Se indlæg|
Lorteland at komme hjem til...............
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 27/05-2010 12:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Jeg ved ikke hvor mange kontroller der er nødvendige; Men jeg ved, jeg personligt foragter socialbedrageri. Uanset hvem der sidder i regering må det bekæmpes, så jeg ved jeg betaler den skat jeg skal, uden samtidig at skulle plukkes for at forsørge de der platter sig gennem tilværelsen.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 27/05-2010 13:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvis man ikke vil havde at vi rejse ud så kan de jo give os en fodlænke på så kan de jo til en hver tid se hvor vi er henne ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 27/05-2010 13:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Payanak. Dem paa overfoerelsesindkomst, minus de aeldre...hva' mener du ? De ældre er de gamle, der har arbejdet hele livet (og betalt skat) og er gået på pension. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 27/05-2010 14:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Politistats metoder..... Fatter ikke at det er umuligt at checke folk via selvangivelser etc. Burde ikke være nødvendig med kropsvisitering etc. i lufthavnen. Jeg kom hjem 2.maj - med KLM via Amsterdam til Billund - skulle knap nok vise pas....... det er et eller andet sted lige så latterligt som at man skal vise pas op til flere gange i KBH - og det skal i øvrigt siges at på flyet fra Amsterdam var der rejsende fra Østen/Sydamerika og US + alm. EU rejsende..... |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 27/05-2010 14:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg har også arbejder ind til at jeg fik pension.da jeg ikke kunne bruges på arbejdemarker. jeg få så overførselsindkomst da pengen kommer fra staten. ![]() Skal jeg derfor ikke havde lov til selv at bestemme hvor jeg vil bo eller hvor i verden jeg vil rejse
Redigeret af thaikurt1 d. 27/05-2010 14:10 |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 27/05-2010 17:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
DKPete Politistats metoder ??, kontrol via selvangivelsen er ikke nok, se bare hvad mange Polakker og andre fra det fremmede har gjort. Opfind nogle store fradrag, tast dem ind på Skat.dk, og vupti, du har fået et STORT fradrag, når du er færdig med at arbejde de 3 måneder du kan være her, dapper du af igen, og har ikke betalt en klejne i Skat, det er jo lige før du skal have penge retur. At du ikke eller næsten ikke får tjekket pas når du lander med et fly fre et EU land skyldes det, det fælles pas samarbejde, hvor det er det indrejsende land der skal tjekke pas, så kommer du fra Afrika, til Holland, er det Holland der har paskontrollen, og du kan derefter flyve / bevæge dig rundt i EU. (sjængen samarbejdet så vidt jeg husker), Du bruger jo heller ikke pas, når du kører over grænsen til Tyskland vel ??.
Kim
|
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 28/05-2010 06:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Noisnabo skrev: Webmaster skrev: Jeg kom hjem fra Thailand igår. Her er min oplevelse og min mening om ankomsten tilbage til Danmark: Hold kæft et stasi-land at komme hjem til. 3 skridt ude af flyet står 6 betjente og beder om ens pas. Når det er godkendt går man videre. Så kommer en ny paskontrol og når man er godkendt der så kom en kontrol for at checke om man er socialbedrager. Når man så var godkendt der kunne man gå videre indtil tolden hvor de så også kan checke én i hoved og røv. Hvor mange procent af de som er på langtidsophold i Thailand tror du snyder med pension, skat, falske adresser og så videre. Giv et bud, er det 10 % 30% eller 60 %, eller... og ... er det noget myndighederne bare skal lade passere? Og hvad med sort tjente penge? Hvor mange af de som spiller verdensmestre i Thailand, gør det med sorte penge? Giv et bud... På forhånd tak ![]() Nu tror tyv jo hver mand stjæler . ![]()
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 28/05-2010 07:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Og hvis man krydser fingre mens man siger det, så gælder det ikke |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 28/05-2010 10:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Landede igår fra Thailand, ingen kontrol overhovdet, bare et stille godmorgen og forsiden af det rødbede farvet pas
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 28/05-2010 10:38
|
|
Payanak skrev: Det er klart at naar man lever i et samfund hvor man kan faa penge for ikke at lave noget, saa maa der noedvendigvis ogsaa foeres en kontrol med hvor de penge bruges. Tror ikke skatteyderne kan acceptere at f.eks. en foertidspension bruges paa damer og sprut paa en strand i Thailand. Og igen folk med rent mel i posen, kan vel kun glaede sig over ,at myndighederne goer en indsats for at deres skattekroner ikke er helt til grin. Men selvfoelgelig skal et system med registrering af ind og udrejser naturligvis have begraensninger. En registrering af rejser til Slagelse, ser jeg ikke for mig indfoert i dette aarhundrede... ![]() Hvorfor må en førtidspension nu ikke bruges på damer og sprut i thailand? Det bliver den da af mange herhjemme. En førtidspensionist har indtil videre , ret til at bosætte sig i thailand ligesom andre pensionister og godtfolk.
Redigeret af Rawirot d. 28/05-2010 10:39 Rawirot
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 28/05-2010 10:40
|
|
-> Kro90 - Du har ret i at pas ikke er nødvendig i Schengen - eller rettere burde ikke være nødvendig, men det er jo en anden snak. Jeg mener at det er politistats metoder når man skal kropsvisteres i offentlighed, fordi myndighederne vil sikre sig at man ikke bringer penge ud af landet. At man skal checkes for skyldig skat ved udrejse. Det næste bliver sgu da at de kommer og banker en op om natten for at checke det ene og det andet. Og ja - vi har en masse der snyder i skat og offentlige ydelser - men mon ikke det har en del at gøre med : et mega skattetryk - et fuldstændig obskurt system med fradrag for alt mulligt ? Det ville være noget nemmere hvis der var en flad procent sats på f.ex 30 % og ingen fradrag for arbejdstøj, kørsel, renter etc. At der er sociale bedragere er et faktum - og det vil der altid være - ligesåvel som der altid vil være kriminelle.... |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 28/05-2010 10:49
|
|
DKPete skrev: -> Kro90 - Du har ret i at pas ikke er nødvendig i Schengen - eller rettere burde ikke være nødvendig, men det er jo en anden snak. Jeg mener at det er politistats metoder når man skal kropsvisteres i offentlighed, fordi myndighederne vil sikre sig at man ikke bringer penge ud af landet. At man skal checkes for skyldig skat ved udrejse. Det næste bliver sgu da at de kommer og banker en op om natten for at checke det ene og det andet. Og ja - vi har en masse der snyder i skat og offentlige ydelser - men mon ikke det har en del at gøre med : et mega skattetryk - et fuldstændig obskurt system med fradrag for alt mulligt ? Det ville være noget nemmere hvis der var en flad procent sats på f.ex 30 % og ingen fradrag for arbejdstøj, kørsel, renter etc. At der er sociale bedragere er et faktum - og det vil der altid være - ligesåvel som der altid vil være kriminelle.... Kan social bedragere og kriminelle ikke komme ud på det samme? Er da ikke nogen forskel. ![]()
Rawirot
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 28/05-2010 11:01
|
|
joo det er vel det samme |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 28/05-2010 11:06
|
|
DKPete skrev: joo det er vel det samme
Rawirot
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 28/05-2010 11:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Webmaster skrev: Det var stikprøver antager jeg. Må nok indrømme jeg blev lidt forvirret over pludselig at blive hevet til side ved paskontrol 2, at jeg ikke rigtigt fandt ud af hvilket kriterier de har brugt til udse sig én. Det jeg kalder paskontrol 2 er der hvor de sidder i de 4 (tror jeg nok) bokse og normalt kigger i ens pas. De kiggede dog ikke alene i passet men kørte stregkoden i gennem scanneren og dermed registerede en. Da det var gjort blev ens pas overrakt til en civil-klædt person ved siden af som sad med en anden computer. Man blev bedt om at trække til siden. Den civil-klædte tastede et eller andet ind, sandsynligvis ens personnummer. Og da der ikke var noget at komme efter gav han besked på at man var i orden og man fik lov til at komme gennem paskontrollen. Havde pænt tøj på, så det var ikke fordi jeg lignende en eller anden turist i badetøfler, korte bukser og med en badering under armen. De har sikkert gådet efter folk der har opholdt sig i udlandet meger en en gemsnitlihg udlandsrejse på 1 til 3 uger Come As You Are
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 28/05-2010 12:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
jc skrev: Jeg synes FANDME, at det er uheldigt at Webmaster skal bruge ordet FANDME fem gange i sit oprindelige indlæg. Ja spisel når han går efter os ander når vi gør det samme Come As You Are
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/05-2010 13:03
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Nirvana skrev: jc skrev: Jeg synes FANDME, at det er uheldigt at Webmaster skal bruge ordet FANDME fem gange i sit oprindelige indlæg. Ja spisel når han går efter os ander når vi gør det samme Nu må I sgu' stoppe. Prøv at gå efter bolden i stedet for efter manden. Desuden så henvis lige til et sted hvor jeg er ude med riven efter nogle som benytter bandeord i deres indlæg. Kan man ikke tåle et bandeord i ny og næ selvom det er den måde folk rent faktisk taler i dagens Danmark, ja så burde man måske søge over på en mere kristen side såsom f.eks. [url]www.biblen.dk[/url] eller [url]www.kristeligt-dagblad.dk[/url]. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 28/05-2010 13:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Webmaster skrev: kro90 skrev: Webmaster skrev b.la. ”3 skridt ude af flyet står 6 betjente og beder om ens pas.” Dette sker ikke kun på fly fra Thailand, men på de fly hvor man mener at folk kommer (illegalt) ind i Danmark og på falske papirer, det er der vel ikke noget galt med, Hvis man kun stoppede de ”grønne” ville det jo også være galt og man vil blive kaldt racister. ”videre indtil tolden hvor de så også kan checke én i hoved og røv.” Dette gør de vel også i andre lande, herunder Thailand, så hvad er der galt i det? Lundberg skrev b.la. ”MEN jeg kan lige tilføje et ekstra "krydderi" og det var at de også stod med hunde der skulle snuse til alle passagerne efter narko.jeg følte mig jo som kriminel der kom tilbage til det gamle DDR. Mange af børnene blev bange over at der skulle stå en lorte køter og snuse til alt og alle ” Og det tror du DK er ene om, og hvad F. er der galt i det??. Fri Narko ind over grænsen? Ja det er jo rene DDR-tilstande kan jeg se. Hvad så med Bangkok airport. Der tjekker de for narko med hunde både ved checkin køen, ved bagage afhentningen, og sørme om jeg ikke også har mødt dem ved Familie markedet, hvor jeg sad og spiste. Det er da for dårligt at man ikke kan smugle lidt narko med. Du bliver jo også tjekket ved emigrationen og får indrejse ”visa” i en tidsbegrænset periode, dette kontrolleres jo også ved afrejse, hvorfor mon det? Er det ikke fordi de ikke gider have alle de ulovlige indvandre i Thailand, hvad er der så galt i vi gør det samme? Jeg kan forstå på jer, at der skal være fri ind og udrejse for alt og alle. (afskaf paskontrol) Der skal ikke være kontrol med sociale bedragere. Bare udbetal ved kasse 1 til alle der ønsker at modtage sociale ydelser, uanset herkomst, og tilknytning til Danmark. Der skal ikke være kontrol med ind og udførsel af vare, herunder stoffer. Sikket et land vi vil få. Ps. Har man rent mel i posen, har man jo intet at frygte, og kan så glæde sig over at vi trods alt, har det godt i lille danmark. Nu er det hverken paskontrollen eller told-checket der gør at jeg føler at jeg er kommet hjem til et stasi-lignende land. Men derimod den dobbelte paskontrol, både ved flyet og det normale sted, samt det at man bliver hevet til side foran andre mennesker for at blive checket om man er social-bedrager eller skylder i skat. Ved ikke om du har prøvet lignende, men det er yderst ydmygende at blive udsat for den behandling foran andre mennesker. Kontrollanterne fortæller jo aldrig alle dem som overvære episoden at der intet var at komme efter. Ved godt vi alle sammen selvfølgelig har forskellige grænser og at nogle måske endda vil nyde at blive midtpunkt på denne måde men for mig som person finder jeg det ækelt og dybt ydmygende at blive udstillet som "butikstyv" overfor andre mennesker. Det er altså i mine øjne ikke særligt fedt at f.eks. skattevæsnet står ved afrejse og roder i ens håndbagage, ens lommer og checker om man har stoppet ting i strømperne foran andre mennesker ved flyet som man skal ud og flyve med og at man så skal gå bodsgang gennem flokken over til en computer for at de kan checke for gæld. End ikke et undskyld ulejligheden og et ønske om en god rejse gider de ulejlige sig til at komme med da de tager det som en selvfølge at sådan gør man bare mod de borgere som i sidste ende er med til at betale deres løn. Intet under at toldere har været forhadt siden 1. mosebog. I dag er det så i følge BT Net Stripperne og de som giver telefon sex som er blevet taget med "trusserne nede". Hvis de rejser ind eller ud af Danmark med trusserne fyldt med sorte penge, synes jeg da at de skal knaldes. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 28/05-2010 14:30
|
|
Payanak skrev: ...dem paa overfoersels indkomst (minus de aeldre). Hvor ligger forskellen? Pensionist er pensionist. Det kan da ikke komme an på alderen: Det er da en syg holdning. Jeg er ikke pensionist selv,endnu,kommer om få år. Det er da at sparke til folk som af en eller anden grund ikke er i stand til arbejde. Vi kan ikke, heller ikke dig, afgøre om nogen er på uberettiget pension. Det er nemt at nedgøre andre. Kan selvfølgelig også være en måde at få lidt opmærksomhed på ( at nedgøre andre )
Rawirot
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 28/05-2010 22:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
birkedhoj skrev: flot skrevet vi kan sgu da ikke klage over kontrol på porten til vores land , den er sgu været for åben fpr snyltere i mange år - . ellers er der tog ture til harzen , ha ha
Jeg ved ikke hvor mange kontroller der er nødvendige; Men jeg ved, jeg personligt foragter socialbedrageri. Uanset hvem der sidder i regering må det bekæmpes, så jeg ved jeg betaler den skat jeg skal, uden samtidig at skulle plukkes for at forsørge de der platter sig gennem tilværelsen. ![]() DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

joo det er vel det samme 
Det er nemt at nedgøre andre.