Se indlæg|
Nøglekort
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 07/02-2016 12:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
click skrev: Husk at forny jeres nem-id, det skal ske hver 3 år og det er nemt når bare man husker det. Men hvis man glemmer det kan man få store problemer hvis man er bosat uden for Danmark. Nem-id skriver på deres hjemmeside at man får besked i god tid inden certifikatet skal fornyes dette er dog ikke noget man helt skal gå at regne med, og det er kun ejeren af nem-id certifikatet der bagefter har et problem. så en god ide er altså selv at holde lidt øje med datoen. https://www.nemid...rny_nemid/ Fortæl lidt mere om hvad det er man ikke skal gå og regne med, lyder ret kryptisk.. ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 07/02-2016 12:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Læs nu hvad der står i linket: Automatisk fornyelse Du er som udgangspunkt tilmeldt automatisk fornyelse. Når du er tilmeldt automatisk fornyelse, fornyer du ved blot at logge på selvbetjeningen her på siden eller logge på hos en anden offentlig eller privat tjeneste i en periode på tre måneder op til udløb. Du kan framelde dig automatisk fornyelse i selvbetjeningen. Vælg menupunktet ”Forny NemID” og derefter ”Automatisk fornyelse”. Altså - har man IKKE frameldt sig automatisk forlængelse, sker forlængelse umiddelbart ved en på-logning et eller andet sted i en 3-måneders periode op til udløb. Så hvis man jævnligt er 'på', sker fornyelse automatisk. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 07/02-2016 13:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
JohnBKK skrev Min ven i Kina fik ingen mail fra nem-id en dag da han skulle logge på var hans certifikat udløbet og så måtte han have sendt et nyt ud til ambassaden og betale på ambassaden for at få det udleveret Fortæl lidt mere om hvad det er man ikke skal gå og regne med, lyder ret kryptisk.. Så hvis man jævnligt er 'på', sker fornyelse automatisk. Nu er det jo ikke alle der jævnligt logger på offentlige sider hvis man bl.a ikke har pension men sit gode arbejde hvad skal du så logge på for ??? Og når man logger på sin netbank tæller det ikke som et log-in i det offentlige, han opdage det kun på grund af han ville se sit nye skattekort og logger kun ind på skat ellers har han, som jeg selv ikke noget at bruge nem-id til andet end i netbank Jeg skrev det kun som en hjælp til andre der ikke bruger sit nem-id til andet end skat & netbank Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 07/02-2016 13:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Nu var mit indlæg faktisk ikke adresseret til dig, Mistah milex, men tak for udpenslingen. Det jeg ville vide var "hvad man ikke skulle regne med".. Men OK, much ado about nothing tror jeg, kan man læse og har bare lidt hjerne tilbage, er der vel kun at gøre som de skriver. ![]() |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 08/02-2016 06:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
jeg gik lige ind i nem id.dk. det var nemt at fornye men 3 nr. skal ,mam bruge ialt, hygge viggovax![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.