Se indlæg
 Udskriv debat
Anklaget for seksuelt overgreb, Og tabt ansigt i den helt store stil.
claus31130 skrev:
Jake skrev:
hvorfor kan man ikke bede om en undskyldning i Thailand? Normalt er thaier flinke og underskyldne.

Fordi det er sjældent at en thaier gor noget forkert, det er altid et eller andet der er skyld idet, og det er jo ikke særligt nemt at give en undskyldning for noget man ikke er skyld i ......Grin

Det du siger der passer meget godt med det jeg oplevede

Selv om de havde slået os ialt 3 gange, påstod de at de Var uskyldige og derfor ikke havde noget at undskylde for.

PS det var KUN datteren der havde slået os som jeg krævede undskyldning fra.

Tænk at blive slået af en pige, og så bare vende den anden kind til, hehe

Saendaeng
Alle i thailand har stor kontakkreds . Alle kender nogen ved politiet og mafiaen. Frown

Altså kender du nogen ved politiet = mafiaenSmile

Donis5: Jeg skrev at du skulle holde ekstra øje fra nu af.
Thaierne kan som sagte være hævngerrige... eller de er det.
Jeg havde nok også handlet som dig.
Men jeg havde tænkt over en anden måde at håndtere det på
politistationen.

Men som sagt som gjort. så er det ikke nemt at sige hvad man gør i disse situationer.
Men stadig give dig godt råd.. vogt dig i fremtiden.

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Robert Kronberg
rinpoche skrev:
Jeg ville heller ikke have vendt den anden kind til. Da slet ikke når kæresten også blev involveret. Det ville være en sølle mand, som ikke stod op for sin kone.
Det ville have været det samme som at sige, at os kan i bare pisse på som det falder jer for godt. Chikanen ville utvivlsomt blot fortsætte.
Den åbenlyse chikane er der utvivlsomt sat en stopper for nu, men det er selvfølgelig ikke godt at vide, hvad de pønser på bag kulissen.

Jeg havde nok ikke handlet meget anderledes, fornuftigt eller ej. Det ville jeg være ligeglad med, jeg skal se mig selv og konen i øjnene bagefter.

Held og lykke.

mvh
rinpoche

Naturligvis skal man reagere, hvis nogen slår ens kone, så her er jeg enig med rinpoche, og at involvere politiet er ganske normalt i Thailand.

Der er desværre ingen løsning på, hvad man stiller op med de fjender, som man får, når de taber ansigt, men nogle gange er det den eneste mulighed, hvis man ikke selv skal havne i offerrollen.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Saendaeng skrev:
Alle i thailand har stor kontakkreds . Alle kender nogen ved politiet og mafiaen. Frown

Altså kender du nogen ved politiet = mafiaenSmile

Donis5: Jeg skrev at du skulle holde ekstra øje fra nu af.
Thaierne kan som sagte være hævngerrige... eller de er det.
Jeg havde nok også handlet som dig.
Men jeg havde tænkt over en anden måde at håndtere det på
politistationen.

Men som sagt som gjort. så er det ikke nemt at sige hvad man gør i disse situationer.
Men stadig give dig godt råd.. vogt dig i fremtiden.

Tak, vil du være sød at løfte slørret for hvad du ville have gjort ?
husk nu har du betænkningstid, og erfaring :-}

Jeg har kun 1 års Thai erfaring men slet ikke noget der involdvere problemer,en betjent der spurgte mig 10 gange hvad jeg ville have for at slutte sagen nu, kl 12 om natten.

det kan ikke andet end give en forhastet beslutning.

rinpoche
Payanak skrev:
Det er nok de færreste, der bare vender den anden kind til. Men det er jo slet ikke det sagen drejer som om. At have nogle psykopater på halsen, som tilmed har tabt ansigt i dén grad, er med største sikkerhed vejen til alt ondt. Vær forvisset om at den familie SKAL have deres hævn, og de glemmer aldrig.

.

Det er præcis det det handler om.
Hvorledes havde du forestillet dig at undgå konflikten uden at vende den anden kind til?
No can do.

Psykopater, hævn osv.
Det kan man slet ikke gisne om, uden at kende til de pågældende.
Det kan meget vel være, at de slet ikke har hverken n***** eller midler til at gøre noget som helst.
Ethvert tab af ansigt i Thailand er ikke ensbetydende med voldelige repressalier.
Jeg kender til flere særdeles graverende eksempler i "vores" landsby, (vold, utroskab, pædofili) de har blot resulteret i at penge har vekslet hænder som kompensation derudover total og livsvarig "radiotavshed" parterne imellem.
Imidlertid er der i den forhåndenværende situation yderligere en komplikation, som jeg ser det.
Man har tabt ansigt til en farang i sit eget lokalsamfund. Den gør utvivlsomt ekstra ondt.

Payanak
Rinpoche læs overskriften.

Psykopater...jo deeet...almindelige mennesker slår ikke folk der kommer kørende forbi på motorcykel.

Hævn...de har jo netop selv givet udtryk for at de vil komme tilbage...

Hvordan jeg havde tænkt mig at klare situationen ved jeg snart ikke, men det er helt sikkert at Donis er ude på tynd is der hvor han bor. Hold da helt ferie det gad jeg godt nok ikke spilde mit liv med. Så hellere skride fra området og glemme alt om de idioter.
Man flytter vil til Thailand med en ide om at bo i Paradis eller hvad???

Når du ligger på hospetalet med hjernerystelse og brækkede ben og arme,kan du fintænke lidt hvorfor du ligger der..fordi man har lidt guldstøv er man stadig falang og gæst i Thailand...

lindy

PL
Donis: Du mangler i uhyggelig grad fornemmelse for hvor du er, hvem du er iblandt, og hvordan du bør opføre dig.

Jeg larmer op konstant her på DTW, det er en sikkerhedsventil, når jeg er blandt Thai´er så holder jeg kaje, smiler, og er ligeså åleglat og overfladisk som de selv er!

Læs det her ganske udmærkede "Studie i Thai Nationalkarakteren":

http://studyintha...min_1.html

Et klip:

"Thai people have a very big ego, a deep sense of independence, pride and dignity. They cannot tolerate any violation of the “ego” self. Despite the cool and calm front, they can be easily provoked to strong emotional reactions, if the “self” or anybody close to the “self” line one’s father or mother, is insulted."

PL

Du har ret PL, men at stå klokken 24 på politistationen, med kun eet års erfaring omkring Thaiernes mærkværdige indstilling til "at tabe ansigt", er sgu ikke nemt. Jeg har tidligere PBet med Donis, og understreget det meget vigtige emne "tabe ansigt".
Selvfølgelig skal man forsvare sin kæreste, men man skal kende sin begrænsning, selv om det er klokken 24, jeg er glad for jeg ikke er Donis i den nuværende situation.

Jake
PL skrev:

"Thai people have a very big ego, a deep sense of independence, pride and dignity. They cannot tolerate any violation of the “ego” self. Despite the cool and calm front, they can be easily provoked to strong emotional reactions, if the “self” or anybody close to the “self” line one’s father or mother, is insulted."

PL

Så når man langs Sukhumvit bliver trætte af folk, der vil hive en med hen til et "massage-sted", skal man ikke sige: "kun hvis det bliver med din søster"? ;-)

rinpoche

Jeg larmer op konstant her på DTW, det er en sikkerhedsventil, når jeg er blandt Thai´er så holder jeg kaje, smiler, og er ligeså åleglat og overfladisk som de selv er!

When in Rome, do as the romans. Wise move.

Men du adresserer ikke problemstillingen, hvad ville du selv have gjort, såfremt det var din hulde viv og dig selv der blev udsat for et sådant overgreb?

Der er situationer i ens liv, hvor man bare føler sig tvunget til at agere og ser stort på potentielle konsekvenser.

PL
ABEKATTEN skrev:
Du har ret PL, men at stå klokken 24 på politistationen, med kun eet års erfaring omkring Thaiernes mærkværdige indstilling til "at tabe ansigt", er sgu ikke nemt. Jeg har tidligere PBet med Donis, og understreget det meget vigtige emne "tabe ansigt".
Selvfølgelig skal man forsvare sin kæreste, men man skal kende sin begrænsning, selv om det er klokken 24, jeg er glad for jeg ikke er Donis i den nuværende situation.

1 års erfaring? Pyh, godt det ikke var mig, det ku´ ha gået grueligt galt!

OK, var ikke klar over det, beklager, det er en svær situation...

PL

PL skrev:
Donis: Du mangler i uhyggelig grad fornemmelse for hvor du er, hvem du er iblandt, og hvordan du bør opføre dig.

Læs det her ganske udmærkede "Studie i Thai Nationalkarakteren":

http://studyintha...min_1.html

Et klip:

PL

Jamen der er da ingen tvivl om at man helst skal bevæge sig langs vægen og helst helt nede ved jorden sammen med hundene, og kun dukke sig lidt når man bliver slået for sjov, ens kone eller kæreste, skal man acceptere bliver slået.

Jeg håber hvis du en dag kommer i en sitation hvor du skal forsvare din kone at du gør det, og ikke bare smiler og holder Kaje.

og PL det er ikke personligt mod dig, men jeg håber der er nogle mandfolk tilbage, med lidt nosser som tør sige fra, og tage tingene som de kommer, i stedet for de metrosexuelle børns passende barnevogns kørende slipse svansemænd som er bange som tøser for mus og edderkobber.

Så kan det godt være at Thaier er syge i roen, men man skal fandme ikke acceptere folk slår ens kone og prøver bestikke en med 75 kr til at holde kæft med det

PL
rinpoche skrev:

When in Rome, do as the romans. Wise move.

Men du adresserer ikke problemstillingen, hvad ville du selv have gjort, såfremt det var din hulde viv og dig selv der blev udsat for et sådant overgreb?

Der er situationer i ens liv, hvor man bare føler sig tvunget til at agere og ser stort på potentielle konsekvenser.

Mig?

Jeg ville gå totalt amok, bedre er jeg sgu´ da ikke!

Ville nok ikke ha´ insisteret på en undskyldning, velvidende at du ikke kan forlange en undskyldning af folk der er fejlfri, for det er de jo, Thai´erne! Havde der nu ikke været en Farang, så havde der heller ikke været et problem, vel? Thai-logik som vi kender den...

Men efter bataljen så ville jeg fortrække langt væk fra den by, også selvom "den hulde viv" ville argumentere imod, fordi hun ikke turde kappe båndene til familien, omgangskredsen osv. Læg dem på is en periode, det vil de ha´ godt af...

Jeg er heldig med min egen partner at hun allerede som 20 årig flyttede fra "baan nok" til Bangkok, og i mange ikke havde kontakt til familien. Det var nu også et spørgsmål om overlevelse, hendes fordrukne far ville skyde hende fordi hun forlod landsbyen, efter hun erfarede at faren havde "solgt" hende som brud for 100.000 THB til en lokal thai-fløs!

I mange år havde hun ikke kontakt til sin familie, det har været hårdt for hende, men sidegevinsten er så at hun er ikke blevet viklet ind i deres p*s og intriger.

Flyt, Donis, det ender galt for jer...

PL
Redigeret af PL d. 13/07-2010 16:16

PL
Donis skrev:

"og PL det er ikke personligt mod dig, men jeg håber der er nogle mandfolk tilbage, med lidt nosser som tør sige fra, og tage tingene som de kommer, i stedet for de metrosexuelle børns passende barnevogns kørende slipse svansemænd som er bange som tøser for mus og edderkobber."

Enig, men du glemmer bare at du er i Thailand, der gælder andre kulturelle love og regler, hvor det er med livet som indsats hvis du bryder dem!

Forstå du egentlig hvad jeg prøver at fortælle dig?

DU ER SGU´ I LIVSFARE MAND!

PL
Redigeret af PL d. 13/07-2010 16:22

PL skrev:
Donis skrev:

"og PL det er ikke personligt mod dig, men jeg håber der er nogle mandfolk tilbage, med lidt nosser som tør sige fra, og tage tingene som de kommer, i stedet for de metrosexuelle børns passende barnevogns kørende slipse svansemænd som er bange som tøser for mus og edderkobber."

Enig, men du glemmer bare at du er i Thailand, der gælder andre kulturelle love og regler, hvor det er med livet som indsats hvis du bryder dem!

Forstå du egentlig hvad jeg prøver at fortælle dig?

DU ER SGU´ I LIVSFARE MAND!

PL

i understand your point of view....

Men jeg undre mig over at det som folk omkring os ikke stemmer overens.

Der var stormøde igår med omkring 40-50 venner og famillie, og de understregede at vi ikke skulle bekymre os, de ved ham han er osv. de fleste af dem der var med til mødet er Naboer til dem og venner med Mays famillie.

Det er heldigt at jeg hilser pænt på dem hva. og har lavet computer Gratis for mange af dem. hehe

Jeg er ikke i tvivl om at det er en lorte situation. men jeg har ikke tænkt mig at være søvnløs for det.

//J

sony
Ja donis jeg er sgu bange for pl har ret for engangs skyldPfft

Håber det bedste for dig og selvfølgelig skal du da forsvare din familie det ville alle vel, men tænk dig hellere om 2 gange før du gør noget. Uanset hvor meget i kommer i snak nu når det har lagt sig vil nagen hele tiden være der, så hvis du kan så prøv i det mindste at rejse væk et stykke tid og se hvordan det er når i kommer tilbage, men det bedste råd er vel at flytte efter min mening.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Nirvana
Jeg syntes at du skulle vælge sådan en
[img]http://www.hjv.dk/MCMSGhostBilleder/sub_090/pmv1.gif[/img] is not a valid Image.
Come As You Are

sony skrev:
Ja donis jeg er sgu bange for pl har ret for engangs skyldPfft

Håber det bedste for dig og selvfølgelig skal du da forsvare din familie det ville alle vel, men tænk dig hellere om 2 gange før du gør noget. Uanset hvor meget i kommer i snak nu når det har lagt sig vil nagen hele tiden være der, så hvis du kan så prøv i det mindste at rejse væk et stykke tid og se hvordan det er når i kommer tilbage, men det bedste råd er vel at flytte efter min mening.

Jeg skal til DK meget snart
Prøver at få May med. håber visum dimset er hurtigere

lung
sagen har to sider, vi har hørt den ene...modparten føler også de har ret, i en tvist, ikke engang donis kender...ingen løber ud på gaden og slår uden grund, ikke engang i Thailand.
så donis, spil ikke med dine muskler før du ved hvad der er galt...det er dumt.

lung

Spring til debat: