Se indlæg
 Udskriv debat
Bodeling efter et forligs ægteskab med en Thaier.
Bjarke85
Conrad, det er derfor en kontrakt vil hedde 3x30 år Smile men man skriver bare 90 år, når man snakker om det i daglig tale.

Hvis du googler, kan du da se flere der sælger med f.eks. 67 år tilbage på deres 90 år, eller 80 år tilbage osv.

Conrad
Bjarke,

Du skal ikke tro paa alt hvad du kan Google dig til.

Det er som jeg skriver, max. 30 aars lejekontrakt naar den skal noteres paa chanote.

Hvis du ikke tror paa mig, saa vil jeg anbefale at du kontakter en af dine dyre advokater, bestikkelse skulle ikke vaere noedvendigt.

En anden mulighed for at kunne bo i huset, ville vaere ved oprettelse af en usufrugt.

Hilsen
Conrad

Bjarke85
Det er ikke kun via google, men sådan i stort set alle sammenhæng jeg har snakket med folk om hus i Thailand, bliver 90 års kontrakter nævnt.

Det kan godt være at 30 år er max, derfor 3x30 år. Mon ikke uden jeg ved det, der er en eller anden form for bindene klausul eller andet, der gør at man skal overholde de næste 30 år? Ellers ville det jo være et sindsygt usikkert marked og ingen normale mennesker ville turde købe hus i landet.

Og der er ellers massevis af vestlige par, der har ferie boliger i landet.

Conrad
Bjarke,

Igen, jeg kan kun anbefale dig at vende sagen med kyndige personer.

De 30 aar er max. for en "sikker" kontrakt der kan noteres paa chanote.

Udover de 30 aar er det usikkert.

Hilsen
Conrad

Bjarke85
Okay, det er jo meget rart at vide Smile

Jeg forstår i øvrigt ikke folk leaser jorden af deres kone, hvor kontrakten så kan omstødes ved skilsmisse ? Hvorfor ikke lease jorden af en anden, så kan konen ikke gøre noget ved en skillsmisse ?

Ja muligvis er det dyrere, men det er vel ikke dyrere end at miste huset?

Conrad
Bjarke,

Hvis du leaser jorden af din kone, saa vil lejekontrakten naeppe holde hvis I bliver skilt.

Saa indgaa lejekontrakten inden giftemaalet.

Hvis du lejer i konens landsby, saa kan det nok ogsaa vaere det samme ved en evt. skilsmisse, da du saa naeppe vil kunne blive boende.

Et godt raad i Thailand er, invester ikke mere end du er forberedt paa at kunne gaa vaek fra.

Selv med en jaevnaldrende kone er skilsmisse ikke et ukendt begreb.

Hilsen
Conrad

Bjarke85
Tror du misforstod mig, jeg siger netop, hvorfor leaser folk ikke af en fremmed, så kan kontrakten jo netop ikke omstødes ved en skilsmisse ?

Jamen altså, det har intet med thai at gøre, men jeg kunne aldrig drømme om at binde alle mine aktiver i min partners navn. Uanset hvor god en pige hun er mens man elsker hinanden, lige så ligeglad og ond kan de blive ved et brud. Og det er om de er dansk, tysk eller thai.

Conrad
Bjarke,

Nej jeg misforstod dig ikke.

Denne traad omhandler bodeling efter forlist aegteskab med en thai.

Bjarke85
Ja det ved jeg, vi er kommet lidt off topic her i tråden. Folk snakker om condoes og vi snakker om kontrakter før bruddet, men tråden handler om efter bruddet.

Men jeg kunne nu godt tænke mig at få svar alligevel, tror trådstarter har fået sit svar nemlig.

Er man ikke bedre sikret, hvis man leaser jorden i de 30 år, eller 3x30 år whatever. af en tredje part, end af sin kone ?

Da ved en skillsmisse, har tredjeparten intet med det at gøre, og da du ikke ejer jorden men kun leaser den, og hun ikke ejer jorden. Er der intet at komme efter ? Smile

Conrad
Bjarke,

Jo det har du sikkert ret i, at lease fra 3. mand, men proev du at forklare din kone at det er den bedste loesning.Kick you

Hilsen
Conrad

Yonok
Med en ordentlig lavet Usufruct er det ligegyldigt for hverken kone,ex-kone eller andre kan lave om på den.Det er simpelthen prøvet ved retten så mange gange hernede og er den eneste 100% sikre løsning der er.

Bjarke85
Det er vel ikke værre Conrad, end dem der har særeje på værdi herhjemme ? Smile det er vel også at de ikke stoler på konen så?

Tak Yonok for det indlæg. Jeg kunne heller ikke helt forstå det, kender som sagt folk der har skilsmisser bag sig, men stadig har hus, forretning osv. i landet, uden at have mistet det.

Conrad
Bjarke,

At koebe ejendom, som ejes af 3. mand i stedet for af din kone, fordi du ikke stoler paa din kone!

Proev du at forklare hende det fornuftige i det.

Det er da selvfoelgelig ikke alle skilsmisser, som ender med at konen overtager det hele, men det er godt at sikre sig.

Bjarke85
Tja, thaierne kender skam godt til farangs frygt om at blive snydt. Konen og jeg har da flere gange snakket om emnet, og at mange thaier snyder farangs for hus og hjem, vi har også set dokumentarer om det sammen.

Så jeg tror ikke det ville komme helt som et shock for hende, hvis jeg forslog det.

Men tror bare jeg nøjes med en ordenligt lavet usufruct, hvor jeg har gode advokater indover, når kontrakten skrives Smile Den tid den sorg, og jeg vil nok rådføre mig med min svogers far, hvordan han har gjort. Han har adskillige ejendomme og forretninger dernede og også eks koner.

Men jeg ville egentlig bare mere frem til, om det ikke er muligt at sikre sig, eller om det i virkeligheden ikke bare er folk (farangs) der er lidt for uforsigtige ? Og ikke kun med ejendom.

Har sku set videoer hvor farangs kun havde det tøj de havde på, og må tigge eks konen om penge til en billet hjem til hjemlandet.

Så er man fandme et fjols, undskyld jeg siger det..

Yonok
Bjarke-jeg syntes at det er så nemt at dømme nogen til at være et fjols...men jeg har set eksempler på folk der har været gift i 18-20 år og pludselig slår konen til og stjæler alt....det er umuligt at garderer sig mod den slags.
Jo man kan hvis man har hus osv. derhjemme lave særeje osv.-og hernede ang. hus og jord en Usufruct...men i det store og hele-efter 18-20 års samliv tror jeg de fleste ville stole på sin kone/samlever og hun vil have mulighed for at tage røven på dig-derfor er man vel ikke et fjols.
Jeg tror de fleste igennem årerne ville have smidt paraderne og være åben for at blive dømt fjols så.

Bjarke85
Jo men nu tænker jeg mere, at stå direkte og kun have det tøj man har på.

Selvom jeg har planer om, at bosætte mig i Thailand, så kan du roligt regne med, at jeg vil have et betydeligt pengebeløb blivende tilbage i Danmark.

Du kan også roligt regne med, at jeg vil have kontanter i Thailand, som konen ikke har adgang til.

Det har såmen intet med at gøre hun er thailænder, det er almindelig sund fornuft Smile

Jeg siger ikke man er et fjols, fordi man har fundet en dame, der pludselig bliver et ondt grådigt bæst, det kan man jo på ingen måde vide på forhånd. Men man er et fjols, hvis man INTET har gjort for at sikre sig og kan komme i en situation hvor man kun har sit gode tøj, og hverken penge til mad, drikke eller rejse hjem.

Conrad
็ำ่Hej alle,

Er der nogen af Jer, som ved om der er en maade man kan indstille sin aabning af Thailand Portalen paa, saaledes at indlaeg fra udvalgte personer skjules, saa man ikke kan se dem?

Hilsen
Conrad

Bjarke85
Du kan sku da bare ignorere det der bliver skrevet Smile men desværre findes der ikke en sådan indstilling.

Bjarke85
Jeg fik lige den her PM, for et par timer siden.

Gad vide om det er dig personen bla. omtaler Conrad ?

"Klø du bare på, det er rart at høre fra folk med ungdommelig begejstring Smile

Du skulle have været medlem her, da den uforlignelige JackD huserede, der var der faneme gang i synagogen, og alle de mavesure, indebrændte gamle mænd der tilmed er håbløse til formulering ... fik et ordentligt spark i røven Smile

mvh"

LOL LOL

Conrad
Hej Bjarke,

Nej det kan det ikke vaere, for jeg kan godt formulere mig, desuden er jeg en glad pensionist, som ikke er hverken mavesur eller indebraendt.

Og jeg fik aldrig "spark i roeven" af JackD eller af hans andre alias, da jeg altid skriver i en sober tone i modsaetning til dig.

Hilsen
Conrad

Spring til debat: