Se indlæg|
Brugsanvisning til retirement/marriage visa
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 18/06-2013 03:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Er det ikke dejligt, nu hvor der bliver skrevet om, at leve i thailand for pensionens grundbeløb, så kommer alle eksperter, og folk der vil provokere frem i lyset. Eksperten Bjarke og Suk med den dygtige kone, den ene har aldrig lavet års visum den anden har lige købt et i Pattaya. Der er jo ingen der gider høre på fakta. Hvis jeg husker rigtig er der kun Skeptikeren der reelt lever for pensionens grundbeløb, og så lille mig, så hvad er problemet. Jeg lever fint med det,men ville da gerne have ekstra, hvordan skeptikeren lever i Pattaya for beløbet skal jeg ikke gøre mig klog på, men er sikker på han ved det bedst selv. Men ingen lytte til fakta, for de ved bedre selv. Glemte helt, at jeg kender fandens oldemor. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/06-2013 08:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: milex skrev: @bjarke85, Du er helt ude i skoven. 7.000 bath i gennemsnitsløn?. Formoder vi taler månedsløn. 7.000 bath er absolut minimumsløn. Men nu kender jeg åbenbart kun de 'rige' thai'ere, og de kan kan sagtens have en løn på 40k-50k pr. måned. Du aner intet åbenbart Milex.. Min svogers ene kusine er politibetjent og har 12-15.000 baht.. Er du fabriks arbejder har du 5000-7000 baht.. En del håndværkere har 6000-8000 baht.. http://www.thaigu...hverv.html her er lidt om det.. (kilde : National Statistical Office of Thailand Fantastisk at grave en statistik op som er fra 2009. Bortset fra det saa er minimumsloennen i Thailand og det gaelder hele Thailand THB 300.- per dag. For nyudklaekkede fra universiteterne er minimum THB 15,000.- per maaned. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/06-2013 08:38
|
Da jeg startede traaden for nogle dage siden var det meningen det skulle vaere en hjaelp og vejledning omkring marriage/retirement procedurerne. Conrad var saa venlig at komme med supplerende oplysninger saa der burde ikke vaere tvivl om reglerne. Nu har det udviklet sig til en traad omkring leveomkostninger i Thailand, minimumsloenninger, koner som er dygtige og hvad ved jeg. Det var faktisk ikke meningen. Mvh |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 10:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: milex skrev: @bjarke85, Du er helt ude i skoven. 7.000 bath i gennemsnitsløn?. Formoder vi taler månedsløn. 7.000 bath er absolut minimumsløn. Men nu kender jeg åbenbart kun de 'rige' thai'ere, og de kan kan sagtens have en løn på 40k-50k pr. måned. Du aner intet åbenbart Milex.. Min svogers ene kusine er politibetjent og har 12-15.000 baht.. Er du fabriks arbejder har du 5000-7000 baht.. En del håndværkere har 6000-8000 baht.. http://www.thaigu...hverv.html her er lidt om det.. (kilde : National Statistical Office of Thailand Fantastisk at grave en statistik op som er fra 2009. Bortset fra det saa er minimumsloennen i Thailand og det gaelder hele Thailand THB 300.- per dag. For nyudklaekkede fra universiteterne er minimum THB 15,000.- per maaned. Jeg tror nu ikke lønningerne er steget meget siden 2009, da der er global krise. Og det er jo ikke flere tusinde per måned, hvis den endelig er steget med inflationen. PeterS, det eneste du laver, ligesom milex. Er at trolle i trådene, og provokere folk.. I er begge forholdsvis nye konti. Jeg gætter på i er gamle bannede DTW'ere, som langt om længe har fået ny internetforbindelser og derved ny IP, og har oprettet jer igen. Men hugo, det kan godt være minimums lønnen er det.. Men det er laaaangt fra hvad der foregår i Thailand. Det burde du som thai erfaren også vide.. for 300x20 = 6000. Og der er mange der tjener mindre, rigtig rigtig mange. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 10:31
|
|
PeterS skrev: Er det ikke dejligt, nu hvor der bliver skrevet om, at leve i thailand for pensionens grundbeløb, så kommer alle eksperter, og folk der vil provokere frem i lyset. Eksperten Bjarke og Suk med den dygtige kone, den ene har aldrig lavet års visum den anden har lige købt et i Pattaya. Der er jo ingen der gider høre på fakta. Hvis jeg husker rigtig er der kun Skeptikeren der reelt lever for pensionens grundbeløb, og så lille mig, så hvad er problemet. Jeg lever fint med det,men ville da gerne have ekstra, hvordan skeptikeren lever i Pattaya for beløbet skal jeg ikke gøre mig klog på, men er sikker på han ved det bedst selv. Men ingen lytte til fakta, for de ved bedre selv. Glemte helt, at jeg kender fandens oldemor. Jo jo bevares, hvis du lever for det, så gør du jo det hvis man kan kalde det at leve altså.. Det kan være, det er der al vreden kommer fra, og det er