Se indlæg
 Udskriv debat
smaa og store oplever naar man bo i Thailand
Webmaster
Øhhh hejsa allesammen,

Sidst jeg var inden i denne tråd var for to sider siden, og jeg kan da se at der er sket noget siden da - tråden har udviklet sig fra små og store oplevelser i Thailand til et andet interessant emne. Nemlig kasketter.

Det første jeg faldt over var den PB til Kronberg, og den underlige klang som PB'en havde. At den kommunikation mellem Kronberg og vedkommen slutter af med "du er vist er en værre lille lort" undre mig meget. Hvorfor er Kronberg en værre lille lort ????? Pga. af noget der står på Piro ?

Nå, men ud over min nysgerrighed så må jeg nok indrømme at jeg selv var ved at springe i luften den anden aften da jeg fik en PB fra et helt nyt medlem som ville havde lidt gode råd til at flytte fra Danmark til Thailand eller et andet sted i verden. Da personen ikke havde oplyst noget som helst om sig selv, så besvarede jeg PB'en efter bedste evne da jeg ikke hverken viste hvor gamle personen var eller hvad han havde tænkt sig at leve af når han forlod Danmark.
Det tog mig nok en times tid at besvare PB'en udfra de manglefulde oplysninger som jeg havde fået - og fred med det. Men PB'en jeg fik tilbage som svar på min indsats var: Kan I ikke svare konkret, så glem det.

Hvad fanden tror vedkomne, at vi er tankelæsere ????

Nå, men tilbage det med kasketterne som Kronberg, Frank og Kimpil er inde på. Den bedste løsning ville nok være den som Rinpoche nævnte, men det er desværre ikke teknisk muligt lige pt., men da en god idé som jeg vil prøve at tænke lidt over.

Der skal på ingen måde være tvivl om at os i Admin har vores egne personlige meninger, og at det er dem vi normalt giver udtryk for. Jeg har dog ikke indtil jeg læste denne tråd opfattet det som et problem at der har stået Adminstator under profilbilledet på os i Admin, da vi naturligvis har vores egne meninger til enhver tid og vores virke som admin når vi giver løftede pegefingere eller hjælp til funktioner her på siden.

Måske ville det være en god idé at vi i Admin skriver at vi udtaler os som Administrator fremover for at der ikke skal være nogle tvivl om vores rolle. Og alt andet derfor er vores personlig meninger, kommentare eller bemærkninger.

Er der opbakning til det foreslag og vil det udryde den tvivl som der åbenbart har været omkring vores roller ?

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Kimpil
Kim, det synes jeg er en fantastisk idé. Hvis man udtaler sig som administrator kan man evt
slutte sådan her.

XXX
Administrator på DTW
Redigeret af Kimpil d. 05/02-2006 08:28
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
thaikurt1
Jeg synes det er en god ide for det er ikke altid at man ved om de skriver som administrator eller som privat person.
Redigeret af thaikurt1 d. 05/02-2006 10:37
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Frank
Jeg havde overvejet, om en administrator skulle have 2 brugernavne: det personlige og administratornavnet.

Men det virker lidt bøvlet og lidt forkert - det passer bedre til et kæmpe forum.

Jeg synes de to sidst skitserede løsninger passer fint til dtw. Og den røde farver fremhæver tydeligt, hvilken kasket man har på.

mvh
Frank

Frank
I kunne jo også gøre som ThaksinGrinGrinGrinGrin

mvh
Frank

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/news/2005.08.26-dumt.jpg[/img] is not a valid Image.

Robert Kronberg
Hej,

Nej, det er nok for indvilket for Administratorerne, hvis de skal have to profiler og ligge og logge ind og ud og ind. Det er frivilligt arbejde, og bør som sådan være så nemt som muligt.

Som jeg selv gør det i andre sammenhænge, og som Kim forslår, og Kimpil også følger op, så synes jeg, at Administatorerne bør underskrive sig: Administrator eller Administrator på DTW, når og KUN når de udtaler sig som sådanne.

Og når de derimod udtaler sig privat, ja, never mind at der står Administrator under profilbilledet. Men når de udtaler sig privat, så skal de blot passe på, at det ikke kan fortolkes, som om de taler som en Administrator.

En Administrator kan ikke udtale sig som Administrator og som privatperson i samme indlæg, men må så lave to indlæg.

I en hed debat, hvor en Administrator udtaler sig som Administrator, skal han dog have øje for, at et efterfølgende privat indlæg med en stærk personilg mening i et vist omfang kan forvirre, og han skal derfor have tungen lige i munden.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
jorn
Uanset om man udtaler sig privat eller som admininstrator, saa er det en og samme person.Wink

At vaere administrator forpligtiger en person i endnu hoejregrad, til at taenke sig om foer man taler og at foregaa andre med et godt eksempel! f.eks. naar det kommer til sprog brug og det goer sig ogsaa gaeldne naar man udtaler sig som privat person.Cool

Det er fint at underskrive sig med "titel" hvis man f.eks griber ind i en debat i form af sin rolle som administrator og undlade underskriften naar man udtaler sig som privat person, men det aendre ikke paa det faktum at man som administrator har en ledene rolle ogsaa naar man udtaler sig privat.Wink

At goere administratorene annonyme, ville vaere totalt forkert, de skal vaere synlige og ikke virke under daekke af 2 profiler! Hvis ikke man er sin opgave voksen og kan staa ved sine kasketter saa burde man ikke paa tage sig opgaven.Cool

“Music is the only language I whirly understand"

Robert Kronberg
Hej,

Jeg er tildels enig med jorn i, at: at vaere administrator forpligtiger en person i endnu hoejregrad og hvis ikke man er sin opgave voksen og kan staa ved sine kasketter saa burde man ikke paa tage sig opgaven.

Men jeg mener godt, at man kan udtale sig som Administrator og underskrive sig som sådan, og at man kan udtale sig som privatperson, uden at dette konflikter.

Men jo, som jeg skrev, kan det forvirre, hvis Administratoren kommer med stærke meninger i selvsamme tråd efter at have brudt ind i som Administrator.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
thaikurt1
Ang. smaa hunde.

Nu er der gaaet tre dage.

Vi har nu i tre dage forsoget at holde live i de smaa hunde og det se ud til det lykke ind til vider.

Vi giver den ris og saa noget daase hundemad og maelk.

Der er et par der er meget smaa dem har vi saa kobt et lille suteflaske saa vi saa giver dem i forsoge paa at de saa ogsaa har mulighed for at faa maelk.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

Kimpil
Det er jeg glad for at høre Kurt. Det må være hårdt arbejde at holde sådan nogle små pjevser i live, men man får vel også en helt anden tilknytning til dem bagefter
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
thaikurt1
Kimpil Ja med som du selv skriver for man et hele andre forhold til dem jeg kan allerede nu se at de har knytning sig meget til mig i forhold til min kone

rolan
kærlige kurt he he

og held og lykke
Redigeret af rolan d. 06/02-2006 18:39

thaikurt1
Det er i dag at vi skal vaere opmaerksom paa at give den vi elsker en gave osv.

Her giver vi hver dag boren 10 bath med i skole saa hvis de bliver sulten kan kobe noget.

Da saa boren komme hjem fra skole i dag havde de kobt hver en rose ikke til deres mor men til deres far.

Deres mor havde ikke saget noget om hvad dag det er i dag.

Naar man saa faa saadan en lille gave af sine born kan man da ikke andre bliver lykkelig for at man har valgt at bo her.

Jeg ved jo ikke og nogen af jer andre har husk dagen og kobet noget til den i holde af .

Jeg har ikke da jeg ikke ville lade mig paavirker af nogen man bruge i USA jeg har aldrig givet noget i Dannmark og saa hvorfor skulle jeg saa starte paa nu.

rinpoche
Det er så sandt som det er sagt.
Og det dementerer jo også til en vis grad den gamle påstand, at der nødvendigvis er een pris for thailændere og en anden selvfølgelig højere for farang.

mvh
rinpoche

thaikurt1
Ang min smaa hundog taxa tur i Bangkok.

Vi var desvaere nod til at tage hjem fra da vi skulle til Bangkok da jeg skulle havde ny pas saa vi efterlod 8 smaa hunde hjem og born og tog afsted til bangkok.

Jeg har hjemmme fra tegne et fin kort saa nar vi skal kore i taxa at han kan finde hvor vi godt vil bo vi kommer til Bangkok og faa en taxa og han sige han ved hvor det er efter han havde se paa mit kort men da vi havde kore en time og stadig ikke var komme frem til der hvor vi onsker at bo og til sidste sage jeg til kone stop her nu gider jeg ikke mere.

Naeste dag skulle vi saa havde fornyet mit pas og tag en tuk-tuk selv min kone fortaeller han hvor vi er og hvor han skal kore hen saa ske det igen han kan ikke finde vej hvor vi skal hen og da vi saa skal hjen til hotel ja saa behover jeg hvis ikke skriver mere.

