Se indlæg|
Hvad er "Thai style" ?
|
|
| Snerle |
Lagt på d. 13/01-2013 16:06
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Jeg oprettede min profil på dette website for at lære mere om den thailandske kultur og levemåde, jeg mangler nogle indlæg fra medlemmer med Thai baggrund. Er der kun danske mænd som medlemmer? Er der ikke nogen Thailandske piger/damer der kunne tænke sig at fortælle om erfaringer med at leve i Danmark og mødet mellem "thai-style" og "dansk-style"? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 13/01-2013 16:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
rinpoche skrev: Ikke fordi dette scenario ikke kan finde sted, men jeg tror at Tivort er en troll. 1) Hvis både han og konen er 40 år plus, så er børnene sandsynligvis så gamle, at en familiesammenføring næppe kan finde sted. 2) Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig, at børnene bruger udtrykket "thai style". 3) Ingen thai børn ville vove at kalde deres nye "far" for en "dum dansker". 4) Jeg nægter at tro på, at nogen mand i den grad vil finde sig i at være en dørmåtte. Jeg er fuldstændig enig med dig. Han er overhovedet ikke følelsesmæssigt påvirket i første indlæg, eller det næste indlæg 8 dage efter. Jeg ville være dybt ulykkelig, hvis jeg var i hans situation. Det virker som om, at han ser sin egen situation i fugleperspektiv. Derfor giver jeg dig ret Rin...... |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 14/01-2013 09:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Tivort skrev: .. Mange tak for svarene, der kom flere end jeg havde regnet med. Jeg kan bekræfte, at jeg IKKE er en Troll, da det er ramme alvor. Svar til punkt: 1) Børnene går i folkeskolens 9+10 klasse. 2) Jo. Min familie siger det er normalt for teenagere, men de to børn her tænker ikke over konsekvensen for hvad de står og siger. 3) Hvis jeg havde lavet hemmelige optagelser i hjemmet, ville du blive overrasket over over min kones og børnenes opførsel. Men jeg er ikke en person, som forsøger at ødelægge ægteskabet med denne metode for ellers havde jeg aldrig giftet mig med min kone. 4) Jeg har også fået samme besked det sidste stykke tid, at jeg må være en "blid" og energifyldt person. Som svar til nogle af de andre indlæg kan jeg tilføje at jeg mødte min kone i Danmark efter mund til mund metoden, da hun var på besøg hos nogle thailandske familie medlemmer. Hun har boet i NordØst Thailand og i følge hendes eget udsagn aldrig været i de sydlige områder. Hun kunne ikke lide thailændere fra Syd, da det vist var noget med rød og gule farver. Det eneste større beløb hun havde fået tilsendt, var til den sidste flyrejse lige før vi blev gift i danmark og efterfølgende blot lidt penge til indkøb af fødevarer og varmt tøj. I øjeblikket er der en lille positiv fremgang, men om det er reelt vil tiden vise, når jeg i den nærmeste fremtid igen vil forøge at få en alvorlig samtale med kone. Hvis hun stadig nægter og løber skrigende bort, så er grænsen nået for mit vedkommende. Børnenes måde at være på tror jeg desværre heller ikke er så unormal. Slet ikke med din kones adfærd. Hvis i ikke er enig i børnenes opdragelse bliver børnene ligeglad med hvad du siger da det (åbenbart) er din kone der bestemmer. MEN du bør kigge noget på din kones adfærd. Du skriver bl.a.: "Hun bruger stort set hele dagen efter arbejdstid med fornøjelser sammen med sine veninder." Det er absolut ikke normalt. Selvfølgelig skal der være plads til at besøge sine venner. Men næsten hver dag? Desværre tror jeg ikke der er nogen der kan hjælpe dig. Hverken herinde eller andre steder før du selv erkender jeres problemer..... ![]() |
|
|
|
| Tivort |
Lagt på d. 14/01-2013 16:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
vandango skrev: rinpoche skrev: Ikke fordi dette scenario ikke kan finde sted, men jeg tror at Tivort er en troll. 1) Hvis både han og konen er 40 år plus, så er børnene sandsynligvis så gamle, at en familiesammenføring næppe kan finde sted. 2) Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig, at børnene bruger udtrykket "thai style". 3) Ingen thai børn ville vove at kalde deres nye "far" for en "dum dansker". 4) Jeg nægter at tro på, at nogen mand i den grad vil finde sig i at være en dørmåtte. Jeg er fuldstændig enig med dig. Han er overhovedet ikke følelsesmæssigt påvirket i første indlæg, eller det næste indlæg 8 dage efter. Jeg ville være dybt ulykkelig, hvis jeg var i hans situation. Det virker som om, at han ser sin egen situation i fugleperspektiv. Derfor giver jeg dig ret Rin...... Jamen, tak for det ! Jeg spørger om hjælp i et forum, som skulle været egnet til formålet og så skiver du at jeg ikke har følelser ? |
|
|
|
| AlexL |
Lagt på d. 14/01-2013 19:11
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
Tivort, du har måske alt for mange følelser, er for blød, alt for veg, konfliktsky, pæn, rar og meget ordentlig med alt du laver. Men du fatter ikke en pind, solly... Hvor mange danske kvinder har du kendt, og evtl. boet sammen med? Har du set samme mønster i disse forhold? Du skal ha´ hjælp, og det er til at komme væk fra det vanvittige arrangement! "No money, no honey" - hedder det, Thaikvinder i DK er business, kun business, hør på Rinpoche og andre, og lad være med at blive fornærmet, du får sandhederne her, hvis du altså er parat til dem... |
|
|
|
| thongsala |
Lagt på d. 14/01-2013 19:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Tivort,må jeg være så ubehøvlet,at spørge om aldersforskellen mellem jer ? |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 14/01-2013 20:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
AlexL skrev: Tivort, du har måske alt for mange følelser, er for blød, alt for veg, konfliktsky, pæn, rar og meget ordentlig med alt du laver. Men du fatter ikke en pind, solly... Hvor mange danske kvinder har du kendt, og evtl. boet sammen med? Har du set samme mønster i disse forhold? Du skal ha´ hjælp, og det er til at komme væk fra det vanvittige arrangement! "No money, no honey" - hedder det, Thaikvinder i DK er business, kun business, hør på Rinpoche og andre, og lad være med at blive fornærmet, du får sandhederne her, hvis du altså er parat til dem... Jeg er fuldstændig enig i at Tivort bare skal se at komme vidre, for der er vist ikke rigtig noget at rette op på..... Men AlexL der er da noget der tyder på at du er i samme båd, eller har været det...... No money, no honey... come-on mand!!! Sgu da noget lort at lukke ud...!! Det er i hvertfald ikke noget jeg kan nikke genkendende til, ikke for mit eget vedkommende, har da hørt om det, men ligefrem at generalisere som du gør.... ØV siger jeg bare, stakkels dig!i! Shame on U
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 14/01-2013 23:00
|
|
Tivort skrev: vandango skrev: rinpoche skrev: Ikke fordi dette scenario ikke kan finde sted, men jeg tror at Tivort er en troll. 1) Hvis både han og konen er 40 år plus, så er børnene sandsynligvis så gamle, at en familiesammenføring næppe kan finde sted. 2) Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig, at børnene bruger udtrykket "thai style". 3) Ingen thai børn ville vove at kalde deres nye "far" for en "dum dansker". 4) Jeg nægter at tro på, at nogen mand i den grad vil finde sig i at være en dørmåtte. Jeg er fuldstændig enig med dig. Han er overhovedet ikke følelsesmæssigt påvirket i første indlæg, eller det næste indlæg 8 dage efter. Jeg ville være dybt ulykkelig, hvis jeg var i hans situation. Det virker som om, at han ser sin egen situation i fugleperspektiv. Derfor giver jeg dig ret Rin...... Jamen, tak for det ! Jeg spørger om hjælp i et forum, som skulle været egnet til formålet og så skiver du at jeg ikke har følelser ? Sorry omkring det med følelser, troede at du var en "troll". Kan se nu, at dit indlæg er ment alvorligt. Ønsker dig held og lykke med de beslutninger du tager. |
|
|
|
| Tivort |
Lagt på d. 15/01-2013 03:31
|
Alderforskel er cirka 4 år (Jeg ligger i midten af de fyrre år) |
|
|
|
| Tivort |
Lagt på d. 15/01-2013 03:36
|
Vandango skrev: Sorry omkring det med følelser, troede at du var en "troll". Kan se nu, at dit indlæg er ment alvorligt. Ønsker dig held og lykke med de beslutninger du tager. Din undskyldning er accepteret. Jeg kan afsløre at min kone tidligere har været gift med en thailænder i 6-7 år. Dog havde hun været skilt i et år før jeg lærte hende at kende. Årsagen til skilsmissen vil hun ikke tale om (Det kan jeg godt acceptere). Dog kan jeg ikke acceptere at hendes børn får fripas til at tilrettelægge deres egen dag. De møder i folkeskolen efter behov og resten af dagen og nat bruges til sjov og ballade. Ærgeligt at børnene ikke kan/vil indse at det er nu de har muligheden for at suge viden til sig ! Nu går jeg så i "tænkeboksen" og vender tilbage med et resultat senere. Dog kan der godt gå lidt mere en 8 dage ![]() |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 15/01-2013 04:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
chaingmai skrev: jeg kan som sådan ikke give dig et godt råd, men som jeg ser det er der ingen vej tilbage, du kan ikke redde det ægteskab du har som du selv skriver været alt for flink og er blevet groft udnyttet,det er hårdt og sige det, men lad dig skille og kom videre med dit liv,der er jo andre fisk i havet,og lad så din kone og børn prøve og dyrke deres ,, thai style" alene håber det bedste for dig................. ![]() helt enig chiangmai. |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 15/01-2013 05:39
|
|
vandango skrev: Ha ha chaingmai - "thai style" er jo netop, at manden skrider når han har fået nok, eller mister interessen. Så finder man blot en ny familie, og glemmer alt om den gamle. That's thai style. ja vandango du har helt ret men om det kaldes Thai Style, det gør det vel det er jo mere reglen end und tagelsen det du nævner (har set og hørt dette en mill gange) men for mig at se er Thai Style en massebetegnelse, og jeg orker ikke at remse op, men kan jo kun sige take it or leave it ingen har bedt os komme herud, selvom de meget gerne ser et spækket ATM kort. Ps. håber at alt er vel med dig i det kolde nord ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 15/01-2013 08:54
|
|
PATINYA skrev: vandango skrev: Ha ha chaingmai - "thai style" er jo netop, at manden skrider når han har fået nok, eller mister interessen. Så finder man blot en ny familie, og glemmer alt om den gamle. That's thai style. ja vandango du har helt ret men om det kaldes Thai Style, det gør det vel det er jo mere reglen end und tagelsen det du nævner (har set og hørt dette en mill gange) men for mig at se er Thai Style en massebetegnelse, og jeg orker ikke at remse op, men kan jo kun sige take it or leave it ingen har bedt os komme herud, selvom de meget gerne ser et spækket ATM kort. Ps. håber at alt er vel med dig i det kolde nord ![]() Alt er ok her PATINYA, min nabo har besøg af sin Thailandske kæreste, og jeg er inviteret til morgenmad i dag. Det er Thai Style. ![]() |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 15/01-2013 08:56
|
|
go appetit min ven! jeg snupper lige en chang![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/01-2013 09:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tivort skrev: Min kone mister hurtigt interessen for sine børn og var sjældent hjemme hos børnene. Jeg forsøger på bedste vis at kommunikere og hjælpe børnene på rette vej i et nyt land. Efter et halvt år og da børnene skal begynde i folkeskolen forsøger jeg at få en samtale med min kone, men det nægter hun (Undskyldning: Hun var træt). Efterfølgende har hun været træt hele tiden, hver gang jeg forsøgte at få en samtale med hende. -- Nu spoler jeg tiden to år frem -- Børnene har gået to år i folkeskolen og det går ikke særligt godt. Der har været et stort fravær i skolen m.m. og det har min kone ignoreret. De forsøger heller ikke at tale dansk i hjemmet og min kone vil heller ikke tale dansk mere end højst nødvendig med mig ! Nu har jeg måske være lidt for blid gennem årene og havde håbet på at det hele vil falde på plads. Men det gjorde det så ikke og jeg er temmelig skuffet. Min kone igonerer mig bare endnu mere, børnene igonerer mig. Dog kan børnene finde på sige at jeg bare er en dum dansker, så lidt dansk kan de åbenbart ! Efter min formodning baseret på de sidste to år, virker det som om mine kone har forkastet alt og kun vil leve livet som "Prinsesse". Hun bruger stort set hele dagen efter arbejdstid med fornøjelser sammen med sine veninder. Når jeg så ringer til hende og spørge hvornår hun kommer hjem, svare hun blot: Senere og at jeg kan passe mig selv i hjemmet. Et af de elementer der indgår i "thai style" er, at børn respekterer de voksne. Det er de blevet indpodet med modermælken. Hvis de vitterlig kalder dig for "en dum dansker" har de i den grad gjort vold mod deres opdragelse og baggrund. Hvis de dristede sig til at bruge tilsvarende betegnelser overfor en thailandsk fader, stod den på tørre tæsk. "Prinsesse-syndromet" kender jeg også til. Nogle thai damer bosiddende i dk lever i et parallelsamfund. Omdrejningsaksen i deres tilværelse er deres thailandske omgangskreds, mand og børn er længere nede af prioritetsrækkefølgen. I det mindste har din kone et job, som jeg kan forstå ud fra ovenstående. Du har mistet - eller måske aldrig haft - respekten fra din kone og børnene. Den bliver svær at generhverve. Efter hvad jeg har set, så har thai damer ikke spor respekt for den "bløde mand", tværtimod, det forvirrer dem. De forventer at manden i huset har bukserne på og træffer de vigtige beslutninger. Han er husstandens overhoved, han er en autoritet, en beskytter og forsørger. Hvis man ikke kan leve op til den rolle, bliver de frustrerede og som i dit tilfælde, rebelsk og uden respekt. Jeg vil sluttelig spørge dig om een ting, som jeg har spurgt andre om før: Ville du have accepteret en sådan behandling af dig fra en dansk kvinde og hendes børn? Hvis ikke, hvorfor æder du så den bitre pille fra en thailandsk ditto? |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 15/01-2013 11:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Rinpoche skrev :De forventer at manden i huset har bukserne på og træffer de vigtige beslutninger. Han er husstandens overhoved, han er en autoritet, en beskytter og forsørger. Hvis man ikke kan leve op til den rolle, bliver de frustrerede og som i dit tilfælde, rebelsk og uden respekt. Ja der er klare koensroller moenstre, men man skal heller ikke glemme at thai kvinder er mestre udi manipulationens svaere kunst, saa de rigtige beslutninger som manden traeffer kan meget vel skabt af kvinden. Herude paa landet hvor jeg bor er det helt sikkert at manden er toppen af kransekage i en hver familie, men det er kun udad til. Hun styrer det hele med haard haand, ingen slinger i valsen. Hoerer tit om maend som maa sove udenfor eller maa " gemme sig " til konen er faldet til ro. De familier jeg kender til, er det konen der sidder paa pengepungen. Og gud naade manden om han koerer til en karookebar om aftenen, saa bliver han skisme samlet op og det er ikke med et smil. Bag enhver succesfuld mand staar en staerk kvinde, saa tror ikke man skal laegge for meget i at de bliver frustrerede, rebelske eller taber respekten.... de er ikke dumme men bare smarte til at udnytte situationen til deres fordel, jeg vil kalde det et overlevelses gen. Respekt er ikke noget man vinder det er noget man selv maa tage.... Ioevrigt er skilsmisser ikke sjaeldne herude og ofte kvinden der finder en " gig " og saa er det bye bye Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/01-2013 11:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Endnu et indsigtsfuldt indlæg fra din hånd, Cabbie ![]() Og jeg modsiger det ikke, selvom det i en vis udstrækning strider mod mit indlæg. Traditionelt er thai kvinden kendt som "elefantens bagben". Men jeg tror vi alle ved, hvor langt elefanten kommer uden sit bagben ![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 15/01-2013 11:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Jeg er ikke uenig med dig i dit indlaeg foer omkring at thai kvinden vil have en " staerk " mand, Rin Men jeg tror bare ikke man skal goere " dem " tungere at danse med end de er Alle vil vel have et modspil i et forhold og ikke en toeffelhelt, baade dk kvinder og thai damer. Herude er vi bag lidt bagefter i tidsregningen ( 2556 ?! ) og koensrolle moenstrene lever staerkt, men heller ikke staerkere end at de kan brydes. Jeg har i den forloebne uge vaeret til et par weddings og et spirit-house party, maendene sidder for sig selv og drikker whiskey/soda mens kvinderne laver mad hele tiden... saadan opleves det Og mangen en mand bliver saa stegt af spritten at de knapt kan trille hjem paa honda waven, det tror jeg ikke at de bliver respekteret for, men jeg tror at for kvinden er det nogengange et noedvendigt onde Og saa er jeg tilbage ved overlevelses genet.... De har nu engang giftet sig med denne mand, han har skaffet dem et hjem, nogle unger, og saagar penge til det daglige hushold, og dermed har de gjort deres pligt. Naar manden saa ligger der hjemme og snurre rundt i sengen saa er damerne klar til at feste, der kommer " gigen " ind i billedet og den hoeje skilsmisse procent... Kan vaere at det bare er mig, men saadan ser jeg det herude for foden af bjergene.... Og lige som afslutning, mange kommer og spoerger om jeg ikke kan skaffe en " farang " til dem, og jeg maaber jo lidt for jeg ved de er i forhold / gifte ... saa hvorfor en " farang "... jo skal jo have nogle penge til naar de ikke er gifte mere... Maaske er det thai-style moutainway... finurligt er det ihvertfald Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 15/01-2013 15:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Et af de elementer der indgår i "thai style" er, at børn respekterer de voksne. Det er de blevet indpodet med modermælken. Respekterer hmm, har ikke så sjældent forklaret konen, at der er stor forskel i at "respektere" og "være bange for". Et er at en thai kvinde forstår at skolen er vigtig, andet er at få hende at yde indsatsen det kræver. Synest at thai kvinder tit skal holdes i en "stram snor" (forstå mig ret ), de betragter tit manden som en slags far, min mand siger ikke noget, ergo er det ok. det jeg gør. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 15/01-2013 16:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Tivort skrev: [quote] Vandango skrev: ..... Nu går jeg så i "tænkeboksen" og vender tilbage med et resultat senere. Dog kan der godt gå lidt mere en 8 dage ![]() Kom nu videre med dit liv. ![]() Du spørger om hjælp men vil ikke lytte. Jeg var skredet for lang tid siden og mon ikke de fleste vil give mig ret. DESVÆRRE ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Shame on U