Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor gifte sig med en thailandsk pige?
vandango
Sproget er i aller højeste grad det vigtigste, min eks. Nee var suveræn til engelsk, og min nuværende er også rimelig i engelsk.

Har været sammen med en der ikke kunne tale engelsk, men hun var heller ikke sammen med mig for at konversere. Tuttelu Tralla - kedeligt iøvrigt.

Vi talte lidt om denne tråd i går aftes, jeg ville gerne vide hvorfor Thaikvinder ser stort på aldersforskellen.
Kvindernes syn på mænd og alder bygger på andre værdier, jeg vil kalde det for de bløde værdier, eller følelser for hinanden.
Vi kom til den konklusion at det ville være nemmere hvis jeg var pensionist, og kunne være sammen med hende hver dag, så vi kunne planlægge vores fremtid sammen.
At jeg rejser herud 3 gange om året, er ikke tilfredsstillende for hende, hun vil ikke være alene 9 måneder om året, hvilket jeg også godt forstår.

Så pt. er jeg ikke klar til et fast forhold, jeg har også mit arbejdsliv i Danmark, slår fruen fast, hvilket jo også er rigtigt.
Vi har ikke planer om at tage til Danmark.

Rawirot
donis5 skrev:
Jeg synes godt nok der er mange der siger de er blevet fyldt med småløgne. og det med at famillien er syg. det er virkelig mange der fremhæver de 2 punkter. og jeg er med selv i puljen. det kan virkelig være ødelæggende for at forhold. specielt fordi det ofte er økonomiske emner der lyves om.

Kender godt problemet.Den udskældte Taksin indførte et "sygesikringskort" til de mindre bemidlet . Kunne købes for 500 bath. Det gælder selve opholdet på hospitalet. Så skal man selv sørge for mad og medicin .
Trods det er det en god hjælp. Så køb familien sådan et .
Sun baby
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
rawirot det er jo bla. en af de thing Abhisit har fået fjernet igen ik ?

Rawirot
donis5 skrev:
rawirot det er jo bla. en af de thing Abhisit har fået fjernet igen ik ?

Min svigermor har lige været på hospitalet med sukkersyge , hendes gælder endnu. Jeg har ikke hørt det du siger , men udelukker da ikke det er sandt . Og efter 65 år skal de mindre bemidlet heller ikke betale. Men de skal ikke tale for højt om at de har "farang " svigersøn. Vi rejser derud på lørdag så må jeg jo se at blive updateret.
Sun baby
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
allright, jeg ved ikke hvordan det virker, men min frue sagde bare der var sket en masse "møj" på det område, og det var dyrt med hospitalet nu efter Abhisit havde fjernet en masse tilskud

Suk
BJ skrev:
Det med kærligheden ikke kan findes i Pattaya, er ikke helt sandt, jeg fandt min Thaikæreste allerede efter en måned

hun havde kun været i Pattaya og arbejdet på det Danske hotel 2 måneder.

En rigtig klassiker......Rolll

Tillykke med kaerligheden, og held og lykke.
Redigeret af Suk d. 26/05-2010 09:54
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
Jay
Grin

Jay
donis5 skrev:
allright, jeg ved ikke hvordan det virker, men min frue sagde bare der var sket en masse "møj" på det område, og det var dyrt med hospitalet nu efter Abhisit havde fjernet en masse tilskud

ikke for at hælde benzin på den diskussion igen igen, men "min frue" og hendes familie har også oplevet en masse "møj" siden der kom ny regering. Møj som gør livet sværere for dem, de fattige bønder, fx snakkede vi igår om et vandrensningsprojekt som blev igangsat i isaan under Thaksin og nu selvfølgelig stoppet igen.

Det handlede om noget med nogle virksomheder (hvem sagde eliten) i nærheden som udleder en masse spildvand fra produktionen, dette spildvand bliver ikke renset mere (det koster jo penge), så den vand landsbyen pumper op og bader sig i, gør at hele landsbyen går og klør sig....

meget kan man sige om Thaksin, man han fik altså nogle sager igennem og meget kan man sige om Abhisit, men de forstå at udtrykke deres politik med manér..

kvæk kvæk

Robert Kronberg
donis5 skrev:

Det her er ikke noget, som jeg har fuldt specialt meget med i, men som jeg forstod det, så blev der kun lavet en billig ordning for hospitalsbesøg, men der blev ikke lavet en ordning på, hvor hospitalerne ellers skulle få deres penge fra?

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
det er svært at sige.

politik generelt er noget kriminelt bims. nogen får penge for at tage nogle beslutninger. det kan aldrig gå andet end den gale vej. uanset hvem der styre.

rinpoche
keniko skrev:

Jovist jovist kære Rin.... Men du kan være sikker på at pigens flydende engelsk ikke stammer fra skolen....!! Personligt er jeg måske mere tryg jo mindre engelsk hun kan, første gang man møder pigen... men... Up to you..

Arhh, Keniko.
Nu mener jeg, at du undervurderer antallet af universitets uddannede thailændere, der dimitterer hvert år.
Alene Ramkhamhaeng University er det største i Sydøstasien og et af de største i verden med 5-600.000 studerende.

http://www.semest...ersity.htm

Mere tryg, jo mindre engelsk hun kan?
Det er vist en falsk sikkerhed.
Ved du hvor stor thai/thai prostitution er i Thailand?
Den er langt større end thai/farang prostitution.

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
keniko skrev:

Jovist jovist kære Rin.... Men du kan være sikker på at pigens flydende engelsk ikke stammer fra skolen....!! Personligt er jeg måske mere tryg jo mindre engelsk hun kan, første gang man møder pigen... men... Up to you..

Arhh, Keniko.
Nu mener jeg, at du undervurderer antallet af universitets uddannede thailændere, der dimitterer hvert år.
Alene Ramkhamhaeng University er det største i Sydøstasien og et af de største i verden med 5-600.000 studerende.

Korrekt, selv en pige, der ikke kan mere end tre ord på engelsk, kan være super professionel, hvor hendes force måske er, at hun er i er i midttyverne - eller yngre.

Dertil kommer, hvis man ikke har mødt hende i en bar (eller ikke synes, at man har mødt hende i en bar - eller hvis man tror på, at hun startede for tre dage siden), at hun vil forsøge at skjule den baggrund - og det er jo også fint nok, hvis det er fortid, og kun fortid.

Men hvis pigen først har fået fødderne inden for branchen med succes (bemærk ordet med succes), så vil hun fortsat modtage et stort pengekrav fra familien, og det skal hun naturligvis honorere (hun kan ikke blot sige, at nu har jeg mødt den rigtige, for det vile familien ikke forstå, hvis supporten til familien falder drastisk, og hun kan jo heller ikke direkte sige til mor og far, at før var jeg prostituret...).

Hilsen, Robert

"

det er en sød lille klemme de roder sig ud i. næppe med i overvejelserne når de sætter sig i bussen sammen med deres bedste "lege kammerat" fra børnehaven.

det par gange jeg har været i området ved nana eller gået igennem Walkingstreet synes jeg godt nok at der er nogle desperate forsøg på at tjene lidt penge. Og så skal man tage med i pattaya i hvertfald, er der mafia som stjæler og afkræver pigerne for penge. mange penge, hvis de ikke vil have brækket en arm eller smadret deres fjæs. Pimps og andre som vil have en bid af kagen

keniko
rinpoche skrev:
keniko skrev:

Arhh, Keniko.

Jeg kender flere asiatiske piger som læser på universitetet(ikke kun noget de påstår) og deres engelsk er godt nok på et meget lavt niveau. Desuden vælger mange piger kva deres uddannelse og status nok hellere at gifte sig med en thai mand fra samme status klasse end en farang. Dog med undtagelser.

Og som både du og Robert udtrykker det med falsk sikkerhed omkring det sproglige... Ja det må jo være ... up to me.

Ja jeg kender til thai/thai - thai/farang prostitutionen.

I sidste ende handler det vel om kærligheden, og at man stoler og respekterer hinanden.