Da vi saa kommer hjem og jeg skal se til hunde finder jeg ud af en i min kone fammile har hente to af hunde selv og de kun er 4 uge og har talet med min kone om at de forst skal naar de er mellen 6- 10 uge for de kan komme hjemfra sige mine kone at det er paa grund af de kan laere af havde smaa hunde at de nok skal faa maelk som her.

Jeg sage saa at naar der hvad gaaet et par dage vil jeg gerne se hvordan det gik dem saa en gang i naeste uge vil jeg saa besoge dem.
Redigeret af thaikurt1 d. 22/02-2006 19:51

thaikurt1
Vi hvad saa i dag ude for at se til de to hunde da vi kommer koren og stoppe og jeg kalde paa dem tog det ikke langt tid for dem at de kende os igen, og de skulle selvfolglig op og havde knus og kram og saa skulle der lege med dem.

Jeg kunne se at de havde det godt og de hvad sunde og raske og de tog sig godt af dem.
Redigeret af thaikurt1 d. 27/02-2006 19:18

thaikurt1
Saa er tiden kommet hvor jeg skal sige tak for denne gang til mine sma hunder venner, nu er de alle sammen vaek men vi har stadig to tilbage som skal bliver her.

Nu er det saa godt at jeg har mulighed for at se til dem naar jeg har lyst da de alle sammen er givet vaek til min kone fammile her i byen

Saa nu kommer der ikke flere indlaeg der handel om mine hunde med tak til jer der har fuldt med og har laest og til jer der har give gode raad .
Redigeret af thaikurt1 d. 14/03-2006 04:25

Davser Kurt
Det var da dejligt at høre at du har skaffet dem gode hjem
Og at du kan følge dem viderer i deres liv
Du har et godt hjerte kurt det ved jeg
Hilsen bamsen

thaikurt1
Så da der jo er gået et stykke tid sidste at jeg har skrevet her.

Første lidt om mine hunde at alt går som det skal med dem.

Jeg havde hørt at der ude for byen skal bo to danskerne mere så vi tog os sammen og Kore en tur ud for at hilse på dem, de hvad ikke hjemme hvad så heldig at den ene kone var ved at fa lavet et lille sted ved vejen og fik så en tale lidt med hans kone som kunne tale lidt dansk vi aftale så at vi skulle komme en tur om aften.

Så vi tog der ude igen og jeg fik lang samtale med Ole om alt mellen himmel og jord nu skal jeg bare finde ud af hvor den andre bo for så har jeg tanke mig at besøge ham også.

Efter lang tid at havde talt i lang tid at vi godt vil havde en lille fiskdam i baghaven og fik så bestille en der kunne gore det for så
det naeste bliver så at faa vand og finde ud af hvad for nogen fisk der skal vaere, kone tale så om at hun godt vil havde en lille urethave med grønsager vi bruge til daglig.

Menigen med det jeg lave er at familien så skal havde mulighed for at faa fisk og grønsager naar de skal bruge det.
Redigeret af thaikurt1 d. 25/04-2006 03:45

thaikurt1
Jeg har oplevet noget der for mig er maerklig og jeg ikke rigtig ved og jeg skal tro eller tage dem som en at thai overtro.

Det handel om min svigermor som ikke har spist og sover pga at som min kone sige der har været døde mennesker som har besøge hende om natten saa vil havde en med over paa den andren side jeg ved ikke jeg eller skal beskriver det.

Saa familien kontakten gamle klog mand der har forstand paa det han skulle saa komme i tre dage.

Saa selv og jeg ikke tro paa det har jeg stor respekt for svigermor og mode op og at min kone jo tro paa det.

Vi ankom saa til huset og jeg saa saa at de inde i huset har stille en slag bambus stiger op som hvad sat lotusblomster hele vejen rundt.

Og paa den ene side sad den kloge mand og paa den andren side sat svigermor og saa sat resten af rund omkring paa gulvet, den kloger sat med en bog og messe en hele masse og naar det saa hvad faerdig alle samme give svigermor en snor på armen
saa skulle der spiser, det gentog saa saa naeste dag paa samme made.

Den tre dag bliv saa den bambus stiger koret vaek ud til et sted hvor de døde det samme sted som buda, og saa tro jeg at det hele var faerdig nej saa skulle der igen messe men den gang skulle alle giver svigermor pudrer over det hele.

Saa nu er det det jeg ikke forstaa min kone har i dag vaere over og besoge svigermor saa jeg spurger hvor da det godt med hende og kone sige at hun har sovet godt i nat og til morgen spiser hun igen saa er det jeg spurger mig selv hvad skal jeg saa tro paa.

Er der nogen af jeg der har oplevet det samme
Redigeret af thaikurt1 d. 29/05-2006 05:21

Spring til debat: