Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
90 dage besoeg hos Immigrationen
taxidriver990
I Danmark kan man altid faa en straffeattest det tager 5 min og man skal bare medbringe pas / koerekort.
Det er gratis, ogsaa selv om den ikke er ren :-)

@ Bjarke
Det skal vaere " tung " kriminalitet foer du ikke kan faa den med det samme, og saa kan det vist vaere lige meget med at faa den oversat og proeve at soege visa med den
Redigeret af taxidriver990 d. 07/06-2013 14:28
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Bjarke85
Hvis den ikke er ren, får du den ikke på 5 minutter, så får du tilsendt den med posten. Ikke at min ikke er ren Grin det er blot hvad jeg har fået at vide af Fyns politi! (om det er lavet om siden ved jeg ikke, men det er cirka 1 år siden)

Conrad
http://www.immigr...551_en.pdf

Se 2.18.6 og 2.22.5 iflg. Immigration kan man kun have en kombination ved retirement extension.

Saa hvis man haaber at kunne bruge dette ved married extension, saa vil jeg anbefale at spoerge paa Immigration. Sagfoerer lever jo af at vejlede eller vildlede kunder.

Det med straffeattest er kun hvis man soeger fra udlandet og ikke ved ansoegning hos Immigration, og saa er det en straffeattest fra det lokale politi.

Ioevrigt saa kan man blive klog paa mange ting angaaende visa mm. ved at se hvad Immigration skriver paa http://www.immigr...n/base.php og hvad man kan klikke sig til her, dog kan man ikke vaere 100% sikker paa at de mener alt hvad de skriver.

Conrad
Redigeret af Conrad d. 07/06-2013 14:34

taxidriver990
@ conrad

Man kan ikke faa thai straffe attest med mindre man har work-permit
Som det lokale politi sagde til mig, hvis du er ren behoever du ikke papir paa det !

Ioevrigt kan en straffe attest kun laves af special branch i BKK, og mener det tager 1 maaned at faa den
Og som skrevet kraever at man har work-permit

Har vaeret rundt mange steder for at proeve skaffe en, men heldigvis frafaldt hyrevogns naevnet i region CPH at jeg skulle skaffe den

@ Conrad

Har lige kigget lidt paa linket :
De er sgu da lidt sjove med deres " uddeling " af visa;
Hvis man kommer for at reparere et fly eller et skib, kan man faa op til 90 dage
Men kommer man for at spille musik for / paa et hotel kan man faa op til 120 dage
Saa har man prioteterne i orden
Redigeret af taxidriver990 d. 07/06-2013 14:43

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Conrad
@taxidriver

Ja jeg skrev nok ikke tydeligt, men jeg skrev at en straffeattest var kun noedig ved ansoegning fra udlandet og med det lokale politi, mente jeg politiet i udlandet altsaa i DK.

Maaske har jeg tilbragt for mange timer i poolen idag for at blive koelet ned, uden det er lykkedes.

Conrad

Bjarke85
Taxi, det ved jeg så ikke noget om, om det skal være "tung" kriminalitet eller ej. Jeg har altid fået min på 5 minutter Grin

hugoboerge
hugoboerge skrev:

Conrad skrev:

@taxidriver

Ja, paa retirement extension maa man ikke arbejde. Her skal man enten have en indtaegt paa min ฿ 65,000 pr. md. brutto (verifiseret af ambassade eller konsul med et brev) eller min ฿ 800,000 paa en bankbog i Thailand eller en kombination af disse.

Extension pga. aegteskab er lidt billigere og saa maa man arbejde, hvis man faar arbejdstilladelse. Her skal man have en indtaegt paa ฿ 40,000 pr. md eller min Seloebene i banken vaere der 2 maaneder foer forste gang og 3 maaneder foer ansoegning efterfoelgende.

Selv har jeg altid brugt ordningen med maanedlig indtaegt og et brev fra de danske myndigheder koster ฿ 1,000

Conrad

@Conrad - fra Siam Legal saa kombinationen er mulig. Mvh.

Marriage Special Requirements

Must be married to a Thai national
No criminal history and must be able to enter Thailand
Must meet the financial requirements as follows:

Bank Account of at least 400,000 THB* or Monthly income of at least 40,000 THB or a combination: Thai bank account + Yearly income= 400,000 THB

*Must be at least 2 months in the bank

@Conrad - man aendrede reglen i December 2012 saa det er nu THB 40,000 per maaned.

Conrad
@47 hugoboerge

Har du et link til den aendring?

Og er det saa kun ฿ 40,000 pr maaned og ikke alternativt ฿ 400,000 i banken og hvor staar det at en kombination er OK? Tidligere har en kombination vaeret mulig, men iflg. Immigrations hjemmeside er dette ikke muligt mere. Men de kan jo have glemt at skrive det. Evt. kan Siam-Legal have glemt at rette deres hjemmeside.

Man skal passe paa med at tro paa alt hvad der staar i div. hjemmesider om visa mm. i Thailand, da mange ikke er up to date med oplysningerne eller skriver om noget de ikke er helt sikre paa(ikke ved nok om). Jeg kan ogsaa tage fejl.

I mange aar har jeg kun set at maanedsbeloebet er ฿ 40,000 og det er vist ogsaa hvad jeg har skrevet.

Men svarene er hoppet lidt i denne traad.

God weekend Sunflower

Conrad

baksida
ja det visum er en jungle, men..? ska man nu være 55år for at få retirementvisa hvor før 50år??penge er ikke mit problem. men aldern, jeg er "kun" 50år Pibe

Longway
55 aar. det vil jeg gerne ha' en link paa !
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Conrad
@ baksida

Hvor har du set det med 55 aar?

Det er 50 aar for at opnaa retirement extension, se dette link fra Immigration pkt. 2.22:

Conrad

hugoboerge
Conrad skrev:

@47 hugoboerge

Har du et link til den aendring?

Og er det saa kun ฿ 40,000 pr maaned og ikke alternativt ฿ 400,000 i banken og hvor staar det at en kombination er OK? Tidligere har en kombination vaeret mulig, men iflg. Immigrations hjemmeside er dette ikke muligt mere. Men de kan jo have glemt at skrive det. Evt. kan Siam-Legal have glemt at rette deres hjemmeside.

Man skal passe paa med at tro paa alt hvad der staar i div. hjemmesider om visa mm. i Thailand, da mange ikke er up to date med oplysningerne eller skriver om noget de ikke er helt sikre paa(ikke ved nok om). Jeg kan ogsaa tage fejl.

I mange aar har jeg kun set at maanedsbeloebet er ฿ 40,000 og det er vist ogsaa hvad jeg har skrevet.

Men svarene er hoppet lidt i denne traad.

God weekend Sunflower

Conrad

http://www.thaila...-visa.html

Hvis man gaar ind paa Immigrationens egen hjemmeside, bliver man vildledt saa det basker (min mening).

taxidriver990
@ HB

Der staar kun noget om de 40.000 B om maaneden ikke noget om penge i banken eller laeser jeg forkert ?

hugoboerge
taxidriver990 skrev:

@ HB

Der staar kun noget om de 40.000 B om maaneden ikke noget om penge i banken eller laeser jeg forkert ?

Du laeser helt korrekt og det er ogsaa det som Conrad naevner ovenfor.

hugoboerge
It is a jungle out there.

Stort hvilken website man besoeger omkring emnet "Marriage visa" er siderne enten outdated (vides dog ikke med sikkerhed) eller updated ref Siam Legal fra Ded 2012.

Immigration hjemmeside er ikke saerlig god men i den kommende uge vil jeg bede en person jeg kender om at finde ud hvordan man kommer ud af junglen.

taxidriver990
Go Tarzan go .... 555
It is a jungle out there

Conrad
Ja nu er forvirringen vist ved at blive total.

I dette link, som jeg nu har vist flere gange og skrevet om, staar der i pkt. 2.18.6 at man skal have en indtaegt paa min ฿ 40,000 pr. md. eller min. ฿ 400,000 paa en bankkonto i min. 2 maaneder.

Det er ogsaa hvad jeg tidligere har skrevet. Jeg har dog set at et indlaeg er blevet lettere forvansket ved kopiering ind i et andet indlaeg.

Conrad

Conrad
Jeg kan se at mit indlaeg @32 ved kopiering i hugoboerges @ 36 er forvansket, saa omtalen om ฿ 400,000 i banken er forsvundet, det er vist herved at der er opstaaet "lidt" forvirring om married extension.

Conrad

taxidriver990
@ Conrad

Har laest det du linker til og set at der staar 400.000 i bank, men i det HB linker til staar der ingen ting om 400.000

Spoergsmaalet er vel saa hvilken web-site der er up-datet eller ikke ?

Conrad
@taxidriver

Men Immigration er myndigheden, saa jeg tror mest paa den.

Har du proevet at soege paa www.thaivisa.com ? her er der mange som har meget erfaring om hvad der er gaeldende praksis ang. visa, extensions mm. og andet vedroerende Immigration.

Ellers er der den naesten sikre metode: spoerg paa det Immigration kontor der skal behandle din ansoegning om hvad der er muligt og hvad de kraever, da ikke alle kontorer kraever det samme.

Men det er nu godt at kende reglerne selv Read the rules

Conrad

Spring til debat: