Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorlænge venter i på bankoverførsel
Anonym Bruger
Her i 2012 er det jo lov vedtaget at man kan bruge alle de forskellige banke ATM uden at betale de "normal" gebyr for at bruge en anden bank ATM...Men vi skal nok betale til andre banke for at bruge deres ATM i 2013 igen...

Har lige teste det for 2 time siden, og jeps, gratis som alle de andre gange jeg har hævet i år i en anden bank ATM....

Bare en info...

Anonym Bruger
Almindelig standard overførsel fra dansk bank...

Regn med 3 bankdage.

Express: 1 dag.

Betaler selv dkr 40,00 for en normal overførsel, men har dog set flere af mine venner betale dkr. 100,00 for en
standard overførsel. Aner ikke hvorfor denne forskel.

Men måske forskellen er, om man selv klarer overførslen på netbank. Eller modsat, at man beder banken
om at lave transaktionen.

Girobank
Bent MJ

se hvad der står på Sparnords hjemmeside:

Spar Nord Bank A/S har 2 overførselstyper:
1. A lmindelig overførsel Beløbet stilles til vor korrespondentbanks rådighed 2 bankdage efter Spar Nord har foretaget
betalingen.
2. E kspresoverførsel Beløbet stilles til den udenlandske banks rådighed 1 bankdag efter Spar Nord har foretaget betalingen.
For USD, DKK og EUR stilles beløbet til rådighed samme dag. Hvor det er muligt, udfører
Spar Nord betalingsoverførslen direkte til betalingsmodtagerens pengeinstitut.

mon ikke der er rigtig?
ellers skal du klage til din afdeling
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

bentmj
Som tidligere skrevet i denne tråd overførte jeg penge via SparNord netbank mandag eftermiddag kl. 14 dansk tid, det er så blevet 5 dage siden nu og pengene er endnu ikke på min konto i SCB.
Det er muligt at der på deres hjemmeside står at det tager 2 dage, men mine overførsler har altid taget omkring 7 dage, sidste gang mere, tro det eller lad være Girobank.
Jeg har tidligere klaget over at det tog så lang tid og har en mail med svar fra min rådgiver i banken hvor hun forklarer at 7 dage er normalt.
Så en ting kære Girobank, er hvad der står på deres hjemmeside, og en anden ting er hvad der er virkelighed.
Så du mener jeg skal klage igen? Jamen de er da skide ligeglade med en førtidspensionist som bor i Thailand, tror du ikke svaret vil være det samme som sidst?

Kim Ludvigsen
bentmj, har du prøvet at tjekke forløbet? Altså, hvornår pengene forlader SparNord, om der bruges en anden dansk bank som mellemled, og hvornår pengene ankommer i Thailand.

Der kan også risikere at være flere banker indblandet i Thailand, men det er måske sværere at komme til bunds i.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
laodenmark
Hej Bent.

Nej det hjælper nok ikke at klage igen hvis det er deres normal forretningsgang (tid)
Vil mene det eneste der hjælper er et bank skifte, Men nok ikke det nemmeste hvis/når man befinder sig i LOS. bruger selv Nykredit bank, det tager normalt 2 bankdage til min Kasikorn konto. Er overførslen lagt ind
før kl 1000 mandag f.eks er de der onsdag i over 90 % af tilfældendene. Har dog også oplevet både dagen efter og 3 bankdage. Har en Kollega som også sender fra Nykredit Bank til Thai Panit (SCCool der tager det som regel længere tid for overførsel (+ 1-2 dage), Måske noget med hvilken Korrosponderende bank de har dernede (hvad ved jeg) det er standard overførsel til 40 kr. pr gang. og sender/modtager deler omkostninger. tror nok det kan tage længere tid hvis afsender betaler hele gildet, da regningen/ fra thai bank, så lige skal tilbage til dk og trækkes, inden de er til rådighed på Thai bankkonto

Girobank
BentMJ

selvfølgelig skal du klage igen, det er simpelthen for dårlig og en søforklaring du har fået af banken.

Der er ete aller andet galt med den overførselstid.

Jeg kender direktøren for SparNord heri byen (faktisk en gammel kollega) og vil ved lejlighed spørge hvorfor de er så langsomme ved SWIFT-overførsler til Thailand.

Om du er pensionist her elelr der, så skal den overførsel bare køre perfekt.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Klovn
Hvis der er helligdage i Thailand ( budha-day ) eller dage hvor banken har lukket kan det godt ta" lidt længere tid men eller 2-3 dage og husk hvis pengene er væk på mystisk vis er der ingen erstatning fra banken !Read the rules

SteenJ
Klovn skrev:

Hvis der er helligdage i Thailand ( budha-day ) eller dage hvor banken har lukket kan det godt ta" lidt længere tid men eller 2-3 dage og husk hvis pengene er væk på mystisk vis er der ingen erstatning fra banken !Read the rules

Hvorfor er der ikke erstatning....
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Klovn
SteenJ skrev:

Klovn skrev:

Ja det spurgte jeg også banken om for et par år siden hvor jeg blev lidt nervøs for min overførsel ( bank-strejke i Thailand ) så det tog lang tid før de var på min konto,jeg fik at vide at det var på eget ansvar ! heldigvis kom min overførsel igennem og jeg kune ånde lettet op Smile men hvis de er væk er de væk.....Headbanger

SteenJ

DET var det jeg spurgte om.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Klovn
SteenJ skrev:

Og jeg svarer eget ansvar,men spørg din bank om de erstatter dine penge hvis de bliver vær under money-transfer,måske har du en bedre bank !

Peder1968
Klovn skrev:

SteenJ skrev:

Og jeg svarer eget ansvar,men spørg din bank om de erstatter dine penge hvis de bliver vær under money-transfer,måske har du en bedre bank !

Sikke dog noget pjat at skrive. Big eyes
En ordentlig bank tjekker at kontonr og navn hører sammen. Hvis ikke kommer pengene tilbage minus gebyr Frown
Jeg har aldrig hørt om penge der er blevet væk.... Er der nogen der har prøvet det?

Kim Ludvigsen
De bliver vel ikke væk, men det kan måske være svært at få dem igen. Det kan også være tilfældet, hvis man overfører mellem to danske banker, men indtaster forkert kontonummer.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

laodenmark
Kim Ludvigsen skrev:

De bliver vel ikke væk, men det kan måske være svært at få dem igen. Det kan også være tilfældet, hvis man overfører mellem to danske banker, men indtaster forkert kontonummer.

Har man indtastet et forkert konto nummer, kommer pengene retur efter et stykke tid da de ikke kan afleveres korrekt.
Sidste mdr. kom jeg til at undlade et 0 tal i konto oplysningen ved en overførsel (nyoprettet overførsel i web bank)
Ringede til banken da jeg ikke kunne forstå pengene ikke var kommet over efter 1 uge mod normalt 2 bank dage. Først da blev
jeg opmærksom på min tastefejl. Banken oplyste mig jeg havde 2 muligheder. 1: vente til pengene kom retur af sig selv men der
kunne godt gå noget tid inden, 2: eller betale et gebyr på 400 kr. så kunne de gå ind og ændre det.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Kim Ludvigsen
I dit tilfælde er der tale om en ikke-eksisterende konto, og så har du ret. Men hvis du fx indsætter penge på min konto ved en fejl, så får du dem ikke tilbage, medmindre jeg giver dig dem, eller medmindre du går via en domstol.

Jeg har faktisk prøvet at få indsat et mindre beløb på en af mine konti ved en fejl, og der henvendte banken sig pænt og spurgte, om jeg ville betale dem tilbage til den rette ejermand. Hvilket jeg selvfølgelig indvilligede i.

For et par år siden var der i pressen et tilfælde, hvor en mand var kommet til at indsætte en masse penge på søsterens konto ved en fejl. De var åbenbart ikke på så god fod, så han kunne ikke bare få dem igen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

laodenmark
Ja, du har ret kim sikkert en ikke eksisterende konto Og/eller modtagernavn passer ikke med konto nummer.
Mht bankoverførsler er der forskel på om det er en udenlandsk overførsel eller i dk. SOm du skriver er det 'point of no return'
ved overførsel i dk. Har også oplevet det selv. Købte en mobil over nettet, sendte pengene til Sparkassen Fyn. Blev mistænkelig lige efter. kunne tracke at vedkommende ikke eksisterede på adr. som var opgivet. Talte med banken. de kunne ikke sige noget,
Men jeg oplyste dem , hvem og adr. dette bekræftigede de at de også havde stående. På adr. boede en anden familie.(hus på landet) de havde boet der i 20 år. Så selv om vedkommende var igang med en kriminel handling. kunne jeg ikke gøre noget.
mth. overførsel til udlandet ( i eu i hvert tilfælde) kan overførsel tilbagekaldes op til 7 (bank? ) dage efter.

natty
Jeg kan ikke rigtigt forstå hvad i skriver, jeg fik engang ved en fejl sat 10.000 kr ind på min konto, de var da trukket tilbage 5 dage efter uden at jeg var blevet kontaktet af min bank.
PS jeg opdagede først transaktionen, frem og tilbage efter det var sket.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

laodenmark
Hej Natty.

Det kan sagtens lade sige gøre, som jeg skriver kan en udenlands overførsel, tilbagekaldes i et stykke tid mener det er 7 bankdage,

Kan huske en sag, hvor en sommerhusudlejer. skulle udleje et sommerhus 1 uge pris 10.000 kr. havde aftalt et lejemål med en fra udlandet. Lejeren fra udlandet satte 110 000 kr ind på udlejerens konto. Hvorefter lejer kontaktede udlejer og fortalte om fejlen, Bad ham om at tilbage betale de 100 000 kr. til en konto. Udlejer checkede med sin bank og så at der var indsat 110 000 kr. Satte derfor de anmodede 100 000 retur. Men hovsa, Vupti så tilbagekaldte lejeren betalingen på de 110 000 kr. og dette lige inden at
fristen for tilbagekaldelse udløb. Men udlejer checkede ikke med sin bank. og var nu 100 000 kr fattigere.

i din case Natty kunne en udenlandsk person anmode dig om at returnere pengene, og evt give dig noget for ulejligheden. Du ville
checke rigtigheden i overførsel, og hvis du tilbageførte pengene, kunne han tilbagekalde beløbet indenfor fristen, og måske du ikke opdagede det.

Har også selv prøvet at få penge indsat (på forhånd ukendt beløCool Pengene blev trykket dagen efter. spurgte hvad det drejede sig om ? iflg. banken var mit kort blevet kopieret og brugt, Men da svindel nummeret var kendt (uden min vidende) blev pengene sat ind først, og hævet dagen efter. for jeg ikke skulle miste rentedage /risiko for overtræk. Derefter skulle jeg have nyt visa-Kort.
da det gamle blev cancelled.
hov det blev igen en længere 'uvedkommende smøre' out of topic

fckguld
Klovn skrev:

SteenJ skrev:

Selvfølgelig får du erstatning , på en swift overførsel - er du endnu bedre dækket ind- ingen modtager - ingen udgift.Gælder i danske bank og bank nordik ditto.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Spring til debat: