Se indlæg|
Bar i Thailand ?
|
|
| jorn |
Lagt på d. 25/11-2005 06:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Lagt på d. 21-11-2005 19:41 le-si skrev Som jeg skrev saa aabner jeg selv 5 forretninger paa et eller andet tidspunkt naar jeg faar dem faerdige og jeg ville da vaere himmel henrygt hvis de hver kunne give 10.000 thb om dagen.. Men hvis de kommer til at give det til sammen saa er jeg ogsaa meget tilfreds. Jo! le-si Jeg baade husker hvad jeg selv skriver, hvad jeg laeser og jeg taenker over hvad andre skriver foer jeg svare! Det er ikke altid jeg laeser hele traaden, det er ikke alle indlaeg og debatter her paa D-T, jeg har laest, der kun ca 30% der har et reelt indhold, resten er ubehageligheder, person fnidder graensene til personforfoelgelse. Det gider jeg ikke at laese (det har dog vaeret bedre de sidste par maaneder)![]() Det er ikke det samme som, at jeg altid har ret, at jeg altid ved hvad jeg taler om eller at jeg ikke laver fejl! for det goer jeg lige saavel som alle andre mennesker. ![]() Det her vil vaere et af de meget faa, svar i vil se, hvor i, jeg forsvare mig "personligt". Jeg gider ikke og jeg vil ikke gaa ind jeres boksering af offentlige person angreb. ![]() Jeg gav udtryk for en personlig interrese i det som du har gang i og det var, som men alt hvad, der var ment med mit indlaeg. ![]() ![]()
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/11-2005 08:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Som bekendte i Bangkok siger det: Den eneste måde at lave en lille formue på i Thailand er at komme med en stor! .... formue ![]() rinpoche |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 25/11-2005 16:13
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Jorn Du bad om en forklaring paa mine fine regnskabs tal.... Og det fik du. Og det fremgik godt nok ikke saerlig tydelig at det maaske var de 2.000 pr forretning du var interesseret i... Og som jeg skrev, ville jeg vaere meget godt tilfreds hvis de kan give det, men det vil jeg se foer jeg tror det, saa nemt er det altsaa heller ikke selvom man sagtens kan lave penge her i thailand. Det var ikke mine tal men Mister M,s som jeg vist ogsaa skev i det indlaeg saa tror jeg vi er mange der gerne ville laere lidt om hvordan man tjener saa meget paa en kiosk.... Og saa ja undskyld hvis nogen finder det forkert, tog jeg nok lidt pis paa det for det er altsaa ikke saerlig realistisk at tjene 10.000 thb om dagen med en kiosk... Og det blev vist ogsaa synlig ved at gange det op.. Selv Mister M vender nu det hele paa hovet og siger mine regnskaber er fine og han ikke tager mig alvorlig mere. . Skidt med det..Han tager mig ikke alvorlig fordi jeg stillede hans tal op paa en maade saa det var synlig han postede en gang pis, ligesom med hans fiske damme / rismarker og ja hva ved jeg han skriver han har, men ikke har alligevel naar det kommer til stykket. Men ok. hvis man gerne vil have den slags historier, saa fred vaere med det, men som jeg har skrevet tidligere maa vi bare haabe der ikke er for mange nybegyndere ud i det Thailandske som tror paa det. Le-si |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 25/11-2005 16:39
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Leif. Problemet er at der er alt for mange der virkeligt tror paa at det som hvid mand er saa forbandet ligetil at tjene penge og drive forretning her og jeg synes det er godt at du er med til at fortelle folk at saadant er det nu ikke. Maaske forstaar mange blot ikke hvad det er du proever at sige naar du er ironisk. Bliv du bare ved med at komme med dine raad. Clyde Redigeret af clydehaumann d. 25/11-2005 16:40 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 25/11-2005 16:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Personligt er jeg da ligeglad med hvor meget du tjener, men 2000,- bath om dagen paa en forretning, i Thailand er ganske godt. Hvad jeg fandt interresant var mere, paa hvilken slags forretning? man kunne forvente et dagligt afkast paa 2000,- bath.![]() ![]() Det svar har jeg nu faaet, og du vil altsaa aabne kiosker! Med den rigtige placering. Tja! Saa er det vel ikke urealistisk at for vente et afkast i den stoerrelse![]() ![]() ![]() men at drive kiosk er fandens haardt arbejde og her ved jeg hvad jeg snakker om, jeg vokset med en mor der drev flere kiosker, dog ikke paa en gang ![]() Naar jeg underede mig saa var det fordi jeg ogsaa havde set dit indlaeg om solsikker i Lop buri, saa var det jeg taenkte at du maaske havde gang i nogle blomsterbutikker ![]() ![]() Det var jo under alle omstaendigheder et meget optimisk indlaeg du fremlagde ![]() jeg kan kun oenske dig knaek og braek. Mister M gider jeg ikke kommentere, naar jeg ser et indlaeg benaevnt "mister M" saa springer jeg det over
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 25/11-2005 17:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
jeg forstod ironien da jeg selv er ironisk og ja det kan godt nok gi nogle misforståelser ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 25/11-2005 19:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Leif, Du er en af de få her om ikke den eneste der er selvstændig og driver egne foretagender og dine erfaringer er ihvertfald fra min side overordentlig værdsat. Hvad jeg også godt specielt kan lide ved dine indlæg er at du klart melder ud at "det ved jeg ikke lige endnu" og så tilmed vender tilbage hvis du har fået afklaret spørgsmålene. Prisværdigt! Også fordi vi kender formentlig alle typerne "jeg bor i Thailand, jeg er en autoritet! Punktum" Keep `em coming mate ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 25/11-2005 21:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
[url][/url]Hej Folks, Her vil jeg "plagiere" Robert: http://www.dansk-...ad_id=1279 Jeg er lidt rundt på gulvet : Tråden hed vistnok :<Bar i Thailand ?>, så var der en der skrev : P.s Jeg sidder i Bangkok og jeg har lige vaeret noed til at tage fleesen paa (26 grader her til morgen!) tempersturen har officiaelt vaeret nede paa 27 grader, den faldt fra ca 32 paa mindre end et doegn!! til gengaeld er det holdt med regne! Der er problember nede paa Koh tao hvor ca 500 hundrede turister er strandet i monsuen. de lokale kan ikke sejle p.ga. 3-5 meter hoejeboelger og regeringen har nu rekviret et kaempeskib, der kan tage 245 passagere, men det kan ogssa kun sejle naar vejret tillader det. Var det mon en "aflednings" manøvre ????????????????????? Pointen: HERMAN som startede tråden har været "tavs" siden <Lagt på d. 19-11-2005 22:59> og forståligt nok, og det får mig til lige som Robert har "forgæves prøvet ", at stille dette 10.000 B spørgsmål: Har Herman egenligt fået et sagligt og fyldensgørende svar på sit spørgsmål, eller var han kun en "ubetydeligt" brik i det makiavelisk (skue)spil der foregår for tiden på D-T-W. ![]() M.v.h., M. Rasmussen ![]() Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 25/11-2005 22:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
næ det har du nok ret i problemet er jo som sædvanlig at emnet begynder at glide ud i sandet måske også forde han ikke spør mere selv og dem som kan svare ham vil vel ikke da man jo ikke gir foretnings hemeligheder hvorfor går i administratore ikke ind og husker folk på at man skal holde emnet eller sørge for at den kommer på ret spor |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 25/11-2005 22:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
rolan skrev: hvorfor går i administratore ikke ind og husker folk på at man skal holde emnet eller sørge for at den kommer på ret spor Hej Rolan, Det har vi prøvet før. Så skulle jeg sende 10 PB til dig om dagen . Nå spøg til side, det er forhåbentlig et forum af voksne og selstændige "tænkede"individer vi har med at gøre . Nogle ,desvære er "kun" med for "sporten skyld" og igen vil jeg plagiere Robert : http://www.dansk-...ad_id=1346 . M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 25/11-2005 22:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
ha ha ja jeg forstod den godt jeg mente nu ikke med pb men der hvor inlægende blir skrevet så husker mand det jo og andre som måske også skulle til at skifte emne blir i emnet så skal du kun skrive 5 gange til mig ![]() |
|
|
|
| Herman |
Lagt på d. 25/11-2005 23:13
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej med jer igen! det er ikke fordi at jeg ikke har nogle spørgsmål, men de svar jeg har fået her er der ikke meget der kan bruges, de fleste syntes åbenbart ikke man skal åbne en bar, og så syntes jeg at der blev for meget personligt i de indlæg som fulgte efter ![]() Mvh. Herman |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 25/11-2005 23:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Herman !
Jeg syntes da at man skal åbne en bar hvis manr lyst, det rigtige sted, de rigtige forbindelser og lidt held så går det måske. Man kan jo kun miste lidt penge, hvis det skulle gå galt, men så har man da i det mindste prøvet............ Hilsen Suk............. ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 26/11-2005 05:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Foerst tilbage til emnet: Enig med Suk! (endnu gang) Saa laenge det kun er penge og ikke helbredet der staar paa spil, saa kan det vel ikke gaa helt galt!![]() Saa vaek fra emnet og tilbage til "emnet i emnet": Tja! nu er vi jo ikke til "bestyrelses" moede i boligforeningen Men vi skriver i et "ordet er frit" forum![]() At emnerne glider ud over nogle dage, goer vel egentlig ikke saa meget Der er mange faktore, som er afgoerende for, hvor gode vi er til at fastholde emnet og en af de faktore er naturligvis den som har startet en debat Bar i thailand! En bar, en kiosk eller en blomsterbod! Det vigtigeste er vel at vi faar belyst de vanskeligheder etc. der er omkring det at drive en virksomhed i Thailand ![]() Jeg mener ogsaa at det er helt i ok, hvis emnet glider og vi faar diskuterede andre aspekter af livet, uden at det noedvendig passer ind i diverse kasser. Det er med til at holde gang i hjemmesiden. Det var mig der skrev lidt om Koh Thao og det glaeder mig, at det blev bemaerket at det indlaeg var lidt malplaceret! ![]() Men laeser man indlaegget, saa var sprogbruget sobert, jeg var ikke efter nogen og indlaeget har en hvis informations vaerdi! Det er vel vaerd vide lidt om vind og vejr foer man vaelger en placering af sin "bar"![]() ![]() ![]() Hvis en "administrende medhjaelper" har tid og lyst maa de da meget gerne flytte det indlaeg til et mere til passende emne. ![]() ![]() Det goer mig ikke noget! ![]() ![]() ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Herman |
Lagt på d. 26/11-2005 09:36
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Ja ja godt ord igen! det er ikke fordi der ikke måttes skrives andet i denne tråd, men lige de emner i havde op var der ikke noget som jeg kunne bruge eller ville blande mig i. og det er rigtigt det er kun penge og ikke helbredet der står for spil, så det skal prøves ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 26/11-2005 09:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
så er det jo bare at gå igang og nu du har meldt ud at det er noget du vil så for du også en anden vejledning jeg kan ikke gi dig den andet end at det er hårt og du skal være der hele tiden god vind |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 27/11-2005 17:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa. Ja emnet at aabne en bar kender jeg ikke personligt noget til udover at jeg kender 2 som har proevet det og har lukket igen. De har ikke mange positive ting at sige om det udover at sprutten altid er inden for raekkevidde..... Til Jorn. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal formulere det, saa da man siger at 3. gang er lykkens gang kommer det saa her for 3. og sidste gang.. Copy - klistre Og som jeg skrev, ville jeg vaere meget godt tilfreds hvis de kan give det, men det vil jeg se foer jeg tror det, copy slut. jeg forventer altsaa ikke at kunne tjene 5x2000,- pr dag ( netto ) selvom jeg er optimist, dog ikke saa meget. men du er slet ikke saa tosset til at gaette, den ene bliver en blomster forretning, men ikke lige baseret paa solsikkerne. Det var en pludselig ide som kom ind imellem. ![]() Le-si |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 27/11-2005 21:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
hvis du åbner denne bar herman, så lad os høre hvordan det kommer til at gå lige som vi høre lidt fra leif og finansgeniet MisterM jager |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 28/11-2005 00:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej Herman Brug som tommelfingerregel, at hvis du vil have en bar, der både løber rundt og måske også giver overskud, så skal du op med store penge og købe en eksisterende bar, der allerede kører godt. En bar til en rimelig - eller billig - pris er i langt, langt de fleste tilfælde ensbetydende med tab. At etablere en ny bar fra grunden og få den til at løbe rundt er drømmeri. Bunker af barer skifter ejere i ét væk. Som hovedregel er årsagen, at de koster ejerne penge. Vær ekstremt opmærksom på, hvad det er, du får tilbudt. Og regn så realistisk på, om det holder. Det handler blandt andet om den årlige leje, længden af sæsonen med mange gæster (måske en lavsæson stort uden et øje), antallet af andre og måske mere attraktive barer i området m.m.m. Jeg fik for nogle år siden tilbudt en bar i Kata først for 150.000 Baht. En uge senere for 50.000 Baht. Og et par dage senere gratis. Det viste sig, at der i løbet af få dage skulle falde 180.000 Baht i leje for det næste år. Vurderet på en lavsæson stort set uden gæster og de 12-15 andre barer i samme gade skulle jeg sælge et halvt bryggeri om dagen i højsæsonen for at holde skindet på næsen. Jeg sagde nej tak. Held og lykke, hvis du finder det rigtige. Og giv lyd - jeg er altid positiv over for at støtte en bar. vh / Bjarne ![]() |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 28/11-2005 05:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
le-si rolig nu! jeg har skam forstaaet dig!![]() og det er ikke saadan at jeg ikke kunne se, at dit foerste indlaeg var skrevet med en god portion ironi![]() ![]() Mystikken for mig var blot hvilken slags forretning ![]() Ved at vide lidt om hvilke type forretning, saa kunne jeg bedre forholde mig til "virksomhedens markedssituation" og paa den maade bedre forholde mig til de tal du naevnte. Lave en lille "regnskabsananlyse" og vudere "rentabilitet", "indtjeningsevnen" osv. ![]() ![]() Nej jeg kan ikke vudere noget som helst paa bagrund af dine tal, men jeg blev nysgerig. ![]() Hvis man som her i emnet vil starte/koebe en bar, saa er det vigtigt at kende "virksomhedens markedssituation" og virksomhedens omkostningsituation" ![]() og Bjarne siger jo det hele meget godt paa et mere forstaaligt dansk ![]() “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 











Det gider jeg ikke at laese




Med den rigtige placering. Tja! Saa er det vel ikke urealistisk at for vente et afkast i den stoerrelse

