Se indlæg|
Dansk-thai på forsiden af urban
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 02/10-2005 18:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hej MisterM. Jeg har haft de samme problemmer som dig da jeg flytte fra Pattaya og her hvor jeg bo nu sende jeg so jeg skulle en mail til det kontor man skal gore nor man flytte og sende so ca tre mdr sende jeg en mail for at hore om de havde modtaget min mail Jeg har en god ven der hvor jeg bo for og ringe til han og hore og han ville se og der laa nogen brevet til mig, han ringe so til mig en lordag og sage der laa brevet til mig. Jeg fik ham so til at aaben dem og for so at vide at det laa en leveerklaering der skulle havsde vaere send tilbage inden d 17 -9 ikke nok med det med de skriver at de har sendt ind i juli mdr men der hvad jeg en tur i Pattaya da jeg skulle fornye mit visa og der laa der ikke nogen brev til mig. Og de skrev at hvis jeg ikke sende den ind til tiden ville de stoppe min min pension fra 01-10 og den ville forste bliver udbetale en mdr efter de har modtaget leveerklaering So vi maade i haste til Pattaya naeste dag og faa send til Danmark mandag morgen sende jeg so en fax og et brev so nu se jeg so frem til at jeg igen skal modtage min pension. Men jeg er saa heldig at jeg faa mere en en pension so vi overlever nok men der mange her der ikke er so heldig som mig og hvad fanden gaar de hen og faa penge til at leve for Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 02/10-2005 19:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvad fanden hjaelpe det at man faa en undskylden fra Post Danmark A/S det kan man sgu da ikke leve af her.![]() Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 02/10-2005 19:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
thaikurt skrev: Hvad fanden hjaelpe det at man faa en undskylden fra Post Danmark A/S det kan man sgu da ikke leve af her. ![]() Nej det har du ret i ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/10-2005 19:18
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Anyway, denne Urban-journalist burde lære en anden side af Thai-kultur... Hvis jeg var ejer af dansk-thai.dk, ville jeg tage to print af denne tråd, og to print af den tråd, hvor vi debatterede truslerne fra Urban-journalisten. Og så ville jeg sende dem både til Urban og til Ekstrabladet. Urban, fordi de bragte artiklen, EB, fordi han udgav og truede på vegne af EB. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| dansker |
Lagt på d. 02/10-2005 22:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Hm... Er det den fuldstændige artikel? Mener også at Bamsen var nævnt i artiklen i papir-udgaven. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/10-2005 03:58
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej dansker, Nej, men jf en anden tråd blev basen truet af journalisten, da i dette tilfælde var fra EB. Bamsen afviste nemlig et telefon-interview. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/10-2005 12:40
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Er der nogle som har set papir-udgaven af artiklen ? Jeg formoder at der har været lidt mere kød i papir-udgaven end den version jeg har set på nettet som jeg på linie med andre herinde anser for at være noget tam i det hvis jeg skal formulere det på en pæn måde. Det kunne være interessant at få at vide hvad Ekstra Bladet syntes om at stille telefon, internet og lokale til at deres "ansatte" kan udarbejde artikler for konkurrenternes gratisaviser. Men sandheden er måske bare at Ekstra Bladet har afvist artiklen som en tynd kop the, og den er derfor blevet solgt til konkurrenten som er mindre kritisk i stedet. Jeg kan i hvert fald huske at den omtalte journalist prioterede overfor mig i en telefonsamtale at han ikke var freelance som jeg havde skrevet i en kommentar til den tidligere nyhed om ham, men fastansat. Desuden så kunne journalisten måske også have brugt indlæggende fra Surin/Bamsefar med en anden indfaldsvinkel, og dermed mødt noget større velvilje fra de forskellige brugere herinde, hvis han havde kørt på forskelsbehandling/lighed istedet for misbrug. Omkring det mener jeg at diverse aviser for 2-3 uger siden kørte meget i det spor der hedder at Danmark er det land i verden med mest lighed, ja selv mere lighed end Sverige blev det gentaget utallige gange. Jeg har lidt svært ved at se ligheden i at en pensonist der flytter til en EU-land er berettet til x antal kroner mens en tilsvarende pensonist som flytter til et ikke EU-land kun kan modtage et mindre beløb. Jeg kan ikke se logikken i at der skal være forskel og mener ikke at der så er tale om lighed men direkte forskelsbehandling (et ord som kan bringe hvilken som helst artikle op øverst på forsiden i disse dage). Men som journalisten selv skrev i et indlæg som jeg så et eller andet sted her på siden, så gør han bare sit arbejde og dertil kan jeg kun give ham ret. At resultatet og indfaldsviklen på "problemet" så har resulteret i en så tam en artikel skuffer mig en del især når man tager i betragtning hvilket stort arbejde vi så fra jornalisterne f.eks. i sagen om Udlændingstyrelsen. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 03/10-2005 16:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Hej saa var der svar fra PFA![]() Men jeg gik et par uger og lidt urolig ![]() From : yyyyyy Sent : Monday, October 3, 2005 9:57 AM To : xxxxx Subject : Leveattest | | | Inbox xxxxx Tak for din e-mail. Vi har fået leveattester fra næsten alle vores kunder i udlandet og er ikke færdige med at registrere dem endnu. Jeg skriver til dig, så snart jeg har registreret din leveattest. Med venlig hilsen yyyyyy, Pensionsmedarbejder PFA Pension, Alderspension Telefon: 39 17 55 46 Telefax: 39 17 59 90 - e-mail: PFA Pension Sundkrogsgade 4 2100 København Ø |
|
|
|
| dansker |
Lagt på d. 03/10-2005 21:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Jeg skal måske lige afklare lidt: Jeg har læst papirudgaven. Det er derfor jeg spørger. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/10-2005 21:57
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Vi er vel ikke så heldige at du har den liggende endnu og måske kunne skanne artiklen ind ?
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 03/10-2005 23:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Der stod mere i papirudgaven. Jeg mener også at bamsen var nævnt. Jeg mener at have gemt avisen, skal se efter når jeg kommer hjem imorgen. |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 04/10-2005 01:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hvorom alting er! Så har ”journalist” Hr. Lars Fogts artikel i URBAN, ikke just bibragt ham nogen journalistisk intellektuel succes. Skulle han derimod - i strid med almen sund fornuft - i fremtiden formaste sig til at bruge denne faktuelle artikel som præference grundlag i et muligt journalistisk ansættelsesforløb. Ville han givetvis gøre sig til grin i sådant omfang, at han i fremtiden givetvis ville være henvist som lokumsskribent et sted i den Dansk presse. Et andet faktum jeg hæfter mig ved er: At Hr. Lars Fogt ikke pt. har tager til genmæle her på DTW, over disse voldsomme verbale angreb som har kommet ham til dels. Hvad denne besynderlige og uforståelige tavshed skyldes - har jeg kun mine egne formodning om. Givetvis har Hr. Lars Fogt ikke til hensigt at forsvarer sin artikel nærmere, endsige forsvare sit journalistiske grundlag som følge af artiklen. Mange her på DTW er forventningsfulde i et behørigt svar, og vil hilse dette velkommen. Skulle Hr. Lars Fogt forsat forblive tavs – dømmer han sig selv. Og dermed lader fantasien få frit løb i fordømmelser. Hilsen Rasmus. |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 04/10-2005 10:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
"At diskutere hvordan man kan omgaaes div. regler boer nok ske via private mails! Det er ikke kun "os" der laeser hvad der bliver skrevet, det goer myndigheder, journalister og sandsynligvis Dansk Nolke Party ogsaa! Der er jo ikke nogen grund til at skabe en unoedigvendig debat og dermed riskere, at folk paa overfoerelsesindkomster faar yderligere stramninger. Folk paa overfoerelsesindkomster er allerede stavnsbundet! At vidre give ulovligheder, er for mig at se, dumt! Saadanne indlaeg vil sandsynligvis ogsaa blive slettet....... Hvis man modtager en foertidspension, saa skal man vide at det er rigtigt dumt ikke at foelge loven, man riskere ikke kun tilbagebetaling af for meget modtaget ydelser! Men hele ens pensionsgrundlag kan ryge. Det kommer nok ikke tilbage! Og det ville jo vaere skidt da man jo er for syg til at arbejde og hele sagen kan ende med at det er bedrageri der kan give optil 6 aars faengsel! ......... Jorn" Det var hvad jeg skrev i et indlaeg for meget langtid siden! Urban, Metro og andre gratis aviser er ikke skabt som serioese nyheds formidler, det er reklame magsiner der forsoeger at ligne en "avis" for at vi skal laese deres reklamer, som de saelger saa dyrt som muligt. Hvor om alt er, saa bliver de laest og deres - mild sagt - ringe nyheds artikler skaber debat og omtale. Det saelger annoncer der giver penge! Readaktoeren kan kun vaere fuld tilfreds, saa laenge der ikke er nogen ulovligheder i det skrevet! Det der blev skrevet er paastand, som kan vaere baade rigtig og forkert! Til at underbygge sin paastand bruger man saa kilder der ikke kan forfoelges. Kilder som vi alle- her paa siden- kun kender alt for godt! Hvis der hold i paastanden, saa skal dem som foeler sig ramt nok reagere og saa koere debatten! Hvis der ikke er hold paastanden, saa ville der sikkert ikke komme mere ud af debatten end et par forarget laeser breve fra HR og Fru Danmark, derefter ville debatten doe ud! Journalisten har bare gjort sit arbejde og resten gaar jo helt af sig selv her paa siden! Hilsen Jorn ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 04/10-2005 10:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
der vil altid være folk der blir forarget uanset hvad og ja det er en reklame avis og meget dyr forøvrigt |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 04/10-2005 12:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg er en af dem der blev forarget over den artikler og da jeg overholder loven da jeg flytte til Thailand selv om jeg havde mulighed for at faa en adresse i Danmark sage jeg nej tak. Jeg kende flere der har det men kunne aldrig finde paa at melde dem da jeg jo ikke for noget ud af det andren at jeg skaben den jeg melde hvorfor skulle jeg det jeg er ikke stikker for samfundet. Jeg har ikke noget tilover for kontrolsamfundet Danmark da man jo har paa en mode fratage mig retten til at bestemme hvor i verden jeg onsker at bo bare fordi jeg er foertidspension Redigeret af thaikurt1 d. 04/10-2005 12:48 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| dansker |
Lagt på d. 04/10-2005 13:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Jeg har desværre ikke papirudgaven. Journalisten beskriver jo bare virkeligheden. Humlen er måske snarere at loven burde laves om. |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 04/10-2005 15:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Jeg fandt avisen. Prøver at lægge den op. Og det er Surin og Bamsen der bliver nævnt. |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 04/10-2005 16:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
![]() |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 04/10-2005 18:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Helt aerligt! Der er ikke ret meget andet, at blive forarget over end den danske lovgivning paa pensionsomraadet. Den nye udlaendinge lov opfordre jo til at begaa ulovligheder, da det jo stort set er blevet umuligt at bo/komme i/til Danmark med sin udlandske kaereste/kone. Kort sagt: Saa er det forbudt at faa det fysisk og mentalt bedre naar man er paa foertidspension. En foertidspension skal ikke oege dine muligheder for en bedre livskvalitet. Den skal fastholde dig i en haabloes tilvaerelse. Hvis du synker ned paa baenken paa Mozarts plads og bruger din pension som skjult statstoette til Carlsberg(det var jo dyrt at forelske sig i Thailand) og hashklubber. Saa er der ingen der bliver forarget over hospitalsregningen fra leverafdelingen og psykriatisk afd. nae nej! saa er du en rigtig foertidspensions og saa har du langt bedre chancer for at blive rykket fra den mellemste til den hoejste. Loven er der og saa laenge den eksisterre, saa skal den foelges! kun via din stemmesedel kan du aendre paa det. Div. myndigheder der er sat til at administere ordningen skal sikre at loven bliver overholdt. Der vil altid vaere personer som er meget kreative og graadige.Det oedelaegger det for alle andre som er aerlige og det er vel ikke saa svaert at tage en flyvemaskine hjem et par gange om aaret (staten betaler jo!) og saa nyde den danske sommer. Du maa jo gerne bo i sommerhuset med eller uden swimming pool! ![]() Naar man saa oven i koebet sider her paa siden og diskuterre "hullerne i lovgivningen" og peger fingere via udtalser om andre som "fakta" tja! saa har man bedt om at faa et meget uheldig fokus paa problemet! Personligt har jeg kun moedt pensionister der gerne ville leve fuldtid i udlandet, men endnu ikke nogen der rent faktisk goer det. Saa mon ikke artiklen er udtryk for et "omvendt isbjerg" ![]() Maaske kunne det vaere interresant for voeres nyhedsmedieer, at skrive noget om foertidspensionister der arbejder sort og mange paa fuldtid? Men det er jo noget svaerre at kontrollere! men hvis vi skal se oekonomisk paa det saa tror jeg personligt, at der ligger et rigtig isbjerg! og mange flere penge at hente. ![]() Men sort arbejde er jo alment accepteret, vi skal jo alle have fixet "vandhanen"![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/10-2005 18:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Underholdende artikel, især billedet. Anyway, stadig plat og svindel, men hvad, en god histore er en underholdende historie... ![]() Stradig mener jeg, at artiklen på Internetavisen kan indklages til Pressenævnet, som jeg før har beskrevet. Artiklen i papiravisen er vist bare umoden journalistik. Redigeret af Robert Kronberg d. 04/10-2005 18:17 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 























