Se indlæg
 Udskriv debat
Hvor betaler du din skat ?
Anjin
Hvis man nu- som dansker - vælger at bosætte sig i Thailand og alt det med dage/primært tilhør osv er ok, er der så nogen der ved hvad skattebetalingen er i Thailand ?
Bare i hovedtræk -sådan a la hvad er ca procenten ? er der knæk på og hvad er og hvornår rammer man max skatten på sin indkomst ?

Saendaeng
Her er der nogle regler for Thailand.

http://www.rd.go....045.0.html

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Robert Kronberg
Anjin skrev:
Hvis man nu- som dansker - vælger at bosætte sig i Thailand og alt det med dage/primært tilhør osv er ok, er der så nogen der ved hvad skattebetalingen er i Thailand ?
Bare i hovedtræk -sådan a la hvad er ca procenten ? er der knæk på og hvad er og hvornår rammer man max skatten på sin indkomst ?

Det kommer en hel del an på, hvordan du har skruet din indtægtskanal sammen - altså hvor pengene kommer fra, og hvordan de registreres.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anjin
Det er i Danmark "personlig indkomst" . Det er førtidspension pga uarbejdsdygtighed + en forsikringspolice som udbetaler såkaldt lønsikring som følge af uarbejdsdygtighed. Herhjemme betragtes det som var det lønindtægt, så umiddelbart tænker jeg, at det link der er ovenfor må kunne bruges.

Og tak til Jer begge to for hjælpen.

thulegrisen
Nu er det da kommet til punktet huhejhvordetgår. Hvad med at finde ud af noget selv. Du lyder bare i mine ører som en, der vil være krakiler, for a være det.

Det er egentligt ikke så svært, selvfølgelig ud over at tænke og søge selv...LOL LOL

Robert Kronberg
Anjin skrev:
Det er i Danmark "personlig indkomst" . Det er førtidspension pga uarbejdsdygtighed + en forsikringspolice som udbetaler såkaldt lønsikring som følge af uarbejdsdygtighed. Herhjemme betragtes det som var det lønindtægt, så umiddelbart tænker jeg, at det link der er ovenfor må kunne bruges.

Og tak til Jer begge to for hjælpen.

Du vil kun blive beskattiget i Danmark.

Hilsen, Robert

huratho
Hej
Robert du skriver "KUN". Jeg mener det er urimelig at betale dansk skat når alle rettigheder bliver frataget os. Jeg har f.eks. ingen ret til at bruge den danske sygesektor uden vederlag. Jeg er frataget min stemmeret. Men jeg betaler stadig skat i DK og 7% til sundhedssektoren.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Frank
huratho skrev:
Hej
Robert du skriver "KUN". Jeg mener det er urimelig at betale dansk skat når alle rettigheder bliver frataget os. Jeg har f.eks. ingen ret til at bruge den danske sygesektor uden vederlag. Jeg er frataget min stemmeret. Men jeg betaler stadig skat i DK og 7% til sundhedssektoren.
Hilsen Hugo

Huratho > Kunne du ikke lige uddybe det med, at du betaler skat, men ikke har rettigheder, for uvidende personer som mig?Smile

rinpoche
Jeg mener det er urimelig at betale dansk skat når alle rettigheder bliver frataget os.

Okay, og hvor kommer din indkomst fra?

Eller er der den sidste rettighed, der ikke er blevet frataget dig?

Robert Kronberg
huratho skrev:
Hej
Hilsen Hugo

Du kan stadig, mig bekendt, stemme til folketingsvalg, men der skal du forbi ambassaden - lidt besværligt, især hvis man bor i Chiang Mai...

Jeg er enig i, at det ikke er retfærdigt at betale skat i DK, hvis man ikke har sygesikringskort.

Hvis man har arbejdsindtægt i Danmark, selv en lille en, og er udenlandsdansker, så får/beholder man derimod sit sygesikringskort.

Hilsen, Robert

huratho
Hej
Nej Robert der er du for en gangs skyld fejl på den. For 3 år siden blev voeres stemmeret taget. Til i andre min indkomst fra en social pension DKK 5200,00 pr mdr. som jeg selv har sparet op til. Resten kommer fra en privat forsikring i SEB. Ja, hvis jeg flytter til DK ( hvilket jeg aldrig kunne drømme om ) for jeg igen det gule kort, men det dækker ikke medbragte sygdomme og jeg skriver af erfaring
Hilsen Hugo

huratho skrev:
Hej
Nej Robert der er du for en gangs skyld fejl på den. For 3 år siden blev voeres stemmeret taget. Til i andre min indkomst fra en social pension DKK 5200,00 pr mdr. som jeg selv har sparet op til. Resten kommer fra en privat forsikring i SEB. Ja, hvis jeg flytter til DK ( hvilket jeg aldrig kunne drømme om ) for jeg igen det gule kort, men det dækker ikke medbragte sygdomme og jeg skriver af erfaring
Hilsen Hugo

Ja, det lyder sku hårdt....men du kan så trøste dig med at vi andre der kun er 40 år+ får det endnu hårdere.....men hvis man er vildt utilfreds kan man vel altid flytte hjem til "dejlige" dk igen?????eller det er måske ok i LOS????Wink

huratho
Hej
Soi7, jeg klager skam ikke, men påpeger bare efter min mening at det er unfair at betale for noget som ikke må benytte.
Tilsidst, den dag jeg tilbage til DK bliver det i en urne, hvis ellers mine børn vil.
Hilsen Hugo

Rinpoche, du spørger hvor hans indkomst kommer fra, lidt nedladende syntes jeg.

Vi er trods alt nogen der er gamle statsborgere i Dk, der har betalt hver vores i form af arbejdsindsats og skat igennem et helt lang liv. Det er på den baggrund vi er berrettiget til en folkepension, eller en sygepension af en eller anden art.

At der så er nogle papænder der har fundet ud af snyde systemet på den ene eller anden måde skal vil ikke lastes os der er ærlige og reelle??? Eller hvad?

Denne tråd er jo pensionisttråden om igen, som der var visse her på DTW der fik ødelagt på grund af....????

Og som Huratho skriver, vi får ikke lov at stemme, til nogen type af valg, efter et år i udlændighed, så er det slut. Hvis man vælger at flytte tilbage til Edens Have så koster det 6 mdr. i karantæne før du kan få ny læge påført dit sygesikringskort, du kan ikke bruge din ret til medicintilskud, eller andet før de 6 mdr. er gået, og dermed kan du heller ikke blive indlagt på hospitalet, kun hvis du bliver "samlet" op som hjemløs på en parkbænk SKAL staten træde hjælpende til.

Men hvis du bor inden for for EU's grænser og et par lande mere, så kan du tage hjem og få hele pakken, lige som du kan få den hele og fulde pension uden forbehold, selv hvis du er rigmand og bor i f.eks. Monaco. Eller er en forarmet bondrøv fra Tyrkiet, der har levet på nas i 30 år i DK og har valgt at flytte hjem på mønsterlandbruget.

Vi der har valgt LOS eller andre "ulande" får den skrabede model, altså grundbeløbet, og ikke en skid mere og af det beløb betaler man så sin del til skatten, afhængig af om du har noget stående på en bog i DK. Jeg selv betaler 27% af grundbeløbet, sådan......!!

Hvor ligger retfærdigheden??????

Skeptikeren som ikke vil bytte sin tilværelse selv om det koster mig mere end 8.000 om måneden (forskellen på en EU og LOS pension).

blume
Skeptikeren
Godt svaret, enig med dig og Huratho.

Venlig hilsen fra Fyn
blume

Robert Kronberg
huratho skrev:
Hej
Hilsen Hugo

Du har ret - den ændring af loven har jeg slet ikke bemærket:

https://www.borge...valg.aspx?

Jeg troede stadig, at jeg havde stemmeret, men det har jeg åbenbart ikke. Jeg har nu heller aldrig benyttet mig af den udefra.

Dog vil jeg give protestsiden statsborger.dk ([url]www.statsborger.dk[/url]) ret i, at det er mærkeligt, at man hverken kan stemme i sit eget land eller sit bopælsland...

Jeg og vi andre her i Thailand har med andre ord ikke længere stemmeret, selvom jeg troede, at stemmeret er en menneskeret.

Hilsen, Robert

Frank
Robert Kronberg skrev:
huratho skrev:
Hej
Hilsen Hugo

Du har ret - den ændring af loven har jeg slet ikke bemærket:

https://www.borge...valg.aspx?

Jeg troede stadig, at jeg havde stemmeret, men det har jeg åbenbart ikke. Jeg har nu heller aldrig benyttet mig af den udefra.

Dog vil jeg give protestsiden statsborger.dk ([url]www.statsborger.dk[/url]) ret i, at det er mærkeligt, at man hverken kan stemme i sit eget land eller sit bopælsland...

Jeg og vi andre her i Thailand har med andre ord ikke længere stemmeret, selvom jeg troede, at stemmeret er en menneskeret.

Hilsen, Robert

Jeg mener det vil være det glade vanvid at give udlændinge stemmeret til parlamentvalg i et fremmed land. Fx. at en dansker permanent bosiddende i Thailand skulle kunne stemme til parlamentsvalg i Thailand.

Om danskere med permanent ophold i fx. Thailand skal have stemmeret ved folketingsvalg kan så diskuteres. På den ene side kan man blive "ramt" af skatteregler, pensionsregler etc., så derfor kan indflydelse synes rimelig. Omvendt kan jeg som bosiddende i Danmark synes det er underligt, hvis folk bosat på den anden side af kloden skal have indflydelse på vores hverdag. Jeg hælder selv til at man bør bo i Danmark for at have stemmeret til folketingsvalg.

Frank jeg er helt enig med dig, Hvor mange herboende udlændinge har sat sig ind i thaipolitik?????? Ganske få vil jeg tro, i og med at ingen, eller meget få, forstår sproget og de finere nuancer som ikke engang mange thaier forstår.

Jeg personlig ville ikke bryde mig om at skulle være medbestemmende om styring af dette land.

Omvendt så kan jeg ikke forstå at når vi stadig betaler skat i Dk at vi så ikke kan få lov til at være medbestemmende om hvilke høveder der skal sidde på tinge. Vi har dog været danske statsborger hele vort liv.

Når man ser det i lyset af at en tyrkisk/jugoslavisk etc. husmoder der så at sige aldrig har været ude af lejligheden, ikke taler dansk, ikke forstår dansk og så skal have lov og ret stemme og oven i købet have en tolk med i stemmeboksen, (læs tolken/manden/???) sætter krydset????

Jeg husker da tydeligt når der var valg i Høje-Tåstrup, så var lokalerne fyldt med burkaklædte madammer, kvinder som man ellers aldrig så på gaden, undtagen når familien var på storindkøb. Utallige af disse kunne ikke engang finde ud af at sætte kryds men måtte bruge tommelfingeren til mærke.

Og værst af alt, alle disse umælende får/kvæg er så med til at bestemme at "folk med anden pigmentering" skal fylde byråds og folketingsalen. En smart måde at overtage landets styring ad bagvejen, og ikke en protesterer.

Og så har alt dette relation til trådens oprindelig tema, "hvor betaler du din skat"?

Hilsen fra Skeptikeren

Spring til debat: