Se indlæg
 Udskriv debat
Thailand:Politiet skyder demonstrant ned 18 Feb 2557.
fckguld
natty skrev:

Når jeg skrev at militæret ikke ønsker at intervenere, med mindre de var "tvunget" til det, var min bagtanke også at de ikke ønsker at overtage magten. Nogle gør sikkert.

Du skriver at Suthep har vundet, hvis Yingluck må træde tilbage på grund af korruptionsanklagen. Det er jeg nu ikke så sikker på.
Jeg tror nemlig ikke at søster og brorpartiet, har fået så mange stemmer kun pga. Shinawatra-klanen, men måske endda på trods af dem. Glem heller ikke, at partiet ikke i sig selv har majoriteten.

Jeg håber, der vil opstå en bevægelse og parti, som kæmper for mange af de samme ting som Pheu Thai, måske under et nyt navn, som det så ofte sker i Thailand.

Hvis sådan en bevægelse og parti kan dannes, uden de gamle lig i lasten, uden mellemledere og skabhalse a al idioten Suthep, og uden at Thaksin udemokratisk sidder og trækker i trådene i Dubai, altså frigøre sig fra ham, er jeg af den overbevisning, at det sagtens kunne tiltrække mange, endda en del af Bangkok middelklassen, som måske bla. selv oprindeligt er kommet fra fattige kår, og så har Suthep altså ikke nødvendigvis vundet, når det kommer til stykket.

Uden en stærk middelklasse, som ønsker forandringer og bedre vilkår for de fattige, ingen forandringer. De skal tiltrækkes af den "rigtige" side, er det ikke det historien viser?

Ting bevæger sig og ting tager tid.
Ganske precist beskrevet.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

natty
Bjarke85 skrev:

Utroligt han kan få lov til de uhyrligheder ! Korruption er pludselig en meget LILLE ting, i forhold til at han direkte truer med og får udført mord !

Jeg håber den lille fede thaimand snart stiller træskoene!

Udover din sidste sætning, som jeg egentlig ikke ønsker for andre end personer som Hitler, Stalin og Pol Pot, har du sådan set ret.

Problemet er bare, at der igennem efterhånden mange år, er sat en standard, hvor det er blevet til en næsten acceptabel del af den thailandske politiske kultur, både at bruge vold og at stå med en mikrofon og true med død, ødelæggelser og brændende byer. Og det åbenbart på begge sider.
Det er måske lidt svært at forhindre ham i at udtale sådanne ting, når tætte støtter af den nuværende regering, faktisk tidligere ikke har været langt væk fra hans retorik.

Jeg tænker på om han måske er ved at være så stor en belastning for dem som han egentlig tror han støtter, at han måske ender sine dage på samme måde som en hvis afskediget general i 2010.

Men derudover er han som mange før ham en idiot, og burde lige som hans forgængere, uanset farve, da anklages for mordtrusler og opfordring til terror.
Redigeret af natty d. 20/02-2014 20:12
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Webmaster
Her er nogle billeder fra et lidt anden vinkel:

[img]https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31/1796018_673192746060291_379870357_o.jpg[/img] is not a valid Image.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: