Se indlæg
 Udskriv debat
Thaksin & Yingluck
Longway
Omvendt kan man saa sige : nu du er nede, saa vil jeg maltraktere dig saa jeg kan tjene penge, det hospital du lige om lidt skal paa, det ejes nemlig af mig !

Thai politik er sq ikke for hvide mennesker.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Gamba
Longway, Du har ret med de mange scams regeringen har lavet tror jeg mange røde er blevet omvendte. Desværre sidder Thaksin familien hårdt på regeringen, politi, militæret og de offentlig gratis TV medier som også bliver vist på landet samt penge til at købe stemmer. De vil ikke sky nogen midler at vinde næste valg. Ved sidste valg forsvandt bla. nogle bestemte opposition stemme boxe fra syd Thailand under transport og som tidligere nævnt er de røde meget aktive at købe stemmer. Selv har min kone eller familie dog aldrig ikke hørt om stemmekøb fra oppositionen. Vil gerne vide om nogen her i forumet som har oplevet eller hørt om det fra nærmeste omkreds eller pålidelige kilde. ?

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
hugoboerge
Gamba skrev:

Longway, Du har ret med de mange scams regeringen har lavet tror jeg mange røde er blevet omvendte. Desværre sidder Thaksin familien hårdt på regeringen, politi, militæret og de offentlig gratis TV medier som også bliver vist på landet samt penge til at købe stemmer. De vil ikke sky nogen midler at vinde næste valg. Ved sidste valg forsvandt bla. nogle bestemte opposition stemme boxe fra syd Thailand under transport og som tidligere nævnt er de røde meget aktive at købe stemmer. Selv har min kone eller familie dog aldrig ikke hørt om stemmekøb fra oppositionen. Vil gerne vide om nogen her i forumet som har oplevet eller hørt om det fra nærmeste omkreds eller pålidelige kilde. ?

Mht militaeret saa laeg maerke til at militaeret forholder sig neutralt, med andre ord de foelger ikke landets regering og de roede siger at militaeret er paa demonstranternes side.

OleH
hugoboerge skrev:

Mht militaeret saa laeg maerke til at militaeret forholder sig neutralt, med andre ord de foelger ikke landets regering og de roede siger at militaeret er paa demonstranternes side.

Militæret er da ikke en sk.. neutralt. De bestiller da ikke andet end at blande sig.

Yonok
Longway skrev:

Lung Yao skrev:

Longway skrev:

Jeg taler stadig om koebestemmer, det er vel ikke noget at blive forarget over, saadan er det vel bare uanset hvem som proever at komme til roret.

Vaskemaskinen var saamaend blot en maade at vise at vi vel alle bliver mere eller mindre farvet, afhaengig af hvem vi omgaaes

Jeg skulle da tage meget fejl, hvis jeg ikke selv er blevet farvet.

([color=#0000ff]Er det mon p.g.a.: She WHO must be obbeyed ? Grin Grin )

At der saa er enkelte som fornaegter alt negativt om Thaksin forstaar jeg ikke, der er jo braadne kar i begge lejre, baade hos de roede og de gule !

Og især hvem der betaler mest. Kom ikke og fortaler mig at ALLE der deltog i demonstrationen støtter PAD og at mange af dem ikke vil være til at finde ibland de Røde skjorter hvis/når de selv arrangere en kæmpe moddemonstration til støtte for den sidende regering. For så, vil jeg sige : JAAAAAAAAAAAAAAAAA til:
Jeg skulle da tage meget fejl, hvis jeg ikke selv er blevet farvet
Wink Smile [/color]

.

Om roede kan blive gule, om gule kan blive roede i en given periode hvis der falder lidt af, jo det kan de maaske nok.

Jeg haelder nu mest til at flest roede kan blive gule i saafald der der kan lugtes lidt moent.

Og det har vel en naturlig aarsag, mange rode isaer fra Isaan er fattige, mange har ingen uddannelse osv.

At Web var lidt inde paa at boenderne blot kraever lidt og jeg fik en balle, det er helt forkert, selvfoelgelig mener jeg at alle skal behandles lige, men at komme ind paa at Thaksin naermest er en helt, den holder ikke i min optik.......Rispriser, laan, skolereform, rabat ved bilkoeb.....Hvor er det lige jeg skal klappe ?

Mine sviger er selv boender, de klapper bestemt ikke af hverken Thaksin eller Yingluck, ang. ris er de blevet taget godt og grundigt i roeven ! Mht. til bilkoeb, med alle de biler som er gaaet tilbage, saa var det da vist ogsaa en doegnflue...Computere til skoler.....hvor blev de af ? Og nu er Yingluck saa fraek at naevne amnesti, saa forbryderen kan gaa igennem en aaben doer og goere krav paa konfiskerede penge...det gaar godt......NOT !

Det er muligt at de gule intet har gjort for de fattige, men de har dog ikke gjort ondt vaerre !

Longway,som jeg før har fortalt dig...og jeg bor nok i et af de rødeste områder i landet,så er min opfattelse ikke at de skifter til gult,men at de vil noget andet end både Yingluck/Thaksin og Abhisit.De er hamrende trætte af begge parter.Så den med ligesom at bryste sig af det,syntes jeg er fejlslagen.
Nu tillader jeg mig at sige-I gule ævler altid løs om dit og dat der er gjort forkert af den siddende regering og Thaksin familien-forståeligt nok...man skyder da med det man har-men bare en anelse selverkendelse vedr. HR.Abhisit og co. ville nok også være på sin plads...men nej,den er totalt fraværende.
Hør på Suthep i dagens nyheder-i mine øjne er den mand hamrende farlig.

OleH
Yonok skrev:

Nu har jeg ikke hørt Suthep i dagens nyheder, men der er en artikel i Bangkok Post dateret i dag, hvor Suthep tilsyneladende ikke længere er så sikker på, at han kan vinde sin kamp, han siger bl.a.:

"Mr Suthep announced at the government complex, the main rally site, that he would not prolong the protest any longer but would make it clear on Monday that demonstrators will "win or lose". "

""It will be the final battle. It will be do or die for us. If we fail [to overthrow the government], I will give up and turn myself in to police," he told demonstrators."

"He said he and the protesters had fought long enough, "I cannot stand to see you [protesters] suffer any longer. Monday, December 9 will be the do-or-die day for all of us. If millions of people come out and join us, then we will win; otherwise, we will lose and that will be the end for me. I will walk into jail on the insurrection charge."

http://bangkokpos...for-monday

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Militæret er da ikke en sk.. neutralt. De bestiller da ikke andet end at blande sig.

Jeg tror du har misforstaaet noget.

hugoboerge
OleH skrev:

Yonok skrev:

Nu har jeg ikke hørt Suthep i dagens nyheder, men der er en artikel i Bangkok Post dateret i dag, hvor Suthep tilsyneladende ikke længere er så sikker på, at han kan vinde sin kamp, han siger bl.a.:

"Mr Suthep announced at the government complex, the main rally site, that he would not prolong the protest any longer but would make it clear on Monday that demonstrators will "win or lose". "

""It will be the final battle. It will be do or die for us. If we fail [to overthrow the government], I will give up and turn myself in to police," he told demonstrators."

"He said he and the protesters had fought long enough, "I cannot stand to see you [protesters] suffer any longer. Monday, December 9 will be the do-or-die day for all of us. If millions of people come out and join us, then we will win; otherwise, we will lose and that will be the end for me. I will walk into jail on the insurrection charge."

Gassen er sikkert gaaet af ballonen mandag ved middagstid. Ifoelge PDRC's talsmand saa vil de stoppe mandag hvis kun et faatal moeder op.

Yonok
Dette var blandt de morgen nyheder jeg modtog-kan dog se at han senere har nedtonet det en del...men det var ud fra det min udmelding kom.

BANGKOK, Dec 7 – Protest leader Suthep Thaugsuban made his boldest announcement last night, calling on Thai people nationwide to jointly stand up against the government on Monday, December 9.

In an emotional speech to anti-government protesters which lasted almost two hours, the former Democrat MP urged people to leave their residences onto the city streets and head for a single destination - Government House – starting at 9.39 am.

“It has to end. There is no point to prolong the fight. We have our responsibilities. The government is buying time until we are exhausted or bored. Our executive committee unanimously agreed that the fight must end on Monday, December 9,” said Mr Suthep, secretary-general of the People's Democratic Reform Committee.

“Everybody in Thailand has to take a side. If you want to be a free man, you must come out. If you decide to be Thaksin’s slave for the rest of your life, stay at home.”

He asked civil servants to go on strike and join the people’s massive demonstrations despite a reported attempt by the government to block them.

“We will organise a countrywide uprising to take back our sovereignty. Provincial people should move to the city halls in their respective provinces to block civil servants from entering their offices. Students should also rise up in unison to reject the Thaksin regime.”

Every road in Bangkok will lead to Government House on Monday, to show the people’s unity to the world, said Mr Suthep.

The former deputy prime minister said he and protest leaders agreed that the protest must end to stop inconveniences and suffering among protesters, and they would accept the consequences no matter the outcome.

“We’ll be slaves if we don’t win. There is no other alternative. The nine of us are willing to accept the insurrection charges. Let us wait until December 9 to see who will be defeated. That is the end. There should be no more damages and casualties in the country.”

Mr Suthep and eight Democrat MPs announced their resignations from the House of Representatives last month to be fully involved in the anti-government movement.

The former Surat Thani MP said he would lead protesters from the Government Complex on Changwattana Road to Government House, about 17 km away, while protesters on Rajdamnoen Avenue and the Finance Ministry will simultaneously leave their rally sites for the same destination.

“If you don’t want to join, please stay at home, because traffic in the city will be heavily congested,” he warned.

“We have played our final card and gone all-in. We will accept the outcome, be it triumph or defeat. We have to be realistic that an insufficient number of people, despite their courage and unity, may result in deaths or injuries for this government has no mercy on people. We have to overcome fear. Our victory relies on the number of people who come out to join the fight.” (MCOT online news)

http://www.thaivi...try7130734

OleH
hugoboerge skrev:

OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Jeg tror, det er dig, der ikke forstår situationen Cool

Bare fordi, militæret siger, at de er neutrale, er da ikke ensbetydende med, at de også er det.

Og i de fleste "normale" lande er det sådan, at militæret er underlagt regeringen, men, - Thailand falder nok ikke inden for normal kategorien.

Anonym Bruger
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Bare fordi, militæret siger, at de er neutrale, er da ikke ensbetydende med, at de også er det.

Og i de fleste "normale" lande er det sådan, at militæret er underlagt regeringen, men, - Thailand falder nok ikke inden for normal kategorien.

Militæret støtter vel dem som betaler toplederne mest....det kan man så tænke lidt over i forhold til at Thaksin blev kuppet i 2006 af netop militæret..

hugoboerge
OleH skrev:

hugoboerge skrev:

OleH skrev:

hugoboerge skrev:

Jeg tror faktisk vi er enige idet militaeret ikke kan sige at man er neutrale, det var der jeg ville hen.

Longway
hugoboerge skrev:

OleH skrev:

Yonok skrev:

Gassen er sikkert gaaet af ballonen mandag ved middagstid. Ifoelge PDRC's talsmand saa vil de stoppe mandag hvis kun et faatal moeder op.

Tvivler nu paa at gassen er ved at gaa af ballonen, jeg tror at der imorgen vil vaere spaekket med demonstranter.

Efter hvad jeg hoere rundt omkring, saa skulle det imorgen blive stort....men lad se..
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Gamba
Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen.

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
Fotofreak
Gamba skrev:

Min kone tager også fri fra arbejde i morgen og siger det er nu eller aldrig. Desværre tror jeg det hele er forgæves hvis militæret stadig ikke skifter side. De har jo nok fået endnu et godt tilbud fra Thaksin familien som jo har fingeren dybt ned i statskassen.

Min mening er, at militæret skal blande sig langt udenom.

Militæret har forstand på, hvorledes man forsvarer sig imod udefrakommende fjender (ihvertfald nogle få begavede militære personer)

Politik og militærmagt skal ikke blandes sammen.

M.v.h Fotofreak

Webmaster

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hugoboerge
Fotofreak skrev:

Gamba skrev:

Militæret har forstand på, hvorledes man forsvarer sig imod udefrakommende fjender (ihvertfald nogle få begavede militære personer)

M.v.h Fotofreak

Naar politiet ikke goer noget som helst er det rart at militaeret hjaelper til:

http://www.bangko...-nightmare

OleH
hugoboerge skrev:

Fotofreak skrev:

Gamba skrev:

M.v.h Fotofreak

Naar politiet ikke goer noget som helst er det rart at militaeret hjaelper til:

http://www.bangko...-nightmare

Gale katte får revne skind Cool

OleH
Nu er demokraterne med hr. Abeshit i spidsen da blevet helt tossede, de trækker sig alle sammen tilbage fra parlamentet:

http://www.bangko...-to-resign

http://www.nation...21611.html

hugoboerge
OleH skrev:

Nu er demokraterne med hr. Abeshit i spidsen da blevet helt tossede, de trækker sig alle sammen tilbage fra parlamentet:

http://www.bangko...-to-resign

http://www.nation...21611.html

Taktisk beslutning.

Spring til debat: