Se indlæg|
den gule bog
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 25/07-2011 08:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
hugoboerge skrev: Robert Kronberg har boet i Thailand i snart 10 aar skriver han. Han maa kunne leve af at vaere raadgiver. Nu findes der gode raad og daarlige raad. Men ikke at have kendskab til reglerne omkring koerekort i Thailand (har maaske kendskab, men foelger ikke loven) det er ikke godt nok isaer hvis han raadgiver folk. Egentlig har han slet ikke lov til at koere bil i Thailand naar det kommer til stykket. Og ja det koster at koere mere end 80 km i timen paa nogle strakninger. Jeg betalte boeden med officiel kvittering og det hele. Ja det er noget man skal tage højde for her på DTW der kommer mange råd, meninger, ider og holdninger og det er vel egentlig også sidens formål, men det er langt fra alt der er konstruktivt og/eller hvor der ligger faktisk viden bag, tit vil jeg råde vedkommende til at bare få ider her inde og så få dem bekræftet hos profesionel/faglig uddannet, men jeg vil lige i den sammen hæng sige at jeg har da også fået et par gode og virkelig brug bare råd her inde på DTW, så hvis man bare tager alt med et gram salt og lytter til sin egne sunde fornuft og måske spørger en profesionel til hjælp så går det nok det hele hvis jeg havde lyttet til den skræmme kampangne som jeg blev bombaderet med første gang jeg begyndte at bruge dette her forum, i andledningen af jeg gerne ville flytte til Thailand så var jeg sandelig aldrig kommet her til i sin tid, magen til kloge-åger som det vidste ikke hvidste en meter om hvad det var de råde til og ikke råde til og hvilke regler de kendte og hvor det så vidste sig at de ikke kendte, nej tag alle de gode råd med et gram salt og lyt ikke over hoved til dem der bare vil omgåes reglerne/loven på den lette måde da de tror de er lidt mere ind almindeligt godt folk ![]() forsat et ønske om en fantastisk dag til alle..... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 25/07-2011 09:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Jeg ved sgu snart ikke mere, om jeg er ved at blive gammel, eller bare ikke gider alle disse nymodens jubiies mere, som nu det Robert skriver, og som jeg mener, der siges. Robert er kold over for folks hastigheder, bare de er under 120 km. i timen. Robert er kold over for den GULE BOG. Robert mener ikke det thailandske kørekort er nødvendigt, dette upåagtet af, at mange af os, der ikke er konsulenter mener, det er vigtigt. Som jeg ser det, og som jeg læser mange af de forrige indlæg, er DEN GULE BOG, nu ved at blive et spørgsmål om alt andet ligegyldigt, som hastigheder og andet, som kan justify ens ego, så er det bare galt . JEG MENER, OG JEG ER OGSÅ OVERBEVIST OM; AT DEN GULE BOG ER ET GODT INSITAMENT TIL AT GØRE LIVET LETTERE I THAILAND; OG HVIS MAN LÆSER HVAD JEG FØR HAR SKREVET, SÅ ER DET FAKTISK KUN AT GÅ IGANG. HELLERE NU END I MORGEN, ALTSÅ HVIS MAN BOR I THAILAND. KØREKORT MENER JEG ER EN SELVFØLGELIGHED; FOR UDEN KAN DET VED UHELD BLIVE MEGET DYRT... ALLE ER IKKE SÅ HELDIGE SOM ROBERT. Lad os da nu alle komme banen, og hjælpe Carsten med sit spørgsmål, og ikke andet personfnidder. Redigeret af mussehund d. 25/07-2011 09:54 |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 25/07-2011 12:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
mussehund Den er noget lort, for inden jeg skrev det sidste indlæg, havde jeg været på emigrationen fordi et Farang individ ikke forstod, de pludselige nye regler. hvad var svaret? Hvilke nye regler taler du om? |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 25/07-2011 12:46
|
mit problem Ole er egentligt ikke, at du higer og higer efter svar, men at du med denne fremtoning prøver at påvise egen situationer. Det der skete på emigrationen var, at denne person ikke som de danske ambassader og konsulater havde sin adresse inde i ambassadens brev for verifikation af hans indtægt, hvorfor han måtte en tur på ambassaden igen for at få denne verificeret. Så mere vare der egentligt ikke i dette, men hvis du fortsat har denne trang til at elske min person, er du da mere en velkommen til at sende en PB, for du ved jo åbenbart mere end jeg, så måske kunne jeg lære. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 25/07-2011 15:05
|
mussehund skrev: mit problem Ole er egentligt ikke, at du higer og higer efter svar, men at du med denne fremtoning prøver at påvise egen situationer. Det der skete på emigrationen var, at denne person ikke som de danske ambassader og konsulater havde sin adresse inde i ambassadens brev for verifikation af hans indtægt, hvorfor han måtte en tur på ambassaden igen for at få denne verificeret. Så mere vare der egentligt ikke i dette, men hvis du fortsat har denne trang til at elske min person, er du da mere en velkommen til at sende en PB, for du ved jo åbenbart mere end jeg, så måske kunne jeg lære. Ja nu aner jeg jo ikke rigtig hvad du mener, for du svarer jo ikke på spørgsmålet. Du skriver der er nye regler, og dem vil jeg gerne høre om, da jeg lige har sendt min pensionsmeddelelse til ambasaden og skal på imigration snart. Og jeg har alrig haft problemer, men er der nye regler ville det da være rart at vide inden besøget hos imigration. Så ser frem til et fornuftigt svar og intet andet. |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 26/07-2011 08:20
|
Hej Ole Som jeg har forstået det, er reglerne ikke lavet om, men vedkommende havde ikke på sin verificering af sin indkomst fra ambassaden, fået sin thailandske adresse med. Jeg har i dag prøvet at undersøge dette, da jeg har aldrig tænkt over dette, fordi jeg altid har vedlagt en kopi af min gule bog. Jeg kan ikke se nogen steder i teksterne, at man skal havde dette, men de forlangte det altså i vores bys immigration. Jeg har konstateret at på min verifikation fra den danske ambassade, er der altid sat den thailandske adresse ind. Så jeg har faktisk aldrig tænkt over dette førend jeg blev gjort bekendt med det. Jeg skal snart derned igen, så jeg vil da stille et relevant spørgsmål til kontoret omhandlende det nævnte. Det skal lige siges, at det er første gang jeg har hørt dette. Beklager min uforståelige fremgangsmåde. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 26/07-2011 11:19
|
Tak rart at høre reglerne ikke er forandret. Men fatter ikke hvordan man kan få verificering af pensionen, da der jo også følger en regning med fra ambasaden, og det hele bliver sendt pr post. Desuden står både navn og pasnummer på verificeringen så, det virker som en utrolig forglemmelse fra ambasaden. For jeg er sikker på han fik regningen tilsendt på hans thai adresse. |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 26/07-2011 11:45
|
Ole nu er vi altså mange der laver en tur ud af det, når det årlige skal ske. Jeg tager til Pattaya i et par dage, og venter på at Stig får brugt de par dage, så afhentning kan foregå. Det samme gør mange af mine engelske venner med Bangkok, så ingen forsending, men ellers har du da ret. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 27/07-2011 10:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
jeg takker for de svar jeg fik på mit spørgsmål, især tak til mussehund der som den eneste rent faktisk gav mig et brugbart svar. hvad andre gør og ikke gør i thailand, er for mit vedkommende ligegyldigt, og jeg prøver så vidt det er mig muligt at overholde de love og vedtægter som nu en gang er gældende i thailand, selvom nogle her på siden mener at dette ikke er nødvendigt, men af respekt for landet og dets love, som jeg mener at man som gæst bør følge, forsøger jeg at gøre tingene på den rette og lovlige måde. carsten. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 27/07-2011 11:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
John skrev: Robert Kronberg skrev: John skrev: Robert Kronberg skrev: olejensen skrev: Det samme på landevejen, her må man køre 80, men politiet, dvs. praksis, siger 120 - de blander sig ikke i, om man køre 120, men kører man 121, så er de parat med at kræve lidt ind til kaffekassen. Tror der er flere der har betalt en hastigsbøde, selv om de ikke var oppe på 121. Hvis det var mig, så ville jeg nægte det, da de ikke giver bøder for mere end 121, og de gange, hvor de ganske rigtigt har forsøgt, har jeg nægtet det, og det har de måttet acceptere, da det er praksis, og det kan en menig betjent ikke lave om på... Men pas på med at give kørekortet, hvis du fornemmer, at en betjent vil snyde dig. Husk at smile og være høflig, når man føler sig uretfærdigt behandlet, og selv om du kan lidt Thai, så lad konen føre ordet og lad som du ikke snakker Thai. Ja, nogen gange skal man kæmpe for sin ret i Thailand, farang eller ej. Dog har jeg det problem, at min kone ikke taler engelsk, så når jeg påstår, at jeg ikke taler Thai, så snakker konen Thai til mig, men det skaber kun en reel forvirring, der gør, at politiet trækker sig væk. Og husk at politiet blot er mennesker og behandl dem derefter, hvorpå de også vil behandle dig med respekt - husk at waie og sige tak bagefter, så begge parter kan adskilles og være glade. Hlsen, Robert Hvor er det dog godt at du skriver her Robert. Det bekræfter mig mere og mere i at jeg aldrig nogen sinde skal bruge dig og dit firma som rådgiver, for mage til ævl og dårlig rådgivning skal man lede længe efter. Med hensyn til den gule bog så letter den livet for mange, bla. som det tidligere har været omtalt behøver man ikke skaffe en adresse attest i tide og utide og den gule bog har ingen udløbsdato. Det er jo langt fra alle der som dig har en arbejdstilladelse. Det danske kørekort er IKKE gyldigt i Thailand, det er jo netop derfor de har tilsluttet sig konventionen vedrørende International færdsel. At mange betjente så pga. usikkerhed og dårligt engelsk lader dig kører med dit danske kørekort ændre jo ikke ved at lovgivningen som minimum kræver et internationalt kørekort. Hvis der står 80 km. ja så er det ikke anderledes end at man kun må kører 80, det er loven der gælder og ikke hvad du har oplevet det er ikke alle politifolk der er korupte der er nogen der følger loven. At fortælle folk at det er ok at kører 120 hvor der er 80 er den dårligste rådgivning jeg har hørt. Mange ting kan lade sig gøre i Thailand, men hvis du skal rådgive så gør det ud fra lovens bogstav. Næ, jeg havde da heller ikke forventet støtte eller forståelse fra din side. Jeg beklager, at mine erfarnger ikke falder i god jord hos dig, men det har de aldrig gjort, så der er ikke noget nyt under solen her. Og med din angivelige erfaring burde du vide, at der er forskel på de jure og de facto i Thailand. Men livet går videre, og ingen kan tage mine erfaringer fra mig. Men er det din rolle som anonym administrator at anklage min virksomhed, for så er der noget galt på DTW... Hilsen, Robert Om jeg er administrator eller ej kommer ikke sagen ved, jeg kan på lige fod med alle andre deltage i debatten. Jeg ved faktisk ikke noget om dit firma, andet end du selv skriver her på siden, nemlig at du er rådgiver. Det er dette jeg forholder mig til. Essensen i mit indlæg er netop din baggrund som rådgiver. Med hensyn til den gule bog, så kan den selvom du ikke har nogen, være til stor hjælp for andre. Men fordi du ikke forstår det kalder du dem Thaiofile. Jeg undre mig meget over hvordan du som rådgiver, kan forsvarer at opfordre folk til ulovligheder i Thailand.... En hastigheds grænse er og bliver en hastighedsgrænse. Din rådgivning i den forbindelse kan vel nærmest sammenlignes med: Det er ok at kører uden lys på cykel efter mørkets frembrud, i Danmark, for der sker ikke noget ved det. Men loven siger jo noget andet, og selvfølgelig er der nogen der bliver stoppet og får bøde for det. Med hensyn til kørekort i Thailand, så er det for langt ude at påstå et dansk kørekort er ok i Thailand. Du kan leje bil på det ja, og mange betjente kigger den anden vej. Men der kræves som minimum et internationalt kørerkort, efter loven. Hvis man er gæst i et andet land, bør man så ikke overholde lovene? det ser ud som om at der er love for thaierne og for farangerne i thailand, og så er der regler for robert kronenfjært |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 27/07-2011 16:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Jeg vil nu give Robert ret i det meste af det han skriver, alle jer der nu farer i flint i er turister som ingen situationsfornemmelse har her i landet, og ja, jeg kender Robert personligt. og ja, jeg har ogsaa boet her her i mange aar. Det gaelder om at stikke en finger i jorden og finde ud af hvordan det hele er sat sammen her i landet, og naar man ved det saa har Robert ret.
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 27/07-2011 16:51
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Ja Robert har langt hen af vejen ret i sine iagttagelser. Jeg mener ikke han opfordrer til noget forkert, eller råder til noget ulovligt. Han fortæller blot hvordan tingene foregår i dagligdagen her i Thailand. Os der har boet her i mange år, ved præcis hvad det er han taler om, hvorimod alle de som ikke har så stor erfaring i Thailand, nemt kan forsøge at nedskyde hans iagttagelser udfra en dansk idelogi og et regelsæt, der ikke kan bruges til noget som helst i Thailand. Det er lidt lige som når man er teenager, og tror at man er voksen og ved alt, men år senere når man virkeligt er blevet voksen, finder man ud af hvor barnagtig og dum man var dengang. Og hvor er det dog nemt, at sidde bag en anomym profil, som menig eller som administrator, og svine andre til uden fare for at blive gendkendt, eller at føle konsekvenserne af ens egen ubrugelige uvidenhed. 888
|
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 27/07-2011 17:33
|
Ja men så er de bøder jeg har set altså fri fantasi, da der ikke er kørt over 120. Og at sige det ikke er nødvendig med et gyldigt kørekort, ja det behøver vel ikke engang en kommentar. Og jeg kender ikke denne Robert, men ser ikke han bliver svinet til, hverken af admin eller andre der er uenig med ham. Og helt sikkert er min ubrugelige uvidenhed lige så god som din. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 27/07-2011 17:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Ja, men det kan da godt være, at Robert har ret i,at sådan foregår det-nogle steder-men eftersom du er så gammel i gårde-og meget klog,så burde du om nogen jo også vide, at det der gælder i Bangkok og Pattaya eksempelvis,muligvis ikke foregår på samme måde, i den anden ende af landet. Med hensyn til dit udbrud, mod folk der ikke har så mange år på bagen hernede som du jo så har: Der vil jeg-et stykke af vejen give dig ret-men omvendt vil jeg så også gerne påpege, at mange af Jer, der HAR mange år på bagen hernede-I tror sgu,at I ved ALT om Thailand-og hele Thailand-ikke kun den region i nu engang bor i-meget bedre end de folk der bor der,nogen gange. Så med hensyn til den slags,er der vist ingen-hverken begyndere eller de gamle hernede,der har noget at lade hinanden høre af. Ja, selv folk der sidder hjemme i dk. og måske kun har været på kortere ferier hernede,er sgu nogen gange klogere end de folk,der bor det pågældende sted. Men tilbage til den kære Robert-det er da meget muligt, at det han siger, er sådan det foregår visse steder-men derfor bliver det dog ikke desto mindre, en overtrædelse af loven-uanset hvordan du vender og drejer det-og er man som Robert rådgiver,syntes jeg ihvertfald ikke, at man bør rådgive imod lovgivningen-uanset hvor i verden man så end er. Så påstås det, at man ikke kan se, at han rådgiver imod lovgivningen-ja, når han beder folk se stort på kørekort osv.så må det da siges, at være stik imod hvad lovgivningen siger. Er sgu ikke så sikker på, at den kære Robert ville få en ny arbejdstilladelse,såfremt myndighederne så hans form for rådgivning. |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 27/07-2011 17:45
|
|
Olejensen. Jeg er saamaend ogsaa blevet stoppet uden at jeg har gjort noget fejlbart, men jeg er naesten sikker paa at de betjente der stopper folk for nothing er " freelance " betjente, som lige ser deres snit til at poste lidt baht i egen lomme paa deres fridag, nej det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg ved. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 27/07-2011 17:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Jeg er nu godt nok fastboende og der med ikke turist, og syntes det er noget være vås i der kommer med for at beskytte jeres makker Robert, man skal følge loven og så er den ikke ret meget længer, og jeg mener da specielt som gæst/ til-flytter kald det hvad i vil bør man opføre sig eksemplarisk i det nye land og følge loven, lige som vi også vil have udlændinge skal gøre det i DK. og så er jeg egentlig lige glad med om man har boet her 5-10- 20 eller 50 år da det jo ikke tager lang tid for nogen som helst at se hvordan tingene fungere i trafikken her, men regler og love er nu en gang lavet for at blive overholdt Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 27/07-2011 18:04
|
|
Man skal foelge stroemmen, saa gaar det hele mere gelinde.......
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 27/07-2011 18:15
|
Wittaya skrev: Olejensen. Jeg er saamaend ogsaa blevet stoppet uden at jeg har gjort noget fejlbart, men jeg er naesten sikker paa at de betjente der stopper folk for nothing er " freelance " betjente, som lige ser deres snit til at poste lidt baht i egen lomme paa deres fridag, nej det er ikke noget jeg tror, det er noget jeg ved. Nu er det da muligt at du har betalt for noget du mener du ikke har lavet, men det er jo slet ikke det der er tale om, men, at det påståes at der kan køres 120 på en landevej hvor skiltningen siger 80 uden problemer. Og vil du tale om korrupte betjente så er det noget helt andet. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 27/07-2011 18:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Wittaya skrev: Jeg vil nu give Robert ret i det meste af det han skriver, alle jer der nu farer i flint i er turister som ingen situationsfornemmelse har her i landet, og ja, jeg kender Robert personligt. og ja, jeg har ogsaa boet her her i mange aar. Det gaelder om at stikke en finger i jorden og finde ud af hvordan det hele er sat sammen her i landet, og naar man ved det saa har Robert ret. Det er da godt nok at stikke fingeren i jorden, men man skal skam også følge de love der gælder, det kommer man som regel langt med. Og den praksis Kronbork snakker om kender jeg slet og ret ikke til, jeg har boet i lander i mange år, og har fået fartbøde for at køre 90 km i timen, og jeg kender skam forskel på en platugle og en rigtig betjent, så det der med 120 km i timen før der vanker en bøde, det er direkte løgn, manden ved ikke hvad han snakker om, og han skulle være mere forsiktig med sine postolater, nu når ham reklamer sig selv som rådgiver, for folk der kommer til Thailand at bo. Og så er der ikke nogen turister der farer i blækhuset over sådan en udtalelse, det er folk der har erfaringer fra det virkelige liv i Thailand. Sådan |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 27/07-2011 18:58
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
888 skrev: Ja Robert har langt hen af vejen ret i sine iagttagelser. Jeg mener ikke han opfordrer til noget forkert, eller råder til noget ulovligt. Han fortæller blot hvordan tingene foregår i dagligdagen her i Thailand. Os der har boet her i mange år, ved præcis hvad det er han taler om, hvorimod alle de som ikke har så stor erfaring i Thailand, nemt kan forsøge at nedskyde hans iagttagelser udfra en dansk idelogi og et regelsæt, der ikke kan bruges til noget som helst i Thailand. Det er lidt lige som når man er teenager, og tror at man er voksen og ved alt, men år senere når man virkeligt er blevet voksen, finder man ud af hvor barnagtig og dum man var dengang. Og hvor er det dog nemt, at sidde bag en anomym profil, som menig eller som administrator, og svine andre til uden fare for at blive gendkendt, eller at føle konsekvenserne af ens egen ubrugelige uvidenhed. For lige at starte nede fra i dit indlæg, så er din profil jo lige så anonym som min!! Og dog mit billed ligger mange steder i fotoalbummet her på siden. Hvis nogen ønsker at møde mig er jeg tilstede på skovturen i dyrehaven d. 13. august, så helt anonym er jeg ikke. Om jeg er administrator eller ej er i denne forbindelse ligegyldig, da jeg ikke skriver som administrator, læs venligst sidens reglement. At jeg skulle have svinet nogen til har jeg meget svært ved at se, jeg skriver blot min mening i et pænt og sobert sprog, at jeg ikke er enig med Robert er ikke det samme som at svine ham til. Hvordan kan du mene at Robert Kronberg ikke råder til noget ulovligt, når han direkte råder folk til at overtræde loven!! Og Robert lever bla. af at rådgive folk, hvordan man som professionel rådgiver, kan råde folk til ulovligheder er mig en gåde! john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

hvis jeg havde lyttet til den skræmme kampangne som jeg blev bombaderet med første gang jeg begyndte at bruge dette her forum, i andledningen af jeg gerne ville flytte til Thailand så var jeg sandelig aldrig kommet her til i sin tid, magen til kloge-åger som det vidste ikke hvidste en meter om hvad det var de råde til og ikke råde til og hvilke regler de kendte og hvor det så vidste sig at de ikke kendte, nej tag alle de gode råd med et gram salt og lyt ikke over hoved til dem der bare vil omgåes reglerne/loven på den lette måde da de tror de er lidt mere ind almindeligt godt folk