Se indlæg|
Retirementvisa 800.000 kontra 400.000 ??
|
|
| Boes |
Lagt på d. 06/05-2012 18:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Og med det sidste inlæg fra AL skrider tråden ud i et helt andet spor lidt OT
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 06/05-2012 18:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Brumbassen skrev: moerk5002 skrev: Der skal ikke stå penge nogen dansk konto. De skal selvfølgelig stå på en thai konto i mit navn........! Og når kontoen er lavet af det Visa Center, som står for papirarbejdet, får jeg selvfølgelig ikke udleveret hverken creditkort eller bankbog. Og de tre måneder er jeg også ligeglad med, det hele bliver ordnet i løbet af et par dage. Jeg betaler 20.000 baht, tager på Visa Centret, tager med i banken og underskriver og vupti en dag eller to efter henter jeg mit pas med mit officielle retirement visa stemplet ind. I princippet hvis det var mine penge kunne jeg hæve dem dagen efter og det er immigrationen ligeglad med. Der bliver lavet mange visaer på den måde, alle slags visa og er det ikke bedøvende ligegyldigt så længe reglerne overholdes......? Glæd Jer dog over noget information I måske selv for brug for en dag, hvis I kommer på røven eller hvis I får pension nu og den måske bliver stoppet, som de er i gang med nu, hvis det bliver vedtaget. Det er information og ikke en pind andet. En ting er helt sikkert , det er ULOVLIGT fra ende til anden ! ![]() Hvor ved du det fra? Hvordan kan det være ulovligt når reglerne er overholdt. Og som AL48 skriver med de 40.000 baht ved visa afhentning, de kan indsættes samme dag hvis det skulle være og faktisk hæves udenfor banken med visa kortet................ Dette gør vi faktisk i praksis, har gjort det de 4 fire gange min kone har været i Danmark. Pengene er sat ind, står på bankbogen, hæves med kortet og står så i virkeligheden ikke mere på kontoen, men bogen er ikke opdateret.......! Så har I da lidt mere at skrive om her, jeg er fløjtende ligeglad, bare brug jeres tid på at lege Sherlock Holmes. I må sgu kede Jer bravt! En whisky sjus og så godnat tid. God næste uge til alle. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 06/05-2012 19:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
moerk5002 skrev: Der skal ikke stå penge nogen dansk konto. De skal selvfølgelig stå på en thai konto i mit navn........! Og når kontoen er lavet af det Visa Center, som står for papirarbejdet, får jeg selvfølgelig ikke udleveret hverken creditkort eller bankbog. Og de tre måneder er jeg også ligeglad med, det hele bliver ordnet i løbet af et par dage. Jeg betaler 20.000 baht, tager på Visa Centret, tager med i banken og underskriver og vupti en dag eller to efter henter jeg mit pas med mit officielle retirement visa stemplet ind. I princippet hvis det var mine penge kunne jeg hæve dem dagen efter og det er immigrationen ligeglad med. Der bliver lavet mange visaer på den måde, alle slags visa og er det ikke bedøvende ligegyldigt så længe reglerne overholdes......? Glæd Jer dog over noget information I måske selv for brug for en dag, hvis I kommer på røven eller hvis I får pension nu og den måske bliver stoppet, som de er i gang med nu, hvis det bliver vedtaget. Det er information og ikke en pind andet. Helt enig Moerk. God information. Og ihvertfald ny information for mig. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/05-2012 20:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Moerk... Hvor jeg ved det fra ? , at det er ulovligt ? Du fortæller såmænd selv her i tråden , at du IKKE opfylder betingelserne for omtalte Visa. Du fortæller også at du benytter et PRIVAT visa-center og en såkaldt " joint account " løsning. I og med du overdrager dine personlige dokumenter ( Pas ) til andre end officielle myndigheder , i dette tilfælde et PRIVAT visa-center er det klart ULOVLIGT ! Denne "service" disse såkaldte Visa-bureauer / centre tilbyder, er ulovlig og opnås kun ved korruption og bestikkelse ! Du benytter også en "joint account" dette er helt sikkert også ulovligt, da kontoen bruges til opnåelse af et visa du ikke er berettiget til ! Så, JA .... Ulovligt fra ende til anden ! Redigeret af d. 06/05-2012 20:43 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/05-2012 20:45
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det ser ud til, at tråden nu handler om to forskellige ting: 1) Visum til Danmark. 2) Visum til Thailand for en pensionist eller ægtefælle. Hilsen Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/05-2012 20:57
|
|
Robert du ævle igen !, hvem snakker om Visum til Danmark ? Du skulle vist bare lige have placeret din REKLAME igen igen ! Robert , 90% af dine indlæg har ikke noget aktuelt eller reelt indhold, det går vist mere ud på spamme forummet med din REKLAME for alle dine firmaer ! Fri os venligst fra det ! ![]()
Redigeret af d. 06/05-2012 21:06 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/05-2012 21:08
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hey, lad os lige holde en ordentlig tone herinde. Moerk5002 har delt sine erfaringer herinde. Om man så selv vil benytte en lignende løsning en dag hvis det det skulle være nødvendigt er helt op til den enkelte. Og Robert er også i sin gode ret til at deltage herinde på lige fod med alle andre. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/05-2012 21:35
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Brumbassen, Måske overser jeg et eller andet, men blev der ikke skrevet noget i tråden om "40.000 baht ved visa afhentning". Det lyder lidt i retning af de 40.000 bath, som man skal have, når man søger om besøgsvisum til Danmark. Men det har i al fald intet med visum til Thailand at gøre. Man skal blot have 20.000 baht for besøgsvisum til Thailand, om end de ikke gider tjekke det. Hilsen, Robert Brumbassen skrev:
Robert du ævle igen !, hvem snakker om Visum til Danmark ? Du skulle vist bare lige have placeret din REKLAME igen igen ! Robert , 90% af dine indlæg har ikke noget aktuelt eller reelt indhold, det går vist mere ud på spamme forummet med din REKLAME for alle dine firmaer ! Fri os venligst fra det ! ![]() ![]() Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/05-2012 23:37
|
|
Robert . . Ja , du har overset noget ! Du forsøger at fordreje og måske udnytte, at et enkelt og ikke relevant eksempel, og for tråden en uheldig sammenligning til danske forhold , til at tråden nu skulle handle om danske visum forhold , som jo "tilfældigvis" er dit ekspertiseområde. ( Forøvrigt meget smart taktik du bruger , for dine "små" og ofte malplaceret indlæg, vil jo afstedkomme flere svar, spørgsmål og indlæg hvor i din reklame vises. ) Tilbage til trådens overskrift , og sidste seriøse og reklamefri indlæg. ![]() Retirementvisa 800.000 kontra 400.000 ? ? Moerk... Hvor jeg ved det fra ? , at det er ulovligt ? Du fortæller såmænd selv her i tråden , at du IKKE opfylder betingelserne for omtalte Visa. Du fortæller også at du benytter et PRIVAT visa-center og en såkaldt " joint account " løsning. I og med du overdrager dine personlige dokumenter ( Pas ) til andre end officielle myndigheder , i dette tilfælde et PRIVAT visa-center er det klart ULOVLIGT ! Denne "service" disse såkaldte Visa-bureauer / centre tilbyder, er ulovlig og opnås kun ved korruption og bestikkelse ! Du benytter også en "joint account" dette er helt sikkert også ulovligt, da kontoen bruges til opnåelse af et visa du ikke er berettiget til ! Så, JA .... Ulovligt fra ende til anden ! Redigeret af d. 07/05-2012 00:05 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 07/05-2012 00:48
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Brumbassen, hold dig nu kun til emnet og drop dine stikpiller. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/05-2012 05:53
|
|
Moerk, du indrømmer nu, at de 800.000 Bath du hat "lejet", ikke har stået på din konto i 3 måneder, idet du ikke har haft lå lang en behandlingdtid på "Visumkontoret" (læs svindleren). Jamen reglen er, at hvis man sidder med et fint eetårsvisum i sit pas, der er opnået med korruption, så er det ud af vagten, med indrejseforbud i 5 år. Sådan er reglen i både Danmark og Thailand. I det sidste års tid, er udvist et 4 cifret antal falaner på den baggrund. De sad alle med et dejligt et-årrigt education-visa, der var opnået ved at de betalte skolen for at få en erklæring til forevisning på immigrationen, om at de havde fulgt 70 % af undervisningstimerne (er nu sat op til 90%). En masse skoler er nu lukket, og der er sat ekstra kontrol på de tilbageværende skoler. En ven af mig der har education-visa, fortæller at der er direkte videoforbindelse med immigrationen, og han skal gå hen til cameraet og fortælle sit navn, når han møder til undervisningen. Så snart skolen opdager at eleven ikke kan opfylde 90 % kravet, skal det meddeles til immigrationspolitiet, og elever fra en bestemt verdensdel skal op til prøver hver anden måned. I mange år kunne man udlevere sit pas til et "visumkontor", og underskrive en ankomstformular. Efter ca. een uge fik man passet retur med et nyt eet-årsvisum, udstedt af den thailandske ambassade i Australien. Da det blev opdaget, blev en masse falanger udvist. Moralen er, hvis du ikke er sikker på hvad du gør, må du også tage konsekvensen. Jeg håber ikke du har uvenner i Pattaya, Moerk, eller at din kone gerne vil af med dig. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 07/05-2012 06:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
ABEKATTEN skrev: Moerk, du indrømmer nu, at de 800.000 Bath du hat "lejet", ikke har stået på din konto i 3 måneder, idet du ikke har haft lå lang en behandlingdtid på "Visumkontoret" (læs svindleren). Jamen reglen er, at hvis man sidder med et fint eetårsvisum i sit pas, der er opnået med korruption, så er det ud af vagten, med indrejseforbud i 5 år. Sådan er reglen i både Danmark og Thailand. I det sidste års tid, er udvist et 4 cifret antal falaner på den baggrund. De sad alle med et dejligt et-årrigt education-visa, der var opnået ved at de betalte skolen for at få en erklæring til forevisning på immigrationen, om at de havde fulgt 70 % af undervisningstimerne (er nu sat op til 90%). En masse skoler er nu lukket, og der er sat ekstra kontrol på de tilbageværende skoler. En ven af mig der har education-visa, fortæller at der er direkte videoforbindelse med immigrationen, og han skal gå hen til cameraet og fortælle sit navn, når han møder til undervisningen. Så snart skolen opdager at eleven ikke kan opfylde 90 % kravet, skal det meddeles til immigrationspolitiet, og elever fra en bestemt verdensdel skal op til prøver hver anden måned. I mange år kunne man udlevere sit pas til et "visumkontor", og underskrive en ankomstformular. Efter ca. een uge fik man passet retur med et nyt eet-årsvisum, udstedt af den thailandske ambassade i Australien. Da det blev opdaget, blev en masse falanger udvist. Moralen er, hvis du ikke er sikker på hvad du gør, må du også tage konsekvensen. Jeg håber ikke du har uvenner i Pattaya, Moerk, eller at din kone gerne vil af med dig. Blander du ikke begreberne 'visa' og 'extension of stay' sammen - det kræver da ikke dokumentation for fulgt undervisning for at få et 1-års (multiply entry) ed-visa, som så også kun giver dig ret til at være i Thailand i højest 90 dage af gangen. Medmindre du betaler 1900 Baht for et 'Extension of stay' som så kræver dokumentation fra uddannelsessstedet for fulgt undervisning mv. Jeg er lige startet på sprogskole i Bangkok, og har fået udstedt et 1-års ed-visa (multiply entry) på konsulatet og eneste dokumentation var attest fra universitetet om at jeg var tilmeldt undervisningen i 4 måneder. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/05-2012 07:30
|
|
Når du næste år skal have forlænget dit et-årrige visum, skal der igen foreligge en erklæring fra skolen. Jeg sammenblander ikke, men mit mål var alene at poientere at det ikke er ufarligt med tvivlsomme visa. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 07/05-2012 07:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
En fantastisk ny uge er startet. Skulle vi ikke alle sammen se positivt på tingene og glæde os over de gratis informationer vi trods alt får hver dag. Noget kan vi bruge andet må vi skrotte. Jeg er positiv trods modgang, fattigdom, forkølelse og bihulebetændelse....! Jeg lever og har det dejligt. Denne tråd er død for mig, gider ikke bruge mere tid på den. Det vil ikke føre til noget. Op med humøret alle sammen, livet er jo fantastisk ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/05-2012 07:49
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
moerk5002 skrev: En fantastisk ny uge er startet. Skulle vi ikke alle sammen se positivt på tingene og glæde os over de gratis informationer vi trods alt får hver dag. Noget kan vi bruge andet må vi skrotte. Jeg er positiv trods modgang, fattigdom, forkølelse og bihulebetændelse....! Jeg lever og har det dejligt. Denne tråd er død for mig, gider ikke bruge mere tid på den. Det vil ikke føre til noget. Op med humøret alle sammen, livet er jo fantastisk ![]() Det vigtigste er at moerk5002 er glad og tilfreds med arrangementet. Desuden mener han jo ogsaa at det er helt legalt, og det er hans synspunkt. Vi andre kan have vores mening. Her i Thailand er det fridag. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.