Se indlæg|
Thai-kvinder gør danske mænd ulykkelige
|
|
| savasava |
Lagt på d. 16/04-2013 06:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Skal en farang mand blive lykkelig med Ms. thai, så kræver det en indsats, fra både Mr. farang og Ms. thai. Har nu i 13 år boet sammen med min thai hustru, ugift i syv år her, så knapt 4 år i Thailand, nu knapt 2 år her igen, no problem. Konen har ikke gjort mig specielt ulykkelig, snarere tværtimod. Ingen sinsot, guld eller smarte telefoner, dog hus og bil . |
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 16/04-2013 13:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Bjarke85 skrev: Okay, jeg tager det i mig igen. Alle de mange tusindvis farang/thai forhold, med en gammel tudse og en ung smuk kvinde, er fordi samtlige kvinder mangler en fader figur. PS. jeg tror stadig lige børn leger bedst. Det med alderen har vel ikke saa stor betydning hvis man elsker hinanden. Jeg selv foretraekker aeldre modne kvinder som min kone der dog er 14 aar yngre end mig. Jeg har proevet at vaere sammen med en yngre kvinde. Jeg foelte mig som en enlig far der skulle tage sig af et uopdragen barn. Jeg kunne sagtens finde en paa min egen alder som opfoerte sig som en 17 aarig. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/04-2013 14:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Spørgsmålet er bare om hun elsker ham, hvis forskellen er så dramatisk ? Og nej, det er ikke kun antal år der er afgørende. Jo ældre man bliver jo mindre betyder det. 45 og 65 er nok mere på bølgelængde end 25 og 55 Men nej det er ikke kun alder. Men i det hele taget, bør man nok være ærlig omkring, om den her "scoring" kan være realistisk, eller om der ligger noget andet bag hendes valg. Jeg tror hvis flere var ærlige over for sig selv, og fjernede skyklapperne, så ville der være langt færre historier om hvor slemme thaipigerne er, og hvor mange der bliver tørret. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 16/04-2013 16:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@ Bjarke85 Det kunne vaere interessant hvis du havde lidt dokumentation om hvorvidt det er forholdene, hvor der er en stoerre alderfoskel, som lider skibbrud. Nu du gentagne gange fremfoerer at forhold hvor der er en stoerre alderforskel ikke er saa holdbare. Mellem 45 og 65 er der 20 aar, mellem 25 og 55 er der 30 aars forskel, saa ikke helt sammenligneligt. Der er 25 aars forskel paa min kones og min alder og vi har det fint sammen. Hilsen Conrad |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/04-2013 17:09
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Selvfølgeligt kan det være vanskeligt for en ung tyr midt i tyverne at forstå at de kvinder der burde flokkes om ham flokkes om langt ældre mænd. Når man ved at langt de fleste af de thailandske kvinder der gifter sig med en vesterlænding har været gift tidligere er det nok ikke så underligt at deres første prioritet er stabilitet og sikkerhed og her mener de at lidt ældre mænd har meget mere at tilbyde. Alder er ofte en stor grund til at forhold ikke holder og jeg tror jo yngre parterne er jo større er grunden da de ofte vil være ret optagne af at forfølge deres egne drømme. Hvad med det sexuelle? Her må de lidt ældre mænd da stå af. Ja, men kun for at krybe på igen, En yngre kvinde her fortalte mig at det kedelige ved at have sex med yngre mænd var at man skulle bruge masser af tid på at bilde dem ind at de var så og så gode. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/04-2013 17:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Conrad skrev: @ Bjarke85 Det kunne vaere interessant hvis du havde lidt dokumentation om hvorvidt det er forholdene, hvor der er en stoerre alderfoskel, som lider skibbrud. Nu du gentagne gange fremfoerer at forhold hvor der er en stoerre alderforskel ikke er saa holdbare. Mellem 45 og 65 er der 20 aar, mellem 25 og 55 er der 30 aars forskel, saa ikke helt sammenligneligt. Der er 25 aars forskel paa min kones og min alder og vi har det fint sammen. Hilsen Conrad Ja her er der 10 års forskel.,og vi har det da fint indtil hahaha Men det er ikke noget med alder at gøre. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/04-2013 17:45
|
|
clydehaumann skrev: Selvfølgeligt kan det være vanskeligt for en ung tyr midt i tyverne at forstå at de kvinder der burde flokkes om ham flokkes om langt ældre mænd. Når man ved at langt de fleste af de thailandske kvinder der gifter sig med en vesterlænding har været gift tidligere er det nok ikke så underligt at deres første prioritet er stabilitet og sikkerhed og her mener de at lidt ældre mænd har meget mere at tilbyde. Alder er ofte en stor grund til at forhold ikke holder og jeg tror jo yngre parterne er jo større er grunden da de ofte vil være ret optagne af at forfølge deres egne drømme. Hvad med det sexuelle? Her må de lidt ældre mænd da stå af. Ja, men kun for at krybe på igen, En yngre kvinde her fortalte mig at det kedelige ved at have sex med yngre mænd var at man skulle bruge masser af tid på at bilde dem ind at de var så og så gode. Det der med, hvem der er bedst i sengen, og mest tyr. Tror jeg er meget individuelt, og kan ikke gøres op i alder. Angående den økonomiske sikkerhed og tryghed, giver jeg dig helt ret. Og ja, mange thaipiger, har den opfattelse at den lidt ældre hvide mand der kommer på ferier, har lommen fuld af guld. Men vi er enige i, at jo større aldersforskel der er, jo større risiko er der for at det ikke holder. Og nej har desværre ingen videnskabelig dokumentation. Så det må være en teori jeg har mig og ikke mere. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 16/04-2013 18:02
|
@ Bjarke85 Jeg tro du skal laese Clydes svar igen, som jeg laeser det saa er han ikke enig med dig. Efter min erfaring holder din teori ikke vand, men jeg har heller ikke nogen undersoegelser at bygge den paa, kun hvad jeg har erfaret. Adskillige danskere har en thai hustru uden at de har eller har haft lommen fuld af guld og har faaet et godt forhold alligevel, ikke alle er kun ude efter penge, mange vil blot have et godt og stabilt forhold. Conrad |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/04-2013 18:03
|
|
Clyde skrev : Alder er ofte en stor grund til at forhold ikke holder og jeg tror jo yngre parterne er jo større er grunden da de ofte vil være ret optagne af at forfølge deres egne drømme. Og der er jeg enig med ham ?? |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/04-2013 18:05
|
|
Men jeg bygger min teori på, at langt størstedelen af de skræmme historier med kvinden har taget røven på manden, er der den her kæmpe aldersforskel. De forhold jeg selv kender mellem thai/farang. Der er alle jævnaldrene. Så det er kun historier, og de forhold jeg kender personligt, jeg kan bygge min teori på.. Ligesom du kun kan bygge din, på det samme :-) |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 16/04-2013 18:10
|
Ja du skriver da i #47 at du er enig i at jo stoerre aldersforskellen er osv., men det er jo ikke det Clyde skriver |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 16/04-2013 18:17
|
|
Nej kan godt se det nu. Han skriver ikke forskellen, bare jo yngre parterne er jo større risiko er der for det ikke holder. Jeg læste det som om, at hvis den ene part er meget ung, og den anden ikke er, er der stor risiko for at det ikke holder. Altså hvis den ene er 20, og den anden 50. Er der større risiko for det ikke holder, end hvis den ene er 40 og den anden 70. Og hvis det var det han mente, så er jeg enig. For en på eksempelvis 40, ved noget mere hvad hun vil, og hvor hun er med sig selv. End en på 20 år. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/04-2013 19:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Aldersforskel kan være et problem - enten på langt eller kort sigt. Men som clydehaumann skrev har det nok også noget med modenhed at gøre. Min far har været gift tre gange. Med min mor, hvor der kun var et par års forskel, og så to gange, hvor pigerne var knap 20 år yngre. Danske piger, og han har ingen penge, bare lige for at punktere et par myter. Første ægteskab var begge for unge. Andet var pigen for umoden, men det holdt dog i en del år. Tredje gang var lykkens gang i omkring 20 år - indtil min far røg på plejehjem med Parkinsons sygdom. Her blev aldersforskellen et problem i sidste ende, fordi hun stadig var forholdsvis ung, mens han kunne mindre og mindre. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 16/04-2013 20:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har 2 kammerater, der er thai-gifte med kvinder langt under deres alder. Som den ene spøgefuldt siger "så går han fuldt ind for 24 års reglen" I hans tilfælde betyder det, at konen bør være 24 år yngre. Hans kone har ikke været gift før, har en uni-uddannelse, der dog ikke just har imponeret det danske uddannelsessystem. (Hun har nærmest måttet starte forfra) Noget til min overraskelse (pga den anselige aldersforskel) har de det fantastisk sammen, det er den helt store kærlighed på 6. år nu. Det gør nok heller ikke noget, at min kammerat er særdeles ungdommelig, glad, positiv, udadvendt, snaksalig og overordentlig humoristisk. Dertil kommer, at han er den bedste thai-speaker, jeg nogensinde har mødt, og han er indgående bekendt med thailandsk kultur etc. Kammerat nr. 2. Hans kone er 30 år yngre, tidligere gift med en thai mand og med et barn, som hun fik som 17-årig. Hun meldte klart ud, da hun kom til DK, at hun ikke forventede at skulle arbejde. Og den forventning har hun til fulde levet op til. Deres arrangement ser jeg som at hun ønsker livslang forsørgelse, og han ønsker en trofæ-kone. Men hvis begge parter er tilfredse med det, så skal jeg ikke kaste ved på bålet. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/04-2013 21:49
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeps. rinpoche skrev:
Jeg har 2 kammerater, der er thai-gifte med kvinder langt under deres alder. Som den ene spøgefuldt siger "så går han fuldt ind for 24 års reglen" I hans tilfælde betyder det, at konen bør være 24 år yngre. Hans kone har ikke været gift før, har en uni-uddannelse, der dog ikke just har imponeret det danske uddannelsessystem. (Hun har nærmest måttet starte forfra) Noget til min overraskelse (pga den anselige aldersforskel) har de det fantastisk sammen, det er den helt store kærlighed på 6. år nu. Det gør nok heller ikke noget, at min kammerat er særdeles ungdommelig, glad, positiv, udadvendt, snaksalig og overordentlig humoristisk. Dertil kommer, at han er den bedste thai-speaker, jeg nogensinde har mødt, og han er indgående bekendt med thailandsk kultur etc. Kammerat nr. 2. Hans kone er 30 år yngre, tidligere gift med en thai mand og med et barn, som hun fik som 17-årig. Hun meldte klart ud, da hun kom til DK, at hun ikke forventede at skulle arbejde. Og den forventning har hun til fulde levet op til. Deres arrangement ser jeg som at hun ønsker livslang forsørgelse, og han ønsker en trofæ-kone. Men hvis begge parter er tilfredse med det, så skal jeg ikke kaste ved på bålet. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 17/04-2013 10:21
|
|
rinpoche skrev: Jeg har 2 kammerater, der er thai-gifte med kvinder langt under deres alder. Som den ene spøgefuldt siger "så går han fuldt ind for 24 års reglen" I hans tilfælde betyder det, at konen bør være 24 år yngre. Hans kone har ikke været gift før, har en uni-uddannelse, der dog ikke just har imponeret det danske uddannelsessystem. (Hun har nærmest måttet starte forfra) Noget til min overraskelse (pga den anselige aldersforskel) har de det fantastisk sammen, det er den helt store kærlighed på 6. år nu. Det gør nok heller ikke noget, at min kammerat er særdeles ungdommelig, glad, positiv, udadvendt, snaksalig og overordentlig humoristisk. Dertil kommer, at han er den bedste thai-speaker, jeg nogensinde har mødt, og han er indgående bekendt med thailandsk kultur etc. Kammerat nr. 2. Hans kone er 30 år yngre, tidligere gift med en thai mand og med et barn, som hun fik som 17-årig. Hun meldte klart ud, da hun kom til DK, at hun ikke forventede at skulle arbejde. Og den forventning har hun til fulde levet op til. Deres arrangement ser jeg som at hun ønsker livslang forsørgelse, og han ønsker en trofæ-kone. Men hvis begge parter er tilfredse med det, så skal jeg ikke kaste ved på bålet. Og sådan er der mange der har det.. Problemet for alle os, jer og andre med thai kvinder. Er bare at når disse mænd bliver taget i røven og hun smutter. Bliver kvinderne dæmoniseret af deres historie om hun tog røven på ham. Trods han burde vide hun kun havde ham for forsørgelsen.. Og det er lige præcis der problemet ligger. Mht. at der kommer fordomme og en dæmonisering af thai kvinderne. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.