Se indlæg|
Thai på besøg i Danmark
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2014 18:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Der står i øvrigt også den er obligatorisk og at den SKAL udfyldes personligt (så håber ikke i udfylder den for jeres klienter og bryder reglerne )http://thailand.u...G%20TH.jpg |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2014 18:52
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Bjarke85 skrev: Der står i øvrigt også den er obligatorisk og at den SKAL udfyldes personligt (så håber ikke i udfylder den for jeres klienter og bryder reglerne )http://thailand.u...G%20TH.jpg Vi udfylder ikke spørgeskemaet for kunderne, og vi bryder ingen regler. Faktisk har jeg haft møde på ambassaden omkring, hvordan de ønsker, at vi skal håndtere forløbet, og disse aftaler følger vi naturligvis. Vi er ikke en visa-agent, men jeg er bekendt med, at visse visa-agenter ligefrem skriver under på ansøgers vegne, så når de kommer til os, så ved de ikke, hvad der var op eller ned i deres afviste visum-ansøgning. HIlsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2014 18:59
|
|
Det var nu også mere en spøg. Læg mærke til " "Må jeg være så fræk at spørge hvilket "forløb" ? ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2014 19:15
|
Bjarke85 skrev: Det var nu også mere en spøg. Læg mærke til " "Må jeg være så fræk at spørge hvilket "forløb" ? ![]() Forløbet er, at kunden (ansøger) og sponsor involveres i forløbet, og at ingen skriver under på noget, som ikke er gennemtalt, og at begge parter involveres i, hvad der skal ske, hvad der sker og hvad der kan ske, herunder ifm. med telefonopkald fra ambassaden, hvilket faktisk sker fra tid til anden. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2014 21:12
|
|
elsker ordet forløb :-) det gør du vidst også ? Du bruger det i flæng :-) Jeg leder stadig efter et forløb der er at følge. Hvis du mener, at i hjælper dem med at udfylde skemaet korrekt, så er det vel næppe et forløb. Når først ansøgningen er afleveret i korrekt udfyldt stand, så er der ikke mere at gøre end at vente på en afgørelse. Det er så rigtigt nok, at der kan komme et interview, hvor de stiller spørgsmål om dit og dat. Der er det vel bare at sige sandheden på alt hvad der bliver spurgt om ? I kan vel næppe ruste folk til at svare på hvor de mødtes, om de er kærester og om man har tænkt sig at blive i Danmark efter Visa er udløbet osv. ? Eller er her tale om at i hjælper folk uden rent mel i posen, til at have en ens historie så visum går igennem alligevel ? Ja altså jeg anklager jer ikke for noget, jeg prøver blot at forstå det. Fordi jeg kan ikke rigtig få ind i hovedet hvad det lige er i gør. Andet end måske læser skemaet højt og føre kuglepennen for par hvor begge parter er ordblinde (hvor tit det så end sker) |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2014 21:20
|
|
Jeg tror det jeg vil frem til, er at det tager måske max 10 minutter af udfylde de 2 skemaer og lave en invitation (måske 20 hvis man lige skal studse over hvad der står) Og så er der de 3 krav : ticket booking, forsikring og 40.000 baht. Det er fandme ikke rakét videnskab. Og hvis flere bare vidste det og prøvede at tage det roligt, så tror jeg alle med en normal intelligens og som måske ikke er svært ordblinde, NEMT kan klare det. Desværre hænger alt muligt lort fast med folk tror man skal stille sikkerhed, man tror de skal have et job, og begynder at skrive alt muligt i deres ansøgninger. Jeg ved det fra en her på DTW, der gik meget op i det med jobbet. Og så en anden jeg hjalp med ansøgning hvor jeg så hans ansøgning igennem. Han skrev aaalt muligt om hvor han arbejdede hvor meget han tjente osv. Fuldstændig ligegyldig information. Man udfylder de 2 skemaer, og opfylder de 3 krav, aflevere lortet på VFS og skulle man komme til interview så svare man bare ærligt på de spørgsmål der bliver spurgt om. Slut prut |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2014 21:58
|
Bjarke, jeg ved ikke, hvor du vil hen, og hvad din dagsorden er. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2014 22:08
|
Måske Bjarke, at du begynder at fortællle, hvad du hedder, og hvad du laver for at tjene penge, frem for at føre dig frem som en anonym ekspert. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2014 22:09
|
Måske Bjarke, at du begynder at fortælle, hvad du hedder, og hvad du laver for at tjene penge frem for at føre dig frem som en anonym ekspert. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2014 23:25
|
|
Jeg hedder Bjarke ? :-) Jeg er netop ikke ekspert i visum. Det lader jeg de ansatte på ambassaden om. Dem som jeg betaler via min skat, til at udføre det arbejde for mig. Min dagsorden er, at synliggøre hvor nemt og simpelt det er at søge visum. Jeg har ingen agenda personligt mod dig, men det er min personlige agenda, at sørge for, at så mange så muligt, for øjnene op for hvor nemt og lige til det er. Og hjælpe dem kvit og frit med at forstå det ![]() Der vil nok altid være nogen der søger mod firmaer som jer, men i de communitys jeg er en del af, der gør jeg alt for at folk får øjnene op for det. Så sorry hvis jeg tager kunder fra dig, og sorry hvis jeg sår tvivl om hvad i egentlig laver, men det må du leve med, så længe vi begge er her på forum ![]() Og jeg syntes jeg stillede dig et meget simpelt spørgsmål, men du undviger hele tiden med ord som "sagens forløb og med på sidelinjen osv" hele tiden. Der er ingen sidelinje og der er intet forløb. Man udfylder 2 blanketter og en invitation, og så opfylder man ticket booking, forsikring og 40.000 baht kravene, og så svare man sandt på eventuelle spørgsmål. Længere er den sådanset ikke. Hvad jeg laver til dagligt. Jeg er asfalt arbejder i sæsonen, så arbejder jeg i et IT firma og lige PT. er jeg igang med at planlægge opstart af et firma, men det bliver nok først en realitet i efteråret/vinter. Hvad det lige havde af relevans ved jeg ikke, men nu svarede jeg da på det ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2014 23:34
|
Bjarke85 skrev: Jeg hedder Bjarke ? :-) Jeg er netop ikke ekspert i visum. Det lader jeg de ansatte på ambassaden om. Dem som jeg betaler via min skat, til at udføre det arbejde for mig. Min dagsorden er, at synliggøre hvor nemt og simpelt det er at søge visum. Jeg har ingen agenda personligt mod dig, men det er min personlige agenda, at sørge for, at så mange så muligt, for øjnene op for hvor nemt og lige til det er. Og hjælpe dem kvit og frit med at forstå det ![]() Der vil nok altid være nogen der søger mod firmaer som jer, men i de communitys jeg er en del af, der gør jeg alt for at folk får øjnene op for det. Så sorry hvis jeg tager kunder fra dig, og sorry hvis jeg sår tvivl om hvad i egentlig laver, men det må du leve med, så længe vi begge er her på forum ![]() Og jeg syntes jeg stillede dig et meget simpelt spørgsmål, men du undviger hele tiden med ord som "sagens forløb og med på sidelinjen osv" hele tiden. Der er ingen sidelinje og der er intet forløb. Man udfylder 2 blanketter og en invitation, og så opfylder man ticket booking, forsikring og 40.000 baht kravene, og så svare man sandt på eventuelle spørgsmål. Længere er den sådanset ikke. Hvad jeg laver til dagligt. Jeg er asfalt arbejder i sæsonen, så arbejder jeg i et IT firma og lige PT. er jeg igang med at planlægge opstart af et firma, men det bliver nok først en realitet i efteråret/vinter. Hvad det lige havde af relevans ved jeg ikke, men nu svarede jeg da på det ![]() Så håber jeg da ikke, at du tager penge for fx en wordpress-løning i dit anonyme firma, når du ikke arbejder med asfalt, for IT er da også nemt, og der er heller intet forløb. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2014 23:39
|
|
Haha du er skæg. Jamen der er massere af gratis information på nettet om Wordpress løsninger, eller andre IT løsninger. Du ser ikke IT firmaer pive over det. ![]() Og hvis jeg skulle begynde at reklamere for noget, er du mere end velkommen til, at fortælle folk hvor nemt det jeg reklamere for er, og at du kan hjælpe dem gratis, eller de kan klare det nemt selv. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2014 23:43
|
Bjarke85 skrev: Haha du er skæg. Jamen der er massere af gratis information på nettet om Wordpress løsninger, eller andre IT løsninger. Du ser ikke IT firmaer pive over det. ![]() Og hvis jeg skulle begynde at reklamere for noget, er du mere end velkommen til, at fortælle folk hvor nemt det jeg reklamere for er, og at du kan hjælpe dem gratis, eller de kan klare det nemt selv. Hvor ser du, at jeg piver? Du lægger derimod hele tiden op til, at vi hjælper med at fuske med deres papirer, men det er ulovligt at hævde offentligt, uagtet du gemmer dig anonymt. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 13/02-2014 23:54
|
|
Jeg siger ikke i fusker med papire, jeg spørger om i gør ? Læs igen Robert ![]() Og hvis du tænker på injurier, så sagsøger du mig bare, så svært kan det vel ikke være at finde mig min advokat ven, kiggede på forummet sidst du truede med det. Og han grinte blot og sagde, der er ingen sag.Men du skrev jo selv, at "vi hjælper med at klæde dem på til samtaler" Er vi enige om man kun må svare sandheden og intet andet? Hvad i så lige klæder dem på til, kan man jo kun gisne om ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/02-2014 00:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Kære Bjarke Jeg synes at det er flot at du gider hjælpe folk. Et stort klap på skulderen herfra. Og det er også nemt i mange tilfælde. Min indkørsel trænger faktisk til at blive asfalteret. Hvor svært kan det være? Læs et par ladfulde varm asfalt ud og kør lidt med en tromle. Så har jeg et flot holdbart underlag. Ingen grund til at betale danske timelønninger. Det kan jeg vælte enhver polak eller rumæner af cyklen og få til at gøre. For en fedtemad og et glas mælk. Du vil nok mene, at ligesom alt andet håndværk, er det vel ikke lige meget hvem man sætter til at gøre det. Jeg kan afsløre, at du næppe vil have mig til at udføre ret meget håndværk for dig. Simpelthen fordi jeg ikke er nogen særlig god håndværker. Jeg vil nok kunne klare mig, hvis det er simple opgaver og ikke kræver ret meget baggrundsviden. Derfor er jeg glad for at venner hjælper mig med praktisk håndværk i huset. Jeg ville blive grinet ud på en byggeplads. Men i et professionelt køkken, f.eks. ved jeg positivt, at ingen havde mistanke til at jeg bare er en amatør. Simpelthen fordi jeg har brugt rigtig mange år til at øve mig. Selv om jeg muligvis kunne foretage mange reparationer på mit hus selv, føler jeg mig noget usikker. Det koster en gang i mellem penge. F.eks. at få lagt asfalt i indkørslen. Ingen jeg kendte var varme på den opgave. Selvom det nok er tude simpelt. Sådan er det også med hele processen omkring visumansøgninger, ægtefællesammenføring og andre opgaver. Du virker som ”vennen” der hjælper lidt her og der, og det er rigtigt flot. Andre har en virksomhed, og lever af rådgivning. Ikke bare i de simple sager med at slå et søm i eller give råd om at udfylde en simpel visumansøgning. (og jeg taler ikke om de mere eller mindre suspekte visum bureauer, der garanterer visum. ) Men ude i verden findes jo håndværkere. Selvom meget af det de laver er såre simpelt. (for nogen) Erfaring er også en faktor. Både hos den professionelle og ”vennen” der hjælper. Men som ”ven” har man ikke ret meget i klemme, hvis ens rådgivning er mangelfuld eller direkte forkert. Det har et rådgivnings firma derimod. Og så kan man tillade at stille krav. Jeg vil medgive dig, at det eksempel, som du stiller op er simpelt. Men du konkluderede jo selv forkert i en anden visumsag, der var oppe her på DTW. Det kommenterede jeg også. Ikke at det lige i det konkrete tilfælde, betød så meget, men det viser at du ikke forstår de bagvedliggende hensyn i myndighedernes skønsudøvelse. Samme vildfarelse og misforståelser har jeg bemærket flere andre steder. Professionel rådgivning er jo heller ikke bare (i disse tilfælde) simple visumansøgninger. Man må opbygge erfaring i mange forskellige opgaver. Ligesom tømreren. Han saver jo ikke kun brædder over. Det du tilbyder hjælp til er, som du siger, ret nemt. Stadig er der nogen, som er usikre. Ellers var der vel heller ikke nogen grund for dig at hjælpe. Folk kunne bare gøre det selv. Det er jeg sikker på at du vil. For jeg opfatter dig som en rigtig flink fyr. Men er denne hjælp ikke som at spørge mig om hjælp til noget håndværksmæssigt på huset? Masser af vilje, men måske kan jeg ikke helt gennemskue alt hvad der kan gå galt. Man behøver skam ikke at være uddannet til hverken den ene eller anden type opgaver (håndværk eller juridisk rådgivning) men når man allerede inden opgaven begynder, vælger forkert værktøj, burde man overveje om det er en bjørnetjeneste, at man er ved at tilbyde. For lige at runde snakken omkring forberedelse til en evt. samtale af, ser jeg ikke et modsætningsforhold i at være mentalt forberedt i forhold til objektiv sandhed. Helt konkret vil det være en fordel at være forberedt på typen af spørgsmål. Du må huske på, at for en thailænder er det at stå overfor en myndighed og skulle svare meget grænseoverskridende. Jeg har tolket i retten i snart 20 år. Næsten lige meget hvor store/små sagerne er, se de stakkels thailændere meget skræmte ud. Det er der en etnosociologisk årsag til, som for øvrigt er rigt beskrevet i litteraturen Man forbereder også sin klient til de spørgsmål der stilles i retten og forvaltningerne. Samme gør sig gældende i en simpel visumsag Redigeret af sudsakhon d. 14/02-2014 00:42 |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 14/02-2014 01:16
|
|
Lad mig lige slå et par ting fast Sudsakhon. Du kan ikke bare hælde varm asfalt ud i indkørslen, fordi asfaltværkerne er ejet af asfalt firmaerne, og det kan du ikke bare købe, ligesom du kan købe en spånplade i trælasten. Og hvem har lige en tromle med vibration ? den koster kassen, så dårligt eksempel, men jeg forstod godt pointen. MEN Der findes IKKE professionelle visum agenter. Der er ingen uddannelse i det, ikke engang på ambassaden er de uddannet i visum. Og visum agenter de er ikke anerkendt af den danske stat eller ambassaden. Så Robert er ikke mere professionel end du og jeg eller Jens Jensen. godt så. Og nu snakker vi om visum, ikke familiesammenføring eller alt muligt andet jeg snakker kun om visum, jeg anerkender at Robert laver andet end almindelige visum ansøgninger, og det er sikkert fint nok.Men lige med almindeligt turist visum (boyfriend/girlfriend) Der er ikke rigtig noget forløb, eller nogen sag at følge, som Robert ellers helt præcist har skrevet tidligere. Det er jo indiskutabelt. Når blanketterne er udfyldt, og de 3 krav der er opfyldt, så aflevere man ansøgningen og så venter man bare. Dine eksempler er elendige, en Advokat har bemyndigelse til at handle på dine vegne og udtale sig på dine vegne osv. Det kan en visum agent IKKE. Du skal selv forstå, og underskrive schengen blanketten, boyfriend/girlfriend checklisten står der meget tydeligt du selv SKAL udfylde. Det eneste visum agenter kan hjælpe med, er at føre kuglepennen hvis begge parter skulle være ordblinde. De kan heller ikke aflevere ansøgningen for dig, ambassaden ringer til dig, og ikke visum agenten. osv. osv. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/02-2014 01:35
|
|
Bjarke. Det er lige netop grunden til at jeg vil blive fravalgt ved håndværksmæssige opgaver, herunder asfaltlægning. Og du nok ikke er det bedste valg i rådgivningssager. Som jeg skrev, synes jeg du er en guttermand, fordi du gider hjælpe folk, der er i tvivl. Men jeg kan se, at du ikke kan gennemskue hverken forløb eller de bagvedliggende hensyn Fuldmagtforhold har du heller ikke helt styr på ;-) Du skriver, at der IKKE findes professionelle visum agenter. Jeg kender da flere. Jeg er skam selv professionel juridisk rådgiver. Det er skarpt set, at det ikke er en beskyttet titel, og der ikke er en findes en direkte erhvervsrettet uddannelse. Men er det et kriterium? Er det et kriterium, at man skal være godkendt? Det ved jeg ikke hvor kommer fra. kan du i øvrigt ikke kalde dig både murer, snedker eller bager (eller asfaltarbejder for den sags skyld ) uden hverken at være uddannet eller have evner indenfor faget? Og så kan du stille spørgsmålet om hvad der er forskel på en "professionel" og ovenstående. Og hvem man i så fald ville vælge, hvis man var usikker på forløbet Som jeg skrev tidligere, hvorfor spørges du i visumsager? Hvorfor gør folk det ikke selv? Du kan ikke pille en enkelt ting ud, og hævde at rådgivning ikke er berettiget, da visumsager er simple. Der foregår jo andet også. Du kan jo heller ikke hævde, at tømrere helt kan undværes, idet der er nemt at trække søm ud, vel? Redigeret af sudsakhon d. 14/02-2014 01:44 |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 14/02-2014 10:43
|
|
Nej, du kan ikke kalde dig murer eller bager, uden at have et svendebrev, så nej det har du helt ret i man ikke kan. Der findes ikke professionelle visum agenter Sudsakhon, der findes folk der har hjulpet folk med visum i flere år, og derfor kan reglerne meget grundigt og bedre end andre!! Jeg vil gerne at du lige fortæller hvilke ting jeg siger der er forkert, det er nemt nok bare at sige jeg tager fejl, uden så at argumentere for det. Siger du, at en visum agent godt kan handle på dine vegne og tale på dine vegne, ligesom en advokat kan ?? Jo jeg kan godt hævde, at visum agenter er overflødige, men at Robert sikkert laver mange andre ting, som er berettiget rådgivning. Jeg vil æde min gamle hat på, at der ikke er færre hvert år, der får visum hvis vi lukkede Roberts firma i morgen, og alle de andre visum agenters. Det handler blot om, at folk skal få øjnene lidt op og bruge ambassadens folk til rådgivning. Ja de er faktisk flinke, og arbejder for dig, tro det eller ej. Men som sagt, så var det ikke fordi jeg var ude efter Robert personligt. Jeg syntes bare, at det er at udnytte folks uvidenhed og nervøsitet. Visum er en prekær sag, og mange går i baglås, er nervøse over det osv. Og der kommer de blodtørstige visum agenter så og slår kløerne i dig ![]() Men almindeligt visum er så legende let og det er min mission at få så mange som muligt til at indse det ![]() Så kan du sige, at du kan se jeg er forkert på den flere steder og jeg ikke forstår dit og dat. Men nu har jeg hjulpet 6 personer, alle har fået visum. Og vi har selv fået visum 3 gange, så det er 9 gange. Og har haft adskillige samtaler med den tidligere og også nuværende visum chef. Og der er virkelig ikke noget i det. Det er vitterligt bare de 3 krav og de 2 skemaer plus invitationen. Simple as hell. Første gang tog det måske en halv time, fremover har det taget mig 10 minutter at finde skemaerne printe dem ud og udfylde dem. Det er virkelig lige så let, som at svare på et rundspørge skema fra en eller anden butik. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/02-2014 11:06
|
|
Visum er en prekær sag, og mange går i baglås, er nervøse over det osv. Og der kommer de blodtørstige visum agenter så og slår kløerne i dig Prøv at bytte ud med håndværker: håndværk er en prekær sag, og mange går i baglås, er nervøse over det osv. Og der kommer de blodtørstige håndværkere så og slår kløerne i dig Hvis visum er så simpelt, hvorfor bliver du så spurgt om hjælp? Og hvorfor må folk, herunder mig selv, ty til venners hjælp, i håndværksmæssige problemer Murer, tømrer er ikke beskyttede titler. Den har du også fået galt I halsen. Det kan enhver kalde sig. Fuldmagtsforhold har du ikke helt fat i. Prøv at læse de relevante bestemmelser, der regulerer disse forhold Der findes ikke professionelle visum agenter Sudsakhon, der findes folk der har hjulpet folk med visum i flere år, og derfor kan reglerne meget grundigt og bedre end andre!! Prøv at igen at bytte ud med håndværker: Der findes ikke professionelle håndværkere Sudsakhon, der findes folk der har hjulpet folk med håndværk i flere år, og derfor kan håndværket meget grundigt og bedre end andre!! Nogle er endda uddannet i meget af det, som de arbejder med. Er det ikke at være professionel? |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 14/02-2014 11:13
|
|
Du kan uddanne dig til Murer, du kan ikke uddanne dig til Visum agent. Den danske stat anerkender murer uddannelsen, og støtter den økonomisk, den danske stat advare i mod visum agenter, der er ingen uddnanelse og de støtter det ikke økonomisk eller forslår man bruger en sådan. Dine eksempler er elendige. Nej du må IKKE som ufaglært kalde dig mure, og begynde at bygge et fundament selv, det kan du få sagsanlæg på halsen for. Der er adskillige håndværkere, når du nu bruger det brede begreb, som er autoriserede, og skal skrive på det der bliver udført. Især elektrikere, VVS og kloak. Jeg kan oprette et firma i morgen, og kalde mig visum agent, men du kan ikke i morgen oprette et firma og udføre VVS, El, Kloak og meget andet, arbejde. Grunden til jeg har hjulpet, og mange spørger om hjælp, er at folk er nervøse og tror visum er så noget farligt noget. Sandheden er at i 6 ud af 6 sager, har jeg højest lige rettet en enkelt ting, og ellers bare bekræftet at det er rigtigt nok det folk har gjort. Men de spørger, fordi de er nervøse og gerne vil have det rigtigt så de ikke får afslag. Mange af de spørgsmål herinde, og som en visum agent får, besvare ambassaden ganske gratis. Min største pointe er, at den hjælp Robert kan tilbyde, den tilbyder ambassaden gratis! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)