derfor du opføre dig sådan, herinde ? Jeg ville ihvertfald være bitter hvis jeg ikke havde en krone udover pensionen. For så har man da fejlet totalt. Hvis man har brugt hele livet på ikke at spare en krone op elle har knaldet dem alle sammen af på en gang.Og fordi jeg ikke har lavet årsvisum før, kan jeg så ikke vide noget om thai lønninger ? Skal man absolut have boet og levet i thailand i 10-20-30+ år, for at være kvalificeret til at diskutere ting og sager angående thailand ? Fordi så vil jeg da gerne vide hvordan professorer kan debattere diverse lande. De har jo "kun" læst om dem og studeret dem, og ikke boet i landet i 10 år på pension. Redigeret af Bjarke85 d. 18/06-2013 10:37 |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 18/06-2013 10:36
|
|
Undskyld, at jeg har generet eksperten. Men Bjarke, du kender faktisk ikke meget til thailand, men kloge dig er du perfekt til. Og jeg er træt af at læse om jeres fantastiske koner, når tråden handler om visum og ophold i thailand. Og ja du lyder bitter fordi du ikke kan finde ud af at bo i thailand, og så kommer den gamle traver op med unge koner og købte tøser. Hvor lavt kan du synke i en debat om visum? Redigeret af PeterS d. 18/06-2013 10:58 |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 10:39
|
|
PeterS skrev: Undskyld, at jeg har generet eksperten. Men Bjarke, du kender faktisk ikke meget til thailand, men kloge dig er du perfekt til. Og jeg er træt af at læse om jeres fantastiske koner, når tråden handler om visum og ophold i thailand. Har jeg sagt min kone er klog og har et godt job ?? Jeg taler om lønningerne er MINDRE end de andre snakker om. Min kone har arbejdet på elektronik fabrik og resturant. ikke noget prangende. Men dum er hun bestemt ikke, og god til sprog er hun, hvis du vil vide det ![]() Og nææ, jeg leger ikke ekspert på området, jeg forholder mig til diverse hjemmesider omkring emnet, til thailands officielle statistik og så min viden fra min kone og svogers familie omkring løn. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/06-2013 11:01
|
PeterS skrev: Undskyld, at jeg har generet eksperten. Men Bjarke, du kender faktisk ikke meget til thailand, men kloge dig er du perfekt til. Og jeg er træt af at læse om jeres fantastiske koner, når tråden handler om visum og ophold i thailand. PeterS - jeg kan kun give dig ret. Egentlig kunne man godt komme op med et mindre professorkursus omkring effekten af at minimumsloennen nu er THB 300.- per dag i hele Thailand. Men ganske kort: Effekten er bl.a. at leveomkostningerne er gaaet op bl.a foedevarer. Nogle gadekoekkener (hul i muren restauranter) har sat priserne op og portionerne ned. Indenfor nogle brancher er det nu svaert at finde arbejdskraft i Bangkok fordi arbejdsstyrken er vendt tilbage til deres hjemprovins - loennen er nu den samme. Nogle industrier - bl.a. indenfor tekstilindustrien er der virksomheder der har drejet noeglen om. Der hvor firmaer kan slippe afsted med at udbetale mindre er til illegale migranter. Nok om det. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 11:06
|
|
hugoboerge skrev: PeterS skrev: Undskyld, at jeg har generet eksperten. Men Bjarke, du kender faktisk ikke meget til thailand, men kloge dig er du perfekt til. Og jeg er træt af at læse om jeres fantastiske koner, når tråden handler om visum og ophold i thailand. PeterS - jeg kan kun give dig ret. Egentlig kunne man godt komme op med et mindre professorkursus omkring effekten af at minimumsloennen nu er THB 300.- per dag i hele Thailand. Men ganske kort: Effekten er bl.a. at leveomkostningerne er gaaet op bl.a foedevarer. Nogle gadekoekkener (hul i muren restauranter) har sat priserne op og portionerne ned. Indenfor nogle brancher er det nu svaert at finde arbejdskraft i Bangkok fordi arbejdsstyrken er vendt tilbage til deres hjemprovins - loennen er nu den samme. Nogle industrier - bl.a. indenfor tekstilindustrien er der virksomheder der har drejet noeglen om. Der hvor firmaer kan slippe afsted med at udbetale mindre er til illegale migranter. Nok om det. Hugo, jeg VED der er nogen der arbejder for mindre end 300baht per dag, der ikke er migranter. Om det er legalt eller illegalt, tja det kan der måske være noget om. Men det er altså realiteten. Men hvad mener i så gennemsnits lønnen er i Thailand, hvis nu officielle statistikker ikke passer de høje herre ? |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 18/06-2013 11:18
|
|
@Bjarke, jeg har slet ikke snakket om lønninger, så ikke engang det har du styr på. Så stop nu en debat om visum, og lav en tråd om thai lønninger, hvis du gerne vil debattere det. Og læg mærke til, jeg klager ikke over min pension, så nu er det også galt, at jeg kan leve og har det godt for mine ca 35.000 er så et problem for dig. Hvorfor jeg kun har en grundpension rager kun mig, så det kan du roligt blande dig udenom. Du får serveret nogle fakta, og så er du negativ og la la la. Jeg kan kun konstatere at det du skriver som underskrift passer helt klart på dig selv. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 11:32
|
|
PeterS, jeg ved ikke hvordan debatten lige kom ind på lønninger, jeg forholdte mig bare til de beløb der blev skrevet, og kom med min vudering af hvordan realiteten ser ud. Vi kan hurtigt blive enige om, at det er totalt off topic. Men den er jeg vidst ikke ene om. Jeg er egentlig også ligeglad hvorfor du kun har, hvad staten giver dig, og at du ikke har taget ansvar i dit liv. Det rager, som du selv siger, kun dig. Jeg servere også nogle fakta, i form af officielle statistikker, og min personlige viden. Min underskrift, blev lavet efter du oprettede en bruger herinde, ganske få dage efter faktisk. |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 18/06-2013 11:52
|
|
Jeg er egentlig også ligeglad hvorfor du kun har, hvad staten giver dig, og at du ikke har taget ansvar i dit liv. Fatter du overhovedet ikke noget. Du er både dum, fræk og ubehøvlet. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 12:02
|
|
PeterS skrev: Jeg er egentlig også ligeglad hvorfor du kun har, hvad staten giver dig, og at du ikke har taget ansvar i dit liv. Fatter du overhovedet ikke noget. Du er både dum, fræk og ubehøvlet. Nej jeg bruger bare samme metode som dig. Prøv og tjek de sidste 100 indlæg i din profil. Og se hvor meget positivt du har bidraget til.. Du er hele tiden uenig med nogen, og på en provokerende måde.. Ofte deltager du kun med en kort tekst med en provokation, istedet for at komme med noget indhold. Du har faktisk ikke lavet andet næsten, lige siden du oprettede dig. Hvis du lægger mærke til det, også i denne tråd. Så provokere jeg ikke nogen, jeg kommer med links og personlig erfaring/viden, en masse indhold. At man så er uenig er fint nok. Men jeg provokere ingen.. Det du gør, er pisse provokerende. Kalder os eksperten og ham med den kloge kone osv. Men ja, vi må være klogere end dig, hvis du kun har hvad staten tilbyder dig om måneden, og intet sparet op igennem et helt liv det er der vidst ingen tvivl om. |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 18/06-2013 12:26
|
|
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 12:27
|
|
Hehe, den kære PeterS er ved at løbe tør dejligt at se.Fortsat god Tirsdag. |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 18/06-2013 12:51
|
|
Ja men forskellen på dig og mig er, at ville jeg flytte til danmark med min kone, så kunne jeg sagtens det. Kan du sige det samme? |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 13:04
|
|
PeterS skrev: Ja men forskellen på dig og mig er, at ville jeg flytte til danmark med min kone, så kunne jeg sagtens det. Kan du sige det samme? Ehm, hvad har det med noget at gøre ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/06-2013 13:05
|
http://www.nytime...watra&_r=0 I International Herald Tribune er overskriften dog "Center of Thai economic action shifts to northeast region". Never mind. Artiklen er utrolig interessant idet den beskaeftiger sig med den kolossale fremgang oppe i Isaan og hvad der yderligere forventes. Isaan er det omraade der har haft den stoerste fremgang sammenholdt med andre regioner i Thailand. Bjarke85 vil sikkert nok nu proeve paa at bevise det modsatte. God fornoejelse og nyd artiklen for dem som har deres gang i Isaan og hvis koner kommer derfra. Artiklen er fra dagens avis dvs IHT. Mvh. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 13:18
|
|
Hugo, der står intet om gennemsnits lønnen i thailand?? Så nej.. Og PeterS, nej jeg kan ikke familiesammenføre, før om halvandet år, fordi jeg var så uheldig at blive ramt af finanskrisen og miste retten til dagpenge helt tilbage i 2009, så arbejdede jeg lidt igen, men ikke nok til at genoptjene. Så stod jeg uden job i 3 sølle måneder, og derved har jeg været på social ydelse inden for de sidste 3 år, og kan ikke familie sammenføre, og det er så kun 1½ år siden. Er der nogen skam i det ? Jeg kan fortælle jeg tjener cirka det du har om måneden, på en uge, og faktisk mere til den mulighed for du ikke i resten af dit liv og tro mig, når jeg er på din alder, så lever jeg ikke kun af det staten giver mig. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 18/06-2013 13:19
|
|
PS. lad os droppe det personlige det er så kedeligt når webmaster skal låse en tråd. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

hvis man kan kalde det at leve altså.. Det kan være, det er der al vreden kommer fra, og det er derfor du opføre dig sådan, herinde ?