Se indlæg|
Køb af Condo
|
|
| fml |
Lagt på d. 10/10-2014 18:53
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Hej! Nu er tiden kommet og jeg skal til Thailand i næste uge og se om jeg kan finde en Condo som matcher mit budget – jeg vil hører om nogen af jer kender Keang Talay Condominium i Jomtien (Pratamnak Hill), hvor jeg har fået tilbudt en Condo på nordsiden på 10 sal. som passer meget godt til mit budget – ser ok ud på diverse hjemmeside – er dog lidt betænkelig for Condominiums alder – fra 1988 eller 1998 har fået begge år oplyst ved ikke hvilket som er rigtig – vil gerne hører godt og det dårlige om Keang Talay. http://neothai.co...inium.html Med venlig hilsen Flemming |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 10/10-2014 20:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Hej Flemming Kender godt stedet men ikke selve Condoen,men som du jo selv skriver skal du afsted om en uge,så kan du jo selv se hvad det er du har fået tilbudt,prøv at læs tråden,Condo ejet af farang,den kan være til stor hjælp,med dit køb af fast ejendom i Thailand ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/10-2014 14:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Eftersom ejendommen har nogle aar paa bagen mener jeg man udover at kigge paa lejlighedens kvalitet ogsaa skal grundig undersoege hvordan de faelles faciliteter er vedligeholdt. Der naevnes i annoncen at property management is "very professional" men det kommer saa an paa en proeve. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 12/10-2014 18:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg vil mene det er en god ide at leje sig ind først og se sig lidt omkring, fml jeg har sendt en PB. |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 21/10-2014 15:36
|
|
Hej! Nu er Condo fundet og jeg har fået alle min ønsker indfriet om placering og pris – næsten alt er på plads mangler et par småting som mægler skal afklare med sælger og vi skal mødes for at skrive en købsaftale . Der er tale om en fuldt møbleret condo med alt udstyr tv m.v – Condo som er ejet af en fra Sverige altså i udenlandsk navn. Mægler har bekrevet overdragelsen på følgende måde – vi mødes på land office – har fået oplyst at jeg skal sætte 3-4 timer af til det – skødet ændres til mit navn og jeg betaler med en bankcheck til sælger og jeg skal have dokumentationen med fra banken at pengene er indført lovlig fra min bank i Danmark med henblik på køb af Condo – skøde og check skifter hænder. Min vens thai kone er med på land office for at oversætte for mig hvad der står skrevet og talt om på thai – hun har ingen speciel kendskab til Condo handel – har jeg brug for en advokat i den situation? Med venlig hilsen Flemming Lauritsen |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 21/10-2014 16:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Tjaee det er jeg ikke helt sikker på, vi have rådgiver fra Skandinavisk Expat club og så blev vi rådet til at få skrevet et Thai testamente da det danske ikke er meget værd der ude og der var advokat indover, vi fik alt oversat fra thai til engelsk og senere til dansk, men mener du at din vens kone kan genemskue eventuelle fælder og mægler virker troværdig så er det vel ok. men ellers tillykke med handlen. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 30/10-2014 19:03
|
|
fml skrev: Hej! Nu er Condo fundet og jeg har fået alle min ønsker indfriet om placering og pris – næsten alt er på plads mangler et par småting som mægler skal afklare med sælger og vi skal mødes for at skrive en købsaftale . Der er tale om en fuldt møbleret condo med alt udstyr tv m.v – Condo som er ejet af en fra Sverige altså i udenlandsk navn. Mægler har bekrevet overdragelsen på følgende måde – vi mødes på land office – har fået oplyst at jeg skal sætte 3-4 timer af til det – skødet ændres til mit navn og jeg betaler med en bankcheck til sælger og jeg skal have dokumentationen med fra banken at pengene er indført lovlig fra min bank i Danmark med henblik på køb af Condo – skøde og check skifter hænder. Min vens thai kone er med på land office for at oversætte for mig hvad der står skrevet og talt om på thai – hun har ingen speciel kendskab til Condo handel – har jeg brug for en advokat i den situation? Med venlig hilsen Flemming Lauritsen Hej Flemming 🏢 har du fået din Condo ? |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 01/11-2014 09:58
