Se indlæg|
Kørekort problem
|
|
| Johnf |
Lagt på d. 29/11-2015 20:19
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Bumper lige den her tråd, da jeg er lidt i tvivl - og tænkte det var relevant Hvis jeg har et internationalt kørekort, og gerne vil have et thai kørekort - er det så nødvendigt at skulle op til teori/køreprøve herude, eller får man "bare" lavet et thaikørekort? Mvh, John ![]() : |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 29/11-2015 20:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Johnf skrev: Bumper lige den her tråd, da jeg er lidt i tvivl - og tænkte det var relevant Hvis jeg har et internationalt kørekort, og gerne vil have et thai kørekort - er det så nødvendigt at skulle op til teori/køreprøve herude, eller får man "bare" lavet et thaikørekort? Mvh, John Et internationalt kørekort er ikke nok du skal op til ny teori/køreprøve hvis du vil have et Thai kort,og det skal du have for at køre dernede.Og vil du have et kørekort så tag den ikke i stor byerne,det er blevet noget af en pengemaskine har jeg fået fortalt. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/11-2015 21:22
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Jeg er bange for at du ikke kan få et klart svar på det. Alt afhænger af det kørekort kontor du henvender dig på.... Jeg fik ombyttet mit internationale kørekort i Nong Khai uden nogen form for prøver. Skrev 2 ansøgninger en til personbil og en til MC. De tjekkede min adresse tog et billed og efter en times tid havde jeg 2 thai kørekort. Men en ven der bor i nabo amtet (50 km derfra) Skulle til teoriprøve og syn & reaktionstest. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 29/11-2015 22:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Den normale/officielle procedure er: Du skal have et internationalt kørekort. Et medical certificate fra en læge. Blodtryk, lytning på lunger og et læge-kig på et øje. En erklæring om din adresse i Thailand fra de lokale immigrations-myndigheder eller politi. Adressen kan dokumenteres ved f.eks. lejekontrakt med dit navn på , hotel-regning etc. Ind på det lokale transport office, hvor du skal bestå en uproblematisk reaktions-prøve og syns-prøve. Du skal IKKE igennem nogen teoriprøve eller køreprøve. @jh selvfølgelig kan du benytte dit internationale kørekort ved kørsel i Thailand - dog max. i 3 mdr efter indrejse. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/11-2015 03:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Dette link skulle daekke hvad der vedroerer koerekort i Thailand: http://thailand.a...-licences/ |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 30/11-2015 03:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Huggoboerge Det er samme som visas, selvom der er officielle regler, laver de deres egne. Jeg har aldrig fået oversat noget som helst. Jeg havde ikke international kørekort, kun mit danske. Jeg har aldrig taget en køreprøve. Første år for 1 år, næste gang 5 år og 3. gang fik jeg for 10 år. Spørg mig ikke hvorfor, men jeg laver selvfølgelig ikke vrøvl.. Min kones søster kom i sidste uge samme sted og hun er thai.. Hun havde 5. års kort, men nu ville de pludselig kun give hende for 1. år, uden anden forklaring, at sådan var det nu.. Som John siger, det afhænger af hvilken kontor man opsøger, og det afhænger mange gange af hvad humør de er i. Så kan man komme med de officielle regler lige så tosset man vil, hvis vedkommende på kontoret har afgjort, at sådan er det, så bliver det sådan.. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/11-2015 05:17
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Mukke skrev: Huggoboerge Det er samme som visas, selvom der er officielle regler, laver de deres egne. Jeg har aldrig fået oversat noget som helst. Jeg havde ikke international kørekort, kun mit danske. Jeg har aldrig taget en køreprøve. Første år for 1 år, næste gang 5 år og 3. gang fik jeg for 10 år. Spørg mig ikke hvorfor, men jeg laver selvfølgelig ikke vrøvl.. Min kones søster kom i sidste uge samme sted og hun er thai.. Hun havde 5. års kort, men nu ville de pludselig kun give hende for 1. år, uden anden forklaring, at sådan var det nu.. Som John siger, det afhænger af hvilken kontor man opsøger, og det afhænger mange gange af hvad humør de er i. Så kan man komme med de officielle regler lige så tosset man vil, hvis vedkommende på kontoret har afgjort, at sådan er det, så bliver det sådan.. Nu quoter jeg de regler som findes og er gaeldende og i princippet er det dem man skal rette sig efter. Det maa ogsaa vaere det som spoerger skal forholde sig til. Hvad der saa sker naar vedkommende henvender sig til myndighederne er saa en anden sag. Hvordan du har opnaaet 10 aar ? naar max er 5 aar. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 30/11-2015 05:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Så kan man komme med de officielle regler lige så tosset man vil, hvis vedkommende på kontoret har afgjort, at sådan er det, så bliver det sådan.. Nej ikke hvis man brokker sig nok efter mit første 1 år fik jeg 5 år så kom jeg op med de 5 år da det var udløbet, og nu ville de give mig 1 år igen jeg brokkede og brokkede mig hvorefter soen på kontoret åbenbart fik nok af mig og så kom hendes chef og efter en længere tid palavren hvor jeg heldigvis havde en fotokopi af mit 5 års kørekort for det jeg lige havde afleveret kunne de jo pludselig ikke finde fik jeg så et nyt 5 års og jeg så ikke mere til soen hun havde gemt sig ude bagved men JA de kan fandme være svære at danse med skrankepaverne ligesom skrankepaverne i Danmark kan være svære at danse medHvordan du har opnaaet 10 aar ? naar max er 5 aar. Min kammerat fik også 10 år både på sit MC & bilkørekort her i starten af året men ingen kan forklare hvorfor Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 30/11-2015 06:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
Mit eu kørekort skulle oversættes og stemples på ambassaden. Proof of residence til 1000 baht på emigration. Læge papir til 60 baht på det lokale sygehus. Så fik jeg 2 års kørekort fra start. Og besked om at ved fornyelse skal jeg glo 2 timers video.... Reglerne er ændret så eu borgere nu får 2 år fra start uden at skulle op til køreprøve/test. Kun syns testen slipper man ikke for. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 30/11-2015 07:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Måske er reglerne ændret siden jeg fik eller fornyede thai kørekort. Første gang fik jeg ca. 22 måneder, da det første gang var 1 år plus til min fødselsdato. Dengang kunne man først forny når det gamle var udløbet, så dagen efter min fødselsdag tog jeg på motorkontoret og fik et 5 års kort plus 364 dage til min fødselsdato, det samme 2. gang jeg fornyede mit 5 års kort i 2013 som gælder til 2019. Da jeg havde dansk og international kørekort til bil og MC, så skulle jeg kun til reaktionstest, syns test og farveblindstest samt aflevere en lægeattest 50 baht og en adresseattest fra Immigration. Ved 1. fornyelse det samme. Ved 2. fornyelse det samme plus jeg skulle overvære en video seance om uheld mm på en god times tid. Så 1 stk 1 års plus 2 stk 5 års thai kørekort gælder for mig i 13 år minus 2, 5 måneder. Alt dette foregik på Phuket, hvor de ikke ville godkende min gule tabien baan som bevis for min adresse, men samme sted var den gule bog OK for indregistrering af en MC. Nu har jeg set at der er uklarhed over om man skal forny før kortet udløber eller ej, så det skal jeg have undersøgt inden næste fornyelse, som nok skal foregå i Kantharalak, Sisaket. Heroppe er det noget enklere og mere afslappende at komme på et offentligt kontor. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/11-2015 08:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Du mener 1000 baht til at fodre lommen. Proof of residence er gratis på immigration (det er ikke gratis på den danske ambassade). |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.