrives under på den... Så har du den liggende i skuffen hvis der en dag skulle blive problemer med ægteskabet.... Nu er du måske den type der er ligeglad med om du økonomisk skal støtte familien i Thailand og tror mig der kommer et ønske om at sende penge hjem til familien.. Jeg støtter gerne min kones familie, men ved også hvor rigtig langt man kommer med en ekstra tusse i Thailand... Ps.. Vil du gerne have hende herop til juni, så er det da vist ved at være tid for at indsende en ansøgning. Held og lykke og tro på at det bliver fantastisk. Hej Lars! Tak for din hilsen (og forståelse, hehe) Jeg suger til mig af oplysninger. Jeg vil gøre det rigtig, første gang. Hun er 31, og har ikke nogen børn. (hun har spurgt mig, om jeg på et idspunkt vil have flere) Hun har flere gange nævnt, at jeg ikke skal bekymre mig om familien i Thailand. Hun er selv indstillet på at lære dansk så hurtig som muligt, og få et arbejde. Når hun selv tjener sine penge, så kan hun sende nogle af dem til familien. Så med mine "særbørn" (åndsvagt udtryk, de er mit et og alt) så er der rimelig gode chancer om tilhørsforhold i dk, hvis vi nærmer os giftespørgsmålet. Mht. til særeje, så blev jeg ribbet af min ekskone, så der er ikke noget særligt at hente der. Men ja, hvad er det dejligt at være forelsket igen, og rende rundt med et smørret grin hele tiden. Ja, jeg tager det som det kommer, karma, skæbne og en lille smule held sammen med korrekt procedure og en sagsbehandler i godt humør. Måske smiler Buddha ligefrem på os. Hvem ved, verdenen er mærkelig. bedste hilsen Zod Redigeret af Zod d. 09/05-2010 15:24 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/05-2010 16:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Zod skrev: Hvori ligger forskellen, om jeg havde mødt hende på Dating.dk? Kan man ikke falde pladask for en, og måske drømme, at hun er den eneste ene. Det kunne i teorien ligesågodt være en dansk kvinde jeg havde mødt. Min "kæreste" risikerer så meget mere, ved at komme til mig, og være fuldstændig underlagt min "nåde" og være afhængig af mig økonomisk. Nu behandler jeg andre menesker, som jeg selv ønsker at blive behandlet, så hun burde stortrives. Zod Forskellen ligger i følgende: Andet sprog, kultur, mindset og religion. Der er mange andre, der har været i samme situation som dig og fået tingene til at gå op i en højere enhed. Herfra skal lyde de bedste ønsker til jer begge. mvh rinpoche |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 09/05-2010 16:05
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Hej Zod Jeg vil haabe at det er en kvinde som jeg ogsaa fandt, jeg har vaeret gift med i 18 et halvt aar, har saa ogsaa moet kvindet der vil til danmark og tage roeven paa danske maend, med da de fik prisen at vide havde de ikke lyst(eller raad) |
|
|
|
| dr_dem |
Lagt på d. 09/05-2010 16:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Måske smiler Buddha ligefrem på os Har saa lige laest lidt mere. Det kan ogsaa vaere at han griner ad dig Redigeret af dr_dem d. 09/05-2010 16:28 |
|
|
|
| Zod |
Lagt på d. 09/05-2010 17:14
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
dr_dem skrev: Måske smiler Buddha ligefrem på os Har saa lige laest lidt mere. Det kan ogsaa vaere at han griner ad dig Det ville ikke undre mig det mindste. ![]() |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 09/05-2010 17:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Zod skrev:......... ....... Hun har flere gange nævnt, at jeg ikke skal bekymre mig om familien i Thailand. Hun er selv indstillet på at lære dansk så hurtig som muligt, og få et arbejde. Når hun selv tjener sine penge, så kan hun sende nogle af dem til familien. ...... bedste hilsen Zod For mange par, skal du regne med de penge du tjener er fælles penge, mens penge hun tjener er hendes dvs. en god slat sendes til Thailand og resten bruger hun på sig selv ![]() Men heldigvis ikke altid så negativt som jeg måske får det formuleret på. ![]() |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 09/05-2010 18:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Ha ha ha Asda.... Som du kan sige det..... men:::::: Du har fandme ret......... Har været gift 2 gange med dansk kvinde og nu med en thai.... Og lad mig bare være ærlig at sige at min thai nu nok er den jeg kender der køre efter det princip du skitsere........ men det gør hun tilgengæld også godt og grundigt....... Hvis hun altså havde fået lov og hendes løn ikke gik ind på min konto og det kun er mig der kan hæve på kontoen.... kan også fortælle at det ikke passer hende.... men det var hendes pris for at få fat i ham den gude smukke fra danmark.. he he he he
livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 09/05-2010 18:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
PS Jeg vil retfærdigheds mæssigt sige, min kone er p t halvtids. Jeg håber den dag hun bliver heltids vi kan finde en ordning således hun kan bidrage lidt til huslejen Men har ikke de store forhåbninger
![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/05-2010 18:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Min kammerat, som var gift med en thailandsk dame i mange år, betalte alle fælles udgifter. Konen havde så sin indkomst for sig selv. De blev så skilt, og da han havde "forsørget" hende i alle de år på trods af at hun så rigeligt var i stand til at forsørge sig selv, blev han gudødeme af statsamtet sat til at betale hustrubidrag i 4 år. Ak ja, utak er verdens løn. Selvfølgelig hævede hun også checken for deres 3 fælles børn mens de var sammen. Redigeret af rinpoche d. 09/05-2010 18:36 |
|
|
|
| Zod |
Lagt på d. 09/05-2010 20:03
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 18 |
Altså, det behøver en kvinde ikke nødvendigvis at være en Thai for at være. Min nu kære exkone, som er pæredansk, har dog godt og grundigt taget røven på mig. Min bankrådgiver mener helt klart jeg burde hyre en advokat ![]() Men lige nu har jeg ikke lyst til at føre krig, da der er børnene det går ud over. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/05-2010 20:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
it´s only money..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 09/05-2010 20:59
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
No money, no honey...![]() PL |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/05-2010 21:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
det lyder også som en gammel T-shirt ![]() (undskyld det var en anden tråd) Redigeret af b_j3ns3n d. 09/05-2010 21:33 Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 09/05-2010 21:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
For hulen mand, er du da helt sindsyg, hvad taenker du dog paa. Hvordan kan du blive saa smask foraelsket i en pige du aldrig har moedt ja jeg spoerger bare. Jeg er selv Thai gift, jeg bor i Thailand og moedte min kone i thailand da jeg arbejdede i Thailand, og der har vaeret problemer i form af kultur forskaelle og andet, saa er der ogsaa pengene, der er mange kanter der skal slibes og du bliver noedt til at sluge kameler og den slags. En ting er helt sikkert, du har ikke faaet hele sandheden af den pige det er helt sikkert. Nu har jeg kendt min kone i 7 aar og der dukker stadig noget op hun har "glemt" at fortaelle mig. Der gik lang tid foer jeg fandt ud af at det var mig og ikke mine penge min kone ville have, men du skal huske en og det er, at der er mange andre end den pige involveret i det forhold du springer ud. Jeg vil kraftigt anbefalde at du tager paa ferie til Thailand foer du gifter dig med en Thai pige. Du siger selv at du intet ved om Thailand og Tha piger, nu har jeg boet i Thailand i 7 aar, og jeg bliver stadig forbavset over hvad jeg ser og hoerer. Saa hvis du vil ungaa at faa et choch senere hen, saa tag ud til Thailand og se dig om foer du tager denne drastiske beslutning. Jeg kan fortaelle dig saa, at jeg ville ikke vaere gift med en Thai pige hvis ikke, det var paa grund af at jeg moedte hende i Thailand. Uanset hvor godt du synes alting er og hvor meget du er forelsket, du vil faa store problemer og du bliver stillet i rigtige svaere dilemmaer hvis du fuldfoerer det du er igang med. Proev lige at revurder tingene, hvordan kan man dlive saa vildt forelsket i en pige man aldrig har moedt. Saa er det ogsaa ham den tidligere kaereste, hvorfor er han overhovedet inde i billedet. En sidste ting, Thai piger kan vaere meget snu og jo mere du er besat af pigen jo ser hun snit til at udnytte det, dette kan vaere lidt lynisk, men det er destro ikke mindre sandt. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/05-2010 21:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
b_j3ns3n skrev: it´s only money.. Jeg mente bare fuck pengene.. som han siger han vil ikke føre krig nu, det går ud over børnene.. og vis man begynder på det pjat kan børnene blive tvunget til at vælge side.. og det noget lort
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















