Se indlæg|
Er i 7 sind
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 06/07-2011 12:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Wiper skrev: Helt enig i at danske kvinder også kan være en "udfordring" og at de gerne vil have man betaler... Jeg har besluttet mig for at smide alle mine egne fordomme og se tingene an dvs. mødes med hende noget mere, og så vil jeg tage alle de råd som jeg har fået med mig og så ikke mindst vil jeg lære sproget... ![]() Jeg har to råd og det er undersøge om hun kan opnå 60 point eller i kan blive fritaget for diverse krav, og det ville jeg gøre inden jeg blev gift og ikke anede om min nye kone overhovedet kunne få lov til at bo i Danmark. Lige nu er der ingen der kan fortælle hvordan reglerne tolkes efter 1 juli, ud over integrationsministeriet og udlændingeservice. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2011 17:05
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
olejensen skrev: Wiper skrev: Helt enig i at danske kvinder også kan være en "udfordring" og at de gerne vil have man betaler... Jeg har besluttet mig for at smide alle mine egne fordomme og se tingene an dvs. mødes med hende noget mere, og så vil jeg tage alle de råd som jeg har fået med mig og så ikke mindst vil jeg lære sproget... ![]() Jeg har to råd og det er undersøge om hun kan opnå 60 point eller i kan blive fritaget for diverse krav, og det ville jeg gøre inden jeg blev gift og ikke anede om min nye kone overhovedet kunne få lov til at bo i Danmark. Lige nu er der ingen der kan fortælle hvordan reglerne tolkes efter 1 juli, ud over integrationsministeriet og udlændingeservice. Det er soergeligt at regeringen/myndigheder bestemmer hvem man kan gifte sig med og hvem man ikke kan gifte sig med. Det er jo svaert og sige til en dame man holder af "Jeg vil kun gifte mig med dig hvis du kan opnaa 60 point". Det strider imod alle menneskerettigheder. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 06/07-2011 17:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
hugoboerge skrev: olejensen skrev: Wiper skrev: Helt enig i at danske kvinder også kan være en "udfordring" og at de gerne vil have man betaler... Jeg har besluttet mig for at smide alle mine egne fordomme og se tingene an dvs. mødes med hende noget mere, og så vil jeg tage alle de råd som jeg har fået med mig og så ikke mindst vil jeg lære sproget... ![]() Jeg har to råd og det er undersøge om hun kan opnå 60 point eller i kan blive fritaget for diverse krav, og det ville jeg gøre inden jeg blev gift og ikke anede om min nye kone overhovedet kunne få lov til at bo i Danmark. Lige nu er der ingen der kan fortælle hvordan reglerne tolkes efter 1 juli, ud over integrationsministeriet og udlændingeservice. Det er soergeligt at regeringen/myndigheder bestemmer hvem man kan gifte sig med og hvem man ikke kan gifte sig med. Det er jo svaert og sige til en dame man holder af "Jeg vil kun gifte mig med dig hvis du kan opnaa 60 point". Det strider imod alle menneskerettigheder. Det er jo ikke korrekt hvad du skriver. Der er såmænd ingen der blander sig i hvem du gifter dig med .... For at få opholdstilladelse skal hun naturligvis opfylde reglerne - men det er jo en helt anden sag
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/07-2011 18:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
olejensen: Lige nu er der ingen der kan fortælle hvordan reglerne tolkes efter 1 juli, ud over integrationsministeriet og udlændingeservice. Lyder mærkeligt. Udover at integrationsministeriet og udlændingeservice er kompetentemyndighed i de spørgsmål, er alle vi som professionelt rådgiver i udlændingeret osv. da ganske klar over reglernes omfang og retsvirkning. men som et godt råd til dig "i 7 sind": Følg dit hjerte/fornuft.. Og kommer det til at skulle finde tilstrækkelige points for hendes opholdstilladelse er det alt andet lige, for de fleste, en overkommelig opgave. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 06/07-2011 18:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Ja Fido, forstå det hvem der kan, at en dansk statsborger mange gange ikke har ret til at bo i Danmark med en ægtefælle fra Thailand, men alle andre EU borgere frit kan bosætte sig i Danmark med en ægtefælle fra Thailand. Er det mon det smagsdommerne er så glade for? Men måske håb forude når yderste højre og venstrefløj begyndeer at samarbejde ![]() http://jp.dk/indl...483101.ece |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/07-2011 18:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Fido skrev: hugoboerge skrev: olejensen skrev: Wiper skrev: Helt enig i at danske kvinder også kan være en "udfordring" og at de gerne vil have man betaler... Jeg har besluttet mig for at smide alle mine egne fordomme og se tingene an dvs. mødes med hende noget mere, og så vil jeg tage alle de råd som jeg har fået med mig og så ikke mindst vil jeg lære sproget... ![]() Jeg har to råd og det er undersøge om hun kan opnå 60 point eller i kan blive fritaget for diverse krav, og det ville jeg gøre inden jeg blev gift og ikke anede om min nye kone overhovedet kunne få lov til at bo i Danmark. Lige nu er der ingen der kan fortælle hvordan reglerne tolkes efter 1 juli, ud over integrationsministeriet og udlændingeservice. Det er soergeligt at regeringen/myndigheder bestemmer hvem man kan gifte sig med og hvem man ikke kan gifte sig med. Det er jo svaert og sige til en dame man holder af "Jeg vil kun gifte mig med dig hvis du kan opnaa 60 point". Det strider imod alle menneskerettigheder. Det er jo ikke korrekt hvad du skriver. Der er såmænd ingen der blander sig i hvem du gifter dig med .... For at få opholdstilladelse skal hun naturligvis opfylde reglerne - men det er jo en helt anden sag ![]() Det er da korrekt det jeg skriver. Det er da ikke regler der skal bestemme vel |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/07-2011 19:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
sudsakhon skrev: men som et godt råd til dig "i 7 sind": Følg dit hjerte/fornuft.. . Den ene ting udelukker ofte den anden ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/07-2011 20:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
olejensen skrev: Men måske håb forude når yderste højre og venstrefløj begyndeer at samarbejde ![]() http://jp.dk/indl...483101.ece Du henviser til en artikel, om, at de to fløje vil samarbejde om at lukke Danmark mere af fra omverden. Ikke åbne op for flere. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/07-2011 21:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
@Rinpoche Du har ret ![]() Men man må sondere begge veje... (Som om man selv har fulgt sine egne råd gennem de mange år i selskab med thailændere) |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/07-2011 22:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
sudsakhon skrev: Men man må sondere begge veje... (Som om man selv har fulgt sine egne råd gennem de mange år i selskab med thailændere) Det er så sandt som det er sagt, Sudsakhon ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.