Se indlæg
 Udskriv debat
Er Thailand det rigtige?
natty
Selvfølgeligt er der forskel på hvilke vacciner man har brug for alt efter hvor man bor og hvilken måde man rejser på. Jeg vil dog stadig hold fast på¨at man skal checke om ens stivkrampe og difteritis stadig virker og synes også at Hepatitis A og B, er gode at have, hvis man er et rimeligt aktivt menneske. Hvis der fandtes vacciner mod HIV og Gonore tog jeg dem også gerne, med eller uden anbefalinger fra Seruminstituttet.
Mine hepatisis vacciner virker vist i 10-20 år så pengene er givet godt ud og de virker i hele verdenen. Selvfølgelig er jeg også påvirket af at jeg som skrevet kender nogen som har pådraget sig det i Thailand, men også i Marokko.
Derudover er jeg enig med Noisnabo, har vist skrevet det selv, tag rundt, bestem dig ikke før du har set dig omkring.
Laos er et skønt, smukt og dejligt land som også kan anbefales at besøge.
Er det insulin som du selv stikker dig med? Hvis det er det kan det jo have indflydelse på hvordan du kan rejse rundt og hvordan du bor. Min mor er selv diabetiker og hendes insulin skal ligge i køleskabet inden pennen brydes.
Nå men du har vist fået mange, forskellige og gode råd her.
Godt nytår, vil gøre mig parat til at tage afsted til nytårsfesten.

FPspender
Det med Vaccinerne finder jeg nok ud af. Håber jeg da.

Det er vidst en god idé hvis jeg sætter mig ned og tænker lidt mere over destinationen.
Jeg er jo ikke forelsket i Thailand, så det behøver ikke være der jeg rejser hen. Kan sagtens tage andre lande med i mine overvejelser,
som i foreslår. Bare så længe det er et smukt, varmt og billigt land.

Min sygdom gør, at jeg ikke selv kan producere nogle vigtige hormoner.
Derfor er jeg nød til at tage hormonerne i piller og injektioner hver dag for at fungerer.
Men det er svært for mig at rejse rundt, da min pen jeg stikker mig med skal opbevares i køleskab. Og udover det er jeg heller
ikke så tryg ved bare at rejse rundt i et land på må og få. Hvis min hormonerstatnings-medicin bliver taget fra mig, er jeg færdig.
Det er vigtigt for mig at have flere steder hvor jeg opbevarer min medicin, sådan at hvis den ene opbevaring bliver væk,
så har jeg stadig den anden. Så det er også vigtigt at jeg har en fast base som jeg kan vænne hjem til hver dag.

noisnabo
FPspender skrev:
Det med Vaccinerne finder jeg nok ud af. Håber jeg da.

Det er vidst en god idé hvis jeg sætter mig ned og tænker lidt mere over destinationen.
Jeg er jo ikke forelsket i Thailand, så det behøver ikke være der jeg rejser hen. Kan sagtens tage andre lande med i mine overvejelser,
som i foreslår. Bare så længe det er et smukt, varmt og billigt land.

Min sygdom gør, at jeg ikke selv kan producere nogle vigtige hormoner.
Derfor er jeg nød til at tage hormonerne i piller og injektioner hver dag for at fungerer.
Men det er svært for mig at rejse rundt, da min pen jeg stikker mig med skal opbevares i køleskab. Og udover det er jeg heller
ikke så tryg ved bare at rejse rundt i et land på må og få. Hvis min hormonerstatnings-medicin bliver taget fra mig, er jeg færdig.
Det er vigtigt for mig at have flere steder hvor jeg opbevarer min medicin, sådan at hvis den ene opbevaring bliver væk,
så har jeg stadig den anden. Så det er også vigtigt at jeg har en fast base som jeg kan vænne hjem til hver dag.

Godt. det lyder som om du har fat i den lange ende. Tag den med ro, tag en dag ad gangen, med din sygdom ville jeg nok holde mig til Thailand og Malaysia her ude i Fjernoesten. Resten af de veludviklede lande her ude, vil vaere for dyre for dig.

Jeg fik i oevrigt den tanke ret tidligt i din traad, hvad med Bali, der er sygehusvaesen, osv, og der er billigt, og sindsygt smukt. Og centralt, du kan smutte fra det ene sted til det andet, folk er vanvittigt soede, sproget er kanonnemt at laere, og der er andre danskere flere forskellige steder.

Lige synes du maaske ikke, at det er specielt vigtigt, men det kan du have meget glaede af, ogsaa med din sygdom i baghovedet.

Der er danskere nede i Little Australia, oppe i bjergene, osv, og de er yngre end tilsvarende i Thailand.

itvivl
Lung Yao skrev:
Tilføjelse/rettelse til info om betaling for visum:
Indtil 31-3-2011 er det GRATIS for 2mnd(60 dage TURIST) visa.

Er der nogle af jer som ved om man skal betale for de "2 næste" (2X 200kr)?

.

jeg fik 3 gange 2 mdr. hos ib, og det var gratis

Frank
noisnabo skrev:
brianmarinus skrev:
natty skrev:
"Vaccinationer... For HVAD?

Thailand er et godt og sikkert sted, det værste du kan komme ud for, er dengue feber, som du alligevel ikke kan sikre dig med Vaccinationer i mod."

Jeg synes det er desideret uansvarligt at du fraråder vaccinationer, eller også har du bare ikke gjort dit hjemmearbejde.

For det første anbefales alle som rejser at tjekke om deres difteri og stivkrampevacciner er boostet up-to date.

Leverbetændelse er absolut ikke noget at joke med, har en ven som kom hjem med hepatitis A fra Thailand, han havde det absolut ikke godt i mange måneder med indlæggelser til følge.
Hepatis A vaccine vil jeg anbefale.
Da manden er 22 år, regner jeg heller ikke med at han er sexuel ikke aktiv så Hepatis B vil nok også være en god ide.

Da OP skal være væk i 6 måneder og ikke ved hvor han skal opholde sig og vi ikke ved om han skal rejse i regntiden og om der kommer udbrud vil Japansk Hjernehindebetændelse være en overvejelse værd.

Japansk hjernebetændelse

Japansk encefalitis er en virussygdom, der giver en hjernebetændelse.

Symptomer: hovedpine, feber og nedsat bevidsthed. Sygdommen kan være dødelig og kan give blivende hjerneskader. Der findes ingen behandling. Ikke alle udvikler symptomer; hos voksne udvikler ca. 1 ud af 100 symptomer, men ca. 30% af de voksne med symptomer dør af infektionen.

Smittemåde: Infektionen kan overføres med forskellige arter af myg, hvoraf nogle også stikker om dagen. Virus findes normalt hos bl.a. grise, og myggen, der overfører virus, findes både på landet og i storbyernes slumområder.

Forekomst: Sygdommen optræder ofte med udbrud med nogle års mellemrum, efterfulgt af en periode med relativ lav forekomst evt. men en sæsonvariation. I fx Thailand og Vietnam er sygdommen ca. 5 gange hyppigere i månederne maj til oktober. Udbrud kan forekomme udenfor den normale sæson. Udbredelsen af japansk encefalitis fremgår af kortet nedenfor. WHO vurderer, at der er mindst 50.000 tilfælde i Asien per år med op til 10.000 dødsfald.

Vaccination
Anbefales normalt ved ophold i mere end 1 måned i landområder, hvor der forekommer japansk hjernebetændelse. Ved udbrud kan vaccination også anbefales ved kortere rejser og evt. i byområder i de pågældende områder.
En vaccinationsserie består af to doser med mindst 4 ugers interval. Den sidste vaccine bør være givet mindst én uge før mulig eksponering for viruset. Børn kan vaccineres fra 1 års-alderen. Beskyttelsens varighed er mindst 1 år; behov for revaccination undersøges for øjeblikket. Bivirkninger er normalt milde og forsvinder inden for få dage. Hyppigst er muskelsmerter og lokalreaktion på injektedet.

PS I øvrigt mener jeg at JH er en del af børnevaccinationsprogrammet i Østen.

Hvis jeg skulle være væk så længe, ville jeg måske også overveje Hundegalskab.

Jeg vil til enhver tid holde mig til Seruminstituttet end til et tilfældigt indlæg på DTW.

Check selv her
http://www.vaccin.../?Region=5

Men at skrive at det værste du kan komme ud for er denguefever er direkte misvisende.
Thailand er et tropisk land og dermed forekommer der sygdomme som ikke eksistere i kolde nord.

Godt skrevet og formuleret-saa KAN det vist ikke siges tydeligere-tak!!!

F'oerst til Carlmarinus: Jeg synes at du skal slappe af. Jeg har ikke korrekset nogen. Man kalder det vi goer her, for debat mellem voksne mennesker.

Til kommentaren om at foelge Seruminstituttet, ok, goer det da bare. Seruminstituttet skyder graaspurve med kanoner, lidt som Udenrigsministeriet goer, livrem, seler og styrthjelm.

Hvad med en vaccination mod alkoholisme og misbrug af narko, nu vi er i gang. Og HIV, gonore, osv Til hest

Der findes ikke vaccination mod hverken alkoholisme, narkomisbrug, HIV eller gonoré.Smile

Lung Yao
En bøn(eller Nytårs forsatTuttelu Tralla) til jer alle som citerer andres indlæg i jeres svar.
Kunne I begrænse det til det væsenlig som I ville svare på, ved at fjerne resten,
.....................(markeret og fjernet)..tilbage er teksten som I ville referere til
, vel og mærke hvis det ikke ændrer på konteksten.
Svarene bliver længere og længere, især når nogle citerer et svar der har været "quotet" flere gange.
Fx. Franks sidste kommentar kunne have set sådan ud:
Frank skrev
noisnabo skrev:

brianmarinus skrev:
natty skrev:
.........................................................................................
Hvad med en vaccination mod alkoholisme og misbrug af narko, nu vi er i gang. Og HIV, gonore, osv.

Der findes ikke vaccination mod hverken alkoholisme, narkomisbrug, HIV eller gonoré.

TAK, for jeres forståelse.
Redigeret af Lung Yao d. 01/01-2011 14:41
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Frank
Lung Yao skrev:.

ok Smile

Lung Yao
TAK, brugte din kommentar som exampel og ikke som kritik (måske "positiv kritik"Wink.
Så tilbage til FPspenders tråd.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

natty
Jeg synes det er rigtigt godt ikke at citere og genbruge alt der er skrevet...men nu ser det ud som om jeg har skrevet

"natty skrev:
.........................................................................................
Hvad med en vaccination mod alkoholisme og misbrug af narko, nu vi er i gang. Og HIV, gonore, osv."

Og det har jeg absolut ikke, da jeg synes det er en tåbelig bemærkning, i forhold til om man bør vaccinere sig mod diverse ting når man rejser i troperne. Så please, når der kun citeres et par linier, så husk at citere den rigtige.
Redigeret af natty d. 01/01-2011 14:57

Lung Yao
itvivl skrev:
Lung Yao skrev:
.................................................................
Er der nogle af jer som ved om man skal betale for de "2 næste"(2X 200kr)?
.

Tak og meget rart at vide, da der oftes her på DTW rådes til nogle "unødvendige",dyrere og tildels besværlige Visarun for korttids turister (- 6 mnd).
Fx. kunne FPspender søge og få 3 X 60 dage, og hvis han skulle mod forventninger kun blive i LOS i 4 mnd, så gører det ikke noget(selv om han skulle have betalt 200kr for hvert visa). Sagen ville have set anderledes ud hvis han "kun" havde søgt om 2 X 60 dage for senere at finde ud af at han ville gerne blive længere, så var en Visarun nødvendigt.

.

Lung Yao
natty skrev:
Jeg synes det er rigtigt godt ikke at citere og genbruge alt der er skrevet...men nu ser det ud som om jeg har skrevet
"natty skrev:.........................................................................................
Hvad med en vaccination mod alkoholisme og misbrug af narko, nu vi er i gang. Og HIV, gonore, osv."
Og det har jeg absolut ikke, da jeg synes det er en tåbelig bemærkning, i forhold til om man bør vaccinere sig mod diverse ting når man rejser i troperne. Så please, når der kun citeres et par linier, så husk at citere den rigtige.

Enig og derfor tilføjede jeg :
vel og mærke hvis det ikke ændrer på konteksten

Korrekthed og "sandhed".
.

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:
itvivl skrev:
Lung Yao skrev:
.................................................................
Er der nogle af jer som ved om man skal betale for de "2 næste"(2X 200kr)?
.

Tak og meget rart at vide, da der oftes her på DTW rådes til nogle "unødvendige",dyrere og tildels besværlige Visarun for korttids turister (- 6 mnd).
Fx. kunne FPspender søge og få 3 X 60 dage, og hvis han skulle mod forventninger kun blive i LOS i 4 mnd, så gører det ikke noget(selv om han skulle have betalt 200kr for hvert visa). Sagen ville have set anderledes ud hvis han "kun" havde søgt om 2 X 60 dage for senere at finde ud af at han ville gerne blive længere, så var en Visarun nødvendigt.

.

Nej, et turistviusum kan forlænges med 30 dage mod 1.900 baht og det kan ofte være nemmere og måske billigere end et visa-rum.

Det kommer an på, hvor man er i Thailand.

Min kone, altså ikke juridisk, plejede at komme på turistvisum og så med en forlængelse på 30 dage.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
...........................................................................................
Nej, et turistviusum kan forlænges med 30 dage mod 1.900 baht og det kan ofte være nemmere og måske billigere end et visa-rum.

Det kommer an på, hvor man er i Thailand. Min kone, altså ikke juridisk, plejede at komme på turistvisum og så med en forlængelse på 30 dage. Hilsen, Robert

1- Hvor mange gange kan man forlænge et 2X 60 dages visum ? (Farang).

2- For os "nærige", er 200kr billigere end 1900B Read the rules (p.t. GRATIS)Tuttelu Tralla

3- Gælder der ikke nogle andre specielle regler for din "kone". (Asiat) ? Ligesom ikke alle udlændning har ret til en "fri" 30 dages visa upon arrival.
.
.
Redigeret af Lung Yao d. 01/01-2011 16:46

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:
Robert Kronberg skrev:
...........................................................................................

Det kommer an på, hvor man er i Thailand. Min kone, altså ikke juridisk, plejede at komme på turistvisum og så med en forlængelse på 30 dage. Hilsen, Robert

1- Hvor mange gange kan man forlænge et 2X 60 dages visum ? (Farang).

2- For os "nærige", er 200kr billigere end 1900B Read the rules (p.t. GRATIS)Tuttelu Tralla

3- Gælder der ikke nogle andre specielle regler for din "kone". (Asiat) ? Ligesom ikke alle udlændning har ret til en "fri" 30 dages visa upon arrival.
.
.

1) En indrejse på et turistvisum kan forlænges en gang med 30 dage.

2) Jo, men dertil skal lægges udgiften for en ud-og indrejse af og til Thailand, samt visum til det land, der indrejses til. I Laos koster et visum fx 1500 baht + rejseomkostninger, og dertil kommer besvær.

Så jo, det koster 2 x 1900 baht at forlænge et dobbelt turistvisum to gange, men der spares så en rejse og et visum til tredje land, men hvad der er bedst og mest praktisk afhænger af personlige forhold, herunder hvor man opholder sig i Thailand.

3) Nej, den eneste fordel, som hun har, er, som du nævner, at hun får 30 dage ved indrejse over land uden visum (men nej, det hedder ikke visa on arrival, men stempel), men nu snakker vi om indrejse med visum.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
FPspender
kanut skrev:
Jeg er 56 år.
Jeg skal arbejde til jeg er 65 år (9år endnu !)

Du er 22 år.

Og kan gøre det jeg har drømt om i 36 år.

Nyd det !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen Kanut. Cheers

Tak, det skal jeg nok sørge for at gøre :-)

Jeg er begyndt at sætte mig lidt ind i Bali, da jeg synes det lyder som noget for mig. Og min fornemmelse siger mig, at det nok bliver der jeg rejser hen.

Tak for al jeres hjælp :-)

Spring til debat: