Se indlæg|
Gode råd.
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 27/09-2011 21:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
patirak skrev: rinpoche skrev: Der er ingen der får 10+ børn længere i Thailand. Det er noget der hører fortiden til. Noinarak har slet ikke noget at gøre i denne situation - som i parentes bemærket forekommer mig meget, meget søgt. Ja, jeg står altså midt i det og ved hvad der foregår,så hvor søgt du end finder det,så er det altså meget virkeligt for mig og jeg syntes da virkelig, at I der finder historien søgt-opspind eller hvad I nu kan finde på-lad dog være med,at deltage i debatten så.Det vil da spare Jer en masse tanker om hvor søgt det hele nu er og vi andre for en masse fnidder. Hej rinpoche, M.h.t. de 14 børn = Overdrivelse fremmer forståelsen.... ![]() Jeg er ikke helt enig med dig i at Noinarak ikke har noget at gøre i denne situation. Det er jo trods alt hans kone det handler om. Hvis hun senere står i en dum situation eller med et problem, så ender han jo også med at blive involveret - enten direkte eller indirekte. Jeg synes problemet er, at sønnen ikke tjener ret mange "dadler". Hvis han gjorde, så kunne han jo bare bygge og forære alle de huse væk han ville. Jeg gad f.eks. da godt have et ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2011 07:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja, jeg står altså midt i det og ved hvad der foregår,så hvor søgt du end finder det,så er det altså meget virkeligt for mig og jeg syntes da virkelig, at I der finder historien søgt-opspind eller hvad I nu kan finde på-lad dog være med,at deltage i debatten så.Det vil da spare Jer en masse tanker om hvor søgt det hele nu er og vi andre for en masse fnidder. Først, hvilken debat er der, hvis du mener vi der ikke vil gøre som der bliver sagt ikke deltager? Jeg har fortalt historien til min kone, og spurgt om hendes mening, hun snakker meget om "sønnens" familie, der jo er på faderens side. Så hun er nu blevet en "Leifer" for hun mener ikke nogen thai ville forære noget væk for selv at være fattig. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 07:43
|
Yan! Fat dog efterhånden hvad jeg skriver til dig-jeg har intet imod andres mening,medmindre det er som med dig,at man er stik imod ALT hvad jeg lægger ind og KUN kan kritiserer lige meget hvad.Det har jeg noget imod. Hvad du og din kone tænker-sønnens famile,må jo være på faderens side-hallo-han har måske ingen familie på moderens side??? Faderen havde ham i kort tid og så opvoksede han hos bedstemoderen og han har ingen kontakt til faderen heller.De aner end ikke hvor han er. Hvis din kone mener,at ingen thai vil ofre sig for andre mennesker,så må jeg sige, at det er altså ikke thaier af samme slags vi omgås og vi har da flere gange oplevet det modsatte. Så uanset hvad Jeres mening generelt er om thaier,så kan jeg/vi altså ikke genkende det billede som I her tegner. Nogen gange tror jeg sgu, at vi lever i to forskellige verdener her. |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 28/09-2011 08:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Syntes det er synd at en tråd omhandlende et godt råd, skal ende i det rene ævl og kævl. Når det så er sagt, så syntes at det lyder mærkeligt at en søn der har været ”væk” i 20 år lige pludselig popper op af æsken som en anden trold og vil give sin mor, der allerede har et hus- et mere. Var det mig ville jeg sige til konen at knægten skal bruge sin arv selv.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 09:22
|
ABS. Popper op af æsken som en anden trold-ja, jeg kan kun sige hvad jeg oplevede den dag-og selvom man ikke er meget for tilfældigheder,så forekommer de jo som bekendt-også her i Thailand. Vi skulle have nye kørekort og knægten skulle have registreret en motorcykel og så mødtes vi på land and transport offices grund. For mig,er den ikke længere-og hvad så folk tror eller tænker, må være op til hver enkelt. Med hensyn til huset han vil give hende-ja, der er jeg enig med dig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2011 10:23
|
|
NoiNarak Så fat dog? ser tydeligt den store debat. Og jeg kan da ikke se andet end du har noget imod, alt hvad der skrives, hvis ikke lige det er efter din mening.(så fat det dog) Hvad du og din kone tænker-sønnens famile,må jo være på faderens side-hallo-han har måske ingen familie på moderens side??? 20 år min gode mand uden en mor? så hvor er den familie så? Hvis din kone mener,at ingen thai vil ofre sig for andre mennesker,så må jeg sige, at det er altså ikke thaier af samme slags vi omgås og vi har da flere gange oplevet det modsatte. Hold da kæft en gang ævl. Det handler om en ung mand du skriver om der har været uheldig med valg af moder, men som måske har haft gode besteforældre, og alt hvad de har efterladt ham skulle han nu bruge på den elskede moder som er et fremmed menneske. Min kone siger ingen thai ville give et vildt fremmed menneske en stor arv og så selv leve i fattigdom. Som hun siger, så dumme er thaier ikke. Så uanset hvad Jeres mening generelt er om thaier,så kan jeg/vi altså ikke genkende det billede som I her tegner. Og du forstår ikke hvorfor der kommer negative svar på dine tråde, når du nu kommer med en påstand om vores gennerelle mening om thaier. Ikke et eneste sted er der en generel mening om thaier eller danskere for en sags skyld, så stik piben ind og forhol dig til fakta. Nogen gange tror jeg sgu, at vi lever i to forskellige verdener her. Men hurra her er en linie hvor vi er 100% enige. Mit Thailand er ikke en sandfærdig historie, godt pyntet der står i Familie Journalen. Vi lever i en virkelige verden, på godt og ondt. Men selve emnet er da en debat værd. Men burde nok ikke omhandle din kone og hendes svigtede søn, men en generel debat af thai kvinders svigt af deres børn som i stor udstrækning overlades til andre. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/09-2011 11:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
rinpoche skrev: Der er ingen der får 10+ børn længere i Thailand. Det er noget der hører fortiden til. Noinarak har slet ikke noget at gøre i denne situation - som i parentes bemærket forekommer mig meget, meget søgt. Min ex. mor havde 10 biologiske børn plus 3 adopterede fra afdøde forældre. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 12:38
|
yan skrev: NoiNarak Så fat dog? ser tydeligt den store debat. Og jeg kan da ikke se andet end du har noget imod, alt hvad der skrives, hvis ikke lige det er efter din mening.(så fat det dog) Hvad du og din kone tænker-sønnens famile,må jo være på faderens side-hallo-han har måske ingen familie på moderens side??? 20 år min gode mand uden en mor? så hvor er den familie så? Hallo min gode mand-faderen har sgu heller ikke været der-læser du ikke hvad der skrives i tråden? Hvis din kone mener,at ingen thai vil ofre sig for andre mennesker,så må jeg sige, at det er altså ikke thaier af samme slags vi omgås og vi har da flere gange oplevet det modsatte. Hold da kæft en gang ævl. Det handler om en ung mand du skriver om der har været uheldig med valg af moder, men som måske har haft gode besteforældre, og alt hvad de har efterladt ham skulle han nu bruge på den elskede moder som er et fremmed menneske. Du skriver jo,at din kone siger sådan,så må du vel også forvente at man svarer på det-og den var helt ny-jeg har aldrig været klar over, at en barn kunne være uheldig med valg af moder-eller far. Hvor ufatteligt det end kan forekomme dig Yan,så er der altså virkelig mennesker på denne klode, der ikke lever og mener som du, eller har samme værdi normer. Min kone siger ingen thai ville give et vildt fremmed menneske en stor arv og så selv leve i fattigdom. Hvor står der skrevet,at han skal leve i fattigdom? Kender din kone ham? Ved hun hvilken person han er? Hvis nej, hvordan i alverden kan hun så udtale sig om hvad han-eller andre mennesker vil gøre i en given situation? Det lyder som om, at du tror,at fordi din kone er thai,så har hun de vises sten og ved alt om alle thailændere-sikke dog en gang idioti,at komme med. Som hun siger, så dumme er thaier ikke. Så uanset hvad Jeres mening generelt er om thaier,så kan jeg/vi altså ikke genkende det billede som I her tegner. Og du forstår ikke hvorfor der kommer negative svar på dine tråde, når du nu kommer med en påstand om vores gennerelle mening om thaier. Ikke et eneste sted er der en generel mening om thaier eller danskere for en sags skyld, så stik piben ind og forhol dig til fakta. Hvad kalder du ovenstående udtalelse fra din kone? Hvis ikke det er en generel udtalelse,så ved jeg godt nok ikke-at udtale sig på alle thaiers vegne om, hvad de vil og ikke vil i en given situation-er det ikke en generel udtalelse? Nogen gange tror jeg sgu, at vi lever i to forskellige verdener her. Men hurra her er en linie hvor vi er 100% enige. Mit Thailand er ikke en sandfærdig historie, godt pyntet der står i Familie Journalen. Vi lever i en virkelige verden, på godt og ondt. Så sandt-men fordi du åbenbart har oplevet mere ondt end godt,er det jo ikke ensbetydende med, at andre mennesker ikke kan have de modsatte oplevelser. Der ER rent faktisk mennesker her i Thailand,der lever lykkeligt sammen-uden at manden skal malkes eller udnyttes og uden alle de forskellige dårligdomme der ellers kan være her i landet, i forbindelse med et thai/farang forhold-og uden at det kommer i familiejournalen også. Men det er åbenbart håbløst,at prøve på at forklare dig den slags, da du jo tilsyneladende ikke fatter en bjælde af hvad man siger til dig. Men selve emnet er da en debat værd. Men burde nok ikke omhandle din kone og hendes svigtede søn, men en generel debat af thai kvinders svigt af deres børn som i stor udstrækning overlades til andre. Prøv lige at gå tilbage til start-jeg har startet denne tråd omhandlende det den gør-uagtet hvad du mener om det hele-og jeg har på intet tidspunkt skrevet eller spurgt til disse ting-så nej, det var nok alligevel ikke det tråden skulle omhandle-men mit spørgsmål,som åbenbart er for svært for dig-så lad dog være med at bruge krudt på det og find en tråd hvor du har lidt mere konstruktive input en du har leveret hertil. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2011 13:34
|
|
NoiNarak Det er en offentlig debat så glem dine forargelser over svarerne. ' Du har efter min mening udleveret din kone til spot og spe, og det skal du ikke tørre af på mig, og jeg lever godt nok som "Leifer" men vi er da lykkelige selv om jeg ikke vil slikke folk i røven og har min mening, som mange ikke kan klare. men mit spørgsmål,som åbenbart er for svært for dig-så lad dog være med at bruge krudt på det og find en tråd hvor du har lidt mere konstruktive input en du har leveret hertil. Hvor skulle jeg dog finde noget konstruktivt i svigt af børn, for det er hvad der også står i tråden, uanset hvad du mener eller tror. Så hvis nogen skal have kritik er det da dig selv der ukritisk laver tråde om dit privatliv, og så bliver fornærmet når nogen mener du selv skulle tage ansvar for dine tråde. Fra en "Leifer" som ikke hængte hele hjerne i lufthavnen. Og jeg elsker Thailand og mange thailændere, men bruger briller for et syns skyld. |
|
|
|
| bob |
Lagt på d. 28/09-2011 13:47
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Hej Noinarak. Tak for dit spørgsmål. Det er noget vi alle kan blive klogere af. I dine sko ville jeg lade din thai familie selv finde ud af det. Hele tiden være der og støtte din kone, menfor det første er det primært en sag mellem mor og søn, og for det andet er det min erfaring at thai "sager" løses bedst af thaierne selv. Dermed siger jeg bestemt ikke du skal være ligeglad og lade konen klare det hele, eller være ligeglad med at svigersøn bruger sin formue på mor. Men netop den kulturforskel vi andre har så svært ved at acceptere, nemlig at thai børn vil gøre så meget for deres forældre, ser vi jo et eksempel på her. Når så endda han møder sin mor efter 20 år (og det tror jeg også på), så kan man da forestille sig han har ekstra behov for at gøre noget for mor. Måske kan I finde frem til en løsning til fælles bedste. Han kan give en tilbygning, en knallert, eller hvad ved jeg, som stiller alle tilfredse. Generelt er det irriterede på DTW at nogle folk altid skal hyppe deres egne kartofler, og rakke ned på OP og hinanden. Kan I ikke skrive nogle personlige beskeder til hinanden, så vi andre slipper for at skulle scrolle forbi alt det støj i en interessant tråd. ![]() |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 14:07
|
yan skrev: NoiNarak Det er en offentlig debat så glem dine forargelser over svarerne. ' Du har efter min mening udleveret din kone til spot og spe, og det skal du ikke tørre af på mig, og jeg lever godt nok som "Leifer" men vi er da lykkelige selv om jeg ikke vil slikke folk i røven og har min mening, som mange ikke kan klare. Ja, men Yan-det er jo ikke noget nyt,at straks vælger du at tage den negative indgangsvinkel til en sag-så det undrer mig somend ikke. men mit spørgsmål,som åbenbart er for svært for dig-så lad dog være med at bruge krudt på det og find en tråd hvor du har lidt mere konstruktive input en du har leveret hertil. Hvor skulle jeg dog finde noget konstruktivt i svigt af børn, for det er hvad der også står i tråden, uanset hvad du mener eller tror. Igen en negativ indgangsvinkel til det-jeg vælger at tro på, at moderen, i dette,som i så mange andre tilfælde her i landet,valgte den svære beslutning,at overlade faderen barnet,fordi hun på daværende tidspunkt ikke så nogen mulighed for at give barnet en god tilværelse-og det syntes jeg da er ganske stort gjort og absolut ikke et svigt. Det var der måske endda nogen danske kvinder, der kunne lære lidt af-ikke bare kræver barnet uanset deres egen situation-bare for at få en sejr over ex manden og ellers uden tanke på følgerne for barnet. Så hvis nogen skal have kritik er det da dig selv der ukritisk laver tråde om dit privatliv, og så bliver fornærmet når nogen mener du selv skulle tage ansvar for dine tråde. Hvad mener du lige med at tage ansvar for tråden??? Fra en "Leifer" som ikke hængte hele hjerne i lufthavnen. Det vil jeg så lade andre vurderer. Og jeg elsker Thailand og mange thailændere, men bruger briller for et syns skyld. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/09-2011 14:07
|
|
Underlig tråd - lad os sætte det hele lidt på hovedet. Noinarak - nu bygger den frafaldne søn et hus til mor, han virker til en fyr, der både har penge eller ingen. Men da byggeriet går i gang, er der lige pludselig problemer med banken, den unge mand kan ikke få indløst sin arv, der er problemer - men byggeriet må for guds skyld ikke stoppe, andre må træde til midlertidigt, for at få pengene igen. Noinarak - er du evt. klar til at blive til grin resten af dit liv, ligegyldig hvilke synonymer du i fremtiden kommer til at gemme dig under - farang always pay - det er en sandhed uden modifikationer. Jeg tror ikke en skid på det der sker omkring dig, det lyder mere som et Thai SCAM, du lige nu bliver udsat for. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 14:19
|
Vandango! Det var dog en sjov anskuelse af tingene,syntes jeg Din tilsyneladende forvirring omkring hans økonomiske situation,kan jo kun skyldes,at du ikke har læst tråden-knægten har en arv stående-men tjener ikke særligt meget på hans job på Amphoe-sværere er det somend ikke. Så hvordan der skulle opstå de problem stillinger,du her fremkommer med, forstår jeg ikke helt. Så slutter du med-farang altid betaler-meget muligt, at det er og har været sådan i dit liv hernede-det er ikke noget jeg kender til-bortset fra min månedlige pension,som jo alligevel var gået til div. derhjemme. Som jeg før har fortalt-min kone havde,forretning, hus og bil da jeg mødte hende-så jeg har ikke betalt hverken hus eller bil her. Så måske alligevel den sandhed er med modifikationer Vandango. Ja, men det er jo så op til dig,hvad du tror og tænker. Jeg syntes bare, at det må være forfærdeligt,hvis man som nogen herinde giver udtryk for,skulle gå hele tiden og spekulerer på om man nu er igang med at blive snydt.Det må da være frygteligt belastende psykisk,syntes jeg. Men ok. nu har jeg heller aldrig selv været udsat for det og selvfølgelig skal man da heller ikke være dum hele dagen og ikke indse, at de ting forekommer hernede-som i alle lande,tror jeg. Men jeg har nok også en helt anden indstilling til tingene og penge generelt-skulle det ske, at jeg bliver røvrendt og må stikke hjem eller finde nye græsgange hernede,uden en krone på lommen-ja, men så gør jeg da det-jeg kom herned uden nogen formue og kan også fint rejse igen uden og så kan jeg kun sige, at jeg har haft en utrolig dejlig tid hernede og fået en masse oplevelser-og det kan jeg da ikke gå og være sur eller nedtrykt over. Redigeret af NoiNarak d. 28/09-2011 14:30 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/09-2011 14:25
|
|
Jeg rystede bare posen NoiNarak - intet andet, og stillede tingene på højkant. Tror næppe at denne søn af egne penge nogensinde vil bygge til din viv. Tror du selv det? Jeg er bange for, at du uden selv at vide det, er i gang med at bygge hus til en knallert, og dine thai nærmeste er i gang med at bøffe dig? Undskyld mine skriblerier............. Går meget stærkt ud fra - at du har 100 procent check på understående??????????????????????????? "Din tilsyneladende forvirring omkring hans økonomiske situation,kan jo kun skyldes,at du ikke har læst tråden-knægten har en arv stående-men tjener ikke særligt meget på hans job på Amphoe-sværere er det somend ikke." Kan se at du har udvidet i din tråd NoiNarak, min er lukket - dtw var nede. Jeg skriver ikke disse indlæg for at nedgøre dig eller irritere dig, men kun almindelig omsorg for dig. Kan se at du også reagerer således, hvem ved, måske en dag er vi bedste venner derude. Redigeret af vandango d. 28/09-2011 14:46 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 28/09-2011 14:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
vandango skrev: Jeg rystede bare posen NoiNarak - intet andet, og stillede tingene på højkant.Tror næppe at denne søn af egne penge nogensinde vil bygge til din viv. Tror du selv det? Jeg er bange for, at du uden selv at vide det, er i gang med at bygge hus til en knallert, og dine thai nærmeste er i gang med at bøffe dig? Undskyld mine skriblerier............. Går meget stærkt ud fra - at du har 100 procent check på understående??????????????????????????? "Din tilsyneladende forvirring omkring hans økonomiske situation,kan jo kun skyldes,at du ikke har læst tråden-knægten har en arv stående-men tjener ikke særligt meget på hans job på Amphoe-sværere er det somend ikke." For Guds skyld Vandango (og andre), lad nu være med at male fanden på væggen. Jeg ville bedre have forstået jeres reaktion og negavititet, HVIS, NoiNarak havde skrevet : Gode råd udbedes: Min kone er blevet "genforennet" med sin søn, som hun for 20 år siden, tvungen af daværende økonomisk situation havde efterladt hos faderen. MEN NU HVOR HAN FANDT UD AT MODEREN HAVDE EN FARANG MAND, KRÆVER HAN AT HUN SKAL BYGGE ET HUS TIL HAM OG KÆRESTEN ![]() Hvad skal JEG gøre ? MEN, Noinarak og konens situation er det stik modsat. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/09-2011 15:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvis der var en "ignore knap" her paa DTW saa ville Henrik45 ryge ind paa den. En mand som stiller spoergsmaal om koeb af kondomer kan da ikke komme med gode raad. Noi Narak: uden at have laest naermere saa lad konen haandtere dette. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2011 15:33
|
|
Jeg ville bedre have forstået jeres reaktion og negavititet, HVIS, NoiNarak havde skrevet : Lung Yao Hvad er et for en negativitet du ser? At der stilles spørgsmålstegn ved historien? At genkendelsen øjeblik ikke er foreviget på foto? At nuværende bolig pludselig er blevet til en lejebolig? Kom der nogen her, ville mit problem ikke være så stor , at jeg skulle spørge på DTW, om vedkommende kunne /måtte aflevere en mill. Men tænk og men som du vil, jeg tænker mit. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 16:16
|
yan skrev: Jeg ville bedre have forstået jeres reaktion og negavititet, HVIS, NoiNarak havde skrevet : Lung Yao Hvad er et for en negativitet du ser? At der stilles spørgsmålstegn ved historien? Det kan ikke være det Yan, for det ser vi jo i hver eneste tråd du deltager i snart. At genkendelsen øjeblik ikke er foreviget på foto? Nu render jeg/vi altså tilfældigvis ikke konstant rundt med et kamera-og havde da bestemt ike forudset, at vi ville få brug for det på land and transport office-derudover-hvor ved du fra,at den ikke er det? Du tænker dig frem til en masse givne situationer og svarer ud fra det. At nuværende bolig pludselig er blevet til en lejebolig? Hvad har det nu lige med historien at gøre? Jeg har godt nok ikke meddelt herinde,at vi solgte huset-regnede ikke med at jeg havde pligt til det Yan. Det må du altså undskylde! Kom der nogen her, ville mit problem ikke være så stor , at jeg skulle spørge på DTW, om vedkommende kunne /måtte aflevere en mill. Nej, der er jo dem,der bare rager det til sig de kan få,uden hensyntagen til andre,hvilket forresten er nogenlunde det det her handler om-at jeg helst ikke vil modtage noget. Men tænk og men som du vil, jeg tænker mit. Så for lige,at sætte en dæmper på Jeres fantasi-jeg er ikke millionær-ikke engang temmelig nær-ja, jeg vil endog gå dertil at sige, at det ville ikke være umagen værd for nogen, at lave et scam med mig-så stop den tankegang,at det er det der sker-der er jo overhovedet ingen,der har bedt mig om noget som helst. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/09-2011 16:24
|
|
NoiNarak Fantasien og argumenterne kører deruaf med 190. Nej, der er jo dem,der bare rager det til sig de kan få,uden hensyntagen til andre,hvilket forresten er nogenlunde det det her handler om-at jeg helst ikke vil modtage noget. Amen. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 16:26
|
Ja, dine argumenter slap da åbenbart op-gudskelov! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.