Se indlæg|
Skat og anden morskab
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/11-2012 10:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Ja Natty jeg er klar over at KL henviser til pensionsloven, tror snart jeg kan den del om folkepension udenad, og ved " hjaelp " af pensionsloven har jeg soegt baglaens hvor at finde om ikke en " overordnet " lov saa bare noget sted der viser hvor forskelsbehandlingen er blevet flettet ind. Og det maa jo vaere efter 1972 og den davaerende afstemning om EF og muligt ogsaa efter det blev til EU, men har intet kunne finde. Da det er en del af lov texten maa den jo vaere vedtaget af nogle politikere og der maa derfor har vaeret udarbejdet et lovforslag eller et aendringforslag til pensionsloven paa et tidspunkt..... Kan bare ikke finde hvor og hvornaar Jeg er udemaerket klar over det staar i loven, men det behoever jeg jo ikke bare at acceptere som saadan er det og nej jeg tror heller ikke paa konspirationsteorier. Oensker simpelthen bare at vide hvem / hvor / hvornaar...og saa grunden til at der skal forskelsbehandles og det maa fremgaa et eller andet sted Og pensionloven er aabenbart en lov hvor man maa forskelsbehandle pensionister udfra geografien, saa der findes en lov og saadan kan vi blive ved Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/11-2012 12:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Kære Skeptiker (og andre) Jeg kan gøre det ganske kort, idet der er flere andre, som har svaret fyldestgørende. Men du må endelig ikke tænke, at jeg "bare" beder dig og andre, som er interesseret i området om at læse det hele lidt grundigere. Som omtalt før, har jeg prøvet at hjælpe ved at påpege, at det ikke hjælper at stirre sig skeløjet på enkelte bestemmelser. Jeg kan fornemme, at det er forståelsen for metoden, eller processen om man vil, der volder vanskeligheder. En hjælp kan naturligvis være at læse det materiale man har på samfundsfag. Men jeg kender faktisk noget bedre. Denne bog (kan downloades) giver en grundlæggende indføring i netop det, som jeg kan fornemme at er svært at forstå. At en lov er tosset eller ej, kan man ikke gardere sig mod, men her kan man få en forståelse at det basale. http://www.saxo.c...8757492491 Hvis interessen stadig er der kan jeg anbefale en af de kilder jeg selv benytter i mit arbejde. Jeg linker til en side med relevans for denne debat. Mange af artiklerne kan findes ved henvendelse til biblioteket. http://www.themis...derne.html Som skrevet før, håber jeg at dette vil hjælpe i arbejdet med de sager, som optager mange. |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 11/11-2012 12:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Tja Taxi så har du sagt det jeg ville sige IGEN; IGEN!!! Kan ikke få ind i mit hoved at (ups) Ludvigsen ikke kan forstå så simpelt et sprog. Ludvigsen jeg beklager mit brug af Hr. men det falder mig på sinde hver gang jeg læser dine indlæg så dukker Admiralens vise op i mit tænkeværk så derfra er der jo ikke langt til at tænke den der "med kors og bånd og mange.... Eller som en sagde til mig forleden da jeg mødte ham på gaden her i byen og vi automatisk kom til at tale Dansk Thai Website og pensionisttrådene og så nåëde vi jo naturligt til dit navn og han havde kun een eneste kommentar: Boller fra Koberg....? Nu spørger jeg så een gang til: "Vil Sudsakhon venligst svare på hvor stor en jurisdisk eksamen han oppebærer og om han i det hele taget kan hjælpe???" Jeg mener i al sin enkelhed at når et spørgsmål rejst på vegne af mig af et Folketingsmedlem til en Socialminister, der så læser den selvsamme "lov" op, som alle nu kender til hudløshed, og Ministeren så på spørgerens direkte tillægsspørgsmål om hvor i lovene hun har det fra, så svarer: "det ærede medlem må selv finde pågældende lov i tingets annaler". Omtrent sådan blev det formuleret. Det lugter langt væk af, at selv hendes egne embedsmænd ikke har kunnet finde dokumentationen. Konspiration Ludvigsen? Pia Kjærsgård's sekretær har som den eneste af alle tingets medlemmer svaret først til mig og nu senere til Bjarne. Svaret er omtrent det samme, blot omformet til at de vil forsøge at finde loven - indtil nu godt 4 år efter uden resultat. Altså 172 folketingsmedlemmer der er kolde i røven over for Pensionister der lever i Thailand. Efter min mening er der nogen der er rigtig meget nervøse for at denne sag skal komme videre ud og så smache tilbage i fjæset på Govermentets pampere. Samtlige dagblade og ugeaviser skriver kun om Bubbers badekars besøg på bordeller, to gamnel afdankede damers ditto..... så der er der sku ingen hjælp at hente!!!! Er dette så Konspiration Ludvigsen????? Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/11-2012 13:27
|
|
Nu spørger jeg så een gang til: "Vil Sudsakhon venligst svare på hvor stor en jurisdisk eksamen han oppebærer og om han i det hele taget kan hjælpe???" Min eksamen hjælper ikke dig i din søgen om han i det hele taget kan hjælpe? Læs mine indlæg. De er ment som en hjælp |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2012 14:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
sudsakhon skrev: Nu spørger jeg så een gang til: "Vil Sudsakhon venligst svare på hvor stor en jurisdisk eksamen han oppebærer og om han i det hele taget kan hjælpe???" Min eksamen hjælper ikke dig i din søgen om han i det hele taget kan hjælpe? Læs mine indlæg. De er ment som en hjælp @Sudsakhon. Ville det ikke vaere nemmere at du kom frem med noget helt konkret istedet for at blive ved med at henvise til dit og dat. Har ikke paa noget tidspunkt observeret at dine indlaeg har vaeret nogen hjaelp. Beklager. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/11-2012 14:24
|
|
hugoboerge Det kan næppe blive mere konkret, end det jeg har skrevet. Hvis mine indlæg ikke er til din hjælp, beklager jeg. Men så ligger problemet nok andetsteds, udenfor min rækkevidde |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2012 14:58
|
sudsakhon skrev: hugoboerge Det kan næppe blive mere konkret, end det jeg har skrevet. Hvis mine indlæg ikke er til din hjælp, beklager jeg. Men så ligger problemet nok andetsteds, udenfor min rækkevidde Tror ikke der er nogen i dette forum under dette emne der har fundet nogen hjaelp i form af dine indlaeg. Kom med noget konkret hvorfor der er den forskelsbehandling som der nu er. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/11-2012 15:42
|
|
Kom med noget konkret hvorfor der er den forskelsbehandling som der nu er. Fordi der ikke er politisk vilje til at udligne forskelsbehandlingen. Det er vist skrevet sådan ca. 100 gange Min tilbudte hjælp gik jo også mere på at forstå hvorledes retskilder bliver til. Det ville nemig hjælpe på fejlopfattelserne i regelanvendelsen. Hvis du vil have mig til at forklare hvorfor reglerne er som de er, bliver det et kvalificeret gæt. Men dog stadig et gæt. Politikerne vil skide pensionisterne et stykkke. Dels koster det penge at gøre noget, og dels er I en for lille vælgergruppe til at interessere magthaverne. Skeptikeren skrev tidligere: Efter min mening er der nogen der er rigtig meget nervøse for at denne sag skal komme videre ud og så smache tilbage i fjæset på Govermentets pampere. Her er jeg ikke enig. Det som fylder så meget hos nogen herinde er givet som svar allerede. Og det er jo også mit kvalificerede gæt. Det har Skeptikeren skam også selv svaret på: Altså 172 folketingsmedlemmer der er kolde i røven over for Pensionister der lever i Thailand. Denne sag interesserer ikke ret mange, udover den berørte kreds Her er det så min hjælp kommer ind. I kampen mod denne holdning blandt vore folkevalgte står et par bannerførere stowt. Desværre forplumres denne, iøvrigt relle kamp, af manglende kendskab til hvorledes det hele hænger sammen Når man nu agter af bruge så megen energi i denne kamp, synes jeg personligt at det er ærgerligt at ens argumenters værdi forringes pga. manglende indsigt i proceduren Derfor har jeg henvist til hvorledes man kan få et basalt fundament i den videre kamp. Redigeret af sudsakhon d. 11/11-2012 15:48 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/11-2012 17:17
|
sudsakhon skrev: Kom med noget konkret hvorfor der er den forskelsbehandling som der nu er. Fordi der ikke er politisk vilje til at udligne forskelsbehandlingen. Det er vist skrevet sådan ca. 100 gange Min tilbudte hjælp gik jo også mere på at forstå hvorledes retskilder bliver til. Det ville nemig hjælpe på fejlopfattelserne i regelanvendelsen. Hvis du vil have mig til at forklare hvorfor reglerne er som de er, bliver det et kvalificeret gæt. Men dog stadig et gæt. Politikerne vil skide pensionisterne et stykkke. Dels koster det penge at gøre noget, og dels er I en for lille vælgergruppe til at interessere magthaverne. Skeptikeren skrev tidligere: Efter min mening er der nogen der er rigtig meget nervøse for at denne sag skal komme videre ud og så smache tilbage i fjæset på Govermentets pampere. Her er jeg ikke enig. Det som fylder så meget hos nogen herinde er givet som svar allerede. Og det er jo også mit kvalificerede gæt. Det har Skeptikeren skam også selv svaret på: Altså 172 folketingsmedlemmer der er kolde i røven over for Pensionister der lever i Thailand. Denne sag interesserer ikke ret mange, udover den berørte kreds Her er det så min hjælp kommer ind. I kampen mod denne holdning blandt vore folkevalgte står et par bannerførere stowt. Desværre forplumres denne, iøvrigt relle kamp, af manglende kendskab til hvorledes det hele hænger sammen Når man nu agter af bruge så megen energi i denne kamp, synes jeg personligt at det er ærgerligt at ens argumenters værdi forringes pga. manglende indsigt i proceduren Derfor har jeg henvist til hvorledes man kan få et basalt fundament i den videre kamp. Endnu intet konkret, bare ord. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/11-2012 17:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
hugoboerge skrev: Endnu intet konkret, bare ord. 99,9% af debatterne består af ord. Læg dertil et par billeder. Jeg skal gå til bekendelse og tilstå, at jeg heller ikke helt forstår hvad du mener. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/11-2012 14:57
|
Frank skrev: hugoboerge skrev: Endnu intet konkret, bare ord. 99,9% af debatterne består af ord. Læg dertil et par billeder. Jeg skal gå til bekendelse og tilstå, at jeg heller ikke helt forstår hvad du mener. Det er saamaend ligetil. Sudsakhon er endnu ikke kommet med noget konkret. Hvis man gaar lidt tilbage er der et medlem som spoerger om det ikke ville vaere bedre at bruge uddannelsen paa at finde den lov paragraf der naevner at der skal vaere forskelsbehandling paa pensionister, dvs bosat i DK/EU og udenfor DK/EU. Saamaend det hele. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/11-2012 15:50
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
hugoboerge skrev: Frank skrev: hugoboerge skrev: Endnu intet konkret, bare ord. 99,9% af debatterne består af ord. Læg dertil et par billeder. Jeg skal gå til bekendelse og tilstå, at jeg heller ikke helt forstår hvad du mener. Det er saamaend ligetil. Sudsakhon er endnu ikke kommet med noget konkret. Hvis man gaar lidt tilbage er der et medlem som spoerger om det ikke ville vaere bedre at bruge uddannelsen paa at finde den lov paragraf der naevner at der skal vaere forskelsbehandling paa pensionister, dvs bosat i DK/EU og udenfor DK/EU. Saamaend det hele. Vil det sige vi er over i noget ren personfnidder i stedet for at forholde sig til emnet som er oppe ? - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 12/11-2012 15:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Sudsakhon har jo fuldstændig ret ....folk her inde læser regler/lovtekst som vinder blæser (eller som de selv ønsker at opfatte det) Det ændrer dog ikke en tøddel ved noget som helst. Nej politikere er IKKE bange(som skeptikeren skriver) for at denne "sag" skal komme ud da reglerne er godkendt/efterset/kontrolleret af de øverste jurister. Man kommer nemmest over det her ved at erkende at førtids/folke pensionster i Thailand fylder INTET hos vores folkevalgte....bedste råd ! slug kamelen hurtigt og glem det |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/11-2012 18:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg er overhovedet ikke enig i: Slug kamelen og kom videre. Love, regler og forordninger er ikke statiske. Vi lever i et dynamisk samfund. Politikere ynder at drage paralleller til sammenlignelige lande, Læs: specielt Sverige, Norge, såfremt det kan fremme deres argumenter/synspunkter. Det bør også kunne bruges den anden vej rundt. Jeg har svært ved at se såvel logikken som retfærdigheden i den nuværende situation overfor pensionister bosiddende i fx. Thailand. Og jeg kunne godt tænke mig at få en forklaring herpå. Det sårer min retsbevidsthed, at pensionister bliver behandlet på den måde. Desværre har de et lille mandat, som følge af deres beskedne antal og velsagtens også i en vis udstrækning qva manglende evne til at yde massiv pression/lobbyisme til at forfølge deres retfærdige sag. Jeg synes, deres situation skulle præsenteres for medierne. Man har før set, at eksponering af indlysende uretfærdigheder (hjemsendelse af mindreårige thailandske børn fra dk. fx. ) har afstedkommet en effekt. (Ved godt, at det nok ikke er et sammenligneligt eksempel, da det omfatter enkeltstående individer) Men situationen som den er nu, harmer mig! Vil vi danskere acceptere, at kære, ældre familiemedlemmer, der nu efter et langt arbejdsliv, brugt på at udbygge velfærden i Danmark, nu skal reduceres til 3-rangs borgere (med en indkomst langt under permanente bistandsklienter) blot fordi de vælger at bosætte sig udenfor EU? Mange vælger tilmed den løsning, fordi de derved kan opnå bedre helbred og livskvalitet. De ligger endda ikke samfundet til "last", da de har deres egne sundhedsforsikringer. Jeg er simpelthen harmdirrende! Det kan sgu ikke være rigtigt. Ikke at det kommer til afficere undertegnede, men derfor kan man godt have sympati og harme, affødt af himmelråbende uretfærdigheder. Og jeg tror mange rettænkende danskere deler mit synspunkt. Ikke for at tage fokus væk fra tråden, men tåbelige engagementer i konflikter rundt omkring på planeten, såre som tvivlsom indvandring uden nogen som helst mulighed for integration, pekuniær støtte til forudsigeligt dødfødte U-landsprojekter har tilsyneladende ingen grænser for økonomisk goodwill. Så melder spørgsmålet sig: Hvem skal vi prioritere først? Vi skal faneme prioritere vores ældre medborgere først. De har været i allerhøjeste grad været med til at skabe vores nuværende velfærds samfund, udbygget det og har gjort det til hvad det er i dag. Jeg og mine børn nyder på daglig basis godt heraf. Og de bør have..... nej, de skal have hvad der tilkommer dem, uanset hvor de nu end vælger at bosætte sig i verden. PS. Jeg melder mig på banen nu. mvh rinpoche |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 12/11-2012 18:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
rinpoche skrev: Jeg er overhovedet ikke enig i: Slug kamelen og kom videre. Love, regler og forordninger er ikke statiske. Vi lever i et dynamisk samfund. ... PS. Jeg melder mig på banen nu. mvh rinpoche Tak for det synspunkt, rinpoche (jeg bringer ikke hele dit indlæg igen, men min tak gælder hele indlægget.) |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/11-2012 18:32
|
|
Ved du hvad? Det er da lige en sag for Clement! He takes no shit! En konfrontation med ham og den ansvarlige minister kunne være interessant at beskue. Jeg sender nu en henvendelse til dem. mvh |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 12/11-2012 18:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Jeg skal heller ikke belaste systemet med at citére hele dit fremragende indlæg. Blot sige: Godt brølt! Sagen har fået gødning mange gange, men er hver gang visnet. Men jeg fornemmer, at du formår at se nye muligheder, Rinpoche. Go for it! |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/11-2012 18:52
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
rinpoche skrev: Jeg har svært ved at se såvel logikken som retfærdigheden i den nuværende situation overfor pensionister bosiddende i fx. Thailand. Og jeg kunne godt tænke mig at få en forklaring herpå. Prøv at vend problemstillingen om og tag som udgangspunkt at pensionisterne i Thailand bliver behandlet normalt og at det er pensionister i visse andre lande som bliver særbehandlet. Jeg er overbevist om at alle pensionister udenfor Danmark ville blive behandlet ens hvis det var muligt. Men det er ikke muligt i henhold til henholdsvis de nordiske lande og EU-landende plus nogle enkelte andre lande. Og det er ikke kun på pensions-området at de forhold til de nordiske lande/EU-landende mv. kommer i spil, det kommer også i spil på helt andre områder, blandt andet udlændinge-området og f.eks. kørekort-området som er et af de områder som er blevet opdaget sidst. Læs selv nærmere på: Ekstra Bladet Så behandlingen af danske pensionister i Thailand er ikke unormal, men normal. Det er behandlingen af pensionister i EU som skiller sig ud fra normalen og det af de folkevalgte ønskede. De danske regler bliver simpelthen fejet til side, og EU-regler er i stedet gældende. Om man er enig i at pensionister bosat i f.eks. EU skal særbehandles positivt bedre end normalen kan så diskuteres. Ligeledes som det måske er overraskende for nogle at vi ikke engang selv kan lovgive på området herhjemme. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/11-2012 19:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Netop! Det fremgår tydeligt af loven: Stk. 5. Retten til at modtage pension i udlandet efter stk. 2, 3 og 4 omfatter folkepensionens grundbeløb, førtidspension og tillæg efter §§ 14 og 69-72, engangsbeløb efter § 15 d, stk. 4, og tillæg efter § 15 f beregnet på grundlag af folkepensionens grundbeløb. Man har altså ret til grundbeløbet og ikke mere - medmindre der er andre paragraffer, der giver ret til mere. Og det er der ud over de ovennævnte paragrafhenvisninger fx for dem, der bor i EU/EØS. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/11-2012 19:21
|
|
Det forstår jeg godt. Hvad jeg blot siger, det er FANEME ikke i orden. Og det skal der blive lavet om på! Af de grunde jeg har skitseret. mvh rinpoche. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.