Se indlæg|
Julefrokost for medlemmer i Thailand.
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 14/11-2005 16:34
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Kaere Robert. Helt aerligt hvor mange medlemmer tror du der er paa D-T-W der har tjenestefolk? Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke der er serligt mange. Men til de som der maatte vaere vil jeg saa gerne henstille til at man viser sit kristne sind og lader den stakkels pige faa fri denne ene aften saa hun kan gaa ud og more sig. En tusind lap vil maaske goere det endnu sjovere for hende. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/11-2005 16:54
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Kære Clyde, clydehaumann skrev: Kaere Robert. Helt aerligt hvor mange medlemmer tror du der er paa D-T-W der har tjenestefolk? Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke der er serligt mange. Men til de som der maatte vaere vil jeg saa gerne henstille til at man viser sit kristne sind og lader den stakkels pige faa fri denne ene aften saa hun kan gaa ud og more sig. En tusind lap vil maaske goere det endnu sjovere for hende. Clyde Jeg aner ikke, hvor mange der har tjenestefolk. Det koster ingenting, og jeg er ikke rig. Men jeg brugte det som eksempel på, at når jeg går i byen med min kone, så er vi lige værdige, og hun er ikke ølhenter, og hun sidder heller ikke afsidigt. Men jeg har ofte set her i Bangkok, at farang anbringer sin Thai-kone ved samme bord, som andre anbringer deres maid. Det er, hvad jeg har set og oplevet, og det har intet at gøre med, at jeg synes, jeg er fin, eller min kone er noget. Det er bare i al beskedenhed min oplevelse, og jeg fatter stadig ikke, hvorfor mine oplevelser er et problem for nogle på D-T-W, for jeg troede egentlig, D-T-W var et sted at udveksle oplevelser om Thailand, og ikke et jante-forum. |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 14/11-2005 16:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
thaikurt skrev: Hvad fanden er det nu kun for dem der Bo i Bangkok der skal med til den julefrokoster. ![]() Er man ikke fine nok fordi man bo paa landet ? ![]() hej kurt troede du var klar over det er nok noget med status at at gøre skal du se hehe ![]() ![]()
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 14/11-2005 17:33
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Robert Jeg må sige at uanset hvilken vinkel jeg læser dine indlæg fra i denne tråd, så forstår jeg ikke hvad du mener! Du skriver at D-T-W ikke er et jante forum, men det er jo netop det du prøver at gøre det til, med bla. dine indlæg hvor du deler folk op i "lag" og med kommentare som: Personlig er jeg, og mange andre, træt af henholdvis expat-fester og danske-mænd-med-en-eller-anden-Thai-pige-somdam-fester. I er vel alle danske mænd med en-eller-anden-Thai-pige, hvis i da ikke lige kender hinanden i forvejen. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 14/11-2005 17:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Jeg havde egentlig besluttet ikke at skrive til denne tråd, men gør det så alligevel. ![]() Jeg synes, John har ret. Mvh. Mads |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/11-2005 17:56
|
Hej John, John skrev: Hej Robert Jeg må sige at uanset hvilken vinkel jeg læser dine indlæg fra i denne tråd, så forstår jeg ikke hvad du mener! Du skriver at D-T-W ikke er et jante forum, men det er jo netop det du prøver at gøre det til, med bla. dine indlæg hvor du deler folk op i "lag" og med kommentare som: Personlig er jeg, og mange andre, træt af henholdvis expat-fester og danske-mænd-med-en-eller-anden-Thai-pige-somdam-fester. I er vel alle danske mænd med en-eller-anden-Thai-pige, hvis i da ikke lige kender hinanden i forvejen. John Ja, jeg er træt af fester, hvor farang behandler Thai-kvinder som simple ølhentere og bollevenner. Og hvis det er at dele folk op i lag, ja, så deler jeg folk op i lag. Det ene lag er folk, der respekterer deres kone. Og det andet lag er folk, der tror, at Thai-kvinder er ølhentere og bollevenner. |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 14/11-2005 18:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej robert mener du at du ikke gider fester hvor konen sider ved et bord og hvor manden ´sider ved et andet og fester hver for sig som det desvære foregård til mange thaifester og så tror jeg at det at du brugte ordet maidt har skabt en del misforståelse jeg kender feks kun ordet fra australien hvor det betyder ven |
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 14/11-2005 18:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Hej Rolan, Ja, jeg tror nu nok, du forveksler ordet maid med ordet mate, der betyder: kammerat, makker m.m , men de udtales "næsten " på samme måde. Mvh. Mads |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/11-2005 18:39
|
Hej rolan og Mads_T, Ja, maid betyder tjenestepige på engelsk, incl. Thai-engelsk, og uanset dette, så går Bo og jeg ikke til fester, hvor (Thai-) konerne sidder ved det ene bord, og farangerne ved det andet. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/11-2005 18:51
|
695 fremvisninger af denne tråd. Ja, bare man havde solgt en bannerreklame til denne tråd...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 14/11-2005 19:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
sådan er det desvære når der er balade i luften så er der aktivitet jeg gør det også selv ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/11-2005 01:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Clyde Hvor mange har indtil nu tilmeldt sig julefrokosten ? , mangler du hjælp står jeg gerne til rådighed. Hilsen Jeppe |
|
|
|
| noidam |
Lagt på d. 15/11-2005 09:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
ATT: HR KRONBORG. En thaikvinde der der henter en eller flere øl til sin mand/ ven kan der vel ikke være noget galt i, det er jo af venlighed over for manden/vennen. at han så b...... med hende også er vel naturligt. det forekommer mig af debatten, at det er en DANSK julefrokost der er under planlægning, så gi da konen og maiden en friaften, og ta ud og hyg dig med nogle flinke danske mænd. ( konen skal nok klare den, hun har jo maiden med ) Ha en go aften, den lyder ikke til at blive kedelig. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 15/11-2005 09:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Robert, Du burde have forudset, at der ville komme en heftig diskussion ud af det, da du introducerede "maiden". Årsagen til at muligheden for to borde blev nævnt, var jo alene sproglige hensyn. Der er givetvis flere af konerne/kæresterne, der ikke taler dansk, og som måske heller ikke er særlig gode til engelsk. Istedet for to borde med hvert sit sprog, kunne man måske nøjes med et bord, hvor man placerer sig efter sprogønske. I den ene ende dansk, i den anden ende thai, og så lidt blandet på midten. Det burde alle vel kunne leve med. Håber I får en god fest ud af det. Jeg kommer selv desværre ikke til Thailand før august næste år. Peter
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/11-2005 09:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
[u]NEJ, NU ORKER JEG SQ IKKE MERE 555555555555555 [/u]
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/11-2005 10:28
|
Hej poulsenp, paulsenp skrev: Hej Robert, Du burde have forudset, at der ville komme en heftig diskussion ud af det, da du introducerede "maiden". Årsagen til at muligheden for to borde blev nævnt, var jo alene sproglige hensyn. Der er givetvis flere af konerne/kæresterne, der ikke taler dansk, og som måske heller ikke er særlig gode til engelsk. Istedet for to borde med hvert sit sprog, kunne man måske nøjes med et bord, hvor man placerer sig efter sprogønske. I den ene ende dansk, i den anden ende thai, og så lidt blandet på midten. Det burde alle vel kunne leve med. Håber I får en god fest ud af det. Jeg kommer selv desværre ikke til Thailand før august næste år. Tja, jeg skrev bare, sådan lidt ud fra, hvad jeg har oplevet, og tænkte ikke på, at det i den grad kunne misforstås eller fordrejes. Og selvfølgelig er det normalt, at en Thai-kone henter øl, men der er forskel på måden. Never mind. Folk kan vel behandle deres koner, som de selv vil. En af mine danske venner var iøvrigt til en julefrokost, og der gik konerne ikke kun til et andet bord, men til et andet rum og spiste somdam. Måske er vi konservative op opfatter julen som en familieting, men det er vore opfattelse. Korrekt, man kan også godt have nogle julefrokoster med drengene fra fodboldklubben, men det er bare ligesom, at verden er anderledes, når man bor i Bangkok. Herude er der ikke megen jul, og derfor er mange af os ikke så meget til den slags drengefrokoster. Det jeg egentlig mente var, at jeg er imod et Thai-bord og et farang-bord. Jeg mener bare, at folk skal sætte sig, hvor de nu vil. Og hvis der senere begynder at opstå nogle Thai-grupper og nogle farang-gruppe, er det fint nok, så længe det foregår naturligt. Men som Suk siger, så orker jeg snart heller ikke denne diskussion mere. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/11-2005 10:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Kronberg !!!
Efter alt den debat kan jeg jo se, at vi er fuldstændig enige, det var en hård nød at knække, men nu tager jeg det hele med et lille smil, håber at du gør det samme.. ![]() Venlig hilsen Suk............... ![]() Redigeret af Suk Rak Ning d. 15/11-2005 11:53 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/11-2005 11:56
|
Hej Suk, Jo da, jeg tager det skam også med et smil ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 15/11-2005 13:58
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Jeppe. Der er en sex syv stykker der har vist interesse og det er da helt sikkert at det alt sammen er noget vi maa klare i fellesdkab alle os der vil med til festen. Jeg har ikke en gang taenkt paa hvor og hvornaar, saa er der ideer er de mere end velkomne, Det er rart at den anden lille fight er afsluttet. Og der ver kommet smil paa igen. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 15/11-2005 14:11
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa robert Jamen saa kan vi vel bare konstatere du ikke er saa god til at formulere dig... eller havde set lidt for dybt i Sang Som flasken da du skrev dine tidligere indlaeg..For de kunne da kun forstaaes som om du satte dig selv / din kone / venner i Den danske koloni lidt hoejere end de fleste..... Husk vi er alle mennesker. vi ejer forskelligt yes.. Og i rent Thai sammenhaeng er det meget vigtigt hvor paa rangstigen man befinder sig, det har du fuldstaendig ret i.. Men til en dansk julefrokost der er rangstigen kun egocentreret praleri, hvis nogen spoerger mig. Ja ja jeg kan have nogle ret saa kontante meninger, men jeg staar ved dem og det er jeg ogsaa blevet kendt for her i Khoktum.. Der har vaeret mange traelse dage de forste 2 aar her, men i dag sidder jeg i sofaen naar vi er til et eller andet offentlig arrengement... Folket sidder paa plastik stole... Ja det skurer i Danske oerer, men det er Thailand, her er et godt navn, magt og hvilket trin paa rangstigen man befinder sig.. alt afgoerende.... Vi har Solsikke festival her oppe lige nu og Khoktum er vaert, fordi vi har 60% af alle solsikke marker i Thailand. Saa her loerdag og soendag har jeg siddet og tronet faa forreste raekke sammen med borgmesteren og de andre spidser... Og om ca 2 uger bliver det endnu sjovere, for da er det mig der er vaerten... Jeg er nemlig den eneste i thailand der har roede solsikker.. Der skal nok komme en opfoelgning paa det naar jeg ved helt praecis hvornaar det gaar i luften.. Men indtil videre forventer jeg det bliver d. 26-11 og jo der vil blive VIP entre til Danske pas holdere. Sammen med bystyret og de andre spidser i khoktum / Lopburi Pral.. ja ja men som jeg skrev foer vi er i thailand og her er Big face.. alt afgoerende i rent Thai anliggender. Le-si |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det er nok noget med status at at gøre skal du se hehe