Se indlæg|
SU snyd i Thailand
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 31/10-2011 12:58
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 30 |
Til Keniko Selv tak ![]() Jeg ville da gøre det samme, hvis jeg boede i Thailand. Man skal jo bare huske at opgive hvis man er selvstændig i Thailand og tjener penge, eller har indkomst i Danmark. Og huske at gøre det for undervisningen og ikke pengene.....! |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 31/10-2011 21:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Robert Kronberg skrev: .............................................. ....................................................... Jeg har aldrig hørt (rygter) om forretningsdrivende danskere i Thailand, og slet ikke bar-ejere, der modtager SU? Hvor har du de oplysninger fra? Hilsen, Robert Kunne det skyldes/tænkes at hvis de fandes, at de IKKE råber højt om det og måske ikke fortælle Dig det. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 01/11-2011 07:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hvorfor fodre trolden. Enven er kommet med en fiktiv påstand, denne kan diskutrers herfra til til pilatus. men der foreligger ikke noget konkret tilfælde at hænge hatten på. Der findes et regel sæt på området, er det enven ønsker at diskutere, nej det tror jeg ikke. Giv os noget konkret at forholde os til. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 01/11-2011 07:29
|
mr tirak skrev: Hvorfor fodre trolden. Enven er kommet med en fiktiv påstand, denne kan diskutrers herfra til til pilatus. men der foreligger ikke noget konkret tilfælde at hænge hatten på. Der findes et regel sæt på området, er det enven ønsker at diskutere, nej det tror jeg ikke. Giv os noget konkret at forholde os til. Mr Tirak Til Mr. Tirak Hvorfor pokker skulle jeg kommer med en fiktiv påstand? Hvad ville jeg opnå med det? Jeg er kommet med en påstand som er rigtig og jeg har fra yderst pålidelig kilde. Folk som laver dette bedrag render selv og praler med det ovenikøbet! Selvfølgelig er der et regelsæt på området, men det er jo til at omgås. I Danmark har de jo ikke en jordisk chance for at tjekke om du driver forretning i Thailand og dermed tjener penge. Du modtager måske selv? Du driver jo selv bar/coffee shop i Thailand........? |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 01/11-2011 07:43
|
Tilføjelse: Det hele drejer sig jo om du har reelle hensigter når du søger SU. Har du virkelig lyst til at uddanne dig på folkeskole niveau igen, eller HF osv. eller gør du det bare for at modtage de penge fra staten og ikke opgiver hvad du i virkeligheden laver og tjener. Du skal have 23 timer om ugen, men det kan gøres på under halvdelen, så de bruger i virkeligheden ikke særlig meget tid på at modtage +30.000 baht om måneden. Hvis du vil have beviser på bordet Mr. Tirak, kan du jo bare selv gå ind på VUC og SU. Ansøg begge steder, undlad at fortælle du har stor forretning i Thailand og så se om det lykkedes. Det tror jeg det gør. Selvom du er udlandsdansker og uden adresse i Danmark, så kan det lade sig gøre. I mine øjne er det plat og svindel og folk der gør det, har jeg ikke det mindste til overes for, de er snyltere på det danske samfund. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/11-2011 08:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kender ellers en del fastboende og erhvervsdrivende i Thailand, har aldrig hørt noget om, at nogen skulle udnytte SU. systemet. |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 01/11-2011 09:03
|
vandango skrev: Kender ellers en del fastboende og erhvervsdrivende i Thailand, har aldrig hørt noget om, at nogen skulle udnytte SU. systemet. Hr. Vandango, næste gang du kommer til Thailand, så prøv at snakke med dem du kender, fastboende erhvervsdrivende, og hør dem om de kender til det. Du kender flere af dem, det ved jeg. ![]() |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 01/11-2011 10:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
enven Hvis de ikke kendte denne SU fidus før, så har du da i hvert fald sørget for at de kender den nu. Fidusen er også god til fx lugkrúng børn, der gerne vil havde et sabbat år finansieret hjemme i thailand, efter deres ungdomsuddannelse, og samtidige kan de så evt. opgradere de fag de mangler for at komme videre, fag som fysik og kemi, kræver at man møder op til kursus et par måneder før eksamen, ligesom fag som matematik, dansk og engelsk kræver at man deltager i en terminsprøve, og derfor skal værre i Danmark fra ca. midt i marts. Jeg kan kun opfordre alle til at tage den uddannelse som de mener de har brug for, og at jeres børn får et år eller flere betalt i thailand er da også rigtig godt for dem, de penge skal samfundet nok få igen på den lange bane. VUC centrene bliver betalt på en anden måde, end fx gymnasiet, de bliver betalt pr. elev 3 gange om året, ved start, ved juletid og igen omkring maj, derfor har VUC dybest set ingen økonomisk interesse i at folk går op til eksamen, hvilket gymnasiet har, da de bliver betalt pr. færdig student, derfor set man da også masse frafald på vuc omkring eksamenstid, jeg kender til fjernundervisningsfag hvor langt under halvdelen af kursisterne dukkede op til eksamen, om de så er gået til sygeeksamen ved jeg ikke, men jeg tvivler på at den har været særligt besøgt. Fjernundervisning består af moduler af 8 for de store fag og 6 for de små, man vil derfor typisk aflevere et opgave modul pr. måned, man skal dog ofte have 23 timer, og har man små børn mener jeg at det er 17 timer, derfor skal man have flere fag, så man vil ofte aflevere 2-4 opgaver om måneden. |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 01/11-2011 17:24
|
phom skrev: enven Hvis de ikke kendte denne SU fidus før, så har du da i hvert fald sørget for at de kender den nu. Fidusen er også god til fx lugkrúng børn, der gerne vil havde et sabbat år finansieret hjemme i thailand, efter deres ungdomsuddannelse, og samtidige kan de så evt. opgradere de fag de mangler for at komme videre, fag som fysik og kemi, kræver at man møder op til kursus et par måneder før eksamen, ligesom fag som matematik, dansk og engelsk kræver at man deltager i en terminsprøve, og derfor skal værre i Danmark fra ca. midt i marts. Jeg kan kun opfordre alle til at tage den uddannelse som de mener de har brug for, og at jeres børn får et år eller flere betalt i thailand er da også rigtig godt for dem, de penge skal samfundet nok få igen på den lange bane. VUC centrene bliver betalt på en anden måde, end fx gymnasiet, de bliver betalt pr. elev 3 gange om året, ved start, ved juletid og igen omkring maj, derfor har VUC dybest set ingen økonomisk interesse i at folk går op til eksamen, hvilket gymnasiet har, da de bliver betalt pr. færdig student, derfor set man da også masse frafald på vuc omkring eksamenstid, jeg kender til fjernundervisningsfag hvor langt under halvdelen af kursisterne dukkede op til eksamen, om de så er gået til sygeeksamen ved jeg ikke, men jeg tvivler på at den har været særligt besøgt. Fjernundervisning består af moduler af 8 for de store fag og 6 for de små, man vil derfor typisk aflevere et opgave modul pr. måned, man skal dog ofte have 23 timer, og har man små børn mener jeg at det er 17 timer, derfor skal man have flere fag, så man vil ofte aflevere 2-4 opgaver om måneden. Kære Phom Vi taler overhovedet ikke om en fidus her. Dem som er berettiget til SU i udlandet skal selvfølge have det, det hersker der ingen tvivl om. Sådan er systemet opbygget og det har jeg det okay med. Hvis nogen kan bruge de oplysninger til noget og kan sidde i Thailand, eller andre steder i verden og modtage undervisning med SU, er det fint med mig. Bare de stadig opgiver rigtige oplysninger, så de rette myndigheder kan se om de virkelig er berettiget til at modtage SU eller ej! Det jeg for h...... har prøvet at belyse er det snyd og bedrag som foregår. Hvorfor kan I brugere af DTW ( ikke alle over en kam) ikke læse og forstå hvad der står i indlæggene. I læser halvdelen og drager en masse beslutninger og besvarer indlæg uden egenligt at sige en skid. Det, du skriver phom, er jo sagen fuldstændig ligegyldigt. Ikke at det ikke er sandt, men betyder intet i denne sammenhæng. Jeg vil gerne plattenslagerne, platuglerne, snylterne og hvad helvede vi nu kan kalde dem til livs. Nu er det SU denne tråd drejer sig om, men det kunne lige så godt være førtidspensionister, som sidder nede i Thailand og krydre røv for skatte borgernes penge. Vorherrer bevares............... Jeg græmmes ved at være dansker nogen gange! Ha' en god aften |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 02/11-2011 08:12
|
Det er sjovt at folk som disse herre, som er kommet med indlæg i denne tråd, pludselig bliver stille når de får svar på tiltale. Typisk folk som har en mening om alt, men ikke ved noget alligevel, men prøver at lege bedrevidende og hagler alle andre ned med deres formodninger om hvordan de tror tingene forholder sig. De personer det drejer sig om er specielt, sleipner, bussaba, isan, vandango,phom, tirak, og ikke mindst Robert Kronberg. De har alle sat spørgsmålstegn ved om tingene er som beskrevet i denne tråd, uden noget baggrundsviden, og vil have beviser på bordet. Hvis jeg udleverede dem kunne jeg jo ikke komme i Thailand mere, ligeså vel som hvis jeg udleverede førtidspensionisterne, dem som jeg ved ikke fejler en dyt, men sidder i LOS og hygger sig for statens regning, så skulle jeg nok heller ikke vise mig mere. Jeg bryder mig ikke om person angreb i debatten, men kunne ikke lade være i dette tilfælde. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 02/11-2011 08:38
|
EnVen skrev: Det er sjovt at folk som disse herre, som er kommet med indlæg i denne tråd, pludselig bliver stille når de får svar på tiltale. Typisk folk som har en mening om alt, men ikke ved noget alligevel, men prøver at lege bedrevidende og hagler alle andre ned med deres formodninger om hvordan de tror tingene forholder sig. De personer det drejer sig om er specielt, ......,phom,....... De har alle sat spørgsmålstegn ved om tingene er som beskrevet i denne tråd, uden noget baggrundsviden, og vil have beviser på bordet. Hvis jeg udleverede dem kunne jeg jo ikke komme i Thailand mere, ligeså vel som hvis jeg udleverede førtidspensionisterne, dem som jeg ved ikke fejler en dyt, men sidder i LOS og hygger sig for statens regning, så skulle jeg nok heller ikke vise mig mere. Jeg bryder mig ikke om person angreb i debatten, men kunne ikke lade være i dette tilfælde. Hvad er det for nogle svar på tiltale! Jeg syntes faktisk at jeg har været meget behjælpelig, med at forklare dig hvordan fjernundervisning fungere, hvilket ud fra dine indlæg at dømme, tydeligvis ikke var noget du kendte meget til. Men jeg har dog ikke kun svaret for dig, men også for dem der i fremtiden vil falde over denne tråd, når de undersøger mulighederne for et studie i thailand. Og hvad er det for en mærkværdig holdning om at man skal værre en bedre vidende ekspert for at skrive noget i dette forum. Og hvorfor skulle du ikke kunne komme i thailand, hvis du anonym eller ikke-anonymt sagde din mening, du må da værre dybt paranoid. |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 02/11-2011 09:44
|
phom skrev: EnVen skrev: Det er sjovt at folk som disse herre, som er kommet med indlæg i denne tråd, pludselig bliver stille når de får svar på tiltale. Typisk folk som har en mening om alt, men ikke ved noget alligevel, men prøver at lege bedrevidende og hagler alle andre ned med deres formodninger om hvordan de tror tingene forholder sig. De personer det drejer sig om er specielt, ......,phom,....... De har alle sat spørgsmålstegn ved om tingene er som beskrevet i denne tråd, uden noget baggrundsviden, og vil have beviser på bordet. Hvis jeg udleverede dem kunne jeg jo ikke komme i Thailand mere, ligeså vel som hvis jeg udleverede førtidspensionisterne, dem som jeg ved ikke fejler en dyt, men sidder i LOS og hygger sig for statens regning, så skulle jeg nok heller ikke vise mig mere. Jeg bryder mig ikke om person angreb i debatten, men kunne ikke lade være i dette tilfælde. Hvad er det for nogle svar på tiltale! Jeg syntes faktisk at jeg har været meget behjælpelig, med at forklare dig hvordan fjernundervisning fungere, hvilket ud fra dine indlæg at dømme, tydeligvis ikke var noget du kendte meget til. Men jeg har dog ikke kun svaret for dig, men også for dem der i fremtiden vil falde over denne tråd, når de undersøger mulighederne for et studie i thailand. Og hvad er det for en mærkværdig holdning om at man skal værre en bedre vidende ekspert for at skrive noget i dette forum. Og hvorfor skulle du ikke kunne komme i thailand, hvis du anonym eller ikke-anonymt sagde din mening, du må da værre dybt paranoid. Prøv at læse dine egne indlæg #6, #10, #48. Du har ret i at jeg ikke ved meget om hvordan fjernundervisningen fungerer, men hvis du nu forstår denne tråd, som du åbenbart ikke gør, så drejer det sig om at der bliver snydt af forretningsdrivende i Thailand, så de kan modtage SU. Hvis du har lyst til at dele ud af din mening om hvordan fjernundervisningen virker, så opret da for pokker en tråd om det emne. Igen er du en som ikke har læst hele indlægget jeg skrev før. Jeg har ikke sagt at man skal være '' en bedre vidende ekspert'' for at skrive i dette forum, jeg skrev, citat start: ....................men prøver at lege bedrevidende og hagler alle andre ned med deres formodninger om hvordan de tror tingene forholder sig....... citat slut. Til din sidste problemstilling, kan du åbenbart heller ikke forstå, at hvis jeg udleverer (stikker) dem som snyder med SU, førtidspension etc. ikke-anonymt, så vil jeg da have svært ved at være i Thailand. Jeg har hørt indstillingen fra folk som laver de bedrag i Thailand, og det er ikke de sødeste ting de vil gøre med folk som 'stikker'. Så paranoid er jeg ikke, men faktisk et normalt og ærligt fungerende menneske, hvor begreber som snyd, bedrag, bagtalelse, kriminalitet osv osv ikke eksisterer i min verden. Jeg kan stadig kigge mig selv i spejlet hver morgen. Redigeret af EnVen d. 02/11-2011 09:51 |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 02/11-2011 13:31
|
EnVen skrev: ....................men prøver at lege bedrevidende og hagler alle andre ned med deres formodninger om hvordan de tror tingene forholder sig....... citat slut. jeg ... et normalt og ærligt fungerende menneske, hvor begreber som ... bagtalelse, .. osv osv ikke eksisterer i min verden. Jeg kan stadig kigge mig selv i spejlet hver morgen. Så du har altså ikke brugt denne tråd til anonymt, at bagtale de mange ”stakkels” bar ejere, som formeligt kører en rigtig dårlig forretning i thailand, og som i følge dig bruger SU systemet til at få deres økonomiske liv til at hænge sammen, du må da komme med nogle eksempler, ellers så har du da i hvert fald udvidet min opfattelse af begrebet bagtalelse. Men lad os antage at deri thailand findes en bar ejer, der har fortalt en kunde, at han lever af SU, tror du så ikke at han kan genkende sig selv i denne tråd, så måske skulle du finde dig en anden bar i nabo soi'en næste gang du besøger byen. Farligere for dig bliver det nok heller ikke. Et fag som erhvervsøkonomi kan i øvrigt tages som fjernundervisning, måske det var noget for de økonomiske trængte bar ejere på SU . |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 02/11-2011 18:05
|
phom skrev: EnVen skrev: ....................men prøver at lege bedrevidende og hagler alle andre ned med deres formodninger om hvordan de tror tingene forholder sig....... citat slut. jeg ... et normalt og ærligt fungerende menneske, hvor begreber som ... bagtalelse, .. osv osv ikke eksisterer i min verden. Jeg kan stadig kigge mig selv i spejlet hver morgen. Så du har altså ikke brugt denne tråd til anonymt, at bagtale de mange ”stakkels” bar ejere, som formeligt kører en rigtig dårlig forretning i thailand, og som i følge dig bruger SU systemet til at få deres økonomiske liv til at hænge sammen, du må da komme med nogle eksempler, ellers så har du da i hvert fald udvidet min opfattelse af begrebet bagtalelse. Men lad os antage at deri thailand findes en bar ejer, der har fortalt en kunde, at han lever af SU, tror du så ikke at han kan genkende sig selv i denne tråd, så måske skulle du finde dig en anden bar i nabo soi'en næste gang du besøger byen. Farligere for dig bliver det nok heller ikke. Et fag som erhvervsøkonomi kan i øvrigt tages som fjernundervisning, måske det var noget for de økonomiske trængte bar ejere på SU . Du har helt ret phom, jeg har brugt denne tråd, ganske anonymt, til at fremstille de dårlige personer ( læs; bar ejere osv.) som udnytter det danske system til at få deres dårlige forretninger til at hænge sammen. Det er i mine øjne ikke bagtalelse, men fordi jeg gerne vil beskytte mig selv. Selvfølgelig kan jeg ikke give nogen navne, og steder hvor de opererer, men jeg ved det foregår. Tro mig, jeg ved det.....! Alle dem som laver dette, kan selvfølgelig genkende sig selv, men de siger nok ikke så meget til deres kunder. Jeg behøver ikke finde en anden Soi, fordi jeg kommer hvor jeg har lyst, og det har jeg ikke lyst til at lave om på. Kan jo bare høre flere historier fra hverdagen i Thailand og så drage mine egne erfaringer. Jeg har mest lyst til at optrevle alt det svindel som foregår i Thailand, fra danskerens side, men skal passe på mit liv. Jeg har hustru fra Thailand, og har stadig også børn her i Danmark. Jeg vil lige sige at jeg opholder mig i Thailand ca 8-9 måneder om året, og har gjort det i rigtig mange år nu. Mit bagland er stort, og mine såkaldte venner i Thailand, ville slet ikke tro det er mig som står bag ''EnVen''. Selvfølgelig har jeg en anden profil her på denne site (flere år), men den røber naturligvis ikke, for den kender alle de folk som kender mig. Dem jeg angriber vedr SU kender også min rigtige profil, og de ville blive totalt tosset, hvis de vidste hvem jeg var. I dag tager jeg stor afstand fra dem, men det ved de ikke, for jeg besøger dem stadigvæk, når jeg er i Thailand. Gode miner til slet spil! Gammelt ordsprog, men det er min mission nu. Og jeg er ligeglad med det nok vil koste nogle venner i Thailand, men det rager mig en papand. De 'venner' som er rigtige venner vil altid være der, også når de finder ud af hvem jeg er. Ja det var en stor bekendelse, men jeg mener hvert et ord. Og til dem som spørger hvor jeg ved det hele fra, så tror jeg at jeg har svaret. Jeg slutter ikke denne tråd lige med det samme, skal nok holde liv i den, men tror mange vil holde sig væk nu! Det vil de næste dage vise. Måske, og kun måske, vil jeg afsløre hvad min anden profil er, på et tidspunkt, alt efter hvad der sker. Rigtig god dag til alle, også snyderne, de er trods alt også mennesker. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/11-2011 19:21
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
EnVen skrev: phom skrev: EnVen skrev: ....................men prøver at lege bedrevidende og hagler alle andre ned med deres formodninger om hvordan de tror tingene forholder sig....... citat slut. jeg ... et normalt og ærligt fungerende menneske, hvor begreber som ... bagtalelse, .. osv osv ikke eksisterer i min verden. Jeg kan stadig kigge mig selv i spejlet hver morgen. Så du har altså ikke brugt denne tråd til anonymt, at bagtale de mange ”stakkels” bar ejere, som formeligt kører en rigtig dårlig forretning i thailand, og som i følge dig bruger SU systemet til at få deres økonomiske liv til at hænge sammen, du må da komme med nogle eksempler, ellers så har du da i hvert fald udvidet min opfattelse af begrebet bagtalelse. Men lad os antage at deri thailand findes en bar ejer, der har fortalt en kunde, at han lever af SU, tror du så ikke at han kan genkende sig selv i denne tråd, så måske skulle du finde dig en anden bar i nabo soi'en næste gang du besøger byen. Farligere for dig bliver det nok heller ikke. Et fag som erhvervsøkonomi kan i øvrigt tages som fjernundervisning, måske det var noget for de økonomiske trængte bar ejere på SU . Du har helt ret phom, jeg har brugt denne tråd, ganske anonymt, til at fremstille de dårlige personer ( læs; bar ejere osv.) som udnytter det danske system til at få deres dårlige forretninger til at hænge sammen. Det er i mine øjne ikke bagtalelse, men fordi jeg gerne vil beskytte mig selv. Selvfølgelig kan jeg ikke give nogen navne, og steder hvor de opererer, men jeg ved det foregår. Tro mig, jeg ved det.....! Alle dem som laver dette, kan selvfølgelig genkende sig selv, men de siger nok ikke så meget til deres kunder. Jeg behøver ikke finde en anden Soi, fordi jeg kommer hvor jeg har lyst, og det har jeg ikke lyst til at lave om på. Kan jo bare høre flere historier fra hverdagen i Thailand og så drage mine egne erfaringer. Jeg har mest lyst til at optrevle alt det svindel som foregår i Thailand, fra danskerens side, men skal passe på mit liv. Jeg har hustru fra Thailand, og har stadig også børn her i Danmark. Jeg vil lige sige at jeg opholder mig i Thailand ca 8-9 måneder om året, og har gjort det i rigtig mange år nu. Mit bagland er stort, og mine såkaldte venner i Thailand, ville slet ikke tro det er mig som står bag ''EnVen''. Selvfølgelig har jeg en anden profil her på denne site (flere år), men den røber naturligvis ikke, for den kender alle de folk som kender mig. Dem jeg angriber vedr SU kender også min rigtige profil, og de ville blive totalt tosset, hvis de vidste hvem jeg var. I dag tager jeg stor afstand fra dem, men det ved de ikke, for jeg besøger dem stadigvæk, når jeg er i Thailand. Gode miner til slet spil! Gammelt ordsprog, men det er min mission nu. Og jeg er ligeglad med det nok vil koste nogle venner i Thailand, men det rager mig en papand. De 'venner' som er rigtige venner vil altid være der, også når de finder ud af hvem jeg er. Ja det var en stor bekendelse, men jeg mener hvert et ord. Og til dem som spørger hvor jeg ved det hele fra, så tror jeg at jeg har svaret. Jeg slutter ikke denne tråd lige med det samme, skal nok holde liv i den, men tror mange vil holde sig væk nu! Det vil de næste dage vise. Måske, og kun måske, vil jeg afsløre hvad min anden profil er, på et tidspunkt, alt efter hvad der sker. Rigtig god dag til alle, også snyderne, de er trods alt også mennesker. Hej EnVen, Jeg har aldrig sagt, at du taler usandt, og jeg har aldrig bedt om beviser, men jeg har i nysgerrighed skrevet, at jeg aldrig har hørt om det, hvilket skal forstås som et spørgsmål. Det, at jeg aldrig har hørt om det, betyder ikke, at det ikke sker, for der sker mange ting i denne verden, som man aldrig har hørt om. Mit svar til dit første indlæg er, at det naturligvis er umoralsk, hvis folk bevidst udnytter systemet økonomisk (i Danmark), men personligt er det ikke noget, som jeg forholder mig til, da jeg ikke bliver betalt for at være politibetjent. Hvis jeg derimod blev betalt for at være politibetjent, så ville folk vide, at de skulle holde deres kæft om visse ting, når jeg er til stede i forsamlingen. Hilsen, Robert |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 03/11-2011 08:33
|
Robert Kronberg skrev: EnVen skrev: Som omtalt i anden tråd, er der folk i Thailand, danskere vel at mærke, som modtager SU fordi de modtager fjernundervisning over computer. Dette er der i sig selv ikke noget galt i, hvis de er unge studenter som rejser lidt rundt og vil tjene point til deres videre studier. Her drejer det sig om 'voksne' mennesker som har forretning i Thailand og derfor tjener penge ved siden af. De modtager kun undervisning for at kunne søge SU, det er absolut ikke for at opfriske nogle folkeskole kundskaber. Hvad synes DTW brugere? Er det rimeligt at den danske stat ( SU= Statens Uddannelsesstøtte) skal smide penge i forretnings drivende i Thailand, så de kan leve det søde liv i LOS for skatteborgernes penge. Jeg synes det er en skandale og etisk forkert. Nu vil jeg tage på lørdags arbejde og tjene lidt penge jeg kan betale skat af, som staten så kan sende til Thailand til de nødlidende bar ejere ![]() Jeg har aldrig hørt (rygter) om forretningsdrivende danskere i Thailand, og slet ikke bar-ejere, der modtager SU? Hvor har du de oplysninger fra? Hilsen, Robert Til Robert Du holder dig ikke helt til sandheden nu, læs dit indlæg ovenfor. Rigtigt du siger du aldrig har hørt rygter om forretningsdrivende som modtager SU med du beder om beviser. Du spørger jo direkte om hvor jeg har oplysningerne fra. Dvs jeg skal udleverer navne på hvem det er, og det har jeg ligesom fortalt at jeg ikke vil. Det håber jeg da folk kan forstå. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 03/11-2011 08:52
|
EnVen skrev: Jeg har mest lyst til at optrevle alt det svindel som foregår i Thailand, fra danskerens side, men skal passe på mit liv. Jeg har hustru fra Thailand, og har stadig også børn her i Danmark. Jeg vil lige sige at jeg opholder mig i Thailand ca 8-9 måneder om året, og har gjort det i rigtig mange år nu. Mit bagland er stort, og mine såkaldte venner i Thailand, ville slet ikke tro det er mig som står bag ''EnVen''. . Nu hvor du så gerne vil have at denne tråd skal handle om snyd, så kunne man passende spørge om, skattevæsnet og din kommune kender til dine mange thailands rejser, for da du opholder over 6 måneder om året i thailand er det juridisk ikke i Danmark du bor, har du husket at give de oplysninger videre, eller er det kun de andres snyd det handler om? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/11-2011 09:28
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
EnVen skrev: Robert Kronberg skrev: EnVen skrev: Som omtalt i anden tråd, er der folk i Thailand, danskere vel at mærke, som modtager SU fordi de modtager fjernundervisning over computer. Dette er der i sig selv ikke noget galt i, hvis de er unge studenter som rejser lidt rundt og vil tjene point til deres videre studier. Her drejer det sig om 'voksne' mennesker som har forretning i Thailand og derfor tjener penge ved siden af. De modtager kun undervisning for at kunne søge SU, det er absolut ikke for at opfriske nogle folkeskole kundskaber. Hvad synes DTW brugere? Er det rimeligt at den danske stat ( SU= Statens Uddannelsesstøtte) skal smide penge i forretnings drivende i Thailand, så de kan leve det søde liv i LOS for skatteborgernes penge. Jeg synes det er en skandale og etisk forkert. Nu vil jeg tage på lørdags arbejde og tjene lidt penge jeg kan betale skat af, som staten så kan sende til Thailand til de nødlidende bar ejere ![]() Jeg har aldrig hørt (rygter) om forretningsdrivende danskere i Thailand, og slet ikke bar-ejere, der modtager SU? Hvor har du de oplysninger fra? Hilsen, Robert Til Robert Du holder dig ikke helt til sandheden nu, læs dit indlæg ovenfor. Rigtigt du siger du aldrig har hørt rygter om forretningsdrivende som modtager SU med du beder om beviser. Du spørger jo direkte om hvor jeg har oplysningerne fra. Dvs jeg skal udleverer navne på hvem det er, og det har jeg ligesom fortalt at jeg ikke vil. Det håber jeg da folk kan forstå. Hej EnVen, Jeg har aldrig bedt om (og kunne heller aldrig finde på det), at du skal fortælle, hvorvidt det drejer sig om Per eller Poul i den og den bar og i den soi. Jeg har spurgt, hvor du har oplysningerne fra, og der har du så langt senere i tråden, som jeg forstår det, svaret på spørgsmålet, at det fx er en bar-ejer, som du kender, der er på SU (og ikke er studieaktiv) og har fortalt det til dig? Altså at du har oplysninger direkte fra personer, der angiveligt er på SU. Hilsen, Robert |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 03/11-2011 09:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
phom skrev: EnVen skrev: ... Jeg vil lige sige at jeg opholder mig i Thailand ca 8-9 måneder om året, og har gjort det i rigtig mange år nu. ... Nu hvor du så gerne vil have at denne tråd skal handle om snyd, så kunne man passende spørge om, skattevæsnet og din kommune kender til dine mange thailands rejser, for da du opholder over 6 måneder om året i thailand er det juridisk ikke i Danmark du bor, har du husket at give de oplysninger videre, eller er det kun de andres snyd det handler om? Ærligt talt phom, at dømme udfra EnVen's indlæg, så er han bestemt ikke dum. Når han siger, at han gennem mange år har opholdt sig i Thailand 8-9 måneder om året, kender han garanteret også reglerne. Og selv om jeg ikke kender ham - tror jeg da - er jeg sikker på, at han også overholder dem. PS Og så har jeg måske alligevel et godt gæt på, hvem vores ven er.
Peter
|
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 03/11-2011 10:05
|
phom skrev: EnVen skrev: Jeg har mest lyst til at optrevle alt det svindel som foregår i Thailand, fra danskerens side, men skal passe på mit liv. Jeg har hustru fra Thailand, og har stadig også børn her i Danmark. Jeg vil lige sige at jeg opholder mig i Thailand ca 8-9 måneder om året, og har gjort det i rigtig mange år nu. Mit bagland er stort, og mine såkaldte venner i Thailand, ville slet ikke tro det er mig som står bag ''EnVen''. . Nu hvor du så gerne vil have at denne tråd skal handle om snyd, så kunne man passende spørge om, skattevæsnet og din kommune kender til dine mange thailands rejser, for da du opholder over 6 måneder om året i thailand er det juridisk ikke i Danmark du bor, har du husket at give de oplysninger videre, eller er det kun de andres snyd det handler om? Kære phom Jeg er selvfinansierende, udlandsdansker og har altså ikke adresse i Danmark mere. Derfor kan jeg opholde mig hvor jeg har lyst. Jeg har betalt min skat i Danmark i over 30 år, både som lønmodtager og selvstændig. Så jeg snyde ikke nogen, har aldrig modtaget noget fra Danmark i form af bistand, pensioner eller lignende, og kommer heller ikke til det. Måske min folkepension, den har jeg krav på, når den tid snart kommer. Og til paulsenp Selvfølgelig kender jeg reglerne og har udelukkende startet denne tråd fordi jeg er træt af at høre om alle de snyltere som bare vil sidde i Thailand og andre steder i verden, uden for Europa, og modtage penge fra Staten uden at røre en finger. Om det er SU eller førtidspension, er egentligt sagen uvedkommende, nu handler denne tråd bare om SU snyd. Og til Robert Godt ord igen. Jeg læser dine kloge indlæg altid, i alle tråde som har min interesse, synes du har meget at byde på. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.