Se indlæg|
Holder vores budget mon?
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/06-2013 04:26
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Der er faktisk nogle stykker. Paa staeende fod kan naevnes: Wireless Road der gaar mod Petchburi Road Soi Nana 3 der gaar fra Petchburi Road mod Sukhumvit Road (forbi Bumrungrad Hospital) Soi Saphan Khu ved Rama IV Der er nogle stykker mere vil jeg tro. Mvh |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 11/06-2013 11:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
skolen skrev: Kære alle eksperter herinde (Denne har også været i et andet forum, men det virker som om der er flere eksperter herinde!) Det er svært at planlægge en lang ferie hjemmefra på et sted, man aldrig har været, så der er brug for folks gode råd. Vi har forsøgt at opstille et cirka budget men vil du give dit besyv med om du/I tror det holder? Tankerne om hvor i Thailand vi vil hen, har været mange og egentlig ville vi gerne undgå Phuket, fordi rigtig mange beskriver det som det mest turistede. Men samtidig er det også den ø, hvor det virker som om der er flest udbud i forhold til huse... Vi er to voksne med hvert vores barn. Dvs budgettet opstilles for en voksen og et barn, men vi rejser to voksne og to børn sammen (4 & 9 år). Planen (som kan ændres) er at tage fly til Bangkok og herefter fly til en af de større øer og forhåbentlig have fundet et hus som vi lejer i 14 dage. Vi startede med at kigge på Phuket men jeg synes det virker for turistet, så måske Koh Lanta i stedet. De første 14 dage bliver forbeholdt pool og total afslapning for børnenes skyld. Herefter er tanken at tage videre fra ø til ø og måske en tur ind omkring fastlandet men holde os i området for ikke at bruge for meget tid på transport. Vi har tænkt os at være afsted i ca 6 uger alt i alt hvor vi også godt kunne tænke os at afslutte den sidste uge i Bangkok for at nå Tiger templet og flodmarked. Hvis det er muligt vil vi gerne have råd til at prøve at bo i hytte helt nede på stranden og også en tur i junglen og bo i træhytter, men ellers har vi ikke de store krav - andet end at se og opleve Thailand. Det opstillede budget ser således ud per par (1 voksen og 1 barn): Fly CHP-BKK retur 8500 dk. kr Fly BKK-Koh Lanta retur 2000 dk kr Hus 14 dage på Koh Lanta 2000 dk kr Hoteller/bosteder 28 dage 11000 dk kr (altså cirka 2000 Bath/350 dk kr per overnatning) Mad i perioden 6000 dk kr transport hist og pist 2000 dk kr Ture? Dvs et samlet budget for en voksen og et barn (9 år) på ca 32000 for 6 uger i Thailand. Det skal ikke være en luksuriøs tur men mere en hvor vi får set det smukke Thailand og snorklet og set dyr. Tror I at det er et realistisk budget i februar marts måned????? Tak, tak og atter tak :-) Jeg er ikke uenig i dit budget, men det er dog min erfaring, at man nogen gange kan undervurdere mad-budgettet. Ikke fordi mad er meget dyrt i Thailand, men fordi man simpelt hen spiser hele tiden, da der er mad over alt
Med venlig hilsen
dk_bob Play chess endgames at [url]www.chessendgames.com[/url] |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/06-2013 14:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.scribd...e-june2013 Her er lidt for de fransk kyndige omkring omraadet Sam Roi Yod og Dolphin Bay Resort. |
|
|
|
| skolen |
Lagt på d. 11/06-2013 21:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
dk_bob skrev: skolen skrev: Kære alle eksperter herinde (Denne har også været i et andet forum, men det virker som om der er flere eksperter herinde!) Det er svært at planlægge en lang ferie hjemmefra på et sted, man aldrig har været, så der er brug for folks gode råd. Vi har forsøgt at opstille et cirka budget men vil du give dit besyv med om du/I tror det holder? Tankerne om hvor i Thailand vi vil hen, har været mange og egentlig ville vi gerne undgå Phuket, fordi rigtig mange beskriver det som det mest turistede. Men samtidig er det også den ø, hvor det virker som om der er flest udbud i forhold til huse... Vi er to voksne med hvert vores barn. Dvs budgettet opstilles for en voksen og et barn, men vi rejser to voksne og to børn sammen (4 & 9 år). Planen (som kan ændres) er at tage fly til Bangkok og herefter fly til en af de større øer og forhåbentlig have fundet et hus som vi lejer i 14 dage. Vi startede med at kigge på Phuket men jeg synes det virker for turistet, så måske Koh Lanta i stedet. De første 14 dage bliver forbeholdt pool og total afslapning for børnenes skyld. Herefter er tanken at tage videre fra ø til ø og måske en tur ind omkring fastlandet men holde os i området for ikke at bruge for meget tid på transport. Vi har tænkt os at være afsted i ca 6 uger alt i alt hvor vi også godt kunne tænke os at afslutte den sidste uge i Bangkok for at nå Tiger templet og flodmarked. Hvis det er muligt vil vi gerne have råd til at prøve at bo i hytte helt nede på stranden og også en tur i junglen og bo i træhytter, men ellers har vi ikke de store krav - andet end at se og opleve Thailand. Det opstillede budget ser således ud per par (1 voksen og 1 barn): Fly CHP-BKK retur 8500 dk. kr Fly BKK-Koh Lanta retur 2000 dk kr Hus 14 dage på Koh Lanta 2000 dk kr Hoteller/bosteder 28 dage 11000 dk kr (altså cirka 2000 Bath/350 dk kr per overnatning) Mad i perioden 6000 dk kr transport hist og pist 2000 dk kr Ture? Dvs et samlet budget for en voksen og et barn (9 år) på ca 32000 for 6 uger i Thailand. Det skal ikke være en luksuriøs tur men mere en hvor vi får set det smukke Thailand og snorklet og set dyr. Tror I at det er et realistisk budget i februar marts måned????? Tak, tak og atter tak :-) Jeg er ikke uenig i dit budget, men det er dog min erfaring, at man nogen gange kan undervurdere mad-budgettet. Ikke fordi mad er meget dyrt i Thailand, men fordi man simpelt hen spiser hele tiden, da der er mad over alt ![]() Og her gik jeg og troede at det var en oplagt mulighed for en slankekur da thaimad skulle være så sundt - så nytter det jo ikke noget at maden er så overvældende at man spiser hele tiden - griner :-) |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.