Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk militær
thongsala
AL 48 skrev:
thongsala skrev:
Lung Yao skrev:
[quote]styx32 skrev:
Jeg kan stadig ikke helt forstå at han kan få sig et dansk pas. Min kone skal jo bestå en indfødsrets prøve for at komme i nærheden af noget der ligner et dansk pas.
Hvor vil du få sådan et pas henne ?

Hvis dit spørgsmål er til Thongsala, så er højt sandsynligt at det er fordi faderen er Dansk statsborger (der er flere exampler som per "automatic" forudsat ansøgning får dobbelt statsborgskab.
- Født i Thailand af Thai moder = Thai pas.
- Født i Thailand med Dansk fader = Dansk pas.(registrere fødselen på den Danske Ambassade).
- Født i DK med Dansk fader = Dansk pas.
- Født i DK af Thai moder med Dansk fader = Ansøger og får Thai pas (bare spørg fx. Stampe).

MEN, når barnet fylder 18 år skal han/hun vælge hvilket statsborgskab den ønsker at bibeholde

Kære AL 48
Først må jeg forklare dig,hvorfor jeg holder af,at debatere på denne facon.
Når man normalt verbalt diskuterer,debaterer,sker det ofte at modparten siger: Det har jeg ikke sagt! ellerGrinet var ikke det,som jeg mente!
Alt, hvad du har angrebet mig for i dit indlæg,står skrevet på denne side,står til skue for alle DTW medlemmer,og det kan du derfor ikke løbe fra,medmindre du har lyst til,at tabe voldsomt ansigt!
Lad os derfor starte med,at pille dit anklageskrift mod min person,fra hinanden,stump,for stump!
Du starter pænt med,at ønske mig,Bravo,hvilket er pænt af dig,selvom jeg ikke synes,at der så meget,at Bravisimonere over i mit liv (jeg er kun et menneske ) Derudover håber du,at jeg er stolt af mig selv,pænt af dig,men selvstolthed ikke rigtigt noget,som jeg er bevidst om!
Nu kommer vi så til det yderst alvorlige,ja jeg kvajede mig utilgiveligt meget,ved at gøre mig til far endnu engang efter skilsmissen,nok den størtse fejltagelse i mit liv! MEN det var altså laaangt fra voldtægt,så jeg synes ikke at,det er fair at udstille handlingsforløbet med mig som hovedskurk,vi var altså TO (2) om,at kvaje os.Den måde,som du fremlægger det på,er meget nedladende over for Thai kvinder,som om man bare kunne komme og knalde og gå! Så forsætter du dit vredefulde indlæg på mig,med at sige,at jeg er forarget over over,at samfundet træder ind og hjælper en nødstedt kvinde.Fortæl mig lige præcist,hvor jeg ytrer mig om,at jeg ikke hverken kan eller vil hjælpe?
Næst,dømmer du mig ordret, som en af dem som aldrig skulle have haft kæresten til Danmark.(Sig mig ,tror du det hele er postordre?) Vi har boet sammen i fred og kærlighed i mere end 4 år i Bangkok (sagen uvedkommende)
Så forsætter raseriet med: At jeg har lært hende ,at omgåes systemet ,og opnå socialhjælp,her forlanger jeg også en forklaring på,hvor du har disse idéer fra??
Og så tordner du videre med, at jeg synes det er fint,at børnene ikke yder nogen værnepligt.Dette har jeg heller ikke ytret mig om,selvom jeg synes,at det er en borgerpligt.Det kan godt være,at du synes,at jeg er for pyldret,men ingen af de to nævnte børn er over 15 år! Så spis lige ris til!
Og slutteligt ,når ekskonen tager på ferie til Thailand,melder hun altså ikke fra på bistandskontoret,der har hun fået oplyst at der er undtagelser og huller i loven.
Jeg forventer et hurtigt svar fra dig,hvis du vælger,ikke at svare,skal du bare vide,at der sidder en masse nysgerrige DTW medlemmer,som kan læse vores konversation,og du dermed vil tabe ansigt!

Hvis spørsmålet er til mig?
Altså ja,moderen er Thai.
Faderen (mig) er dansk,
Barnet født i Thailand.
Da vi kom til Danmark giftede vi os.
Gik på kommunen og fik et sygesikringsbevis til barnet.
Og da vi så igen begyndte,at rejse til Thailand,var vi hos politiet,og få et dansk pas til barnet.Fordi moderen ville,at han skulle rejse på dansk pas, jeg ved til stadighed,ikke hvorfor hun ville have det sådan?
Det hele gik utroligt nemt,og jeg har aldrig,hverken i Thailand eller Danmark,skullet bevise,at jeg var faderen!
Nu må vi jo også huske på, at det er snart 15 år siden,det ville sikkert ikke gå så nemt i dag!
Og så glemte jeg lige,at tilføje,at moderen,fik yderligt et barn,med mig som far,et års tid efter vi blev skilt!
Dette barn kan dog ikke få Thai nationalitet!
Moderen har aldrig søgt om dansk pas,har altid, været på bistandshjælp med forhøjet ditten og forhøjet datten,boligsikring og jeg skal komme efter dig.Derudover betaler jeg cash over 25.000 Kr. om året i børnepenge.Jeg har regnet ud,,at hun faktisk,har flere penge,om måneden,end jeg kan tjene på mit (nat)arbejde.Oh well,wellcome to Denmark.

Bravo Thongsala!!-Jeg håber da, at du er rigtig stolt af dig selv.-At kvaje sig med endnu et barn efter skilsmissen, og så være forarget over at samfundet går ind og hjælper når du ikke selv kan/vil. Du er da en af dem, der aldrig burde have haft din forlovede/konen til Danmark. Ikke nok med at du har lært hende, hvordan hun kan omgå regler og så opnå socialhjælp, men ud fra dine indlæg kan jeg se, at du også synes det er fint at børnene ikke yder noget (værnepligt).-Husk nu at fortælle din eks-kone, at hun skal huske at framelde sig på kommunen inden hun evt. tager på ferie i Thailand.Sad

AL 48
Thongsala.
Der trådte jeg da godt nok på din ligtorn. Men min mening om dig kan du nu ikke ændre, hvor meget du end mener jeg "taber ansigt" her på siden. Jeg har da så meget tiltro til DTW´s læsere, at de også kan danne deres egne meninger.
Med hensyn til værnepligt, så ses din indstilling jo tydeligt i dit/dine svar til Lung Jao.
Om jeg har udtalt mig nedsættende om Thai-kvinder generelt, kan jeg nu ikke se. Det kunne jeg aldrig drømme om at gøre. Jeg kommer selv sammen med en lærerinde på 52 med tre børn i nordøst-Thailand (har gjort det i flere år). Jeg kender også til deres stolthed ved at være selvforsørgende som budhister, samt sørge for deres børn og familie, -det ved jeg alt om. Hendes ældste søn er uddannet IT-ingeniør og bor i Bangkok, den mellemste er inde ved militæret, og den sidste, datteren, er lige blevet færdig med universitetet, og begyndt som lærling i lufthavnen i Udon Thani. Jeg har selvfølgelig hjulpet og støttet det jeg kunne. På den måde mener jeg, at jeg har fået en rimelig indsigt i thai´ers dagligdag.--Så kom ikke og sig at jeg taler nedsættende generelt om thai-kvinder.
Men der er naturligvis brådne kar alle vegne, både hos Thai´er og danskere.
Du kan stadig ikke forstå hvorfor din eks. ville have dansk pas til barnet. Det synes jeg er ret indlysende, når man ser på fordelene contra Thai pas.
Du skriver også at det ikke var "voldtægt", da barn nr. 2 blev lavet. Nej, naturligvis ikke. Hendes 2 børn skal naturligvis have samme far. Ellers havde hun da helt "tabt ansigt" hos familie og omgangskreds. At være fraskilt med 2 børn er slemt nok. Hjemme i Thailand har hun ikke en chance for at finde en thailandsk forsørger.
Med hensyn til socialhjælp. Så synes jeg bare at dit indlæg og din slutreplik bar en vis misundelse over, at hun som enlig mor til to kunne have mere til rådighed end du har (endda med natarb.).--Ja,-OH, welcome.Men tog du hende ikke selv med??
At hun har en så dygtig socialrådgiver, at hun kan få frit lejde til ferier i Thailand og samtidig få overførselsindkomst er jo kun godt for hende. Men jeg stiller mig stadig meget tvivlende,- især efter man læser at "kratluskerne" står i danske lufthavne for at kontrollere netop det.
Undskyld,- men stadigSad

styx32
Det er hvis på tide at en admin kridter banen op her ?

Til Al-48

Godt indlæg -)

AL 48
Thongsala.
Jeg glemte at uddybe, hvorfor jeg skrev at du aldrig burde have haft hende til DK.
Efter hvad du skriver, har hun altid været på socialhjælp her i DK.-Men det kan hun nu først være kommet efter i blev separeret/skilt.
Du skriver også at hendes rådighedsbeløb som enlig mor til to mindreårige næsten er større end dit eget rådighedsbeløb som arbejdstager?
Deraf kan jeg regne ud:
1: Hun har aldrig været selvforsørgende, eller fået en uddannelse.
2: Du er ikke ligefrem direktør eller har rimelig god indkomst. Du er alm. lønmodtager.
3: Da i så flyttede fra Bangkok til DK og blev gift, kunne du nok ikke forsørge hende i samme stil som i Bangkok (fælles forsørgerpligt som gift).
4: Som sagt, når krybben er ved at blive tom, så bides hestene.- Og der har du jo nok fortalt hende, at hun kunne blive i DK og blive godt forsørget. For skilsmisse for en troende budhist er ikke lige sagen.
Med en alm. arbejders løn, hvordan kunne du tro, at du kunne forsørge en hjemmegående hustru og to børn, samt give hende de goder som du kunne i Thailand??
5: Siden du ved hvad hendes socialrådgiver fortæller, bor i nok rimelig tæt på hinanden (intet ondt i det, i må også gerne bo sammen).--Men, -ret beset, er det ikke billigt at have en thai´dame og 2 børn for 25.000kr. om året???
Welcome to Denmark!!-Sad

TG950
AL 48 skrev:
Thongsala.
Jeg glemte at uddybe, hvorfor jeg skrev at du aldrig burde have haft hende til DK.
Efter hvad du skriver, har hun altid været på socialhjælp her i DK.-Men det kan hun nu først være kommet efter i blev separeret/skilt.
Du skriver også at hendes rådighedsbeløb som enlig mor til to mindreårige næsten er større end dit eget rådighedsbeløb som arbejdstager?
Deraf kan jeg regne ud:
2: Du er ikke ligefrem direktør eller har rimelig god indkomst. Du er alm. lønmodtager.
3: Da i så flyttede fra Bangkok til DK og blev gift, kunne du nok ikke forsørge hende i samme stil som i Bangkok (fælles forsørgerpligt som gift).
4: Som sagt, når krybben er ved at blive tom, så bides hestene.- Og der har du jo nok fortalt hende, at hun kunne blive i DK og blive godt forsørget. For skilsmisse for en troende budhist er ikke lige sagen.
Med en alm. arbejders løn, hvordan kunne du tro, at du kunne forsørge en hjemmegående hustru og to børn, samt give hende de goder som du kunne i Thailand??
5: Siden du ved hvad hendes socialrådgiver fortæller, bor i nok rimelig tæt på hinanden (intet ondt i det, i må også gerne bo sammen).--Men, -ret beset, er det ikke billigt at have en thai´dame og 2 børn for 25.000kr. om året???
Welcome to Denmark!
!-Sad

2 børn til 25.000.- pr.år det er sgu billigt, noget mindre end standdard bidraget på 1170.- pr.mdr jo det er billigt sikke et fund.
bare nu ikke ordet dyneløfteri kommer ind i tråden, ups det var vist out of topic beklager.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

AL 48
TG950 skrev:
AL 48 skrev:
Thongsala.
Deraf kan jeg regne ud:
Welcome to Denmark!
!-Sad

2 børn til 25.000.- pr.år det er sgu billigt, noget mindre end standdard bidraget på 1170.- pr.mdr jo det er billigt sikke et fund.
bare nu ikke ordet dyneløfteri kommer ind i tråden, ups det var vist out of topic beklager.

Ja,- især i betragtning af at det er fradragsberettiget

thongsala
AL 48 skrev:
Thongsala.
Deraf kan jeg regne ud:
Welcome to Denmark!!-Sad

5 punkter,som du har "regnet ud" :
Sjovt og godt forsøgt,men hør nu her.

1:Hun har da mig bekendt altid været selvforsørgende.Så er hun i øvrigt universitetsuddannet.
2:Rigtigt,jeg er ikke direktør,men værkfører.Synes selv,at min indkomst er rimelig god.Jeg er månedslønnet,hvilket gør mig til funktionær.
3: I Bangkok,arbejdede hun i The Mall,Bangkapi, som superviser ,så vi har bare haft fællesøkonomi,og har således ikke forsørget hinanden,men jeg vil da godt indrømme,at det var mig som tjente mest.
4: Det,som du har regnet ud,at jeg nok har bildt,hende ind,gider jeg slet ikke kommentere.At hun er troende Buddhist,vil jeg også lade stå hen for din egen regning (hun er fra Hat Naratihwat,sydthailand) Men ja,skilsmisse er da ikke lige sagen,heller ikke for mig! Men du kender heller ikke årsagen til skilsmissen,selvom du er ret skrap,til,at gætte (regne ud)
5:Slutteligt :BINGO,ja vi bor ret tæt på hinanden,så ja hun har fortalt mig,hvad den flinke dame fra kommunen har fortalt hende.

PS: du skylder stadig,at vise mig,hvor jeg med så meget som et ord ytrer mig om værnepligt??
D.9/12 kommenterer jeg udtrykket T.I.T. Jeg synes det er så sjovt og sigende et udtryk. Men det er måske fordi du ikke ved,hvad det betyder? Det har i hvert fald ikke noget med værnepligt,at gøre!

Dette har rigtigt ikke noget med det Thailandske militær at gøre.

I kan tage jeres personlige opgør i en PM.

Tråden er lukket..

Admin
Redigeret af d. 13/12-2010 17:56

Spring til debat: