Se indlæg
 Udskriv debat
Leveomkostninger I Bangkok
Davser SUK
Ja så kommer alt det dyre
øl og mad,og div Smile
bamsen

torben mustang
Hej bamsen jeg har læst du kun drikker cola Pfftmen det kan jo være jeg tager fejl, efter de billeder jeg så fra julefrokersten i KBH. så det ud som om du godt kan lide en øl eller to.
Ingen problem det kan jeg ogsåPfftPfft
[mail][/mail]

hejsa torben mustang

hvis du kunne se på de billeder jeg drikker øl
så ser du edder godt,for det er ikke rigtigt
jeg drak kunn dåse cola light
Så du så forkert,men der er andre der har sagt det samme om andre billeder
bamsen

torben mustang
Hejsa Bamsen jeg skrev ikke at du drak øl til julefroksten, men at du lignede en der kunne lide en øl eller toPfftPfft
[mail][/mail]

swaddii
hej loctorian kommer fra det mørke jylland men vi bor i Sakhon Nakhón har eget hus deroppe vi betaler ca pr mdr 15000bath pr mdr a

lt incl men det ligger jo også i ISSAAN
mvh sirorat og falaNGWinkSmile
Cheersen gang Isaan altid Isaan

ben
Det er meget interessant at se de mange forskellige omkostningsniveauer vi har her. Efter min foerste post her i traaden regnede jeg lidt paa tallene og ca. 50.000 Baht per md har vaeret mit forbrug i den foerste tid - jeg regner med at det vil falde lidt da inkluderer en del engangskoeb som moebler/tv osv.

Baseret paa input her tror jeg at min ven vil have det fint for de 40.000 B/md jeg beregnede med ham.

Det er sjovt at joke med bamsen omkring oel Grin , men lidt mere serioest; det er ganske rigtig den store omkostning for mange af dem jeg kender her paa de lavere budgetter. Mine naevnte engelsk-laerer venner med en 30-35k/md er ret gode til at have rigeligt med oel hjemme (fra supermarked 20 Baht pr. daase - 640 ml flaske ca. 32 Baht - nydt paa balkonen) eller paa Thai lokal bar foer de ryger i byen med de nogeret dyrere steder. 7-11 bliver ogsaa flittigt benyttet - da man stadig kan faa en daaseoel der for ca. 25 Baht.

De drikker ikke Heineken da prisen er taettere paa 35 Baht for en daase i supermarked - det er naesten 2 Chang/Cheers/Red Horse/Archa/LEo eller hvad man foretraekker istedet Grin .

Nok oelsnak - jeg bliver helt toerstig! Grin

jorn
Leve omkostninger haenger da helt klart sammen med ens personlige behov, men lige netop ens pesronlige behov er ogsaa dem det er svaerest at give koeb paaWink

Jo! jeg vil mene at man sagtens kan leve for 30.000,- bt pr. maaned (5000,- D-kr) mange thailaendere lever for 5000,- Bt pr. maanedShock 850,- D-kr

Persomligt bruger ret praecist 55.000 bt. pr maaned. jeg har en 5 aar gammel bil, koebt kontant. Vi spiser ude ca 4 dage om ugen og vi er gerne i byen fredag/loerdag. Hvis jeg vil en tur nord eller syd paa for nogle dage saa goer jeg det! jeg har alrig taget en bus i BKK!GrinGrin jeg anvender Taxa eller MTR og skytrain hvis bilen maa blive hjemme.

Det beloeb er kun hvad jeg bruger! Min kaerste bruger et tilsvarende beloeb, min kaerste har en sprit ny bil og en soen i privat skole, jeg betaler ikke for kaerstens forbrug eller barn.

Vi har delt vores oekonomi sadan, at jeg betaler for el, vand, telefon, tv, etc. men ikke husleje, da lejligheden vi bor i er min kaerstesCool Min kaerste arbejde 12 timer 6 dage om ugen udenfor hjemmet, jeg i hjemmet, saa det er vel fair nok!Grin

Vi har ikke rengoering mere, desvaerre, men det var ikke af oekonomiske aarsager, men mine konstante konflikter med div. personligheder.Grin

Kom bare! her kan man leve paa en stenGrin men i starten kan det vaere haardtGrin
“Music is the only language I whirly understand"

jorn
P.s Hvis jeg skulle vaelge, saa vil jeg hellere bo her og vaere fattig end jeg vil bo I koebenhavn paa en overfoerelses indkomstGrinGrin
“Music is the only language I whirly understand"

thaikurt1
torben mustang i alle de aar jeg har kendet bamsen det er efterhanden mange aar i thailand har jeg aldrig se han drikke en ol
Han ikke smilde penge ud med beholden dem i lommen det kan jeg skriver under paa saa ved bamsen godt hvad jeg hentyder til
Grin

De gange vi har vaere i Bangkok har jeg synes at prisen for alt ting hojre end den er i Pattaya det er svaert at samlige med det jeg betale hvor jeg bo.
Redigeret af thaikurt1 d. 21/12-2005 13:27

http://nej
ben
Hej Jorn. tak for et detaljeret og brugbart svar. Skaal!

ben
Suk:
Faste udgifter for mig er :
Husleje :4500
El : 1790
Internet : 952
Vand : 100
Tlf til DK : 1292
Tlf i TH : 627

Det slaar mig at du med internet costs paa 952 Baht/md maa have ADSL eller lignende med rimelig hastighed. Du bruger 1300 Baht paa tel til DK. Voipbuster.net giver dig gratis telefon til DK land linier (depositum paa 10 Euro hvis man vil ringe mere end 1 min af gangen)
eller du kan vaelge Skype (de foerste/stoerste) og spare mange penge der ogsaa tror jeg.

Jeg selv sparer en del ved at bruge min ADSL linie til telefoni. Jeg har kun testet Voipbuster.net da jeg historisk har brugt Skype, men ser ud til at virke fint, og jeg ved andre her bruger det.

Du ved sikkert alt dette - men maaske andre kan have glaede af det.

Skaal!

dkjohnt
Mig, kone og barn levede for 6-7000 bath om måneden. Der var da både til øl og god mad men selvfølgelig ikke til større udskejelser, men man lever som man reder...eller hvad. Selv om vi ikke var rige, så syntes jeg livskvaliteten var langt bedre end her i Danmark.
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

Robert Kronberg
Hvordan er du havnet i Burma?
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
John
Længe siden dkjoint
Velkommen tilbage GrinGrin

John
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
dkjohnt
Det er en længere historie. Blev bl.a fængslet i 3 mdr fordi jeg anklagede en korupt politimand for koruption. Under min fængsling tømte politiet mit hjem. Her fandt de billeder taget i grænseområderne, iøvrigt sammen med National Geographic som havde indhentet tilladelse. Fik valget mellem deportering hjem eller kæmpebøde (billederne) Valgte at rejse hjem og fik 1 års forbud mod tilbagevenden noteret i passet. Skiftede navn og fik nyt pas og rejste tilbage igen. Har jo familie dernede.
Jeg er blevet mæt af Thailand. Ikke p.gr.a det med fængsel, men jeg mener jeg har set det der er at se og opleve i Thailand. Og her mener jeg ikke alle de touristsights der er, men alle de områder der stadig er uberørt af turisme. Som mangeårig guide har jeg både udforsket og boet i grænseområderne til Burma, Laos og Cambodia. Det har resulteret i mange nye udflugtsmål for turister og der er stadig masser af seværdigheder der stadig ikke er på nogle turistkort. Thailand er stadig et pragtfuldt land, men jeg elsker udfordringer, så Burma har nu min store interesse. Jeg er ved at åbne det første skandinaviske rejsebureau i Yangon. Her er virkelig noget at se. Strande og sights i verdensklasse. Er snart færdig med et færdigt Burma-katalog til de hjemlige skandinaviske rejsebureauer og så bliver det da spændende om mine hoteller og udflugter skal med i katalogerne.
Men jeg er pt hjemme i DK for noget sæsonarbejde......skal jo bruge penge..haha

ben
Sikke en historie dkjohn! Tak for det.
Jeg tror det er de faerreste udlaendinge der kan leve for B 6-7k/md Winkmen godt gjort er det! Smile

Det budget jeg lavede for/med min kammerat er jo i BKK og rummer masser af plads til udskejelser og buffer. Det har han allerede bevidst ved at leje et sted til den halve pris (B 5k/md) af hvad jeg estimerede. Grin Nu maa vi se om der saa er nogle af de andre poster der blive MERE end estimeret.

Skaal!
Redigeret af ben d. 09/01-2006 08:12

torben mustang
Hej dkjohnt du skiftede navn og pas så kunne du komme ind i Thailand igen (Løgn LøgnShock) Thailand er sgu lige glad med hvad du hedder og pasnummerShock har du også skiftet dit person nummer??????
Hvis du ikke har det kommer du sgu ikke ind i Thailand før det passer demGrin Og skifte person nummer kan man ikke i Danmark SORRYCool
DEN var sgu for nem at gennemskue.PfftPfftGrinGrin
[mail][/mail]

dkjohnt
Kære ven....
Bliver man deporteret hjem kommer det til at stå i dit pas. Ligeledes at man har været i fængsel. Man er ikke registreret i Thailand medmindre man selv ønsker det, - rigtigt, men kommer man i fængsel kan du være 100% sikker på at ens navn, land og pasnummer ryger ind i deres data system. Ikke ens danske person nummer. (hvorfor ved jeg ikke)
Det var faktisk en thaiven (politimand) der forklarede mig dette og hvordan jeg skulle gøre hvis jeg ville hurtigt tilbage igen.
Så jeg tog min mors efternavn istedet for min fars. Fik lavet nyt pas og kom så tilbage igen. Person nummeret kan ikke ændres, men det er helt ligemeget i Thailand, så længere er den ikke. Så der er sgu ikke noget at gennemskue.
chevy JohnSmile
Redigeret af dkjohnt d. 10/01-2006 01:38

dkjohnt
Til Ben
Det har vel også noget at sige hvor man lever og opholder sig. I øde områder uden faranger forfalder man jo nærmest til thai levestil.Grin

Robert Kronberg
Hej,

Det er korrekt, at blive man depoteret og får et et forbud mod at vende tilbage, så kan man blot skifte navn og personnummer.

Så John har ret.

Myndighederne kan ikke registrere ens person nummer, da det ikke eksisterer i deres system.

Hvis man bliver depoteret pga. noget alvorligt, så kan det være en anden sag. De har stadig ikke dit person nummer, men så er man registreret nogle andre steder, og der vil være en større sandsynlighed for, at de opdager en.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: