Se indlæg
 Udskriv debat
Bevis for udrejse fra Thailand
Pater Peter skrev:
Jeg har nok dummet mig ved at købe en billet, der først kan bruges 91 dage efter min ankomst til Thailand. Men da jeg har et multiple entry visa, mon jeg så ikke kan forklare immigrationen, at jeg after at foretage et enkelt visa-run ved en grænseovergang inden for de første tre måneder af mit ophold, for så at rejse videre på min billet til Singapore inden for den næste tre måneders periode?

Du kan jo prøve at forklare dem det, men der er ingen garanti for, at Immigration accepterer den forklaring.
( Men det er jo heller ikke 100% sikkert, at de spørger dig, det afhænger jo helt af den medarbejder der sidder i paskontrollen i Thailand, når du skal gå igennem. Ligesom det afhænger af den medarbejder i lufthavnen i Kastrup, der giver dig boarding-kortet ved gaten )

Men, som jeg skrev tidligere, kan du jo, et par dage før du rejser til Thailand, lave en reservation af en flybillet ud af Thailand og medbringe en udskrift af reservationen på rejsen til Thailand.

hn

Pater Peter
Hvis jeg har forstået "tilbagerejse-reglen" rigtigt, så betyder det, at man kun kan rejse ind i Thailand, hvis man kan fremvise en returbillet med en tilbagerejsedato, der ikke overskrider 90 dage fra indrejsedagen, uanset om man har et et-årigt non immigration multiple entry visa?

AL 48
hn skrev:
AL 48 skrev:
hn skrev:
Pater Peter skrev:
Jeg har fået mit visum i Hvide Sande, og den mand, jeg talte med, gjorde mig opmærksom på, at der var en "teoretisk mulighed" for, at jeg kunne blive afvist allerede i Københavns Lufthavn eller i Bangkok.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke tage chancen og møde op uden bevis på en billet ud af Thailand. Du risikerer at blive afvist, og så er billetten tabt.
Det ville være "træls", synes jeg.

Men som jeg skrev tidligere, måske er det nok, at du medbringer en udskrift af en reservation af en billet ud af Thailand.

hn

Ja, det kan du have ret i,- men datoen på den reservation skulle jo helst stemme overens med datoen på hans planlagte hjemrejse fra Thailand. Datoen for hans visa-run interesserer ingen, bare det er inden for tidsrammen.

Du svarede ikke på mit spørgsmål.
I stedet for kommer du med mere 'sort tale'.

Hvornår Pater Peter rejser hjem fra Thailand er der vel ingen af os, der ved.

Det, der er interessant, og som nogen absolut interesserer sig for, er, om han kan dokumentere, at han vil rejse ud af Thailand efter de 90 dage, hvis nogen spørger om det.

hn

God rejse.
Redigeret af AL 48 d. 19/09-2011 16:55

Pater Peter skrev:
Hvis jeg har forstået "tilbagerejse-reglen" rigtigt, så betyder det, at man kun kan rejse ind i Thailand, hvis man kan fremvise en returbillet med en tilbagerejsedato, der ikke overskrider 90 dage fra indrejsedagen, uanset om man har et et-årigt non immigration multiple entry visa?

Det er ikke helt rigtigt forstået.

Thailand er ligeglad med, om du rejser retur til DK eller rejser videre til et andet land. Pointen er, at de kan kræve bevis på, at du vil forlade Thailand igen, således at du ikke opholder dig i Thailand i mere end de tilladte 90 dage per gang. Dette gælder for Non-Immigrant (O) visum, både single og multiple entry.

Når du efter 90 dages ophold tager en smuttur over grænsen (landtransport) til f.eks. Cambodia eller Laos, kræves ikke et sådant bevis.

Med andre typer af visum samt forlængelse af ophold foretaget i Thailand (12 month extension to a non-immigrant visa) kan der være andre regler.

hn

SteenJ
nååååååååååh.
Redigeret af SteenJ d. 19/09-2011 17:29
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Pater Peter
Beklager, hvis jeg har jokket for meget rundt i dette problem, der åbenbart kun bekymrer mig, selv om det formentlig vedrører en del andre mere sorgløst anlagte rejsende. Men der er lys forude - for nu begynder det omsider at dæmre. Det hele er i virkeligheden såre enkelt:

Når man går om bord i flyveren i Kastrup for at rejse til Bangkok, kan luftfartsselskabet afvise en, hvis antallet af dage mellem udrejse og hjemrejse på billetten overstiger 90 dage.

Dette problem kan omgås, hvis man sørger for samtidig med returbilletten (uanset dens varighed) at fremvise en enkeltbillet (fx til Singapore) med udrejsedato inden for de første 90 dage efter ankomsten til Thailand.

Man behøver heldigvis aldrig at bruge denne billet, for efter 90 dage smutter man frem og tilbage over grænsen til et af nabolandene, hvorefter man får forlænget sit ophold med yderligere 90 dage, uden at nogen længere interesserer sig for, om man er i besiddelse af retur- eller vidererejsebilletter.

Dette kunststykke kan gentages, indtil visaet udløber.

Mon
Hej!
Jeg har boet i Thailand de sidste 5-6 år. Da jeg har børn i DK rejser jeg 2 gange om året til DK. Jeg køber hvergang billet Bangkok-København-Bangkok. Har aldrig haft problemer. Har kun turistvisa.
Jeg siger ikke det er den rigtige måde, nok lidt ligesom humlebien, der heller ikke ved den ikke kan flyve.
Imorgen bliver end endnu bedre dag!! Hvis det er muligt.

AL 48
Pater Peter skrev:
Man behøver heldigvis aldrig at bruge denne billet, for efter 90 dage smutter man frem og tilbage over grænsen til et af nabolandene, hvorefter man får forlænget sit ophold med yderligere 90 dage, uden at nogen længere interesserer sig for, om man er i besiddelse af retur- eller vidererejsebilletter.

Dette kunststykke kan gentages, indtil visaet udløber

Jamen god rejse og god fornøjelse. Håber ikke du bliver overrasket når antallet af dine entries er opbrugt,- så har du nemlig IKKE visa længere.
Et visa´s gyldighedsperiode er IKKE lig med ubegrænset antal entries i gyldighedsperioden.
Gyldighedsperioden er den periode inden for hvilken dit ophold skal være påbegyndt. Dvs. fra udstedelsesdato og et år frem.- Du må have betalt for et vist antal entries indenfor denne periode, f.eks. 2-3 eller 4. Og hver gang du forlader Thailand og returnerer påbegyndes en ny entry.
Undskyld hvis det stadig er "sort tale".

Pater Peter
Tak til AL for advarslen! Jeg har til hensigt at blive i Thailand i ca. 9 måneder, så jeg vil da blive meget overrasket, hvis mit 1-års multiple entry non immigrant visa "O" ikke er tilstrækkeligt.

Kim Ludvigsen
Al 48: Kan du henvise til et sted, hvor man kan læse, hvor mange entries man har på et multi-entry visa?
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Pater Peter
Kim Ludvigsen skrev:
Al 48: Kan du henvise til et sted, hvor man kan læse, hvor mange entries man har på et multi-entry visa?

Det står i selve visummet, at det er "multiple entry"; og "multiple" betyder ifølge ordbogen "flere".

Pater Peter
Da mit forrige svar til Kim Ludvigsen måske var lidt kortfattet (om end udtømmende), har jeg på thaivisa.com fundet en lidt fyldigere tekst:

Your best choice is to obtain a multiple entry Non-Immigrant visa which valid for 12 months. With this visa type you will need to exit and enter Thailand at least every 90 days to get a new entry stamp allowing you to stay a further 90 days.

If you utilize your visa the last time just before it expires, you will get an extra 3 months "bonus", so the total validity will be nearly 15 months.

You will probably NOT get a Multiple entry visa in neighboring countries, your best chance of getting it is in your home country before you arrive in Thailand.

Kim Ludvigsen
Pater Peter skrev:
Kim Ludvigsen skrev:

Det står i selve visummet, at det er "multiple entry"; og "multiple" betyder ifølge ordbogen "flere".

Det er jeg helt klar over. Men al 48 mener åbenbart,at "multiple" betyder "X antal", og så vil jeg selvfølgelig gerne vide, hvad han bygger det på. Og hvor man finder oplysningen om, hvad X er.

Eller sagt på en anden måde, jeg tror, han tager fejl.
Redigeret af Kim Ludvigsen d. 20/09-2011 13:37
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Pater Peter
Kim Ludvigsen skrev:
Pater Peter skrev:
[quote]Kim Ludvigsen skrev:

Det er jeg helt klar over. Men al 48 mener åbenbart,at "multiple" betyder "X antal", og så vil jeg selvfølgelig gerne vide, hvad han bygger det på. Og hvor man finder oplysningen om, hvad X er.

Jeg har fundet dette på thaivisa.com. Det ser umiddelbart ud til at man kan rejse ud og ind, så ofte man vil:

12 month validity, multi entry non-immigrant visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate (usually) in your home country and will result in the holder obtaining a 90 day 'permission to stay' stamp upon entry. Each time the holder enters the Kingdom whilst the visa is valid, he/she will obtain a further 90 day 'permission to stay stamp'.

AL 48
Pater Peter skrev:
Kim Ludvigsen skrev:
Pater Peter skrev:
[quote]Kim Ludvigsen skrev:

Jeg har fundet dette på thaivisa.com. Det ser umiddelbart ud til at man kan rejse ud og ind, så ofte man vil:

12 month validity, multi entry non-immigrant visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate (usually) in your home country and will result in the holder obtaining a 90 day 'permission to stay' stamp upon entry. Each time the holder enters the Kingdom whilst the visa is valid, he/she will obtain a further 90 day 'permission to stay stamp'.

Pater Peter, hvis du har betalt kr. 900,- for visa med ubegrænset antal indrejser,- så har jeg misforstået og du bedes undskylde.
Hej

Pater Peter
Problemet med at rejse er, at jo mere man tænker over regler og muligheder, jo mere kompliceret bliver det. Jeg misunder dem, der ubekymret rejser til Thailand uden at kende reglerne. Som regel går det jo godt. I Thailand er man glade for turistindtægterne, så reglerne bliver måske først taget op af skuffen og støvet af, når der dukker "uønskede" rejsende op.

Mit hovedproblem er dog stadig, at jeg ifølge det thailandske generalkonsulat i Danmark efter gældende regler kan risikere at blive nægtet at gå om bord på flyet i Kastrup eller at blive afvist af immigrationsmyndighederne i Bangkok, hvis ikke jeg kan præsentere en udrejsebillet gældende inden for den 90 dages opholdstilladelse, som jeg kan regne med at få udstedt i Bangkok i første omgang.

Det beroliger mig noget, at mange af indlæggene i denne tråd kommer fra folk, der i god tro er rejst til Thailand uden returbillet og uden at være opmærksom på den åbenbart minimale risiko.

Ifølge "Murphys Lov" vil alt, hvad der kan gå galt, på et tidspunkt også gå galt, så jeg arbejder videre med problemet.

Robert Kronberg
Pater Peter skrev:
Problemet med at rejse er, at jo mere man tænker over regler og muligheder, jo mere kompliceret bliver det. Jeg misunder dem, der ubekymret rejser til Thailand uden at kende reglerne. Som regel går det jo godt. I Thailand er man glade for turistindtægterne, så reglerne bliver måske først taget op af skuffen og støvet af, når der dukker "uønskede" rejsende op.

Mit hovedproblem er dog stadig, at jeg ifølge det thailandske generalkonsulat i Danmark efter gældende regler kan risikere at blive nægtet at gå om bord på flyet i Kastrup eller at blive afvist af immigrationsmyndighederne i Bangkok, hvis ikke jeg kan præsentere en udrejsebillet gældende inden for den 90 dages opholdstilladelse, som jeg kan regne med at få udstedt i Bangkok i første omgang.

Det beroliger mig noget, at mange af indlæggene i denne tråd kommer fra folk, der i god tro er rejst til Thailand uden returbillet og uden at være opmærksom på den åbenbart minimale risiko.

Ifølge "Murphys Lov" vil alt, hvad der kan gå galt, på et tidspunkt også gå galt, så jeg arbejder videre med problemet.

Hej Pater Peter,

Som jeg også har bekræftet, så kan du i teorien (de jure) afvises enten i København eller i Bangkok, men jeg har aldrig hørt om det, og heller ikke fra folk, der rejser BKK-CPH-BKK.

Der er rigtigt mange, der rejser BKK-CPH-BKK, også regulerer. visa-runners, og med et visa O eller B, så står du altså stærkere, da du derved har en tilknytning til Thailand.

Teknisk set skal konsulatet/ambassaden se denne retur-/vidererejsebillet, før de må udstede visum, men når du nu har det visum, så tror jeg, at så synes immigrationen, at det er nok, da du er clearet.

Jeg ville ikke være bekymret.

Jeg er fx heller aldrig blevet bedt om, at visa at jeg har 10.000 ved indrejse i Thailand, som man også skal kunne vise...

Jeg viser det end ikke til ambassaden i Laos, selv om de skriver det på deres hjemmeside som en af betingelserne for et visum.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
AL 48
Pater Peter skriver:
Mit hovedproblem er dog stadig, at jeg ifølge det thailandske generalkonsulat i Danmark efter gældende regler kan risikere at blive nægtet at gå om bord på flyet i Kastrup eller at blive afvist af immigrationsmyndighederne i Bangkok, hvis ikke jeg kan præsentere en udrejsebillet gældende inden for den 90 dages opholdstilladelse, som jeg kan regne med at få udstedt i Bangkok i første omgang

Hvis du dermed tror du skal forevise udrejsebillet for visa-run,- det skal du ikke.

Robert Kronberg
Robert Kronberg skrev:
Pater Peter skrev:

Hej Pater Peter,

Som jeg også har bekræftet, så kan du i teorien (de jure) afvises enten i København eller i Bangkok, men jeg har aldrig hørt om det, og heller ikke fra folk, der rejser BKK-CPH-BKK.

Der er rigtigt mange, der rejser BKK-CPH-BKK, også regulerer. visa-runners, og med et visa O eller B, så står du altså stærkere, da du derved har en tilknytning til Thailand.

Teknisk set skal konsulatet/ambassaden se denne retur-/vidererejsebillet, før de må udstede visum, men når du nu har det visum, så tror jeg, at så synes immigrationen, at det er nok, da du er clearet.

Jeg ville ikke være bekymret.

Jeg er fx heller aldrig blevet bedt om, at visa at jeg har 10.000 ved indrejse i Thailand, som man også skal kunne vise...

Jeg viser det end ikke til ambassaden i Laos, selv om de skriver det på deres hjemmeside som en af betingelserne for et visum.

Hilsen, Robert

Jeg har stavet/skrevet som en brækket arm her...

Nuvel, der er ikke en eneste DTWer, der endtil nu har sagt/bekræftet, at de er blevet afvist i København eller Bangkok, hvilket heller ikke er sket blandt mine kunder.

Måske skal en blive den første nu eller om 10 år, så hvis du er helt utryg, så book på forhånd en busbillet til Laos eller Cambodia via et rejsebureau for måske 150 kroner, og den kan du måske bruge alligevel, om end der vil være en smule overbetaling.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: