Se indlæg|
Dansker røvet af barpige i Chiang Mai...
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/09-2012 17:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
patirak skrev: rinpoche skrev: Jeg tror, at "the silence treatment" er temmelig fremherskende blandt thailandske kvinder. Mit erfaringsgrundlag er dog temmelig beskedent, men jeg har hørt tilsvarende fra andre. Jeg vil til enhver tid hellere have et opgør her og nu, få renset luften og komme videre, fremfor at gå rundt med en mutist i flere dage, hvor man er henvist til at gætte sig frem til ondets rod. Men såen er vi så forskellige ![]() mvh Jeg oplever det egentlig ikke som en ren "stilleleg" (som jeg virkelig også hader) men mere som en "I dont care too much about you..." adfærd... (Kan stadig tale med hende og hun smiler stadig, men er lidt "fjern" ![]() En adfærd der i værste tilfælde kan udvikle sig til en "Now I really do not care about you anymore..." adfærd - hvilket er det absolut værste stadie... Her ophører alt hvad der hedder "take care" (man må selv lave mad, hente drikkevarer, vaske tøj, ingen massage m.v.) Man overlades med andre ord til "sig selv" og ALT "take care" ophører. Det er på det tidspunkt, at man starter med at få Flashbacks til ens tidligere forhold med danske piger, hvilket for mig er dybt skræmmende. Har prøvet det et par gange med min kæreste og det krævede en ret stor indsats at få "take care" tilbage - bl.a. en stor buket blomster, en masse undskyldninger og "sweet talk". (virkelig en tidskrævende proces)... Derfor er jeg altid ret opmærksom på ikke at komme i den situation igen :-) Det eneste der kan få min kæreste til øjeblikkeligt at flippe helt ud, er hvis jeg "filmer" med en anden pige. Det har jeg prøvet og det var ikke særligt morsomt, så det gør jeg ikke mere... (ihvertfald ikke når kæresten er i nærheden) Hmm, Patirak, Thai kvinder er lige så forskellige som andre nationaliteter, naturligvis. Min ex havde intet "take care" gen whatsoever. Det kunne jeg faktisk godt lide, jeg finder det irriterende at blive vartet op. (Har prøvet det i et andet thai forhold) Jeg har oplevet at blive vækket om morgenen, hvor kæresten havde lavet 3 varme retter mad til mig. Den ene mere spicy end den anden. Det eneste jeg havde lyst til - udover at sove videre - var en skål rissuppe. Og ikke et kulinarisk, smagsløgbedøvende madorgie kl. 7 om morgenen. Som en sand gentleman gjorde jeg selvfølgelig en heroisk indsats for at støde herlighederne ned for ikke at skuffe trunte. Men det var med hiv og sving, at jeg kunne gøre blot et beskedent indhug i det bugnende bord. Trunte var meget opmærksom på mit madindtag, og nødte mig til at tage lidt mere af dette og hint. Med tårene trillende ud af øjnene måtte jeg gøre hende opmærksom på, at nu kunne jeg ikke mere. "Og Tirak, skal vi ikke bare aftale, at fremover laver du ikke morgenmad?" Hendes skuffelse var massiv. Men heldigvis fik hun snart lejlighed til at "Take care big time" ![]() Min mor kom på besøg, og trunte (Jeap) gik helt i selvsving. Hele hendes lejlighed fik en overhaling, der duftede af sæbevand og klorin over det hele. Der blev vasket og strøget, så alt så perfekt ud. Blomster indfandt sig mirakuløst over hele hytten. OG der blev købt ind, der blev købt ind big time af mad. Hvis der var nogle fiske-skaldyr-blæksprutte arter der ikke var repræsenteret i hendes indkøb, så var jeg i hvert fald ikke bekendt med disse. Jeg nænnede ikke at fortælle hende, at min mor ikke kan lide seafood over hovedet, indkøbet havde fundet sted. Jeap nøjedes ikke kun med at tilberede mad til min mor. Næ, hele lejlighedskomplekset var inviteret. Jeg hentede min mor fra lufthavnen og installerede hende i en lejlighed ved siden af vores. Mor fik lige tid til et bad, og så var der kalas. Der var mindst 40 gæster. Vi sad på flettede måtter på jorden, og Jeap for rundt som en hvirvelvind med den ene lækre ret efter den anden. Mor var lidt betuttet over al den virak og ikke mindst ved tanken om, at hun nu skulle nyde havets frugter i alt dens mangfoldighed. Jeaps øjne stod på stilke for at iagttage mors madindtag. Og som den drønseje kvinde hun er, tog hun det i stiv arm, spiste alt hvad der blev stillet foran hende med mange tilkendegivelser af "hvor smager det dog godt". Ikke fordi Jeap kunne forstå en hujende fis heraf, Jeap havde mange fremragende kvaliteter, men sprog var så afgjort ikke en af disse. Hun kunne velsagtens 10 ord på engelsk. Jeap var lykkelig, hendes fest var en total succes. Og hendes hædersgæst, min mor, var helt vild med hendes mad.. Indlagt underholdning var der også. I vores kompleks boede der 4-5 politiaspiranter. Efter maden og et solidt kvantum af diverse alkoholiske drikke, så skulle vi faneme se hvordan de kunne skyde. Indenfor betryggende nærhed stod et par kokospalmer, og snart bragede skuddene løs. Dog uden den forventede effekt, kokosnødderne led ingen unødig overlast. Et tilbud om at min 3-årige søn skulle forsøge sig med en Colt, blev venligt afværget. Jeg er dog sikker på, at han kunne skyde bedre end de kunne. Jeg behøver vel ikke at sige, at min mor var noget overvældet over alle disse indtryk. Alle ville tale med hende, og kun få kunne mere end et par ord på engelsk. Men idag taler hun stadig herom. Jeg beklager den lange og irrelevante beretning. mvh |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 08/09-2012 11:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
rinpoche skrev: patirak skrev: rinpoche skrev: Jeg tror, at "the silence treatment" er temmelig fremherskende blandt thailandske kvinder. Mit erfaringsgrundlag er dog temmelig beskedent, men jeg har hørt tilsvarende fra andre. Jeg vil til enhver tid hellere have et opgør her og nu, få renset luften og komme videre, fremfor at gå rundt med en mutist i flere dage, hvor man er henvist til at gætte sig frem til ondets rod. Men såen er vi så forskellige ![]() mvh Jeg oplever det egentlig ikke som en ren "stilleleg" (som jeg virkelig også hader) men mere som en "I dont care too much about you..." adfærd... (Kan stadig tale med hende og hun smiler stadig, men er lidt "fjern" ![]() En adfærd der i værste tilfælde kan udvikle sig til en "Now I really do not care about you anymore..." adfærd - hvilket er det absolut værste stadie... Her ophører alt hvad der hedder "take care" (man må selv lave mad, hente drikkevarer, vaske tøj, ingen massage m.v.) Man overlades med andre ord til "sig selv" og ALT "take care" ophører. Det er på det tidspunkt, at man starter med at få Flashbacks til ens tidligere forhold med danske piger, hvilket for mig er dybt skræmmende. Har prøvet det et par gange med min kæreste og det krævede en ret stor indsats at få "take care" tilbage - bl.a. en stor buket blomster, en masse undskyldninger og "sweet talk". (virkelig en tidskrævende proces)... Derfor er jeg altid ret opmærksom på ikke at komme i den situation igen :-) Det eneste der kan få min kæreste til øjeblikkeligt at flippe helt ud, er hvis jeg "filmer" med en anden pige. Det har jeg prøvet og det var ikke særligt morsomt, så det gør jeg ikke mere... (ihvertfald ikke når kæresten er i nærheden) Hmm, Patirak, Thai kvinder er lige så forskellige som andre nationaliteter, naturligvis. Min ex havde intet "take care" gen whatsoever. Det kunne jeg faktisk godt lide, jeg finder det irriterende at blive vartet op. (Har prøvet det i et andet thai forhold) Jeg har oplevet at blive vækket om morgenen, hvor kæresten havde lavet 3 varme retter mad til mig. Den ene mere spicy end den anden. Det eneste jeg havde lyst til - udover at sove videre - var en skål rissuppe. Og ikke et kulinarisk, smagsløgbedøvende madorgie kl. 7 om morgenen. Som en sand gentleman gjorde jeg selvfølgelig en heroisk indsats for at støde herlighederne ned for ikke at skuffe trunte. Men det var med hiv og sving, at jeg kunne gøre blot et beskedent indhug i det bugnende bord. Trunte var meget opmærksom på mit madindtag, og nødte mig til at tage lidt mere af dette og hint. Med tårene trillende ud af øjnene måtte jeg gøre hende opmærksom på, at nu kunne jeg ikke mere. "Og Tirak, skal vi ikke bare aftale, at fremover laver du ikke morgenmad?" Hendes skuffelse var massiv. Men heldigvis fik hun snart lejlighed til at "Take care big time" ![]() Min mor kom på besøg, og trunte (Jeap) gik helt i selvsving. Hele hendes lejlighed fik en overhaling, der duftede af sæbevand og klorin over det hele. Der blev vasket og strøget, så alt så perfekt ud. Blomster indfandt sig mirakuløst over hele hytten. OG der blev købt ind, der blev købt ind big time af mad. Hvis der var nogle fiske-skaldyr-blæksprutte arter der ikke var repræsenteret i hendes indkøb, så var jeg i hvert fald ikke bekendt med disse. Jeg nænnede ikke at fortælle hende, at min mor ikke kan lide seafood over hovedet, indkøbet havde fundet sted. Jeap nøjedes ikke kun med at tilberede mad til min mor. Næ, hele lejlighedskomplekset var inviteret. Jeg hentede min mor fra lufthavnen og installerede hende i en lejlighed ved siden af vores. Mor fik lige tid til et bad, og så var der kalas. Der var mindst 40 gæster. Vi sad på flettede måtter på jorden, og Jeap for rundt som en hvirvelvind med den ene lækre ret efter den anden. Mor var lidt betuttet over al den virak og ikke mindst ved tanken om, at hun nu skulle nyde havets frugter i alt dens mangfoldighed. Jeaps øjne stod på stilke for at iagttage mors madindtag. Og som den drønseje kvinde hun er, tog hun det i stiv arm, spiste alt hvad der blev stillet foran hende med mange tilkendegivelser af "hvor smager det dog godt". Ikke fordi Jeap kunne forstå en hujende fis heraf, Jeap havde mange fremragende kvaliteter, men sprog var så afgjort ikke en af disse. Hun kunne velsagtens 10 ord på engelsk. Jeap var lykkelig, hendes fest var en total succes. Og hendes hædersgæst, min mor, var helt vild med hendes mad.. Indlagt underholdning var der også. I vores kompleks boede der 4-5 politiaspiranter. Efter maden og et solidt kvantum af diverse alkoholiske drikke, så skulle vi faneme se hvordan de kunne skyde. Indenfor betryggende nærhed stod et par kokospalmer, og snart bragede skuddene løs. Dog uden den forventede effekt, kokosnødderne led ingen unødig overlast. Et tilbud om at min 3-årige søn skulle forsøge sig med en Colt, blev venligt afværget. Jeg er dog sikker på, at han kunne skyde bedre end de kunne. Jeg behøver vel ikke at sige, at min mor var noget overvældet over alle disse indtryk. Alle ville tale med hende, og kun få kunne mere end et par ord på engelsk. Men idag taler hun stadig herom. Jeg beklager den lange og irrelevante beretning. mvh Hej Rinpoche, Tak for beretningen. Altid sjovt at høre sådanne fortælinger, som netop vis nogle af sjove situationer man kan komme i her i Thailand. Og "Ja" du har ret i at der også er en kæmpe forskel på Thai-kvinder. Nogle tænker traditionelt og andre moderne, afhængigt af opvækst, hvor de kommer fra, social status o.s.v. Min kæreste er en sjov form for "blanding", på det punkt. Hun er på den ene side moderne tænkende og på den anden side præget af traditionelle måder at tænke på og værdisæt. Jeg tror det er netop dette, der gør Thai-kvinder tiltrækkende for mange vestlige mænd - og som gør Thai-kvinder ret unikke. Jeg må indrømme at jeg personligt rigtig godt kan lide "Take Care" prinicippet. Grundlæggende fordi jeg føler den går begge veje. Hver part i forholdet har noget de skal komme med til forholdet og begge parter gør deres bedste for at opfylde dette. Der foreligger ikke en skriftlig aftale eller andet - sådan er det bare. For mig er den gensidige og uskrevne "Take Care"-aftale noget der binder os sammen som par. Der er rigtig mange der forbinder "Take Care" med undertrykkelse og underdanighed. Jeg oplever f.eks. nogle gange denne holdning blandt mine venner, når de kommer og besøger os. Min kæreste fiser rundt og laver ALT i hjemmet og passer mig op. Jeg kan godt forstå at et dansk par der kommer og besøger os her, nogle gange tænker deres. De kommer jo fra en hverdag, hvor begge arbejder og hvor de skal deles om alt derhjemme. Deres hverdag er fyldt med at konstant holde styr på og regnskab med "hvis tur" det nu er til at støvsuge. Jeg lever derimod i et forhold der mest minder om noget fra 50erne. Føler mig faktisk nogle gange som statist i en Thai-version af serien MAD MEN. Det folk ikke forstår er at min kæreste ikke er undertykt og selv har valgt sin rolle - og sætter en ære heri. Hun ser det som hendes fornemste og primære opgave at sørge for hendes familie og at sikre at alle omkring hende er glade. Er jeg glad og er hendes søn glad - så er hun også glad. For en dansk karrierekvinde, så kan jeg godt forstå at dette kan være noget svært at forstå. Men sådan er det bare og hvis man forsøger at lave om på det så medfører det kun kaos og uorden i parforholdet. Min kæreste bliver f.eks. frustreret, ked af det og irretabel, hvis jeg begynder at rydde op. For hun ser det ikke som en hjælp, men som at jeg trænger ind på hendes område og at jeg ikke er tilfreds med hende og det hun gør. Engang sagde min kæreste til mig, efter at have været lidt mut i et par dage (og kort tid efter vi var kommet tilbage til Thailand efter et besøg i Danmark)... "Tirak, You want me to find work?" Mit svar var... "Up to you... What do you want?... I only want you to be happy"... Hun svarede... "When I am in Thailand and tell people I stay home and take care of my family, then all people my friends are jealous of me. But when I tell our Farang-friends the same, then they look at me not good. Sometimes I think you maybe not feel good when I can not say I work to your Farang-friends. Maybe when I not work, you feel shy. But I also worry, that if I go work, then nobody can take care of you" Hendes svar gav et tydeligt billede af det dilemma hun var i - fanget mellem moderne og traditionel tænkning og kultur. At hun var hjemmegående blev set ned på i "Farang-land" men set op til i "Thailand". Da jeg gjorde det klart for hende, at det helt var hendes egen beslutning og at jeg var totalt ligeglad med hvad vores "Farang-venner" tænkte, så åndede hun lettet op. Hun kunne blive i den hjemmegående "Take Care" rolle og skulle ikke længere spekulere på om jeg var flov overfor det i forhold til vores Farang-venner og JEG ville ikke tabe status i forhold til hendes "Thai-venner". I hendes hoved og efter hendes tankegang, så vil jeg nemlig som mand i huset tabe status, hvis hun f.eks. skulle ud og gøre rent for andre. Det ville signalere at vi ikke havde råd til at hun kunne gå derhjemme og passe familien. En gammeldags