Personligt mener jeg, at man bør overveje sig grundigt om før ægteskab med en dejlig thai pige(burde man nu også med en dansk pige). Desværre er der jo mange eksempler på at pigens motiv ikke er kærlighed...
Men ak vi alle lader jo os nok forblænde af de asiatiske skønheder med deres vidunderlige udstråling og blændende smil, som vil forkæle os til tid og evighed!

Kærlighed gør blind.. Eller som Sabai sabai bruger som signatur:

Vil man ikke åbne sine øjne må man åbne sin pungRead the rules

K.
Redigeret af keniko d. 26/05-2010 18:03
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Suk
De fleste af de Thai piger jeg kender, som er " gift " med farang har ingen uddannelse.

De fleste af de Thai piger jeg kender, som er gift med Thai mand har uddannelse.

De fleste af de Thai piger jeg kender, som er " gift " med farang kan ikke meget engelsk.

De fleste af de Thai/Thai par jeg kender kan intet engelsk.

Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

Robert Kronberg
Suk skrev:
De fleste af de Thai piger jeg kender, som er " gift " med farang har ingen uddannelse.

De fleste af de Thai piger jeg kender, som er gift med Thai mand har uddannelse.

De fleste af de Thai piger jeg kender, som er " gift " med farang kan ikke meget engelsk.

Hej Suk,

Det har du nok ret i, men er det ikke ligemeget, og det ved jeg, at du er enig i, hvis man har det godt sammen.

Det er kun de to, der selv kan afgøre, om de er glade for dette forhold, hvor de kan tilføre hinanden noget værdi i tilværelsen (og i respekt for hinanden).

Noget andet er, hvis den ene part udnytter den anden part, men hvis begge partner udnytter hinanden, så er det vel same-same.

Hilsen, Robert

"

vandango
Suk skrev:
BJ skrev:
Det med kærligheden ikke kan findes i Pattaya, er ikke helt sandt, jeg fandt min Thaikæreste allerede efter en måned

hun havde kun været i Pattaya og arbejdet på det Danske hotel 2 måneder.

En rigtig klassiker......Rolllok med BJ.

Tillykke med kaerligheden, og held og lykke.

SUK ski dukski, den er god nok med BJ.

vandango
Suk skrev:

Så må jeg jo være uden for dine forståelsesrammer, mit liv er forpestet af, at jeg jeg ikke sender penge til thailand, samtidig må jeg jo også lide den tort. at min nye thailandske familie, er meget rige.
Nåh ja - hun er universitets uddannet. Pfft
Sukkelovski, det varer ikke så lang tid, før du kan bræge ud på forrummet, at min kommende hustru, er fra en af de rige familier i Udon Thani. Så når vi ses, kan du beskæftige, at jeg har en kvinde, som det sømmer sig for en person som jeg, set ud fra fra min status i Danmark.

Isan piger og penge hver måned..... LOL LOL så er jeres fest også betalt. BVDr
Redigeret af vandango d. 26/05-2010 20:30

Suk
Jamen tillykke med det, hende den rige kvinde du taler om, er det ikke hende der " duller " rund paa bar'erne i Pattaya og ordner haar paa pigerne..........det er der sq da ikke meget stil over !

Kender en smuk single kvinde her i Udon, hun er ejendomsmaegler og er rig paa moent, men hun er ogsaa pilraadden, det kan jeg ikke bruge til noget.

Isaan piger og penge, det kender jeg ikke noget til. Jeg sender ingen penge og jeg har ingen pige fra Isaan.

Jeg har en rig pige, dog ikke rig paa moent, men rig paa kaerlighed, se det kan jeg bruge til noget...Smile

PS. Ingen kan ioevrigt dupere mig, om de saa er nok saa rige paa moent !
Redigeret af Suk d. 26/05-2010 20:50
Med venlig hilsen Suk.

natty
"at min kommende hustru, er fra en af de rige familier i Udon Thani."

Uha da, vandango gifter sig ind i eliten, dog ikke fra Bangkok, men fra Udon. Pas på vandango, det kan hurtigt gå galt, når sultens røde slavehær, vender sig imod din rige svigerfamilie. BvdrrrLOL LOL

Spring til debat: