Se indlæg
 Udskriv debat
Nu vil jeg gerne ha´jeres hjælp igen!!
Lung Yao
crh skrev:

Lung Yao. Robert har ret. Et hjemmebryllup her er ikke gyldigt da det ikke er foretaget af en mndighed med den myndighed.

Ja, i det du her fremfører, og det må han også gøre på lige fod med alle os andre: Alle mine indlæg/svar er som udgangspunkt personlige (private), men ikke når han slynger denne her påstand:

Såfremt man vil giftes juridisk, i Danmark eller i Thailand, så gælder de samme regler, uagtet en forudgående velsignelse af munke, præster og imamer eller ej. Hilsen, Robert

Som måske skyldes at han droppede teologistudierne i hans "unge dage" i DK Angel.

.
Redigeret af Lung Yao d. 10/02-2012 13:45
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:

crh skrev:

Lung Yao. Robert har ret. Et hjemmebryllup her er ikke gyldigt da det ikke er foretaget af en mndighed med den myndighed.

Ja, i det du her fremfører, og det må han også gøre på lige fod med alle os andre: Alle mine indlæg/svar er som udgangspunkt personlige (private), men ikke når han slynger denne her påstand:

Såfremt man vil giftes juridisk, i Danmark eller i Thailand, så gælder de samme regler, uagtet en forudgående velsignelse af munke, præster og imamer eller ej. Hilsen, Robert

Som måske skyldes at han droppede teologistudierne i hans "unge dage" i DK Angel.
.

Korrekt, at "Danmark eller i" skal slettes.

Jeg fik nok ændret på mit svar, mens jeg skrev det, og den fangede du, og det er fint, så der undgås misforståelser. Tak for det.

Det er i Thailand, at religiøse vielser ikke er juridiske - og jeg ved naturligvis godt, som du selv antyder, at det er anderledes i Danmark.

Det ændrer dog intet på trådstarters problem, og jeg tror nok, at de fleste brugere godt ved, at man godt kan blive juridisk gift i en kirke i Danmark.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Det er i Thailand, at religiøse vielser ikke er juridiske - og jeg ved naturligvis godt, som du selv antyder, at det er anderledes i Danmark.

En buddhist vielse foretaget i Thailand gaelder da heller ikke andre steder i verden hvis jeg ikke tager meget fejl, den er religioes ja. Men modsat i Danmark (religioes vielse) bliver der udstedt et dokument der beviser at parterne er lovformeligt (juridisk) gift. I Thailand er det en tur til Nai Amphur.

Hvis man foelger slavisk det der naevnes paa den danske ambassades hjemmeside om vielser i Thailand kan det ikke gaa helt galt, det gaelder bare om at have dokumenterne klar.

Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
.........................................................................

color=#ff0000]Korrekt, at "Danmark eller i" skal slettes.[[/color]

Jeg fik nok ændret på mit svar, mens jeg skrev det, og den fangede du, og det er fint, så der undgås misforståelser. Tak for det.

(*)Det er i Thailand, at religiøse vielser ikke er juridiske - og jeg ved naturligvis godt, som du selv antyder, at det er anderledes i Danmark.

Det ændrer dog intet på trådstarters problem, og jeg tror nok, at de fleste brugere godt ved, at man godt kan blive juridisk gift i en kirke i Danmark. Hilsen, Robert

Men mange blive forvirret af din udmelding :
Såfremt man vil giftes juridisk, i Danmark eller i Thailand, så gælder de samme regler, uagtet en forudgående velsignelse af munke, præster og imamer eller ej

Og du "redder" den kun delvis ved det du nu skriver, da nogle kunne vidledes til at tro på at det er KUN Præsten i folkekirken der må det. :
at de fleste brugere godt ved, at man godt kan blive juridisk gift i en kirke i Danmark

HVEM MÅ VIE :
Præster, borgmestre, imamer og lignende.

§ 13. Prøvelse af ægteskabsbetingelserne foretages af kommunalbestyrelsens
formand. I kommuner med magistratsstyre eller en styreform med delt
administrativ ledelse, jf. §§ 64 og 64 a i lov om kommunernes styrelse, kan
kommunalbestyrelsen i kommunens styrelsesvedtægt bestemme, at prøvelsen skal
foretages af et magistratsmedlem henholdsvis en udvalgsformand.

§ 15. Ægteskab indgås ved kirkelig eller borgerlig vielse.

Stk. 2. Ægtefæller kan få et ægteskab, som er indgået ved borgerlig vielse,
kirkeligt velsignet af en præst i folkekirken. Regler herom fastsættes af
kirkeministeren.

§ 16. Kirkelig vielse kan finde sted:

1) inden for folkekirken, når en af parterne hører til denne,

2) inden for de anerkendte trossamfund, når en af parterne hører til
vedkommende trossamfund,

3) inden for andre trossamfund, når en af parterne hører til vedkommende
trossamfund, og trossamfundet har præster, som af kirkeministeren er
bemyndiget til at foretage vielser.

Stk. 2. Kirkeministeren kan bestemme, at medlemmer af udenlandske
evangelisk-lutherske trossamfund skal være ligestillede med folkekirkens
medlemmer med hensyn til adgangen til kirkelig vielse
.

§ 18. Adgang til at blive borgerlig viet står åben for alle. Vielsen
foretages af de myndigheder, der er nævnt i § 13, stk. 1.

Stk. 2. Den myndighed, der foretager prøvelsen af ægteskabsbetingelserne,
kan bemyndige en eller flere personer til på sit ansvar at foretage vielse

(*) Husk på at der er også andre trosretninger i Thailand, og ikke kun dem fra Yala - Pattani eller Narathiwat. Angel

Men måske skulle VI allesammen forholde os KUN til Mingomangos "problem", som er at hans Bhuddistisk vielse er IKKE juridiske gældende/anerkendt før at den bliver registreret på Amphur (uden at blande/tilføje andre trosretninger).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hugoboerge
Men måske skulle VI allesammen forholde os KUN til Mingomangos "problem", som er at hans Bhuddistisk vielse er IKKE juridiske gældende/anerkendt før at den bliver registreret på Amphur (uden at blande/tilføje andre trosretninger).

Og hvis mingomango foelger slavisk (hvis han vil giftes i Thailand) slaar han op paa ambassadens hjemmeside og hvis i Danmark gaar han til kommunen for at faa svar der.

Spring til debat: