Se indlæg|
Kender du Thailands uskrevne regler?
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/03-2011 13:22
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Franskmænd er nu også gode til næsepilleri. http://www.youtub...re=related Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 31/03-2011 06:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Jo, I har ret i at det er nok meget forskelligt fra egn til egn hvad der er typisk!!! Nu bor jeg i Isaan og har boet her i regionen i langt stoerstedelen af mine 5 aar her i Thailand og saa er det nok lidt nemt for mig, at tro at alle Thaier er saadan. Jeg er ikke den store "Bangkok-fan" men jeg kan godt se, at det er noget forskelligt derinde i saadan en storby. Naesepilleri kan jeg sagtens leve med, det er da der ogsaa mange Danskere/Udlaendinge der goer, som naevnt i andre indlaeg ogsaa. Det er nok rigtigt at min Danske opdragelse sidder dybt i mig...sandt nok, og ogsaa den der med at forskelligheder goer at vi elsker/hader andre kulturer. Mon ikke at det vi hader, ogsaa i en eller anden grad er det vi elsker i selv samme kultur. Selvmodsigende eller ej, men ja, saa maa jeg stadig kaempe med prutteriet og boevseriet her i Isaan, som jeg synes er et langt stoerre "problem" (udfordring... ???) end naesepilleri. Jeg synes faktisk det at pille naese kan vaere helt hyggeligt og det har jeg det helt afslappet med he he.... Hvad forresten med den der med at naar Thaierne spiser og efterfoelgende bruger tandstik, saa daekker de altid haand for munden - det synes jeg da er maerkligt, for man kan jo kun se traestumpen, saa jeg synes det er ikke noedvendigt. Andre ting kan naevnes...: f.eks. den der med at de ikke vil spise "on the run", altsaa det er uhoefligt at spise mens du staar op (da jeg var laerer paa en regeringsskole blev det naevnt for mig at nok elever havde set mig goere dette og "fy, fy skamme mig...!!" ) osv. Maaske er det bare i Isaan.. ved det ikke. Andre spidsfindigheder I har iagttaget ?? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/03-2011 16:10
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
natty skrev: bannok skrev: Der er stor forskel på, hvordan Thaierne opfører sig, og det er bestemt også et spørgsmål om dannelse og ikke mindste uddannelse, og de 2 ting er der lidt mere af i en storby som for eksempel Bangkok end en lille landsby i Isaan. Dermed ikke sagt at folk fra Isaan er totalt uden dannelse og uddannelse. Det vil altid være forskel på de fattige yder områder og storbyer, det er der også i Danmark. En ting er Thaierne fælles om, lige meget statur,uddannelse,dannelse eller rigdom, de piller allesammen næse i fuld offentlighed, men der har jeg et tricks, du skal bare spørge dem om de finder noget guld i næsen, det kan de godt forså. Ellers finder jeg Thaierne i de små pladser mere høflige og imødekommende end dem i storbyerne, det er lige som de i storbyerne er mere vandt til udlændinge og giver dem ikke megen opmærksomhed. ![]() Jeg har tit tænk på hvorfor en del thaier har sådan en lang lillefinger negl, både mænd og kvinder, måske er det for at kunne grave dybere efter guld. ![]() Det med lillefingerneglen har jeg også undret mig over i årvis, og jeg havde spurgt mange uden held, men en dag fik jeg et svar, som jeg har lagt ud på min blog: http://weblog.kro...-negl.html -- Hvad betyder den lange lillefinger-negl? Har du nogen siden bemærket, at mange mandlige thaiere, især taxa-chauffører, har en lang lillefingernegl? Hvis du har, så har du sikkert undret dig, i aldfald tredje gang, du så det. Igennem 7 år har jeg spurgt utallige thaiere om, hvad det betyder, men ingen har kunnet svare. Dog er det lykkes mig at få svar nu. Såfremt lillefingeren er kortere end det yderste led på ringefingeren, så betyder det uheld (jeg har dog glemt, hvilken slags uheld). Men den korte lillefinger kan gøres længere med en lang negl - det er forklaringen. -- Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 31/03-2011 16:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
mange arabere har også den lange lillefinger negl....jeg troede det var en slags status symbol - se - jeg har ikke hårdt arbejde ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.