|
|
Nej – gik ikke så let som det så ud til ! For det viste sig at ejer (og skøde) ikke opholdt sig i Thailand og vil have 10% forud for en garanti at handel blev gennemført og han vil så rejer til Thailand i løbet 1-2 uger – i den situationen fik jeg en advokat på og med en aftale næsten på plads – meddeler svenskeren at han alligevel ikke kan komme i løbet af 1-2 uger, men første i midten af december – jeg har derfor annulleret alt med svensker og sagt til ham, at vi stadig kan handle når ham kommer, men vi starter forfra og han har ingen garanti for jeg gennemfører købet. Jeg havde problemer med at få en bankkonto – fik nej i 3 banker fordi jeg ikke havde en underskrevet kontrakt og et turistvisum var ikke nok – jeg skulle have 3 måneders visum for at få en bankkonto – i den 4 bank fik jeg dem fortalt at jeg godt nok kun havde et turistvisum, men det har en gyldighed på 5 måneder fordi jeg har 3 indrejser og med den oplysning fik jeg en bankkonto og fik også overført de 10% men som jeg valgt at blive stående på min konto. Jeg bor nu til leje i den bygning, hvor condo jeg vil købe ligger – men ikke i svenskeres condo – den har aldrig været udlejet og jeg kunne heller ikke få lov at leje den til vi fik handlet. En nærliggende tanke var at (og en tanke mægler sikkert også har haft) at jeg banker på ved svenskeren og handle uden om mægleren – men det har jeg informeret hende om, at det vil ikke ske og det agter jeg at overholde – hun har gjort et godt stykke arbejde og skal ikke snydes for sit salær – den melding har jeg fået meget sympati for og en mægler der virkelig arbejder på at finde en condo som indfrier mine ønsker – og kommet med 3 andre bud på en condo – som hun havde funden ved andre mægler, da hun ikke selv havde andre jeg var interesseret i – men lige nu vente vi og ser om svensker kommer med en bekræftet dato han ankommer. Syntes det er et noget mærkeligt marked at jeg komme ind i med at købe en condo – for mange af mæglerne har ikke de condo som de skilter med til salg – oplevet flere gange at begynder jeg at spørge specifikt på en condo – nej den er lige blevet solgt, men de bliver ikke fjernet fra deres udstilling / hjemmeside. Pris sætninger er også underlig og man skal se sig for – den condo jeg er på vej til at købe er også til salg ved en anden mægler men til på 150.000 baht mere og alle omkostninger til køber – det jeg p.t er i gang med er omkostninger 50/50 og sælger betaler mægleren Lige nu holder jeg ”bare” ferie og afventer en dato fra svenskeren – om den kommer og vil så planlægge min tur til Cambodia efter svenskerens ankomst – ellers må jeg i gang med at søge igen – prøver at have så meget tålmodighed som muligt. Med venlig hilsen Flemming |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 01/11-2014 11:39
|
|
Puha Flemming Det var da lidt af et Anti-klimaks du der har været igennem....kan ikke forstå at du har haft problemer med at åbne en konto,dine penge skal jo gå ind på en sådan ( mærket condo ) for at de på landoffice vil godkende dit køb ! Nu er det snart 6 år siden jeg selv købte i Jomtien,og regler ændres selvfølgelig hele tiden,så det er rigtig godt du gider dele dine oplevelser omkring dit køb af condo med os andre,håber at du kommer i land med dit projekt,med eller uden Svensker.... ![]() |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 02/11-2014 10:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
Korrekt de fjerner ikke gamle annoncer, skide ireterende. Hvis du sætter den til salg et sted, kan du risikerer at se den et andet sted. Det fordi de sammen arbejder, det normalt, hvis den anden der sælger den 150.000bath højere finder en kunde skal han betale den 1. ejendomsmægler eks. 5%, for at få lov til at få kontakt med sælger. Det forøger chancen for at den blir solgt hurtigere. Det kan også være sælger der prøver hos flere mæglere, da chancen er større sådan. Ta det med et gram salt hvis du har set bygningen er fra 1988, ofte oplyser de forkert år på div hjemmesider. Der blev bygget meget fra 1995-1999, jeg tror den er bygget der. Det hvad jeg gætter på. Som andre skriver, gennemgå bygningen udvendigt, er den løbende vedligholdt, er der skader mm. Pas på øst siden, der er en tom bygge grund, der kan komme hvad som helst, og din condo risikerer at blir usælgelig. Pratumnak området, jeg var der i 2006 og kigge på kieng talay, solid og vedligeholdt, men område synes jeg var meget stille og kedeligt, og få restauranter. Men idag 2014 er det blevet et meget attraktivt område, specielt med det nye store marked i høj sæsonen er det helt fyldt op, og ejeren er ved at udvide med en stor parkerings, måske der kommer et lille indkøbscenter/marked????, eller ved du hvad der kommer????. Men ellers er der lotus express. Et område i fuld udvikling, men uden at blive påvirket stigende trafik. Der er kun en negativ ting, 10 bath taxi køre ikke forbi. Men i fremtiden vil området ha alt i nærheden!!!. Ja når den er skrevet under på landoffice, og fået papirerne, giver du din check, og tillykke med din nye condo meget enkelt. sælger skal dokumenterer han ikke er i restance med det vi kalder hus lejen. Det for han i bygning på kontoret. husk betal for el og vand, de lukker det omgående, og fjerner målerne. forhør med tidligere lejer, han kan hjælpe dig igang. Redigeret af hiks d. 02/11-2014 10:32 |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 02/11-2014 10:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
Spændende tråd, følger med på sidelinjen og ønsker dig held og lykke med projektet. Forstår så udmærket din frustration over det med prisen, og at den udbydes hos flere. Sådan er det f.eks også typisk inden for båd salg (ikke for at sammenligne) verden over, og er p.... irriterende. Det virker lidt som om nogen bare har lavet en hjemmeside eller et kontor, og så bare copy/pasted fra andre ![]() Glæder mig til at hører nærmere, også om prisen. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/11-2014 10:41
|
Hvis ellers papirerne er i orden og man er "hooked" paa lejligheden saa vaer taalmodig til ejeren er tilbage i Thailand. I linket nedenfor er der godt nok tale om et "nyt" projekt laes fiktivt projekt. http://www.andrew...-into.html |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 02/11-2014 14:28
|
|
Til hiks og andre! Jeg syntes at Kieng Talay er for dårlig vedligeholdt i fælles områderne og valgt ikke at se på Condo jeg havde fået tilbudt – lige nu handler det om en Condo i View Talay 2 Priserne skal jeg komme tilbage til når jeg ved hvor det lander – men har set på condo til udbudspriser i området 1.6 til 2.2 mill bath og 37-42 m2 De lejligheder jeg har set var noget af en blandet fornøjelse – rigtig fine ud på billederne, en lugtede som et bedre Thai gadekøkken, en var total tilrøget af tobak og en havde haft en vandskade og alt skulle udskiftes og prisen var ikke billig, mægler mente dog at pris godt kunne handles – nej tak – videre til den næste – yes næste alle ønsker opfyldt og en føles af her kan jeg godt bo – da jeg trådte ind i condo - venter nu på en dato for ejers ankomst til Thailand Med venlig hilsen Flemming Lauritsen |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 03/11-2014 19:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
viewtalay 2 er i meget god stand, jeg er meget enig.... og nice pool. Men der er ikke så meget til salg desværre. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/11-2014 09:48
|
hiks skrev: viewtalay 2 er i meget god stand, jeg er meget enig.... og nice pool. Men der er ikke så meget til salg desværre. http://www.thaivi...paign=news |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 05/11-2014 17:25
|
|
hugoboerge skrev: hiks skrev: viewtalay 2 er i meget god stand, jeg er meget enig.... og nice pool. Men der er ikke så meget til salg desværre. http://www.thaivi...paign=news Det var dog en sørgelig historie...har lige set manden springe ud på Thai-tv 7 er'n puha det er ullækkert at de viser den slags i Tv,man følger ham fra elevator op til 27 etage hvor han så sprnger ud....efter sigende var det ulykkelig kærlighed der fik ham til at begå selvmord,han var skolelære ( engelsk ) og ikke rig nok til den pige han ville have....OMG.... ![]() |
|
|
|
| fml |
Lagt på d. 06/11-2014 04:58
|
|
Hej! Helt enige meget meget trist historien – årsag eller årsagerne kan man kun gætte på og til glæde for hvem? Nu har jeg selv gjort det igen - kommenteret på noget – som ikke hører hjemme i denne tråd og vil bede til at den holdes om køb af Condo. Hugoboerge, Klovn – jeg vil meget gerne hører mere fra jer om køb af Condo og problemstillinger – gode og dårlige oplevelser i den forbindelse. Med venlig hilsen Flemming |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 06/11-2014 05:38
|
fml skrev: Hej! Helt enige meget meget trist historien – årsag eller årsagerne kan man kun gætte på og til glæde for hvem? Nu har jeg selv gjort det igen - kommenteret på noget – som ikke hører hjemme i denne tråd og vil bede til at den holdes om køb af Condo. Hugoboerge, Klovn – jeg vil meget gerne hører mere fra jer om køb af Condo og problemstillinger – gode og dårlige oplevelser i den forbindelse. Med venlig hilsen Flemming Hensigten med linket var at nu var der muligvis en ledig lejlighed eftersom View Talay naevnes, det var saamaend det hele, dog en soergelig omstaendighed. Det var ikke for at smadre traaden paa nogen maade. Mht evt problemstillinger saa kig paa faellesfaciliteternes tilstand, bygningens tilstand udvendig, indvendig samt tak en snak med ejerne af lejlighederne hvis muligt for at faa en ide omkring firmaet som har management kontrakten ang vedligeholdelse. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 06/11-2014 07:41
|
|
Hej Flemming Jeg kan godt få øje på hvad du efterlyser omkring køb af condo,her i denne tråd & i tråden, Condo ejet af Farang,tror de fleste problemstillinger har været oppe i de 2 tråde,om man så kan li'høje etage bygninger må være en smags sag,jeg kan ikke selv li'talay da de efter min mening ligner voldsmose i odense,og når jeg køre forbi synes jeg ikke der er mange der bruger deres altaner,jeg ville heller ikke bryde mig om at sidde der på min altan 17 etage....men igen det må være op til den enkelte,jeg har selv købt i lav bebyggelse 5 sals,hvor min ligger på 3 sal,i Danmark ville vi kalde den 2 sal,men i Thailand kalder de stuplan for 1 sal 😄 jeg valgte også ud over prisen efter de samme ting som Hugo er inde på,samtidig er jeg ikke glad når man kan køre direkte op i condo'en uden nogen form for security,derfor valgte jeg selv en der ligger i et slags resort område hvor man kommer op til en chekpoint,og ind i området der starter med et plans huse og slutter med condoe's Men du kender sikkert allerede steddet som hedder Baan Suan Lalana Forsat god dag og god fonøjelse med at finde den rigtige lejlighed for dig og dine. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 06/11-2014 08:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Lalana ligger også et stykke vej væk fra alting. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg vil mene det er en god ide at leje sig ind først og se sig lidt omkring, fml jeg har sendt en PB.