Se indlæg|
Lær thai
|
|
| huratho |
Lagt på d. 31/12-2010 19:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Saendaeng du har helt ret. Min kone kommer fra Korat og sidder hun blandt flere thaier som taler Chaing Maj, fatter hun ikke en sk-- af hvad de taler om. Når hun taler med vores venner taler de Bangkok-thai sammen. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Allan73 |
Lagt på d. 01/01-2011 07:16
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
#4 Hej Robert Jeg har lidt spoergsmaal ang. dansk baseret Thai undervisning i Pattaya. Kan jeres kontor tilbyde individuel undervisning. Hvornaar kan i evt. vaere klar til at starte. Skal man kontakte jer via jeres hjemmeside eller? Mvh Allan |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/01-2011 08:44
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Allan73 skrev: #4 Hej Robert Jeg har lidt spoergsmaal ang. dansk baseret Thai undervisning i Pattaya. Kan jeres kontor tilbyde individuel undervisning. Hvornaar kan i evt. vaere klar til at starte. Skal man kontakte jer via jeres hjemmeside eller? Mvh Allan Hej Allan, Jo, det kan vi godt - vi er ved at lave nogle ting om her til nytår, men skriv til Vi vil være klar til individuel undervisning i Pattaya (mellem Pattaya og Jomtien) omkring midten af januar. Prisen er ikke fastsat endnu. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Allan73 |
Lagt på d. 01/01-2011 13:23
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Hej Robert, Det lyder godt og tak for hurtigt svar. Mvh Allan |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 02/02-2011 05:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
thongsala skrev: Jeg har til tider været irriteret over folk her på DTW, som omtaler sig selv som falang.Når man i Thailand,spørger en thai om det thailandske ord for udlænding,svares oftest farang,hvilket er en lodret løgn.Thaierne kalder sgu da ikke kinesere og japanere etc. for farang.Det thailandske sprog har rent faktisk et ord for udlænding,men ikke mange bruger det,når det handler om hvide/vesterlændinge.Jeg har ofte spurgt herboende thailændere om dette,og har selfølgeligt fået mange forskellige svar.Flere har faktisk svaret,at det er "low class" sprog,som alle prostituerede taler.Jeg er blevet forklaret,at det nærmeste jeg kommer svaret er,som i U.S.A. når man siger "nigger" eller i Danmark siger "perker",under alle omstændigheder meget racistisk! Er der her på siden nogle som er sprogkyndige nok til,at give mig et fair svar ? Hvide vesterlinge bliver kaldt FARANG kineser, japaner og andre asiater kalder de ved deres navn altså kineser, japaner osv. selvfølgelig på Thai Farang er ikke negativt ment lige som neger heller ikke er negativt ment, Farang betegner den hvide mand fra vesten og ikke andet. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 02/02-2011 05:34
|
|
thaikurt1 skrev: Jeg vil efter mange år her prøve at lære at tale thai da min søn ikke forstå dansk men min datter forstå dansk Jeg har hente nogen sprog programmer er der nogen kende dem og kan man lære det på denne her måde. Hvad for en af dem er bedst. Det ene skulle være på svensk til thai. Pimlseur thai. Rosetta Stone 3.4.7 Jeg er lidt langsom når det glæder at lære sprog så det vil nok tage langt tid før jeg har lært det. Vil bruge to time og dagen til at lære thai Vi har brugt disse meget velankendte cd-romér, de er enormt bruger venlige, underholdene men mest af alt lærerige, jeg er i gang med thai for øvet nu men både min kone og jeg har brugt begynder cdérne mig dansk-Thai og hun Thai -dansk og vi har begge lært rigtig meget af hinandens sprog, jeg er sikker på du vil kunne få lige så meget glæde af dem som vi har. God fornøgelse... http://www.transm...-570p.html http://www.transm...-742p.html Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 02/02-2011 05:46
|
|
thongsala skrev: Jeg har til tider været irriteret over folk her på DTW, som omtaler sig selv som falang.Når man i Thailand,spørger en thai om det thailandske ord for udlænding,svares oftest farang,hvilket er en lodret løgn.Thaierne kalder sgu da ikke kinesere og japanere etc. for farang.Det thailandske sprog har rent faktisk et ord for udlænding,men ikke mange bruger det,når det handler om hvide/vesterlændinge.Jeg har ofte spurgt herboende thailændere om dette,og har selfølgeligt fået mange forskellige svar.Flere har faktisk svaret,at det er "low class" sprog,som alle prostituerede taler.Jeg er blevet forklaret,at det nærmeste jeg kommer svaret er,som i U.S.A. når man siger "nigger" eller i Danmark siger "perker",under alle omstændigheder meget racistisk! Er der her på siden nogle som er sprogkyndige nok til,at give mig et fair svar ? Forresten i forhold til at thaierne ikke kalder kineser og japaner farang, så kalder vi dansker jo heller ikke svensker-nordmænd eller tysker for perker da de jo kommer fra vores del af verdenen, og husk lige at Thaierne heller ind gerne vil være hvide som os, og guderne må hvide hvorfor de så gerne vil være hvide.... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/02-2011 08:18
|
buster40 skrev: thongsala skrev: Jeg har til tider været irriteret over folk her på DTW, som omtaler sig selv som falang.Når man i Thailand,spørger en thai om det thailandske ord for udlænding,svares oftest farang,hvilket er en lodret løgn.Thaierne kalder sgu da ikke kinesere og japanere etc. for farang.Det thailandske sprog har rent faktisk et ord for udlænding,men ikke mange bruger det,når det handler om hvide/vesterlændinge.Jeg har ofte spurgt herboende thailændere om dette,og har selfølgeligt fået mange forskellige svar.Flere har faktisk svaret,at det er "low class" sprog,som alle prostituerede taler.Jeg er blevet forklaret,at det nærmeste jeg kommer svaret er,som i U.S.A. når man siger "nigger" eller i Danmark siger "perker",under alle omstændigheder meget racistisk! Er der her på siden nogle som er sprogkyndige nok til,at give mig et fair svar ? Forresten i forhold til at thaierne ikke kalder kineser og japaner farang, så kalder vi dansker jo heller ikke svensker-nordmænd eller tysker for perker da de jo kommer fra vores del af verdenen, og husk lige at Thaierne heller ind gerne vil være hvide som os, og guderne må hvide hvorfor de så gerne vil være hvide.... Det er et træk fra et bondesamfund, at hvid viser, at man har høj status, fordi man ikke laver manuelt arbejde ude i marken og blive solbrændt. Sådan var det også i Danmark i gamle dage. Men senere blev solbrændt ændret til "høj status", da det betød, at man har tid/penge til at lægge under højfjeldsolen eller tage til Spanien med Spies eller Tjæreborg. Dog er det ikke sikkert, at det nogen sinde vil give høj status i Thailand at være solbrændt, da solen jo ikke er forbundet med luksus, men nærmere med pine. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 02/02-2011 08:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Robert Kronberg skrev: Allan73 skrev: #4 Hej Robert Jeg har lidt spoergsmaal ang. dansk baseret Thai undervisning i Pattaya. Kan jeres kontor tilbyde individuel undervisning. Hvornaar kan i evt. vaere klar til at starte. Skal man kontakte jer via jeres hjemmeside eller? Mvh Allan Hej Allan, Jo, det kan vi godt - vi er ved at lave nogle ting om her til nytår, men skriv til Vi vil være klar til individuel undervisning i Pattaya (mellem Pattaya og Jomtien) omkring midten af januar. Prisen er ikke fastsat endnu. Hilsen, Robert Hej Robert, Er der noget nyt om det her? Er undervisningen startet og hvad koster det? Hvor er det henne? Hvor tilmelder man sig? Jeg er i Pattaya i slutningen af februar og kunne godt bruge nogle timer. mvh. filihankat |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/02-2011 09:30
|
filihankat skrev: Robert Kronberg skrev: Allan73 skrev: #4 Hej Robert Jeg har lidt spoergsmaal ang. dansk baseret Thai undervisning i Pattaya. Kan jeres kontor tilbyde individuel undervisning. Hvornaar kan i evt. vaere klar til at starte. Skal man kontakte jer via jeres hjemmeside eller? Mvh Allan Hej Allan, Jo, det kan vi godt - vi er ved at lave nogle ting om her til nytår, men skriv til Vi vil være klar til individuel undervisning i Pattaya (mellem Pattaya og Jomtien) omkring midten af januar. Prisen er ikke fastsat endnu. Hilsen, Robert Hej Robert, Er der noget nyt om det her? Er undervisningen startet og hvad koster det? Hvor er det henne? Hvor tilmelder man sig? Jeg er i Pattaya i slutningen af februar og kunne godt bruge nogle timer. mvh. filihankat Det er lidt vanskeligt i Pattaya, fordi det er svært at få samlet nok danskere dernede til at lave et hold. Men når du er der, så kan du ringe på 0 814 140 854 og tale med underviseren, der taler dansk, og så kan han tage stilling til, om der er nok til et hold i marts. Undervisningen finder sted ved vejen mellem Pattaya og Jomtien. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 02/02-2011 09:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
Ellers er der sprogskole på 2 road ved siden af Carrefour.. foregår på engelsk - thai 300 bath/time for enetimer og vist 100 for klasse med 3-4 elever. ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/02-2011 09:58
|
Geng-maak skrev: Ellers er der sprogskole på 2 road ved siden af Carrefour.. foregår på engelsk - thai 300 bath/time for enetimer og vist 100 for klasse med 3-4 elever. ![]() Det er lige det, for det kan vi absolut ikke konkurrere imod... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/02-2011 10:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Stef kommer også og giver undervisning hos Jens nede på markedspladsen. Gå over og tal med Jens om det. Der er åbenbart mange muligheder. Aftenskole her i København starter den 9. http://sprog.stud.../Thai.aspx overvejer lidt. |
|
|
|
| Maya |
Lagt på d. 26/05-2011 20:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Er der nogle gode sider på internettet hvor man kan lave lidt selv studie? Jeg har gjort det med Tyrkisk inden jeg tog derned, bare for at kunne sige lidt -og vil gerne det samme på Thai. Altså ikke tale flydende, men bare så man kan sige lidt på en høflig måde![]() |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 26/05-2011 20:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Jeg bruger denne: http://www.thai-l... Den kan du komme virkelig langt med!... |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 27/05-2011 16:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Hej Joe. Det var sku et godt link. jeg har brugt learnthaiopdcast.com, som jeg har havt stor glæde af |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.