Se indlæg|
DR1 -Kontant: om Priser på flybilletter til Thailand
|
|
| jorn |
Lagt på d. 05/01-2006 14:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
rettelse (som saedvanlig)![]() Hvis jeg var agent, saa ville jeg koebe alle billetter som "etniske" saelge 5 billeter til 7500, og en til 6500,-. paa den maade kan agenten ligge 5500,- mere i lommen, det er sgu da en fin forretning.
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| ove |
Lagt på d. 05/01-2006 15:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
har lige læst Jyllansposten. der står at nu begynder alle selskaber at give rabat British airways, giver 50 % til alle beckham-look-a-like air france, 20 cm extra benplads til alle der kan stave til Mitterrand Brussels airlines, 10% til dem der kan tale flamsk Burkina faso airways, 80% til dem der ved hvor burkina faso ligger og så American airlines, flyver alle med arabisk pas gratis til Guantanamo. ![]() hilsen Ove |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 05/01-2006 16:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ja , og gratis billet til alle yderliggående muslimer der kan lave en tegning af muhammed, den latterlige nar...................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/01-2006 16:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Som Jorn ganske rigtigt skriver, så er der vel kun een til at betale de eniske debatter, og det er de øvrige passagerer. Jeg læste også synspunkter, der går på at thailandske indtægter kontra danske er vidt forskellige for at sige det mildt. Jow, men debatten går på indkøb af billetter i dk, og man må jo næsten formode at de thailændere der køber billetter i dk er på dansk indkomst, no? Så der bortfalder da dette argument. Og at dansk/thai familier skulle have rabat fordi de skal ned at besøge familien hvert år, synes jeg også er ude i skoven, selvom jeg selv også er i en noget tilsvarende situation. Ingen arme = ingen småkager mvh rinpoche |
|
|
|
| suphanburi |
Lagt på d. 06/01-2006 01:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
jeg har købt billet hos asian travel for 6050 kr fra 10 april til 2 maj, med thai de var billiger end flybillet.dk ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 06/01-2006 08:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Der er i samme periode, som jeg og i hvert fald én anden her på sitet har booket hos Asia Travel Center. Så det bliver spændende at se, hvad vore priser lander på. Jeg vender tilbage, når jeg har fået min pris - hvis jeg altså kan huske det til den tid . |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/01-2006 12:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg synes at det er hyklerisk at sige, man nægter at flyve med selskaber som giver etnisk rabat. Måske har du allerede gjort det uden at vide det. Helt ærligt.... Er vi så ikke allesammen ude efter den billigste "gode" billet når vi skal flyve? Jeg er ihvertfald!! Ove!! Den var sku' go' den med Guantanamo.... ![]()
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/01-2006 12:38
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Hvis man begyndte at rydde op i alle de rabat former der findes saa ville der blive en mindre revolution.. Der kan opnaas rabatter paa alt og alle steder. det hedder bare noget forskelligt.... Om det saa er fordi man er skole laerer eller af anden etnisk oprindelse, ja herregud, hvad er forskellen. Offentlig ansatte koerer f.eks gratis i taxa til julefrokost, eller har i hvert fald gjort.. hvem betaler det.. nemli hr/fru loenslave.. det kan altsaa ikke bringe mit pis i kog og jeg tager de rabatter jeg kan faa og har i mange aar koebt billetter hos phan og Somsak. Og altid faaet en fin service. Le-si |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/01-2006 12:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Måske har jorn bare ikke forstået en skid af det hele , laterlig at sige boykotte´dem der rabat næh lad os få nogle flere af dem der er villige til at betale så kan vi andre få noget mere rabat ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/01-2006 12:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
så jorn køb endelig en dyr billet, jeg skal snart til at søge en billig en kan være jeg kan få noget mere rabat ![]() |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 06/01-2006 13:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg mener stadig ikke at der er noget galt med rabbatter eller forskellige grupperinger/foreninger som har formået at forhandle sig til en given rabat. Man at en rabat udløses udelukkende pga. ens hudfarve er for mig at se både smagløs og nærmest racistisk tendens. Det er jo lidt som i gamle dage hvor der var specielle pladser til negere i busserne i USA. Du har selv mulighed for at vælge dit erhverv, din fagforening eller hvad der nu kan give en eller anden form for rabat - det er lidt mere besværligt at ændre sin hudfarve ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/01-2006 13:27
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
HejsaJa men hvis vi nu laver en Dansk forening her i Thailand... Saa vil jeg da vaedde hvad det skal vaere paa at vi kan gaa ud og faa rabatter... Altsaa udelukkende fordi vi er medlem af en Dansk forening. Saadan er det bare alle steder... Le-si |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 06/01-2006 15:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
kan vi så ikke starte med at få happy hour hele natten, jeg er vild med at drikke hele natten og ikke kun fra 8 til 9 jager |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 06/01-2006 15:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Derom kan vi slet ikke være ueninge. Alle kan lave en forening eller lignende og alt efter evner og vedholdenhed få forhandlet sig til en aftale. Vi kan også etablere foreningen af øldrikkende ligusterhække vogtere og sikkert mønstre en masse medlemmer ![]() Man kan så optage medlemmer i den pågældende forening som opfylder foreningesn vedtægter - så langt så godt. Der hvor jeg syntes kæden hopper af er at man kan opnå rabat udelukkende fordi man tilhører en etnisk gruppe. |
|
|
|
| jorn |
Lagt på d. 06/01-2006 18:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
jeg kan opfordre jer til at bruge andre agenter! Det er os alle der bliver snydt i den sidste ende! http://www.ditrej... har til en enhver tid kunne matche priser, behov samt kvalitet med alle andre. (ogsaa internet priser) Redigeret af John d. 06/01-2006 18:50 “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 06/01-2006 23:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hi folks, Hele diskutionen er blevet startet at et "smart" PR nummer fra Fru Phan, Thai Travel, da hun udtalte sig til Kontant/DR1. Som ganske rigtigt påpeget af Torben Mustang, har salg af "etniske billeter" ikke været praktiseret længe, for ALLE (om det var Jens og Marie Pedersen eller om det var Peter og Surinya Jensen) har kunnet købe billige billeter (marketsmekanismen) både hos Thai Travel, Asian Travel, Kuoni m.m., eller er "rabatten" havnet det forkert sted. Det interessant er udtalelsen fra Hr. Sonne , Salgs-Direktøren hos THAI Inter, om at selskabet har et stort interesse i foreninger som bl.a. Dansk-Thai forening m.m. som vil så få et "godt tilbud". Jeg håber at Fynboen kan fremskaffe artiklen igen, idet linken siger :For at læse resten af denne artikel skal du have abonnement på netavisen. http://www.fyens....cle/584550 . M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 07/01-2006 00:01 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| ove |
Lagt på d. 07/01-2006 05:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
bla.bla.bla.bla.bla.og nu tar jeg 2 bajere mere og går i seng, min kone har lavet Thai food til ale vennerne. Det har været KANON Ove |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















Ja , og gratis billet til alle yderliggående muslimer der kan lave en tegning af muhammed, den latterlige nar...................