og traditionel måde at tænke på. Men spørgsmålet er om den "gammeldags" måde er så dårlig endda. Ja, vi lever i vores forhold som en familie gjorde i 50erne i Danmark. Konen går derhjemme og jeg arbejder ude. Min kæreste tænker ikke karriere, men tænker på at passe familien op. Det er direkte udansk og umoderne. Men er det så galt endda? - Vi er nemlig begge tilfredse, ikke stressede og er lykkelige med den måde vi lever på. Vi skændes stort set aldrig, fordi vi har tid til hinanden og har hver vores ansvarsområder. I vores hjem hører man aldrig anklagen "Nu er det DIN tur" og der holdes ikke regnskab med hvem gør hvad. Vi skændes sjældent og lever i fordragelighed og fred, uden at skulle kæmpe for vores kønsroller og kønsidentitiet. Jeg er manden i hjemmet og har ansvaret for at skaffe penge til familien. Min kæreste er konen og har ansvaret for alt i hjemmet. Det er simpelt og nemt at forstå for alle parter. De par fra Danmark der besøger os, bliver ofte lidt forargede de første par dage - indtil de ser at vi faktisk er lykkelige sammen, at der ikke er tale om undertrykkelse og at min kæreste faktisk er lykkelig i hendes rolle. Nogle af de besøgende når aldrig at se eller forstå det - og forlader os med de samme fordomme, som de kom med. Men hvad så? Vores opgave er ikke at belære andre par om hvordan de skal leve eller dømme andre. Vores opgave som familie er at finde en måde som VI trives på og som gør OS lykkelige. Ikke at leve efter andres værdier og holdninger. "Take Care" princippet og den traditionelle tankegang er for mig det der gør Thai-kvinder helt unikke! Vores moderne samfund og materielle tankegang gør at vi kvæler vores parforhold. Mænd er ikke længere mænd og kvinder eller ikke længere kvinder... Alle er forvirret og det giver en masse problemer. Nå, nu får jeg besøg og er vist kommet alt for langt udover emnet... Sorry ![]() Ses! og fortsat god weekend! Redigeret af patirak d. 08/09-2012 11:53 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/09-2012 11:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har kun en ting at sige, Patirak. Fremragende indlæg ![]() |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 08/09-2012 12:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Enig et godt indlæg. Og de fleste herinde kan nikke genkendende til forskellene i opfattelserne, men nok ikke den almindelige morderne farangs opfattelse. Da de ikke kender til tingene som de bliver beskrevet. Selv bliver jeg ikke 'take care' som beskrevet, men det skyldtes vel også jeg har fri hele tiden dernede, og signalerer ikke har brug for det. skal jo få tingene/tiden til at gå anyway. eller måske hun betragter sig som 'familie overhovedet' hvilket jo på en måde, ej heller er helt ved siden af.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 08/09-2012 13:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jamen hvor er mennesker dejligt forskellige, også thaikvinder. Jeg kender så et dansk-thai par, bosat i Thailamd. hvor fruen absolut ikke bare ville gå hjemme. De har sådan set råd til kun at leve af hans indtægt, men hun kedede sig, gad ikke være en opvartende hjemmegående hustru og ville tjene sine egne penge, da hun har et rimeligt stort shopping gen. ![]() Jeg spurgte engang hvorfor de begge arbejder, når det ikke er nødvendigt. Hendes svar var, udover ovennævnte, at hun følte at hun ville tabe ansigt overfor hendes familie og venner, hvis det hed sig at hun/de kun levede af hans løn. De er et ungt par, begge med høj uddannelse og bosiddende i Bangkok. Så mon ikke kønsrollerne ændres stille og roligt, også i Thailand. Dette indlæg er så også helt OT
Redigeret af natty d. 08/09-2012 13:35 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 08/09-2012 14:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Ja skrevet til rent u.g Patirak, hvis jeg ikke viste bedre ville jeg påstå vi var sammen med samme kvinde ![]() |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 09/09-2012 00:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Min kone er ikke en "take care" gudskelov, ellers var hun forladt. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 10/09-2012 17:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
natty skrev: ja behøver da ikke tage så langt for at blive rullet af en grim gammel kælling , dem der sgu masser af på vesterbro, enten må manden være svagt-seende ,dum eller måske meget fuld.
Jeg skal ikke gøre mig til dommer, men undrer mig dog over hvorfor mænd tager til Thailand for at møde en absolut ikke attraktiv kvinde fra "lars tyndskids marker", men hvad er det man siger? Krage søger mage. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 10/09-2012 17:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Girobank skrev: hvis man kan blive ribbet for 500.000 af en thai kvinde , er det sgu fordi ens iq er meget lav. ellers er man sgu bare ligeglad med pengene. Der er mange måder man kan "eje " i thailand uden man behøver gøre konen rig.
savasava, du har ganske ret i at de såkaldte veninder ikke er meget bevendt-tværtimod, det er min erfaring. Min kone har været under dårlig indflydelse af en såkaldt god veninde og ville pludselig skilles, det var veninden lige blevet og havde ribbet manden for 500000 danske kroner. Men de glemte bare lige at jeg havde ægtepagt og særeje, så det gik i vasken. Har efterfølgende forbudt min kone at have kontakt med den veninde mere! DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/09-2012 20:51
|
|
fckguld skrev: natty skrev: ja behøver da ikke tage så langt for at blive rullet af en grim gammel kælling , dem der sgu masser af på vesterbro, enten må manden være svagt-seende ,dum eller måske meget fuld.Jeg skal ikke gøre mig til dommer, men undrer mig dog over hvorfor mænd tager til Thailand for at møde en absolut ikke attraktiv kvinde fra "lars tyndskids marker", men hvad er det man siger? Krage søger mage. Så fuld har jeg aldrig været... og jeg har nogle gange været nærmest bevidstløs ![]() |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 10/09-2012 21:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
FCKguld det har ikke noget med lav IQ at gøre, det var ved skilsmissen, der skulle deles og det kostede de 500000 kr. hvad kan man så lære af det- husk ægtepagt/særeje skal oprettes inden giftemålet indgåes. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/09-2012 22:45
|
|
Girobank skrev: FCKguld det har ikke noget med lav IQ at gøre, det var ved skilsmissen, der skulle deles og det kostede de 500000 kr. hvad kan man så lære af det- husk ægtepagt/særeje skal oprettes inden giftemålet indgåes. Det er da fint, at hun nu er uden for dårlig indflydelse fra veninden, men alligevel... Det var jo ikke veninden der bad om skilsmisse fra dig, men din kone p.g.a. muligheden for at få kr. 500.000 ud af det. Undskyld Girobank, men har du det ikke lidt "mærkeligt" med at vide at din kone ville skride fra dig, hvis der kom en og stak hende kr. 500.000? Elsker min kæreste uendeligt meget - men ville alligevel (uden tøven) kyle hende langt væk, hvis hun kom og bad om skilsmisse fordi hun så muligheden for at tjene kr. 500.000. Der er jo trods alt andet i forholdet, som gerne skulle have langt mere værdi end penge. Men spændende tanke... Hvor meget skal der mon til for at ens kæreste ville skride fra en? Overvejer om jeg skal lave en "Test" på kæresten
Redigeret af patirak d. 10/09-2012 22:54 |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 10/09-2012 23:25
|
|
natty skrev: Jamen hvor er mennesker dejligt forskellige, også thaikvinder. Jeg kender så et dansk-thai par, bosat i Thailamd. hvor fruen absolut ikke bare ville gå hjemme. De har sådan set råd til kun at leve af hans indtægt, men hun kedede sig, gad ikke være en opvartende hjemmegående hustru og ville tjene sine egne penge, da hun har et rimeligt stort shopping gen. ![]() Jeg spurgte engang hvorfor de begge arbejder, når det ikke er nødvendigt. Hendes svar var, udover ovennævnte, at hun følte at hun ville tabe ansigt overfor hendes familie og venner, hvis det hed sig at hun/de kun levede af hans løn. De er et ungt par, begge med høj uddannelse og bosiddende i Bangkok. Så mon ikke kønsrollerne ændres stille og roligt, også i Thailand. Dette indlæg er så også helt OT ![]() Ja Natty, der er stor forskel på Thai-kvinder. Som du skriver, så er der tale om et ungt par, hvor begge har høje-uddannelser. Ingen tvivl om at netop det gør forskellen - også fordi der dermed er mulighed for at kvinden kan få et prestige-fyldt job, som andre ser op til. Min kæreste har 6 års skolegang, hvilket giver hende ret begrænsede job-muligheder. Hendes tidligere job, som hun jo faktisk endte med at mestre til fulde og derfor tjente kassen på, kan hun jo desværre heller ikke sætte på CV'et Hun er derfor tvunget til at vælge et skod-job, som både er dårligt betalt og som er alt andet end prestige-fyldt. Hvem ser f.eks. op til en Maid? Alternativet er at lave sin egen forretning hvilket hun faktisk pønser på, mens hun indtil videre har påtaget sig rollen og identiteten som hjemmegående "hustru". For mig personligt er det lige fedt, om hun gør andres lejligheder rene eller vores egen. Hvis hun arbejdede så skulle vi betale en maid det samme som min kæreste ville tjene. Jeg gider nemlig ikke gøre rent og vaske tøj m.v. Så det giver ikke mening, medmindre hun laver sin egen forretning og tjener flere penge den vej. Dertil kommer så det vigtige... "Tab af ansigt" undgåes for kæresten og endda også for mig (set i forhold til de Thai'er vi kender). Tilbage er der så selvfølgelig vores Farang-venner, som jo selvfølgelig ikke finder det naturligt at den ene part går derhjemme. Men dem er vi som nævnt ligeglade med. Vi er jo på det punkt for det meste dømt på forhånd p.g.a. de almindelige fordomme mod Dansk/Thai-forhold, så hvorfor bruge så meget energi på det? Når Thailændere ser os sammen som par, så ser de en sex-kunde og en prostitueret, der lever sammen. Faranger ser nøjagtigt det samme. Det dejlige ved vores forhold, er at de mennesker der ser os på den måde faktisk har 100% ret Vi lever faktisk op til fordommene. Fornøjelsen er når man kan se, at de selv samme mennesker begynder at tvivle på deres egne fordomme, efter de har studeret os nærmere eller lært os bedre at kende. Tvivlen i deres øjne og deres udtagelser er alle fordommene værd :-) For mig er der ikke noget sjovere end at præsentere min kæreste for andre Faranger. Trods fordomme vil jeg påstå at der er en meget lille procent-del, der stadig tror hun har en fortid som prostitueret efter at have mødt hende. Og det gælder altså også hærdede Faranger, der har boet mange år i Thailand. Det sjove er at kende sandheden, kende fordommene og se hvor nemme folk er at snyde
Redigeret af patirak d. 10/09-2012 23:38 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 11/09-2012 09:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Patirak skrev: Det sjove er at kende sandheden, kende fordommene og se hvor nemme folk er at snyde. -- Ja,-og det gælder åbenbart også over for din kæreste. -- Men spændende tanke... Hvor meget skal der mon til for at ens kæreste ville skride fra en? Overvejer om jeg skal lave en "Test" på kæresten -- Hvorfor nøjes med overvejelse? - I den retning har du jo ingen samvittighed. Du har jo for egen morskabs skyld lavet "test" før. http://www.dansk-...ost_188595 Mon ikke nogle af hendes tanker om at starte som selvstændig evt. kunne stamme herfra? Pas på hun ikke begynder at "teste" dig. En mand, der har behov for at "teste" så meget, må være meget usikker. - Og så tilmed have behov for at indvie ukendte på et forum om sin "genialitet". Hvor meget mon er pure opspind?? Redigeret af AL 48 d. 11/09-2012 09:14 |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/09-2012 12:19
|
|
AL 48 skrev: Patirak skrev: Det sjove er at kende sandheden, kende fordommene og se hvor nemme folk er at snyde. -- Ja,-og det gælder åbenbart også over for din kæreste. -- Men spændende tanke... Hvor meget skal der mon til for at ens kæreste ville skride fra en? Overvejer om jeg skal lave en "Test" på kæresten -- Hvorfor nøjes med overvejelse? - I den retning har du jo ingen samvittighed. Du har jo for egen morskabs skyld lavet "test" før. http://www.dansk-...ost_188595 Mon ikke nogle af hendes tanker om at starte som selvstændig evt. kunne stamme herfra? Pas på hun ikke begynder at "teste" dig. En mand, der har behov for at "teste" så meget, må være meget usikker. - Og så tilmed have behov for at indvie ukendte på et forum om sin "genialitet". Hvor meget mon er pure opspind?? AL 48... Nu kunne jeg sætte mig ned og gennemgå alle dine indlæg med henblik på et "modangreb". Det gør jeg så ikke, men vælger i stedet at sige følgende: Grunden til at der eksisterer et Dansk/Thai forum som dette og det bliver heftigt benyttet, skyldes at de danskere der oplever tæt kontakt til Thailand (enten personligt eller i relation til deres arbejde) åbenbart oplever nogle "udfordringer". Udfordringer, som andre brugere så kan drage nytte af og som er baseret på andres erfaringer. Et forhold til en tidligere prostitueret er i forvejen noget af en udfordring for mange mænd. Det har det også været for mig. Det ville det også have været, hvis pigen havde være dansk. Men nu er hun så i stedet Thai og det gør ikke udfordringerne mindre, da der så også oveni er kulturelle forskelle og sproglige udfordringer i forholdet. Jeg har personligt valgt at takle forholdet til min kæreste på "min måde". Ja, gu har jeg testet hende - også mere end jeg ville med nogen anden. Hvorfor?... Fordi jeg ikke er ung længere og ikke vil kaste min tid og følelser efter noget, som senere kan vise sig, blot at have været en illusion. Jeg er med andre ord træt af forhold, hvor man efter en årrække sammen finder ud af at man slet ikke fungerer og passer sammen. Du kalder det usikkerhed - jeg vil tværtimod kalde det sikkerhed. Sikkerhed for at jeg ikke står tilbage og ligner en idiot, som rigtig mange andre Farang-mænd gør i Thailand. Samtidig også sikkerhed for at kvinden som har valgt et liv sammen med mig, ved 100% hvad jeg står for og at jeg ikke er en almindelig dum og naiv Farang. Vil hun leve sammen med mig, så kan hun ikke køre "sponsor-spillet" samtidig og betingelsen var fra start at hun øjeblikkeligt stoppede som prostitueret og lagde hele sin fortid frem for mig - så intet var skjult. Jeg gjorde det samme for hende og dermed var der klare linjer. Har jeg så senere "testet" hende? Gu har jeg så!! For jeg ville være sikker på, at jeg ikke blot var en ATM-maskine for hende, som kunne bruges indtil en rigere Farang-ATM dukkede op. Et spil som hun tidligere har kørt med flere mænd ad gangen og som alle naivt troede på alt hvad hun sagde, Forøvrigt et ganske almindeligt trick, for piger i det erhverv og en nem og forståelig måde for dem at lave penge på. Når jeg vælger at kaste min kærlighed efter et andet menneske, så gør jeg det 100% - MEN ikke med hovedet under armen. På det punkt er jeg simpelthen blevet for gammel. Hvad har jeg så fået ud af at køre disse "tests" og være fuldstændig klar i spyttet overfor min kæreste om, at hun ikke ville kunne slippe afsted med at "tage røven på mig"? Tro det eller ej, men jeg har faktisk fået en ærlig og trofast kvinde ud af det, der samtidig respekterer mig for de holdninger jeg har. Hun ved, at jeg giver mig selv fuldt ud og ser hende som et menneske og ikke en "ting". Hun ved at jeg ikke løber væk, så snart jeg ser en anden dejlig steg og jeg ikke fylder hende med løgn. Til gengæld er hun ikke bange for, at fortælle mig hvordan hun føler og være 100% ærlig overfor mig. Overfor mig, skal hun ikke spille et spil, men blot være ærlig og være sig selv. Det er faktisk en ret svær ting at opnå med en tidligere prostitueret, som i kraft af sit erhverv naturligvis har fået en noget andet syn på mænd. Om folk tror jeg er fuld af løgn, er jeg såmænd ligeglad med. Jeg skriver her for at dele mine erfaringer om hvordan det er at leve med en tidligere prostitueret Thai-kvinde. Kan det hjælpe folk i samme situation, så er det fint. Kan det ikke, så kan folk jo bare springe over mine indlæg. Fakta er, at der hvert år er rigtig mange Farang-mænd, der "brænder nallerne" på Thai-kvinder, som de forelsker sig i. De fleste af disse kvinder er tidligere prostituerede og ikke som de hævder nogle de har mødt udenfor universitetet. Ja, nogle af dem har lange uddannelser, men jeg har skam også været sammen med rigtig mange piger i Thailand, der havde eller var igang med lange uddannelser. De skulle bare bruge nogle ekstra lommepenge og have det lidt sjovt - og røg så i byen og sengen med mig. Var de prostituerede? Nogle ville måske sige "Nej" - men jeg kan kun sige... Ja, gu var de så!! Når mændene så efter et par år med deres "ikke-købe-pige" står tilbage og piver, så ville der nok være en del af dem der ønskede at de havde været lidt mere påpasselige og klare i spyttet overfor pigerne. De dækker sig bag begrebet "Tillid" og kan ikke forstå at den pige som elskede dem så meget, nu er skredet med alle pengene. Personligt har jeg kastet masser af energi og tid i forholdet til min Thai-kæreste. Jeg er endda flyttet til Thailand, blot for at være sammen med hende. Andre vælger så i stedet at sidde på Skype efter ferien med deres nye kæreste, mens de naivt tror på, at hun ikke render rundt med andre fyre samtidig. Men det gør hun selvfølgelig ikke, for hun arbejdede jo i 7-eleven og blev pludselig smask-forelsket i en 110 kg. grim gammel svedig nørd af en Farang-mand. Hendes normale forstillinger og drømme om en ung Thai-kæreste blev pludselig afløst af drømme om "lækre" halv-fulde Farang-mænd i blomstrede bade-shorts og H2O sandaler. Det kan man da kalde et "klarsyn" der vil noget! Gud fri mig vel, hvor findes der mange dumme og naive Farang-mænd i denne verden!!! Jeg har ikke lyst til at blive en af dem - og derfor har jeg taget og tager mine forholdsregler. Hvad du vælger at gøre med din kæreste/kone er op til dig. Hvis du vælger "Tillidsmodellen", så er det måske den rigtige for dig. For din kone er jo helt speciel og anderledes end alle de andre ikke? Måske er hun - måske er hun ikke. Det kan kun tiden vise. Jeg foretrækker dog at sikre mig, så jeg ikke spilder min tid og har de bedste odds for success. Det er min måde... du vælger blot din måde... Det er jo dit liv.... ![]() Og så lige en sidste ting. Jeg er absolut ikke "genial" - tværtimod!!!! At vælge at leve sammen med en tidligere prostitueret Thai-kvinde, er nok noget at det meste dumme man kan gøre... Eller måske er det dummeste at indrømme overfor sig selv, at hun er tidligere prostitueret og ikke som andre fortrænge sandheden. Jeg ved det ikke, men jeg er ihvertfald ikke genial :-) Jeg tror blot man selv kommer længst med at se på livet som det virkeligt er og ikke leve i en illusion. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/09-2012 12:38
|
|
patirak skrev: AL 48 skrev: Patirak skrev: Det sjove er at kende sandheden, kende fordommene og se hvor nemme folk er at snyde. -- Ja,-og det gælder åbenbart også over for din kæreste. -- Men spændende tanke... Hvor meget skal der mon til for at ens kæreste ville skride fra en? Overvejer om jeg skal lave en "Test" på kæresten -- Hvorfor nøjes med overvejelse? - I den retning har du jo ingen samvittighed. Du har jo for egen morskabs skyld lavet "test" før. http://www.dansk-...ost_188595 Mon ikke nogle af hendes tanker om at starte som selvstændig evt. kunne stamme herfra? Pas på hun ikke begynder at "teste" dig. En mand, der har behov for at "teste" så meget, må være meget usikker. - Og så tilmed have behov for at indvie ukendte på et forum om sin "genialitet". Hvor meget mon er pure opspind?? AL 48... Nu kunne jeg sætte mig ned og gennemgå alle dine indlæg med henblik på et "modangreb". Det gør jeg så ikke, men vælger i stedet at sige følgende: Grunden til at der eksisterer et Dansk/Thai forum som dette og det bliver heftigt benyttet, skyldes at de danskere der oplever tæt kontakt til Thailand (enten personligt eller i relation til deres arbejde) åbenbart oplever nogle "udfordringer". Udfordringer, som andre brugere så kan drage nytte af og som er baseret på andres erfaringer. Et forhold til en tidligere prostitueret er i forvejen noget af en udfordring for mange mænd. Det har det også været for mig. Det ville det også have været, hvis pigen havde være dansk. Men nu er hun så i stedet Thai og det gør ikke udfordringerne mindre, da der så også oveni er kulturelle forskelle og sproglige udfordringer i forholdet. Jeg har personligt valgt at takle forholdet til min kæreste på "min måde". Ja, gu har jeg testet hende - også mere end jeg ville med nogen anden. Hvorfor?... Fordi jeg ikke er ung længere og ikke vil kaste min tid og følelser efter noget, som senere kan vise sig, blot at have været en illusion. Jeg er med andre ord træt af forhold, hvor man efter en årrække sammen finder ud af at man slet ikke fungerer og passer sammen. Du kalder det usikkerhed - jeg vil tværtimod kalde det sikkerhed. Sikkerhed for at jeg ikke står tilbage og ligner en idiot, som rigtig mange andre Farang-mænd gør i Thailand. Samtidig også sikkerhed for at kvinden som har valgt et liv sammen med mig, ved 100% hvad jeg står for og at jeg ikke er en almindelig dum og naiv Farang. Vil hun leve sammen med mig, så kan hun ikke køre "sponsor-spillet" samtidig og betingelsen var fra start at hun øjeblikkeligt stoppede som prostitueret og lagde hele sin fortid frem for mig - så intet var skjult. Jeg gjorde det samme for hende og dermed var der klare linjer. Har jeg så senere "testet" hende? Gu har jeg så!! For jeg ville være sikker på, at jeg ikke blot var en ATM-maskine for hende, som kunne bruges indtil en rigere Farang-ATM dukkede op. Et spil som hun tidligere har kørt med flere mænd ad gangen og som alle naivt troede på alt hvad hun sagde, Forøvrigt et ganske almindeligt trick, for piger i det erhverv og en nem og forståelig måde for dem at lave penge på. Når jeg vælger at kaste min kærlighed efter et andet menneske, så gør jeg det 100% - MEN ikke med hovedet under armen. På det punkt er jeg simpelthen blevet for gammel. Hvad har jeg så fået ud af at køre disse "tests" og være fuldstændig klar i spyttet overfor min kæreste om, at hun ikke ville kunne slippe afsted med at "tage røven på mig"? Tro det eller ej, men jeg har faktisk fået en ærlig og trofast kvinde ud af det, der samtidig respekterer mig for de holdninger jeg har. Hun ved, at jeg giver mig selv fuldt ud og ser hende som et menneske og ikke en "ting". Hun ved at jeg ikke løber væk, så snart jeg ser en anden dejlig steg og jeg ikke fylder hende med løgn. Til gengæld er hun ikke bange for, at fortælle mig hvordan hun føler og være 100% ærlig overfor mig. Overfor mig, skal hun ikke spille et spil, men blot være ærlig og være sig selv. Det er faktisk en ret svær ting at opnå med en tidligere prostitueret, som i kraft af sit erhverv naturligvis har fået en noget andet syn på mænd. Om folk tror jeg er fuld af løgn, er jeg såmænd ligeglad med. Jeg skriver her for at dele mine erfaringer om hvordan det er at leve med en tidligere prostitueret Thai-kvinde. Kan det hjælpe folk i samme situation, så er det fint. Kan det ikke, så kan folk jo bare springe over mine indlæg. Fakta er, at der hvert år er rigtig mange Farang-mænd, der "brænder nallerne" på Thai-kvinder, som de forelsker sig i. De fleste af disse kvinder er tidligere prostituerede og ikke som de hævder nogle de har mødt udenfor universitetet. Ja, nogle af dem har lange uddannelser, men jeg har skam også været sammen med rigtig mange piger i Thailand, der havde eller var igang med lange uddannelser. De skulle bare bruge nogle ekstra lommepenge og have det lidt sjovt - og røg så i byen og sengen med mig. Var de prostituerede? Nogle ville måske sige "Nej" - men jeg kan kun sige... Ja, gu var de så!! Når mændene så efter et par år med deres "ikke-købe-pige" står tilbage og piver, så ville der nok være en del af dem der ønskede at de havde været lidt mere påpasselige og klare i spyttet overfor pigerne. De dækker sig bag begrebet "Tillid" og kan ikke forstå at den pige som elskede dem så meget, nu er skredet med alle pengene. Personligt har jeg kastet masser af energi og tid i forholdet til min Thai-kæreste. Jeg er endda flyttet til Thailand, blot for at være sammen med hende. Andre vælger så i stedet at sidde på Skype efter ferien med deres nye kæreste, mens de naivt tror på, at hun ikke render rundt med andre fyre samtidig. Men det gør hun selvfølgelig ikke, for hun arbejdede jo i 7-eleven og blev pludselig smask-forelsket i en 110 kg. grim gammel svedig nørd af en Farang-mand. Hendes normale forstillinger og drømme om en ung Thai-kæreste blev pludselig afløst af drømme om "lækre" halv-fulde Farang-mænd i blomstrede bade-shorts og H2O sandaler. Det kan man da kalde et "klarsyn" der vil noget! Gud fri mig vel, hvor findes der mange dumme og naive Farang-mænd i denne verden!!! Jeg har ikke lyst til at blive en af dem - og derfor har jeg taget og tager mine forholdsregler. Hvad du vælger at gøre med din kæreste/kone er op til dig. Hvis du vælger "Tillidsmodellen", så er det måske den rigtige for dig. For din kone er jo helt speciel og anderledes end alle de andre ikke? Måske er hun - måske er hun ikke. Det kan kun tiden vise. Jeg foretrækker dog at sikre mig, så jeg ikke spilder min tid og har de bedste odds for success. Det er min måde... du vælger blot din måde... Det er jo dit liv.... ![]() Og så lige en sidste ting. Jeg er absolut ikke "genial" - tværtimod!!!! At vælge at leve sammen med en tidligere prostitueret Thai-kvinde, er nok noget at det meste dumme man kan gøre... Eller måske er det dummeste at indrømme overfor sig selv, at hun er tidligere prostitueret og ikke som andre fortrænge sandheden. Jeg ved det ikke, men jeg er ihvertfald ikke genial :-) Jeg tror blot man selv kommer længst med at se på livet som det virkeligt er og ikke leve i en illusion. Og så lige en sidste kommentarer i relation til begrebet "Tillid". I løbet af årene som jeg har boet i Asien, så har jeg ændret holdning til begrebet "Tillid". Da jeg først kom her, troede jeg på stort set alt hvad folk sagde til mig. Jeg lærte dog hurtigt at for at overleve, så skulle jeg vægte folk udelukkende på deres handlinger i stedet. Da jeg mødte min kæreste gjorde jeg det samme og vores tillid til hinanden bliver stærkere og stærkere for hver eneste dag vi er sammen. Har jeg "Tillid" til min kæreste? Ja, det har jeg - men det er noget der er kommet gennem hendes handlinger og ikke hendes ord alene. Redigeret af patirak d. 11/09-2012 12:45 |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 11/09-2012 12:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Fortæl du blot videre Patirak Altid gode beretninger fra din hånd - om man så er enig eller ej, er jo op til den enkelte ! |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/09-2012 14:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Tak Patirak, rart at der er nogen der kan sige tingene lige ud Og da du ikke er bange for at faa en over snuden saa vil jeg da heller ikke staa tilbage. Jeg er dog maaske i den modsatte groeft af saa mange andre, jeg er den der slapper og min hustru er den der har pengene. Jeg har siden 2008 ( ja rigtig mange aar ) rejst til Thailand en maaned eller 2 og som saa mange andre forelsket mig i landet og kvinderne...Paa den korte tid har jeg haft 3 "kaerester" som jeg alle troede var "den rigtige", naiv dansk mand paa ferie. Den seneste af dem var hjemme i DK paa besoeg og der fik jeg oejene op for hvad hun var ude paa, det var ikke kaerlighed og langt liv i med flettede fingre, nej det var penge, fred vaere med det. Lang historie kort, men vi blev enige om at det ikke skulle vaere os og hun tog hjem foer tid. Jeg har saa siden moedt den kvinde som virkelig er min soul-mate 9 naiv ? ) paa nettet. I loebet af en maaned var min udbakke fyldt op med 455 mails som jeg havde sendt til hende og min indbakke var ikke mindre. Heldigvis havde jeg LeBara mobil sim kort saa telefonregninger var smaa, vi talte sammen mange gange hver dag og ofte i timer, godt jeg havde et job der jeg havde muligheden for dette. Vi blev einge om at jeg skulle komme til efteraaret 2012, kanske som jeg altid goer, dette var i marts 2012, men efter smaa 100 samtaler aendrede rejseplanen sig til Songkarn og jeg skulle komme den 9 April. Aftalen var at jeg kunne blive hvis jeg ville, hun sagde hun var forelsket og gerne ville giftes, jeg taenkte wow det her gaar vist lidt for staerkt, men nogen gange maa man bare tage en chance, hun skulle nok hjaelpe mig med visa og andet. Naiv.....som jeg er ( ? ) fik jeg jo lige pludselig tralvt, hvad skulle jeg goere ?, var det en "and' eller var det rigtig. Turde ikke rigtig betro mig til nogen i starten, men blev jo noedt til at sige mit job op, heldigvis havde jeg en meget forstaaende arbejdsgiver der sagde at han ikke ville ansaette en ny foer end han havde hoert fra mig at alt var sandt og at jeg ikke kom tilbage. Naeste skridt var min ejerlejlighed; udlejes, saelges eller hvad ? Den er sat til salg, og det efter mange soevnloese naetter. Da jeg fortalte min familie ( mor og soester ) troede de foerst at jeg var / er tosset ( flere vil nok mener at det er jeg, men hvad rager det mig ) Jeg bestilte en billet paa nettet til CNX, vel vidende at der maaske ikke stod nogen i den anden ende, men hvad saa havde jeg da faaet en maaned velfortjent ferie. Ikke mange af mine venner og naere kollegaer viste forstaaelse, klart nok, det var jo bare en kvinde fra nettet og saa en THAI, men nu ved jeg da hvilke som er mine sande venner. Jeg pakkede det meste af mit liv ned i en kuffert, hele 23kg og blev af min bedste ven og hans ( thai ) kaerste koert til Kastrup ( Skal lige naevnes at hun absolut IKKE synes det var en god ide at tage afsted ) Jeg landede i CNX d 9 April kl 09.30 og var godt nok nervoes, ville der staa en og vente paa mig eller skulle jeg tage et fly videre til Samui ? Jeg gik rundt om bagage baandet og kiggede ud mod udgangen, som en lille dreng der venter paa julegaver julaften, og vups....der sad et ansigte jeg havde set foer, ganske vist kun paa billeder, men den var god nok. Med hjerte banken og haandsved gil jeg med min kuffert ud og gjorde "wai", det viste sig at hun havde taget sin datter ( 17aar ) og sin maid med. Ude paa parkering stod bilen som skulle koere hos hjem til hendes hus uden for Chom Tong, dem der kender omraadet ved det tager ca 1 time. Wow...her sad jeg med den kvinde som jeg havde delt mange timer paa nettet og telefonen med, smuk og dejlig, selvfoelgelig. Vi ankom til hjemmet, et meget laekkert hus, ikke typisk thai men moderne og med alle faciliteter, et hus der virkelig stikker ud i lokal omraadet. Hvem er saa denne kvinde der har twisttet minhjerne og hjerte saa meget ? Jo. hun ER universitet uddannet, oekonomi og det kan ses, hun er familiens overhoved. Vi bor 3 generationer i huset og alle i lokalomraadet spoerge hende til raads, dels om ja oekonomi, men ogsaa om private ting som skilsmisse ( lige oplevet paa naert hold ) Hun ejer sine 2 broedres huse, al land som er familiens staar i hendes navn, der staar et par biler i garagen, her mangler intet og nu det STORE spoergsmaal, hvorfor vaelger hun mig, en fattig farang ? Ganske enkelt ( i foelge hende ) fordi hun ikke kan stole paa thaimaend. Jeg naevnte tidligere at der var en datter med i lufthavnen og hente mig, hun har ogsaa en soen ( teenager ) og med samme thai mand som hun blev "gift" med som 20 aarig ( kun "munke" gift ), problemmet var bare at da hun foedte det andet barn dukkede manden rigtige kone op paa hospitalet. Skal ikke komme ind paa den historie yderligere, kun fortaelle at det er derfor hun vil have en farang. Hun har da ogsaa haft 2 foer jeg kom ind i billedet men de viste sig at vaere mere intreseret i barliv og oelflasker end familie liv, saa de roeg ud igen. Patirak taler om test; og fik over naesen for det. Jeg kan saa fortaelle at jeg skam er blevet testet flere gange af min nye familie uden at vide det. Allerede foerste dag; jeg blev paent spurgt om jeg ville koere med maiden og svigermor til det lokale hospital, selvfoelgelig ville jeg da det. Ind i bilen og stille og roligt af sted....aldrig koert i den "forkerte" side foer og anede overhovedet ikke hvor jeg var henne. Skal lige naevnes at hverken maid eller svigermor kan noget engelsk og mit thai er meget begraenset, saa med tegn og fakter kom vi til hospitalet. Ikke noget med at vente i bilen, nej jeg skulle med ind. Kald det lige et hospital en gang til, lignede MASH fra tv-serien af samme navn. Kort fortalt var det hele en test for at se om jeg sagde " fuck" i trafikken og for at se om jeg havde taalmodighed, heldigvis klarede jeg testen til ug med x og slange. Kan fortaelle mange historier om hvordan det er at vaere den der nyder og tager imod i et forhold med en thai kvinde og goer det gerne. Har nu vaeret her i 5 maaneder og har lige faaet visa til november 2013, vi blev gift paa amphoe i maj, og skal have wedding ceremony her i november. Fortaeller gerne til dem der vil lytte om hvor haardt det er at leve 24/7 med thai i thai, om sprog og kultur forskelle, men ogsaa hvor berigende det er. Har fuld forstaaelse for at det ikke er det samme som at leve i DK med en thai, som det er her. Venlige hilsner fra Ban Hong |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/09-2012 14:48
|
|
taxidriver990 skrev: Tak Patirak, rart at der er nogen der kan sige tingene lige ud Og da du ikke er bange for at faa en over snuden saa vil jeg da heller ikke staa tilbage. Jeg er dog maaske i den modsatte groeft af saa mange andre, jeg er den der slapper og min hustru er den der har pengene. Jeg har siden 2008 ( ja rigtig mange aar ) rejst til Thailand en maaned eller 2 og som saa mange andre forelsket mig i landet og kvinderne...Paa den korte tid har jeg haft 3 "kaerester" som jeg alle troede var "den rigtige", naiv dansk mand paa ferie. Den seneste af dem var hjemme i DK paa besoeg og der fik jeg oejene op for hvad hun var ude paa, det var ikke kaerlighed og langt liv i med flettede fingre, nej det var penge, fred vaere med det. Lang historie kort, men vi blev enige om at det ikke skulle vaere os og hun tog hjem foer tid. Jeg har saa siden moedt den kvinde som virkelig er min soul-mate 9 naiv ? ) paa nettet. I loebet af en maaned var min udbakke fyldt op med 455 mails som jeg havde sendt til hende og min indbakke var ikke mindre. Heldigvis havde jeg LeBara mobil sim kort saa telefonregninger var smaa, vi talte sammen mange gange hver dag og ofte i timer, godt jeg havde et job der jeg havde muligheden for dette. Vi blev einge om at jeg skulle komme til efteraaret 2012, kanske som jeg altid goer, dette var i marts 2012, men efter smaa 100 samtaler aendrede rejseplanen sig til Songkarn og jeg skulle komme den 9 April. Aftalen var at jeg kunne blive hvis jeg ville, hun sagde hun var forelsket og gerne ville giftes, jeg taenkte wow det her gaar vist lidt for staerkt, men nogen gange maa man bare tage en chance, hun skulle nok hjaelpe mig med visa og andet. Naiv.....som jeg er ( ? ) fik jeg jo lige pludselig tralvt, hvad skulle jeg goere ?, var det en "and' eller var det rigtig. Turde ikke rigtig betro mig til nogen i starten, men blev jo noedt til at sige mit job op, heldigvis havde jeg en meget forstaaende arbejdsgiver der sagde at han ikke ville ansaette en ny foer end han havde hoert fra mig at alt var sandt og at jeg ikke kom tilbage. Naeste skridt var min ejerlejlighed; udlejes, saelges eller hvad ? Den er sat til salg, og det efter mange soevnloese naetter. Da jeg fortalte min familie ( mor og soester ) troede de foerst at jeg var / er tosset ( flere vil nok mener at det er jeg, men hvad rager det mig ) Jeg bestilte en billet paa nettet til CNX, vel vidende at der maaske ikke stod nogen i den anden ende, men hvad saa havde jeg da faaet en maaned velfortjent ferie. Ikke mange af mine venner og naere kollegaer viste forstaaelse, klart nok, det var jo bare en kvinde fra nettet og saa en THAI, men nu ved jeg da hvilke som er mine sande venner. Jeg pakkede det meste af mit liv ned i en kuffert, hele 23kg og blev af min bedste ven og hans ( thai ) kaerste koert til Kastrup ( Skal lige naevnes at hun absolut IKKE synes det var en god ide at tage afsted ) Jeg landede i CNX d 9 April kl 09.30 og var godt nok nervoes, ville der staa en og vente paa mig eller skulle jeg tage et fly videre til Samui ? Jeg gik rundt om bagage baandet og kiggede ud mod udgangen, som en lille dreng der venter paa julegaver julaften, og vups....der sad et ansigte jeg havde set foer, ganske vist kun paa billeder, men den var god nok. Med hjerte banken og haandsved gil jeg med min kuffert ud og gjorde "wai", det viste sig at hun havde taget sin datter ( 17aar ) og sin maid med. Ude paa parkering stod bilen som skulle koere hos hjem til hendes hus uden for Chom Tong, dem der kender omraadet ved det tager ca 1 time. Wow...her sad jeg med den kvinde som jeg havde delt mange timer paa nettet og telefonen med, smuk og dejlig, selvfoelgelig. Vi ankom til hjemmet, et meget laekkert hus, ikke typisk thai men moderne og med alle faciliteter, et hus der virkelig stikker ud i lokal omraadet. Hvem er saa denne kvinde der har twisttet minhjerne og hjerte saa meget ? Jo. hun ER universitet uddannet, oekonomi og det kan ses, hun er familiens overhoved. Vi bor 3 generationer i huset og alle i lokalomraadet spoerge hende til raads, dels om ja oekonomi, men ogsaa om private ting som skilsmisse ( lige oplevet paa naert hold ) Hun ejer sine 2 broedres huse, al land som er familiens staar i hendes navn, der staar et par biler i garagen, her mangler intet og nu det STORE spoergsmaal, hvorfor vaelger hun mig, en fattig farang ? Ganske enkelt ( i foelge hende ) fordi hun ikke kan stole paa thaimaend. Jeg naevnte tidligere at der var en datter med i lufthavnen og hente mig, hun har ogsaa en soen ( teenager ) og med samme thai mand som hun blev "gift" med som 20 aarig ( kun "munke" gift ), problemmet var bare at da hun foedte det andet barn dukkede manden rigtige kone op paa hospitalet. Skal ikke komme ind paa den historie yderligere, kun fortaelle at det er derfor hun vil have en farang. Hun har da ogsaa haft 2 foer jeg kom ind i billedet men de viste sig at vaere mere intreseret i barliv og oelflasker end familie liv, saa de roeg ud igen. Patirak taler om test; og fik over naesen for det. Jeg kan saa fortaelle at jeg skam er blevet testet flere gange af min nye familie uden at vide det. Allerede foerste dag; jeg blev paent spurgt om jeg ville koere med maiden og svigermor til det lokale hospital, selvfoelgelig ville jeg da det. Ind i bilen og stille og roligt af sted....aldrig koert i den "forkerte" side foer og anede overhovedet ikke hvor jeg var henne. Skal lige naevnes at hverken maid eller svigermor kan noget engelsk og mit thai er meget begraenset, saa med tegn og fakter kom vi til hospitalet. Ikke noget med at vente i bilen, nej jeg skulle med ind. Kald det lige et hospital en gang til, lignede MASH fra tv-serien af samme navn. Kort fortalt var det hele en test for at se om jeg sagde " fuck" i trafikken og for at se om jeg havde taalmodighed, heldigvis klarede jeg testen til ug med x og slange. Kan fortaelle mange historier om hvordan det er at vaere den der nyder og tager imod i et forhold med en thai kvinde og goer det gerne. Har nu vaeret her i 5 maaneder og har lige faaet visa til november 2013, vi blev gift paa amphoe i maj, og skal have wedding ceremony her i november. Fortaeller gerne til dem der vil lytte om hvor haardt det er at leve 24/7 med thai i thai, om sprog og kultur forskelle, men ogsaa hvor berigende det er. Har fuld forstaaelse for at det ikke er det samme som at leve i DK med en thai, som det er her. Venlige hilsner fra Ban Hong Kære taxidriver990, Tusind tak for din fantastiske beretning, som jeg synes var super spændende læsning. Dejligt at se hvordan er Dansk/Thai forhold også kan være. Du har taget en stor "chance" og jeg mener det er netop det der skal til for at tingene kan lykkedes. Akkurat som dig blev jeg set mærkelig på og advaret, da jeg gik med planer om at rykke til Bangkok og finde en lejlighed sammen med kæresten og hendes søn. Men tog chancen og har aldrig fortrudt det, selvom det ikke altid har været problemfrit. For som du også skriver, så er det også hårdt at leve 24/7 med en Thai-kvinde og konstant omgivet at Thailændere. Det kræver masser af tålmodighed og en stor bunke villighed til at at tilpasse sig det liv. Alligevel er "det anderledes" også som du skriver enormt berigende og livsbekræftende. Brugeren DK skrev på et tidspunkt at han mente hans liv i Thailand med hans kæreste var livsforlængende. Jeg har præcis den samme oplevelse og føler mig på mange måder 10 år yngre. Jeg nyder for første gang i lang tid virkelig livet og de stunder jeg har sammen med min nye mini-familie her. Din fortælling er et super godt eksempel på at man skal huske at leve livet mens man kan og når man tager chancer, så risikerer man også at "skyde papegøjen"... Husk nu at "take good care" af din kone, så hun ikke losser dig ud :-) ![]() Dejlig læsning... Tak for det!! Redigeret af patirak d. 11/09-2012 14:59 |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/09-2012 15:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Tak.... Kan ose ud i timevis om hvordan det er at leve her 24/7 i et nyt totalt anerledes liv end det jeg kommer fra. Bare det at bo 3 generationer sammen er en udfordring naar man som jeg kommer fra en ungkarlehybel i Cph, og famile var noget jeg krummede taer over at skulle vaere sammen med. Saa glider det meget lettere her. Jeg har faaet et par nye foraeldre, som "passer paa" mig, det vil sige, i starten var de meget forsigtige med om jeg nu var "happy"....ikke let hele tiden at skulle se glad nu naar man bliver frustreret over at ikke kunne stole paa nogen andet end dem som er inden for murene rundt om huset. Men render jeg ind i en forkoeelse, saa er jeg naesten halvvejs afsted til "klinikken" inden jeg naar at fortaelle at det nok ikke er noget jeg doer af. Berigende og lisforlaengende kanjeg kun give DK og dig ret i. Tror hele tiden at jeg er lige saa ung som min hustru....hun er 38 og jeg 48 Havde det i baghovedet da jeg tog herud at "Nu bliver du sgu meget aeldre end du regnede med" Kolestoroltal og blodtryk var noget grimt noget et par maaneder foer jeg kom, nu er blodtrykket perfekt og kl tallet gaaet ned, sammen med vaegten. Og det er IKKE fordi vi ikke spiser.... Vil dog stadigvaek loefte en finger, det er ingen leg. Det er haardt arbejde. Isaer fordi vi bruge et sprog ingen af os mestrer til fulde: engelsk Og ironi og sarkasme det kan du bare smide vaek, og det hurtigt. Min hustru siger hun stoler 100% paa mig, at jeg ikke "boller" uden om, saa at sige. og hvorfor skulle jeg ogsaa vaere saa dum, ville jo miste hele min droem, som er gaaet i opfyldelse Og saa har hun temperamant, wow... behoever ingen kniv, bruger neglene, kom til som jeg ville have gjort hjemme ogsaa at sige at min vens kaereste med make-up kan tiltraekker hvem som helst...wow...sig ikke saadan naar du staar i bar mave. En simpel misforstaaelse der blev til noget skidt. Jeg er nu tilmeldt Y.M.C.A sprogskole i Chiang Mai.... ![]() Vil dels have misforstaaelserne minimeret og dels kunne kommunikere bedre med mine svigerforaeldre God aften |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) rejst til Thailand en maaned eller 2 og som saa mange andre forelsket mig i landet og kvinderne...