Se indlæg
 Udskriv debat
Førstegangsrejsende i Thailand - Hvorhen?
rinpoche
Trafikken er nu ellers såre fredelig i dette område, men med alle de skrækhistorier man kan læse på nettet, kan jeg godt forstå dine forbehold.

Til nogle af disse steder er der off. transport i form af Songtaew, pickup med 2 rækker sæder. Fx. til Tiger Cave Temple.
Off. bus vil også kunne tage jer til fx. Ao Luek og derfra videre med Songtaew eller motorcykel taxa.

Nemmest og billigst? Disse 2 krav udelukker som regel hinanden. Smile
Jeg ville anbefale jer at leje en Songtaew med chauffør og sige hvor i vil hen. Eller lade ham komme med anbefalinger.
Arrangerede minibus ture findes også overalt, men så ankommer man sammen med en hel flok andre turister.

Jeg kender ejerne af Bai Fern Mansion igennem 10 år og kan anbefale såvel deres hotel som deres service. De har et rejsebureau beliggende i stueetagen.
De taler godt engelsk her.

http://baifern-ma...

mvh
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 10/01-2011 16:55

Jeppe C
rinpoche skrev:
Trafikken er nu ellers såre fredelig i dette område, men med alle de skrækhistorier man kan læse på nettet, kan jeg godt forstå dine forbehold.

Til nogle af disse steder er der off. transport i form af Songtaew, pickup med 2 rækker sæder. Fx. til Tiger Cave Temple.
Off. bus vil også kunne tage jer til fx. Ao Luek og derfra videre med Songtaew eller motorcykel taxa.

Nemmest og billigst? Disse 2 krav udelukker som regel hinanden. Smile
Jeg ville anbefale jer at leje en Songtaew med chauffør og sige hvor i vil hen. Eller lade ham komme med anbefalinger.
Arrangerede minibus ture findes også overalt, men så ankommer man sammen med en hel flok andre turister.

Jeg kender ejerne af Bai Fern Mansion igennem 10 år og kan anbefale såvel deres hotel som deres service. De har et rejsebureau beliggende i stueetagen.
De taler godt engelsk her.

http://baifern-ma...

mvh
rinpoche

Kan der rafles om priserne på en songtaew, eller er der faste priser alt efter hvor man skal hen?
Hvad skal man regne med at give for en songtaew pr. dag sådan ca?

rinpoche
Man kan lige så godt få en hel dag ud af det, synes jeg.

Regn med omkring 1.500 baht for en hel dag.

Hvis i ombestemmer jer mht. at køre selv, så kan i leje en Suzuki Carribean for omkring 800-1000 baht om dagen.
En motorcykel til ca. 150 baht.
Alle de destinationer jeg nævner er så absolut indenfor en fornuftig rækkevidde af en motorcykel.

mvh
rinpoche

Jeppe C
rinpoche skrev:
Man kan lige så godt få en hel dag ud af det, synes jeg.

Regn med omkring 1.500 baht for en hel dag.

Hvis i ombestemmer jer mht. at køre selv, så kan i leje en Suzuki Carribean for omkring 800-1000 baht om dagen.
En motorcykel til ca. 150 baht.
Alle de destinationer jeg nævner er så absolut indenfor en fornuftig rækkevidde af en motorcykel.

mvh
rinpoche

Det var sgu' ikke så galt for en hel dag.. Tænk på hvor "meget" man får for 300kr. herhjemme i en taxaFrown

Jeppe C
Vi har prøvet at ride på elefanter i Indonesien et par gange før, men hvor er det bedste sted at "elefant trekke"?

jimmikoldenborg
I Lampang syd for Chiang Mai, ligger der et center. Jeg mener det hedder "Thai Elephant Conservation Center". Der er det muligt at følge en Mahut i et par dage. Man er sammen med Mahuten hele tiden. Man bader elefanten, og overnatter i JUnglen med Mahuten, i hans lille hytte på pæle.

Hvis det bare er en "kort" tur på et par timer, så har de også det.

Der er også mulighed for nogle fantastiske elefantture i Chiang.Mai.

Personligt bliver jeg søsyg af en tur på mere end 30 min:-)
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Kim Ludvigsen
Jeppe C skrev:
Hvad med veksling af baht? Så skal jo først afsted i midten af marts, ville det være klogt at vente lidt med at veksle?
Synes baht'en er ret højt oppe for tiden, så hvis man kan spare lidt ekstra ved at vente, ville det næsten være for nemt..

Du sparer mest ved at benytte et internationalt betalingskort og så hæve penge i en af de mange ATM'er rundt omkring i Ao Nang. Dermed får du Nationalbankens kurs i stedet for den ofte voldsomme overkurs danske banker bruger ved veksling af kontanter.

Der er dog et gebyr ved hævning i automater, typisk tager den danske bank 30 kr. (Visa), mens den thailandske bank tager 150 baht. Og gebyret er ens uanset beløbet. Det vil derfor altid være en god ide at hæve så meget, du kan, ad gangen - hvilket er et beløb svarende til 2.000 kr. Mastercard har en grænse på 3.000 kr. og koster normalt 50 kr. i gebyr.

Nu hvor I har valgt et andet tidspunkt, behøver du ikke bekymre dig så meget om vejret, men ellers er det nu slet ikke så slemt, som det kan virke, når man ser på nedbørsstatistikker. Hvor vi I Danmark er vant til dage med regnvejr hele dagen, så virker det lidt anderledes her. Når der er faldet det samme som på en normal regnvejrsdag i Danmark, holder det igen - det vil sige efter 10-15 minutter - og man kan nyde resten af dagen i sol og tørvejr. Og skulle det regne i længere perioder, kan man glæde sig over, at vandet er dejlig varmt.

rinpoche har givet jer en lag række forslag til ture - jeg vil gerne slå et ekstra slag for et af forslagene, det er simpelthen et must, når I er på de kanter. Phang Nga Bay er fyldt med fantastisk flotte øer af kalksten, der rejser sig majestætisk og lodret op fra havet. Der findes forskellige bådrundfarter i bugten - ofte heldagsture - hvor man kan besøge forskellige øer. Den mest kendte ø er i dag kendt som James Bond Island, som er inkluderet i mange af turene. Men den er nu ikke speciel ophidsende, derimod skal I sikre jer, at Koh Hong/Hong Island er med på turen. Og I skal endelig ikke vælge en tur med speedbåd!

Jeg har været på Phang Nga-tur et par gange - dog kun fra Phuket, hvorfra kan turene fås fra under 1.000 baht pr. person for en heldagstur, inklusive gratis sodavand ad libitum og mad. Du skal blot lære at prutte lidt om priserne, og besøge forskellige af de mange tursælgere for at få det rigtige tilbud. Den officielle pris er ofte 2-3 gange højere end, hvad du kan opnå ved at prutte lidt.

http://rejse-til-thailand.dk
Jeppe C
jimmikoldenborg skrev:
I Lampang syd for Chiang Mai, ligger der et center. Jeg mener det hedder "Thai Elephant Conservation Center". Der er det muligt at følge en Mahut i et par dage. Man er sammen med Mahuten hele tiden. Man bader elefanten, og overnatter i JUnglen med Mahuten, i hans lille hytte på pæle.

Nu ligger Chiang Mai jo ret langt fra Ao Nang, tænkte mere på om der var noget i området omkring Krabi i kan anbefale?

jimmikoldenborg
Ja det nå man sige:-)

Kao Sok nationalpark, lige nord for Phuket, har også nogle fede ture. Der ligger også forskellige resorts på pæle inde i junglen. Det er en spænende oplevelse at overnatte i junglen, og høre alle de lyde der er.

Jeppe C skrev:
jimmikoldenborg skrev:

Nu ligger Chiang Mai jo ret langt fra Ao Nang, tænkte mere på om der var noget i området omkring Krabi i kan anbefale?

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Jeppe C
Hvordan er priserne i Ao Nang ift. Phuket/Koh Samui og nogle af de andre turistdestinationer?

Tænker på transport, mad osv.

Vi kommer til at spise meget på diverse gadekøkkener da det skulle være billigst, og mange gange bedste Smile

Jeppe C
Jeg fik vidst ikke fulgt op på turen, selvom det er over 1 år siden..

Vi havde en rigtig god tur, desværre var det på det tidspunkt hvor der var massive oversvømmelser i det sydlige Thailand, hvilket desværre begrænsede os meget! Ellers er lækkert område, ikke ALT for turistet, men med fantastiske naturoplevelse og udflugter.

Nu har vi fået en lille søn, der bliver 1 år til Februar - Derfor skal vi selvfølgelig til Thailand igen, men hvor? Så vidt jeg kan læse mig til er Thai'erne rigtig glade for børn, så et eller andet sted er det ligemeget hvor vi tager hen, men er der nogen der kan anbefale et godt sted? Vi er rigtig meget til natur og afslapning.

Vi har selv kigget rigtig meget på på Khao Lak hvor der både er strand/afslapning, og så tage nogle dage i Khao Sok for at se noget natur.

Spring til debat: