Se indlæg|
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 15/05-2012 16:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
ABEKATTEN skrev: Kan man ikke blive trukket i løn inenfor det offentlige, hvis man kommer med tåbelige ideer ??? Pensionsstyrelsen finder ikke een folkepensionist, det er jo ikke tilladt at arbejde, og hvis man endelig gør det, bliver man hurtigt angivet af en thai. Hvem husker ikke Vandangos ven der hjalp konen med at male en frisørsalon, pris: 70.000 Bath i bøde Men det er lovligt at have egen virksomhed. Indtægter fra denne skal også angives ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/05-2012 22:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er ikke tilladt at have egen virksomhed, medmindre en række regler er opfyldt, og i givet fald skal en indtægt beskattes i Thailand, ikke Danmark. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/05-2012 00:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
ABEKATTEN skrev: Kan man ikke blive trukket i løn inenfor det offentlige, hvis man kommer med tåbelige ideer ??? Pensionsstyrelsen finder ikke een folkepensionist, det er jo ikke tilladt at arbejde, og hvis man endelig gør det, bliver man hurtigt angivet af en thai. Hvem husker ikke Vandangos ven der hjalp konen med at male en frisørsalon, pris: 70.000 Bath i bøde Hus forbi - tror du mener en anden her på DTW. Var det ikke noget med en skrædderbutik i Pattaya? |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 16/05-2012 06:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
ABEKATTEN skrev: Det er ikke tilladt at have egen virksomhed, medmindre en række regler er opfyldt, og i givet fald skal en indtægt beskattes i Thailand, ikke Danmark. Men indtægten skal du opgive til DK da den har betydning for om du kan få din folkepension ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/05-2012 14:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Boes skrev: rinpoche skrev: Inger og Kim skrev: P.S vil lige tilfoeje at de danske myndigheder er velvidende om hvad der skrives her og paa facebook de soeger bare paa dit navn saa kommer alt frem ![]() ![]() Værsågo at komme. Uden at jeg for den sags skyld har noget at skjule,så kunne jeg da ikke drømme om at bruge mit navn, fødselsdato el. lign online. Dette gælder i særdeleshed også facebook. Knock yourself out ![]() And so what ??? Vi er vel alle her med åbne sind og ren samvittighed og står inde for hvad vi siger og gør... eller ?? Absolut. Lad mig blot sige som så, du har en personlig interesse i at oplyse omkring din person, da du driver en virksomhed, hvor dtw medlemmer så absolut er en potentiel målgruppe. Der står intet sted skrevet, at man partout skal udlevere sine konkrete personinformationer til off. beskuelse. Derved kan man potentielt åbne sig for misbrug. Endvidere har jeg i hvert fald set adskillige internetdskussioner kamme helt over - ikke i dette regi - men andetsteds, med efterfølgende trusler a la "jeg skal komme efter dig." Der er uligevægtige personer alle steder, også på nettet naturligvis. Internettet har mistet sin "uskyld" for længe siden. Den info man afgiver består til tid og evighed online. Dem jeg kender herinde ved så udmærket hvem jeg er. Dem jeg ikke kender, kan vel dårlig have nogen interesse i at vide dette. Bottom line: Better safe than sorry ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 16/05-2012 15:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Kære Rinpoche The man of many quotes Jamen naturligvis har jeg en interesse i at kunne linke til min hjemmeside, ligesom du må have en eller anden interesse i at linke til www.bangpli.com http://bangpli.co... i alle dine indlæg. Jeg synes nu ikke jeg exponerer min person så meget mere end mit firma, som du påstår. Og jo .. vi har her på DTW tidligere haft medlemmer som har kammet over og udstødt trusler fra deres lille trygge computerhjørne i al anonymitet. Hvis du har glemt det kan du sende mig en PM Iøvrigt er vi rørende enige mht hvilke oplysninger man skal give ud på nettet Venskablige hilsner Boes "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 16/05-2012 15:38
|
|
Og nu er vi vist helt OT
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 30/07-2012 04:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Ja, så er jeg taget til nåde igen. Det er jeg glad for, da der har været mange gode indlæg som jeg har haft lyst til at deltage i, og det ser ud til at alle skavdronørerne har forladt diverse fora. Desværre er der også nogle jeg syntes at savne, f.eks, Rinpoche med sin store viden om thai og Thailand, men måske får han også Amnesti en dag?? Det undrer mig at denne tråd om Pensionsstyrelsen har ligget stille så længe, at ingen af de involverede (og alle dem som slet ikke har kommenteret endu) ikke har haft nye informationer. Jeg har som tidligere fortalt modtaget og afsendt svar til Kontrolteamet allerede i april. Jeg afsendte i alt 3 rykkere for svar uden respons fra teamet. Før den 2. juli, hvor jeg får et nyt anbefalet brev med de samme krav fra Kontrolteamet, hvor jeg skal svare inden 4 uger ellers inddrager de min pension. Altså en helt klar trussel om ingreb i mine rettigheder. Jeg brugte så i mit svar, afsendt samme dag, med kopi til Pensionstyrelsen i DK, dele af Blackladders skriv, og hvor jeg desuden spurgte helt konkret hvor i Thailand Kontrolteamet forventede at man kunne indhente disse oplysninger, idet jeg under mine forespørgsler på diverse kontorer her i Pattaya ikke havde kunnet få oplyst hvor man kan hente oplysninger til brug for Danske Skattemyndigheder. Jeg går meget stærkt ud fra at da man fra Pensionsstyrelsen i DK, nedsætter et sådant team i et fremmed land, under regi at en Ambassde, så har man også undersøgt mulighederne for at få de rette svar fra de rette thailandske myndigheder. Men som jeg hele tiden har frygtet så er det en af de sædvanlige stupide danske bureaukratiske tiltag hvor ingen har haft "tid" til at sætte sig ind i regelværket. Da jeg denne gang KUN har 4 uger til at svare, rykker jeg for svar allerede efter en uge, så efter 2, stadig uden at høre noget fra nogen. I sidste uge sendte jeg så endnu en rykker af sted denne gang med kopi til Den Danske Ombudsmand, idet jeg føler at der her er tale om helt klart Embedsmisbrug endog vedføjet direkte trusler om indgreb i min privatøkonomi. Nu er jeg så spændt på om min pension bliver indsat i Jyske Bank i morgen - eller???? - Har så vidt jeg husker allerede fortalt i en anden tråd at man uden at have informeret mig, har nedsat min pension til 5.081,- DKK. Dette har jeg så klaget over til SKAT adskellige gange og fik så for kort tid siden et brev hvor de sagde at de arbejdede på at jeg fik status som Grænsegænger, men dette kunne først afklares om ca. 6 mdr. Hvad så det kommer til at betyde aner jeg ikke. Jeg er også spændt på om der er nogen her der har noget at fortælle, helst positivt. Skeptikeren |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 30/07-2012 04:26
|
|
Velkommen tilbage Skeptiker , godt at have dig tilbage !!
Albert Einstein |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 30/07-2012 04:42
|
TAK!!!!!! Dejligt at høre!!! Skeptikeren |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/07-2012 07:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Ogsaa velkommen tilbage herfra. De bedste hilsener. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 30/07-2012 14:38
|
|
Folger spændt udviklingen af din sag.... og håber på opdatering.
Albert Einstein |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 30/07-2012 17:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Skeptiker, At være grænsegænger i SKAT forstand betyder at du kun er begrænset skattepligtig til Danmark af f.eks. dine pensioner. Du skal være registreret som fraflyttet DK i folkeregisteret. Jeg søgte skat om at blive grænsegænger og blev sat i forskudsskat som sådan og da jeg er thai gift(er registreret i folkeregisteret) og konen ikke arbejder og ikke har indtægt, så får jeg hendes personfradrag og det luner. Man skal have samme bopæl som konen og udfylde et skema som er på skats hjemmeside og jeg fik en adresseattest fra immigrationen også(oversat til engelsk af et aut. bureau). På SKATS hjemmeside kan du læse om grænsegænger reglerne. Hvis du har behov for assistance til at finde ud af det, så send mig en PM. Hilsen Conrad |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 31/07-2012 03:55
|
Tak for de venlige hilsener! Conrad jeg ved godt det der med Grænsegænger og hustrufradrag, det jeg mente var hvad det mon betyder rent kontant? Jeg meldte jo flytning til de danske myndighder allerede i 2003, har ikke været hjemme siden, jeg fik indtil sidste år i februar (samme måned som vore penge blev stjålet) hustrufradrag og så, uden nogen info blev det stoppet, hvilket jo betød at min pension blev sat væsentlig ned. Jeg klagede omgående til Pensionsstyrelsen og Skattevæsenet. Den eneste respons var et brev fra Styrelsen 13 mdr. senere, hvor de meddelte mig at der var fejl et eller andet sted så næste måned fik jeg DKK 9.00 mere i lønningsposen per måned. Sikke en glæde, kan I forestille Jer det? Hele 9,- dkk mere at SNOLDE for!!!! Og så, som i mit sidste indlæg fortalt, i sidste måned en Nem-ID fra Skat der meddeler mig at man om ca. 6 mdr. vil tage stilling til om jeg får grænsegængerstatus (igen). Mon jeg får det med tilbagevirkende kraft???? Men jeg vedbliver at undre mig over så få der vil vedkende sig at de har hørt fra Kontrolteamet. Iflg. sidste Nyhedsbrev fra Styrelsen så lever der 432 danske statsborgere i Thailand, hvor mange der så har fikive adresser fremgår ikke. Skal vi sætte 10% som aktive deltagere her på Dansk Thai Website, så må det betyde at mindst 40 personer kunne fortælle om de er blevet rykket og i så fald med hvilket resultat. Og som det tydeligt fremgår af bl.a. denne tråd, så er der kun 5 der har stået frem - FORUNDERLIGT!!! - Jeg ved fra en PB jeg har fået, at mindst een herboende har svaret tilbage til Teamet at hans indkomst her i Thailand ikke rager nogen i DK, så jeg formoder at med det svar må han være selvskreven til at få inddraget sin pension. I dag er det så den sidste dag i måneden, jeg aner ikke om jeg får min pension. Ingen respons fra hverken team eller styrelse. Jeg har en meget stærk formodning om at den unge dame der underskriver brevet fra Bangkok ikke har nogen beføjelse til at svare, derfor Blackladders svar fra Styrelsen i DK. (Underligt at han skulle være den eneste der har fået et svar). Jeg tror oven i købet at grunden er at det er direkte ulovligt at sende den slags ud i Thailand uden at de thailandske myndigheder er informeret. Jeg ved at nordmændenne fik store problemer da de norske myndighder uden om thaierne kom på kontrolbesøg og direkte opsøgte herboende. Men tilbage til mine gentagne spørgsmål. Hvorfor vil ingen fortælle om de er eller har været i kontakt med Teamet og Styrelsen. Jeg vil være meget taknemmelig for ethvert svar Her (helst ikke flere PB da det jo ikke skal være hemmeligt). Jeg vil bruge disse oplysnínger hvis Ombudsmanden behager at svare mig positivt. Den danske presse kunne jo også være interessant at kontakte de er jo i fuld gang med at Hetze diverse bureaukrater. Så venligst kom nu ud af busken!! Skeptikeren |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 31/07-2012 04:34
|
|
Hej Skeptiker Jeg er IKKE blevet kontaktet, men det skyldes nu nok at jeg forlod DK i 79 og kun får 220 hårde DKK per mån i ATP. Så jeg er ikke intressant for skat...
Albert Einstein |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 31/07-2012 05:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Skeptiker, Jeg er ikke blevet kontaktet af kontrolteamet. Kontant betyder det at være grænsegænger og få konens personfradrag at du sparer 36 % af fradragsbeløbet i skat, men da du tidligere har været grænsegænger, så ved du vel allerede det. At jeg foreslog en PM, hvis du ville have hjælp, var fordi jeg så ville sende dig min korrespondance med SKAT, den vil jeg ikke offentliggøre her. Til de som ikke ved: Man kan også slippe for kapitalafkastskat på sine private pensioner, når man er bosiddende i bl.a. Thailand, så kan pensionen blive lidt større. Conrad |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 31/07-2012 06:06
|
Conrad, dette er jo meget interessant, for hvorfor er du så ikke blevet kontaktet? Hvad er det for kriterier de går ud fra. Hvad med dig ThaiKurt? Du er jo pensionist, thaigift og bosiddende fast her i flere år? Og stadigvæk, hvorfor kan de ikke bruge de oplysninger vi afgiver under tro og love een gang hvert år (leveattest) Vil det sige at de er overflødige? Drejer det sig om at der SKAL ansættes nogen i systemet så der bliver plads til endnu en kontorchef i Hierakiet? Hvordan kan Udenrigsministeriet tillade sig at der ansættes folk fra Skatteministeriet/Socialministeriet i en Ambassade? Det lugter langt væk af græske/spanske tilstande. Men jeg glæder mig da til det som burde blive afkastet som det fremgår af Conrads skriv. Min tidligere grænsegængerstatus som blev inddraget vil åbenbart give mindst 16 mdr. (indtil nu) i for meget betalt skat. Hold da kæft fruen skal sku have en Nertz. Tænk at kunne købe sin egen ost og smør og så få sig en lille pils til maden. Skeptikeren som virkelig er meget skeptisk lige nu |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 31/07-2012 06:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Jeg er førtidspensionist så ved ikke om du vil høre om mit omgang med kontrol team ?? Men her er det... Først fik jeg et brev om at jeg skulle på mit Amphoe og havde bevis for jeg bo alene, hvilket der ikke kunne lade sig gøre... Kontakt Wasana, som sagde jeg bare skulle glemme det, og sende de andre papir.. Jeg fik en bekræftelse på at alt var afleveret efter aftale med Wasana over telefon, og fik at vide det var det.. MEN det var det så ikke !!! Efter en del uger fik jeg brev fra pensionstyrelsen hjemme fra DK om de manglet Dokumention fra mig omkring kontrol af mig... Jeg kontakt så igen Wasana omkring det, og fik at vide jeg bare skulle lave en formular selv, printe den ud, og få min udlejer til at underskrive den, samt et kopi af hans Thai ID Card.. Hun sendte et forslag til hvordan sådan en formular kunne se ud, som jeg så brugte, kopi af hans ID kort, havde de fra min lejkontrakt... Min udlejer skrev under, MEN han synes det var sær at mit Land ønske det fra en Thai borger, og ikke sendte en officielt brev med på THAI, han mente det vil gøre det hele lidt nemmere, brev på Thai men mit land stempler med mere, frem for en hjemmestikke formular på English, og JA, jeg kunne kun give ham ret... Nogle uger senere fik jeg et brev om: Kontrollen er afsluttet. Og de fandt ingen grund til at lave ændring i min pension... Brevet kom fra DK. Under hele forløbet har Wasana hjulpet mig, og svaret hurtige på min mail, inden for få timer, eller ringet mig op, og jeg er glad for den hjælp jeg fik, da jeg intet forstand har på hvad der skal stå i sådan formular..... |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 31/07-2012 06:48
|
Tak for den historie Badedyr, det giver så stof til endnu mere undren? Hvorfor svarer hun dig og ikke mig, og så ydermere per telefon? Og så Styrelsens komplette negligering af mine skriv. Men det viser jo så også at de ikke aner noget om thaiforhold idet alle herboende ved at man IKKE kan hente noget på Amphur, end ikke en thai kan hente disse oplysninger. Ambassaden burde jo vide noget om thaiforhold, men det er åbenbart ikke tilfældet. Jeg selv har været på Amphur, Land Office, City Hall og Emigration og almindelig Police, alle steder ryster de på hovedet som om man er åndsvag, at spørge om noget så tåbeligt. Har haft fruen med for at være sikker på at de forstod spørgsmålene bedre med hendes indfødte thai og ikke mit kaudervælske. Og endnu en gang! Du har vel som alle andre modtaget og underskrevet din Leveattest hvoraf det skulle fremgå, behørigt bevidnet. at du lever alene. Og alligevel så kræver de en anden dokumentation. Det beviser, for mig, at Leveattesten er overflødig. Men desværre de sidder jo med alle esserne. De kan bare tilbageholde ens pension hvis man ikke makker ret. Og der er ingen sanktioner mod dem, hvis ikke Ombudsmanden mener noget andet. Men det er da gået op for mig at jeg har fornærmet Wasana dødeligt, det er sku da derfor hun ikke svarer. Tænk at en skide pensionist nægter/ikke kan besvare åndsvage spørgsmål, det kan man da heller ikke byde en statsansat. Skeptikeren |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 31/07-2012 08:49
|
Jeg må med skam erkende at jeg helt har glemt at fortælle at det sidste brev/rykker (jeg kalder det trussel) indeholder et yderligere spørgsmål som er endnu mere uforståeligt, i hvert fald for mig: Man beder mig om at fremsende dokumentation for min bolig hvis jeg er ejer af dem. Enhver ved sku da at man ikke kan eje bolig i Thailand, i hvert fald ikke som de mener det, idet de spørger efter - Ta Bien Baan. det er jo den blå bog som kun thaier kan erhverve, de beder om kopi af alle navne der er opført i bogen.Hvad kan det vedkommemdem hvor mange thainavne min hustru har i sin private bog. De beder om kopi af skøde. De beder sågar om den seneste el-regning. Det er jo ikke min el-regning, det er en bon vi får hver måned med min hustrus navn, jeg har intet med hverken vand eller el at gøre, kun forbrug af det, hvor stor en andel mon jeg bliver beskattet med hvis jeg oppgiver det til Styrelsen? Jeg fortalte dem i mit første svar at jeg bor i min hustrus hus, altså "huslejefrit" jeg er ikke opført i den blå bog, da jeg af gode grunde ikke kan blive det. De eneste der har min adresse registreret er Emigration, og de griner som sagt når jeg beder om bevis på at jeg bor der jeg bor. Så hvad fanden skal man efterhånden gøre? Skeptikeren |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.