Se indlæg
 Udskriv debat
Thai sygeforsikring
flyer
@Conrad

555 Ja men jeg kunne heller ikke rigtig få det til at hænge sammen med det første du skrevGrin
Griner lidt af mig selv 555, håber det er godtaget og så god weekend til dig i dit skønne land! 555

Hilsen DK-Fjolset
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

maichai
En ting er sikkert forsikringer er dyrere på Phuket og andre falang steder. Efter jeg er flyttet fra phuket og her oppe nord på har jeg lavet en forsikring der dækker stort set alt hospitalsinlæggelser pludselig opstået skader osv. med et max limit på 2000000 bath denne forsikring kunne jeg forøvrigt kun tegne hvis jeg havde den gule bog det var et krav, jeg betaler 55000 bath om året den er fast tegnet og kan ikke stige i 10 år Spørgsmålet er om jeg kan slippe ud af den inden 10 år medmindre jeg dør men den dækker som sagt alt og jeg er godt tilfreds om 10 år stiger den sikkert pga min alder osv. men den tid den sogn. Men at bo i Thailand uden forsikring er sku at spille rusisk rullette med sin krop og sit liv
MVH Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

Conrad
Hej Bjarke,

Godt at du kan se at der er flere vinkler paa historien.

Jeg er kun 66 aar pt. og i min familie bliver de fleste godt op i 80'erne og nogle endnu aeldre, saa jeg regner da med at blive lige saa gammel. Angel

Jeg er fra Himmerland, saa det "lidt" der staar paaa min "selvforsikring" er et paent beloeb og det vokser aar for aar og hvis jeg ikke bliver meget syg, saa er der mere til arvingerne til den tid, samt at min hustru kan holde en passende fest inden jeg bliver braendt af i templet Dead

Ved nogle sygdomme, kunne det maaske komme paa tale at flytte til DK for en periode.

Til maichai,

Jeg tror ikke at forsikringer paa Phuket er dyrere end nordpaa, men der er forskel fra selskab til selskab.

Hvilket selskab har du forsikring i? for saa vil jeg maaske undersoege det, hvis vi flytter op til Sisaket.

Hilsen

Conrad

taxidriver990
@ Maichai ...

Hvor er nord i dit tilfælde ?
Og hvad hedder selskabet ?
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Bjarke85
Conrad skrev:

Hej Bjarke,

Godt at du kan se at der er flere vinkler paa historien.

Jeg er kun 66 aar pt. og i min familie bliver de fleste godt op i 80'erne og nogle endnu aeldre, saa jeg regner da med at blive lige saa gammel. Angel

Jeg er fra Himmerland, saa det "lidt" der staar paaa min "selvforsikring" er et paent beloeb og det vokser aar for aar og hvis jeg ikke bliver meget syg, saa er der mere til arvingerne til den tid, samt at min hustru kan holde en passende fest inden jeg bliver braendt af i templet Dead

Ved nogle sygdomme, kunne det maaske komme paa tale at flytte til DK for en periode.

Til maichai,

Jeg tror ikke at forsikringer paa Phuket er dyrere end nordpaa, men der er forskel fra selskab til selskab.

Hvilket selskab har du forsikring i? for saa vil jeg maaske undersoege det, hvis vi flytter op til Sisaket.

Hilsen

Conrad

He he Conrad, nu kunne jeg jo også kun gå ud fra gennemsnits levealder :-) håber da for dig, og alle nære omkring dig, at du bliver ældre :-) Men det var nu mere for at pointere forskellen i vores livsanskuelse.

Rigtig god weekend :-)

hugoboerge
maichai skrev:

En ting er sikkert forsikringer er dyrere på Phuket og andre falang steder.
MVH Maichai

Det lyder ikke helt rigtigt. Om man bor i Samut Prakan eller Phuket eller Chiangmai har intet at goere med beregning af forsikringspraemier.

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Conrad skrev:

Hej flyer,

Nedenfor ser du hele afsnittet og hvis du starter laesningen fra afsnittets start, vil du se at det er moentet paa Bjarke.

Dit svar saa jeg foerst bagefter, men jeg synes da at min lange fortaelling om hvad jeg har gjort udi sygeforsikringer, maa have givet dig noget af det du efterlyser, saa hvorfor er jeg en flab i dine oejne?

En 50 aarig kan vel heller ikke omtales som en ung floes. Friends du er jo en voksen mand Pibe

"Saa Bjarke, forbered dig allerede nu og spar ekstra op til pensionen, saa du har raad til at tege en
daekkende helbredsforsikring, naar du flytter herud engang, saa der ikke til den tid, sidder en ung floes, som tror han ved alt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene og omtaler dig som et fjols."

Hilsen baade et fjols og en flab

Conrad

Men jeg tror vores forskellige holdning har noget med alder at gøre.. Jeg er kun 27 år, og har hele livet foran mig. Så jeg har en del mere at risikere uden forsikring, end en på 70 år, som har levet et langt og forhåbentligt godt liv. (skal vi bruge gennemsnits leve alder) så har en på 70 jo kun 5 år tilbage. .

Bjarke selvom du kun er 27 aar er der stadigvaek en mulighed for at blive ramt af en uhelbredelig sygdom, saa man skal ikke tage noget for givet paa forhaand. Jeg haaber selvfoelgelig ikke at det sker. I den henseende er forsikring godt.

Samtidigt kan et aarligt check-up paa et hospital anbefales. Konen og jeg tager den aarlige tur til Bumrungrad og totalt lyder regningen paa ca. THB 30,000.- men hvis man kan fange noget i oploebet er det jo ikke at foragte. Konen brokker sig godt nok hver gang og siger det er for dyrt og at hun ikke fejler noget som helst. Inderst inde tror jeg hun saetter pris paa den aarlige seance.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

Conrad skrev:

Hej flyer,

Nedenfor ser du hele afsnittet og hvis du starter laesningen fra afsnittets start, vil du se at det er moentet paa Bjarke.

Dit svar saa jeg foerst bagefter, men jeg synes da at min lange fortaelling om hvad jeg har gjort udi sygeforsikringer, maa have givet dig noget af det du efterlyser, saa hvorfor er jeg en flab i dine oejne?

En 50 aarig kan vel heller ikke omtales som en ung floes. Friends du er jo en voksen mand Pibe

"Saa Bjarke, forbered dig allerede nu og spar ekstra op til pensionen, saa du har raad til at tege en
daekkende helbredsforsikring, naar du flytter herud engang, saa der ikke til den tid, sidder en ung floes, som tror han ved alt uden at have sat sig ordentligt ind i tingene og omtaler dig som et fjols."

Hilsen baade et fjols og en flab

Conrad

Men jeg tror vores forskellige holdning har noget med alder at gøre.. Jeg er kun 27 år, og har hele livet foran mig. Så jeg har en del mere at risikere uden forsikring, end en på 70 år, som har levet et langt og forhåbentligt godt liv. (skal vi bruge gennemsnits leve alder) så har en på 70 jo kun 5 år tilbage. .

Bjarke selvom du kun er 27 aar er der stadigvaek en mulighed for at blive ramt af en uhelbredelig sygdom, saa man skal ikke tage noget for givet paa forhaand. Jeg haaber selvfoelgelig ikke at det sker. I den henseende er forsikring godt.

Samtidigt kan et aarligt check-up paa et hospital anbefales. Konen og jeg tager den aarlige tur til Bumrungrad og totalt lyder regningen paa ca. THB 30,000.- men hvis man kan fange noget i oploebet er det jo ikke at foragte. Konen brokker sig godt nok hver gang og siger det er for dyrt og at hun ikke fejler noget som helst. Inderst inde tror jeg hun saetter pris paa den aarlige seance.

Hugo, det er jo netop fordi jeg kun er 27, at jeg aldrig ville gøre det uden en forsikring. Der er så mange ting der kan nå at gå galt når jeg har så mange år foran mig endnu..

Spring til debat: