Se indlæg|
Reform af førtidspension
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/05-2012 10:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Konens mor sælger stadig en potion mad (ovenstående) for 25 baht, lige som hun gjorde for 7 år siden da jeg mødte konen Hvilket minder mig om noget andet, som er meget billigt i Thailand, hårklipning. Jeg betaler 100 baht, og frisøren har haft den pris i over 7 år. I Danmark skal man lede længe for at finde en, der klipper for under 100 kroner. Vi er vist ved at komme godt væk fra trådens emne, omend det vel også er lidt relevant, hvor langt en pension rækker i Thailand i forhold til i Danmark. |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 11/05-2012 10:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Jo, vel er det da relevant, hvis politikerne har tænkt sig at reducere pensionen for udenlandspensionister. Jeg tror den langsigtede plan er at gøre det så surt, besværligt og dyrt at bo ude i verden som pensionist at man nærmest tvinges til at returnere. De tør vel ikke direkte beordre alle til at returnere, så derfor lister de en løsning på plads ved hjælp af lavere pension. Skeptikeren skal måske til at leve for 3-4000 kr. om måneden i 2013?
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 11/05-2012 11:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Er der egentligt nogen som kender noget til den måske kommende reform for førtidspension? Nogen som ved noget om hvilke ændringer der vil komme på tale? Evt. for udlandsdanskere? Vil det være med tilbagevirkende? Eller for kommende førtidspensionister? Eller er det bare den sædvanlige storm i et glas vand herinde hvor en masse kommer med en masse lort uden at ane en skid. Hvem har nogle facts om den kommende reform for førtidspension? |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 11/05-2012 11:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Kim Ludvigsen skrev: buster40 skrev: Kim Ludvigsen skrev: Big C i Patong tager omkring 80 baht for en pakke smør, så det er lidt af en overpris, derude på landet - eller også har de nogle ekstra store pakker. Så er prisen da godt nok styrt dykket siden jeg bode der, for da var prisen 255THB for en pakke Thai smør og over 300THB for dansk så tror du ikke lige du har set forkert, lyder meget underligt hvis det skulle være faldet så meget siden feburar ![]() Prisen har været nogenlunde den samme de sidste tre år, jeg er kommet i Patong - og det var også den pris, da jeg sidst købte en pakke smør i marts. Jeg taler om de almindelige pakker på 250 gram, jeg ved ikke, hvor store dine pakker er. De har flere forskellige mærker, og så vidt jeg husker ligger priserne på dem mellem 80 baht og op til lidt over 100 baht. Jeg har ikke set dansk smør der. Med hensyn til leveomkostninger så må andre fastboende vel også have erfaret at vand og el er steget til det tredobb. inden for de sidste år. Hvor man før kunne spise på et gade køkken for små 30-40 Baht koster det de fleste steder i dag op mod 100 Baht hvis man skal mætte 2-3 personer. Benzin er det samme som i DK Som lejer har jeg betalt det samme for el og vand de sidste tre år. 6 baht for el, jeg husker ikke vandprisen. Men de priser er sikkert lidt over hvad fastboende betaler - og under det halve af hvad de er i Danmark. Hvor mange steder kan du i Danmark spise ude for 18 kroner? Kan du selv lave mad for under 18 kroner, når du er i Danmark? Benzin-prisen er under det halve af, hvad den er i Danmark. Jeg bruger færre penge i Thailand end i Danmark, selvom jeg spiser ude hver dag i stedet for selv at lave mad (spiser aldrig ude i Danmark). Og det er vel og mærke i Patong. Når jeg er i Chiang Mai bruger jeg under det halve i forhold til Patong. Jeg har ikke lyst til at opholde mig i landsbyerne, men der er det endnu billigere. Jeg kan da ikke være mere dybt u-enig med dig, jeg flyttede Permenet til Karon, Phuket 2009 og handlede der med i big-c Patong ALTID og jeg aner ikke hvorfor noget hulabula smør du køber, som nok når alt kommer til alt egentlig er magarine til den pris, og ja som min kone siger kostede danske lurpak 335thb alm. thai smør 245thb så det må være magarine du køber hvilket jo også er billiger i dk. men hvor jeg er mest u-enig er da at det er billiger at bo i landsbyen det har jeg gjort de sidste 2 år. simpelthen ude hvor der ikke er andre hvide ind jeg og kragerne har madpakke med, og ja hvis du lever af frøer, rotter og indsægter (hvilket jeg også har prøvet) jo så er det billigt, men hvis du gerne vil til byen en gang om måneden, spise ude en gang om måneden og i det hele taget spise lidt alm. thai mad som er kendt fra støre byer så stiger prisen, min kone trode også vi kunne spare på maden da vi flyttede her op, men hun blev slemt overrasket over specielt kød og fisk priser, + det er rigtigt el er steget til mer ind det dobelte her oppe i år, vi var total chokeret i sidste mdr. og ringede til elværket for at høre hvad de havde lavet fejl, min kone og jeg flytter tilbage til phuket om 1½ mdr. og så kan vi have flere penge til os selv hver mdr. I phuket behøver man inge bil for at komme ud at handle, og MADEN ER BILLIGER ind i landsbyen.
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 11/05-2012 12:02
|
|
Pescator skrev: Jo, vel er det da relevant, hvis politikerne har tænkt sig at reducere pensionen for udenlandspensionister. Jeg tror den langsigtede plan er at gøre det så surt, besværligt og dyrt at bo ude i verden som pensionist at man nærmest tvinges til at returnere. De tør vel ikke direkte beordre alle til at returnere, så derfor lister de en løsning på plads ved hjælp af lavere pension. Skeptikeren skal måske til at leve for 3-4000 kr. om måneden i 2013? ![]() Ja og så er det jo lige det hvis nu alle pensionister flytter hjem til DK. i morgen så ville danmark jo være gevaldigt på røven, og skatterne ville stige gevaldigt med det samme, da div. udgifter som der tit og ofte er forbundet med en pensionist er langt højer ind det forbrug som pensionisten vil kunne forbruge pr. mdr. i DK. altså en mange gange for dobling af mer udgifter som kun kan på lægges skatten
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/05-2012 12:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg skal gerne indrømme, at jeg gætter om priserne i landsbyerne. Jeg har aldrig været i sådan en. Men jeg gætter absolut ikke om prisen på smør i Big C og før det Carrefour i Patong. Så vidt jeg husker, har de endda en smør til under 80 baht, men det er uden salt. De har tre-fire forskellige mærker, heraf vist et tysk mærke. Og priserne er som tidligere nævnt. Jeg kunne aldrig drømme om at købe smør til de priser, du nævner. Med hensyn til el, så ved jeg ikke hvad du tidligere har betalt og hvad du senest har måttet betale. Jeg har som nævnt betalt det samme de seneste tre år, 6 baht pr. KW. |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/05-2012 12:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Slettet - Sorry |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 11/05-2012 12:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Jeg har svært ved at se sammenhængen fra "Der gives lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet" til priser på smør..... Spiser alle FP kun dansk mad i Thailand? Det lyder kedeligt ![]() 6 baht pr. KW er også noget af en overpris......... |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 11/05-2012 12:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Nu kan jeg ikke thai, men dette ligner meget en pakke smør - muligvis fra australien, fundet i lotus tesco tilbudavis online, normal pris 82 baht, lige nu på tilbud til ..... 79 baht - spar 3 :-) så med dette billede - lukker det vel diskutionen omkring smør :-) [img]https://www.dropbox.com/s/es7t16847cxz8p9/smoer.jpg[/img] is not a valid Image. ps. 250 g. smør eller kærgaarden koster fra 12-15 kr. og opad. Edit, kan ikke få billedet til at vises direkte... men her er linket https://www.dropb.../smoer.jpg Redigeret af fjelle123 d. 11/05-2012 13:01 |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 11/05-2012 13:00
|
|
Kim Ludvigsen skrev: Jeg skal gerne indrømme, at jeg gætter om priserne i landsbyerne. Jeg har aldrig været i sådan en. Men jeg gætter absolut ikke om prisen på smør i Big C og før det Carrefour i Patong. Så vidt jeg husker, har de endda en smør til under 80 baht, men det er uden salt. De har tre-fire forskellige mærker, heraf vist et tysk mærke. Og priserne er som tidligere nævnt. Jeg kunne aldrig drømme om at købe smør til de priser, du nævner. Med hensyn til el, så ved jeg ikke hvad du tidligere har betalt og hvad du senest har måttet betale. Jeg har som nævnt betalt det samme de seneste tre år, 6 baht pr. KW. Vi har ingen pakke nu da det er for dyrt at købe, men jeg mener der er 225g i en pakke af det thai smør vi kan få som jeg også købte i big-c og ja det hed Carrefour før, den danske smør er den store af de to str. jeg kender fra dk. men jeg syntes det er noget pussigt at vi begge har handlet samme sted. men himmel hvid til forskeld på priser, tror nu stadigvæk det er magarine du køber, da det er helt umuligt at kunne få noget til den pris både i Buriram big-c Korat big-c og the mall korat, + at jeg selv købte i Patong i feburar godt nok Lurpak men på tilbud til 275thb. Ang. el betalte jeg også 6 baht pr. KW. da jeg boede i Karon, men her hos os er alle i røre over den nye pris. stining som betyder freks. for os. normalvis ca. 400- 500thb pr. mdr. og nu 31/4 920thb så næsten en for dobling på tros af at vi spare enormt på el. Men lige ud over vores u-enighed om Carrefour/big-c tror jeg ikke man kan samline landets priser da det er lige så forskelligt som KBH og jyland, to for skellige lønninger og priser på daglivare. Jeg vil ønske alle en forsat god dag her inde. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 11/05-2012 14:24
|
|
bentmj skrev: Er der egentligt nogen som kender noget til den måske kommende reform for førtidspension? Nogen som ved noget om hvilke ændringer der vil komme på tale? Evt. for udlandsdanskere? Vil det være med tilbagevirkende? Eller for kommende førtidspensionister? Eller er det bare den sædvanlige storm i et glas vand herinde hvor en masse kommer med en masse lort uden at ane en skid. Hvem har nogle facts om den kommende reform for førtidspension? Du kunne jo starte med at læse mit første indlæg, ikke? Så vil du finde det her: http://www.b.dk/p...0-plan-her Intet er vedtaget, det er en plan, en "Gucci-Helle" plan, dikteret af Sorte Margrethe aka ½ Grønlænderen! ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 11/05-2012 15:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jeg har skam læst dit indlæg og kan forstå at det indtil videre er en "plan" som du skriver, og det link som du henviser til siger jo ikke så meget konkret om hvordan hun vil udføre denne "plan" og hvad den indebærer, derfor stillede jeg spørgsmål. Der er jo ikke mange facts i det link, men mon ikke der kommer mere på bordet de næste dage. Intet er vedtaget, endnu. |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 11/05-2012 16:06
|
|
Siger mit link ikke så meget? Det er et link til hele Plan-2020, på 128 sider, indeholdende både facts og konkrete forslag! Bladr frem til side 44 og læs de konkrete tiltag vedr. førtidspension. Redigeret af Pescator d. 11/05-2012 16:12 ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 11/05-2012 17:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
bentmj skrev: Jeg har skam læst dit indlæg og kan forstå at det indtil videre er en "plan" som du skriver, og det link som du henviser til siger jo ikke så meget konkret om hvordan hun vil udføre denne "plan" og hvad den indebærer, derfor stillede jeg spørgsmål. Der er jo ikke mange facts i det link, men mon ikke der kommer mere på bordet de næste dage. Intet er vedtaget, endnu. Lige netop. Der mangler kød på skelettet ![]() Det er en plan uden konkrete forslag derfor absurd at gætte om hvor meget / hvor lidt de vil skære. |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 11/05-2012 18:16
|
|
Skære, begrænse og indskrænke det vil de, det kan I bande på! Læs "eksperterne" ovre på K10: http://www.k10.dk...hp?t=22843 Jeg tror mange vil få et chok.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/05-2012 11:55
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
fjelle123 skrev: Nu kan jeg ikke thai, men dette ligner meget en pakke smør - muligvis fra australien, fundet i lotus tesco tilbudavis online, normal pris 82 baht, lige nu på tilbud til ..... 79 baht - spar 3 :-) så med dette billede - lukker det vel diskutionen omkring smør :-) [img]https://www.dropbox.com/s/es7t16847cxz8p9/smoer.jpg[/img] is not a valid Image. ps. 250 g. smør eller kærgaarden koster fra 12-15 kr. og opad. Edit, kan ikke få billedet til at vises direkte... men her er linket https://www.dropb.../smoer.jpg 200 g Lurpak i Foodland saltet/usaltet = THB 197 200 g Emborg i Makro saltet/usaltet = THB 85 Der er pokker til forskel. Lurpak kommer fra Danmark, mens Emborg skriver det bedste af europaeiske floede. Bortset fra det saa koeber vi ikke smoer. Men nu har i da noget at sammenligne med naar i gaar i supermarkedet derhjemme. God weekend. |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 12/05-2012 11:59
|
|
Hvad med gær, hvad koster gær, kan det skaffes? Danskere går jo tit i panik, hvis der ikke er gær!!
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/05-2012 12:30
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
[quote]Pescator skrev: Hvad med gær, hvad koster gær, kan det skaffes? Danskere går jo tit i panik, hvis der ikke er gær!! [/quoteNu var vi inde paa el og smoer, mon ikke det er rigeligt ? Nu tror jeg ikke paa at smoer eller gaer kan vaelte ens budget. Nu har jeg ikke lige el regningerne ved haanden, men jeg mener at priserner er gaaet stoet opad. Med hensyn til at den hervaerende PM ikke er i stand til at vide om priser er gaaet op eller ej, saa skyldes det at der er udsalg paa hendes favorit maerke Burberry og hendes smarte gummistoevler kan nu koebes til halv pris. Saa logisk set saa er dagligvarer ikke steget i pris. TIT. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/05-2012 04:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Kom dog for fanden tilbage til tråden - der er startet en ny om madpriser - benyt den!!!! Skeptikeren |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 13/05-2012 16:11
|
|
Vi kan sådan set kun afvente resultatet af div. forhandlinger, studehandler, billige tricks, samt et helt arsenal af politiske rævekagemanøvrer. Indtil da, hold humøret højt og nerverne i ro, Xanax er godt, bajere ligeså, men det ved I vel allerede? ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.