Se indlæg
 Udskriv debat
Ingen forsikring - pas er væk - penge er væk - kom ind på enkeltbillet.
Bade-Dyr
For "duping the entire nation," the national police account said Holse was detained yesterday for questioning by Pattaya police.
They ultimately released him because there was nothing to charge him with, as being a dick is not a crime – especially in Pattaya.

Går man ud fra det er korrekt gengivet, Ja så må du jo tager fejl mickE, ikke ?
Skriver skam bare hvad det Thailandske politi skulle havde sagt.

Omkring hans ben, igen går man ud fra det er korrekt gengivet, er det IKKE elefantsyge men

A police Facebook page later quoted Mr Holse as saying that the excessive swelling on his legs was a congenital symptom, and his condition was neither elephantiasis nor painful.

farao54

http://www.pattay...an-beggar/

Så er det ud af landet.... :-)

Bade-Dyr
Ja lad os nu se.

Nu ryger han jo i IDC til der er en billet hjem.
Og hvem betaler så den ?

Betaler han selv ?
Det tro jeg ikke på.

Springer de samme folk til igen og betale ?
Kan være svært at forstille sig at de hjælpe igen.

Mon hans Ambassade / Land betale ??
Tro det ikke, da de som andre ikke betale for deres borger skal komme hjem.

Betale Thailand for at slippe for denne person, Da han jo nok påminder dem om, hvor naive (Læs: Snot dumme) de har været.

Ellers forbliver han jo nok der i mange år, tro i ikke ??

Læste for noget tid siden om en der har været i IDC i +9 år.

Så hans fremtid bliver "spænderne" at følge.

vandango
Slut prut finale..........

1viggovax
så er der en platugle mindre, det er sørgelig spil på andre medlidenhed, og måske vil det senere gå ud over nogen andre som er i nød

Bade-Dyr
At manden tigger på gaden forstå jeg ikke folk er så sure over.
Der er utrolige mange Fa-Rang her i Thailand der lever som tigger.

Det er jo 100% op til folk om de vil betale ham.
At mange TRO at manden har store problem pga hans ben, Vel det er jo ikke hans skyld, men idioterne der giver ham penge er det ikke ?

Ud over det, Har jeg altså lidt svært ved at se det store problem som nogle kalde svindel fra hans siger over de penge han fik.

De folk henvender sig til ham, ohh så synd det er for dig lille du !!!
Vil du ikke havde hjælp og penge til at at rejse hjem for ??

Han svar NEJ TAK, jeg har intet ønske om at rejse hjem. Han vil forblive i Thailand og har gyldig Visa.

Så kommer der mere media på ham. og alt og alle kommer til ham igen.
Og de giver ham 40.000 baht til at rejse hjem for, MEN for pokker mand !!
Han har jo sagt at han ikke ønske at rejse hjem, MEN NEJ NEJ alle andre ved bedre, ikke ?

Og så føle sig snydt bagefter. Ja jeg forstå det altså ikke.
At de føler sig total dumme, helt klart, da de er det.

Hvis folk siger Badedyr, vil du ikke havde penge til at rejse hjem for, og jeg sige NEJ TAK, og folk så giver mig penge imod min vilje til at rejse hjem, JA så skal de squ ikke hyle bagefter hvis jeg bruge dem på andet.
Så kan de for pokker bruger hovedet, og tænke selv.

Det kedelig ved det her, er jo at mange tro det er ham der har opsøgte folk for de 40k baht.
Og derfor kan det desvære får en kedelige indvirkning på om andre folk der har brug for hjælp i fremtiden, nu også får den hjælp.
Men jeg synes trods alt, at det er alle andre ende Tysker der har den største del af skylde for det.

rinpoche
At manden tigger på gaden forstå jeg ikke folk er så sure over.

Det kan jeg godt. Han er en bekvemmeligheds-tigger, idet han har en option som de virkelig nødstedte lokale ikke har. Han kan rejse hjem og lade sig forsørge, få et job whatever.
Det er en hån mod de virkelig nødstedte.

Det er et såre tvivlsomt postulat.
Siden min første ankomst til Thailand har jeg set 1, siger og skriver en.

Bade-Dyr
@Rinpoche

Det er et såre tvivlsomt postulat.

Jeg ser tit det her blevet skrevet på Danske forum, Skal vi ikke lige beliver enige om at fordi du ikke har set dem, oplevet ikke betyder de ikke findes.
Sikker dog noget pjat at skrive mand.

Her er et par overskrifter til dig, så kan du selv søge videre.

Charity groups estimate that 200 to 300 foreigners living on the streets in Thailand

The authorities are concerned by the rising number of Westerners living rough in Thailand. Spectrum discovered that while some are mentally ill, others have made a conscious choice to thwart immigration...

Why are so many Westerners homeless in Thailand?

SPECIAL REPORT
Homeless foreigners 'lack assistance'
SAOWANEE NIMPANPAYUNGWONG
THE NATION

there are believed to be up to 30 homeless foreigners in Chiang Mai, and there have been reported sightings in popular tourist areas like Phuket and Chon Buri, Natee Saravari, secretary-general of the Issarachon Foundation, said.

MEN du har jo ikke mødt dem, så de findes jo nok IKKE i din verden.

Men de er her, og der bliver flere og flere, og har selv snakket med flere af dem.

Amagerdreng
Jeg har som du Bade-Dyr også set langt mere end et par stykker.. Det ikke bare i Pattaya men de fleste steder jeg har været i LOS dog skal det skrives "Jo længere væk fra stor byen jo færrer tiggere" Blot i stedet en del store huse der slet ikke passer ind i alt den anden bebyggelse i landsbyen. men nogle skal vel vise "Her kommer jeg !!!"
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

Conrad
Jeg har boet paa Phuket i 8 aar og aldrig set en "falang" tigger her, men det er saa nok fordi at der er saa dyrt paa Phuket.

Paa mine mange ture rundt i Thailand, har jeg heller ikke set falang tiggere.

Mange af de huse rundt om paa landet som ikke helt passer ind i omgivelserne er efter mine oplysninger bygget af thaier til thaier, men det er maaske for at de vil vise sig over for deres naboer.

johnhelt
Badedyr, du henviser blot til en masse hjemmesider/udtalelser, har du selv set nogle farang tiggere og if so hvor?
Jeg har boet i BKK, der hvor man maa formode at der er flest, i mere end 10 aar og jeg stoeder ikke just paa nogle hver dag...kan faktisk ikke huske hvor eller hvornaar jeg sidst har set en.

rinpoche
Bade-Dyr skrev:

@Rinpoche

Der er utrolige mange Fa-Rang her i Thailand der lever som tigger.Det er et såre tvivlsomt postulat.

Jeg ser tit det her blevet skrevet på Danske forum, Skal vi ikke lige beliver enige om at fordi du ikke har set dem, oplevet ikke betyder de ikke findes.
Sikker dog noget pjat at skrive mand.

Her er et par overskrifter til dig, så kan du selv søge videre.

Charity groups estimate that 200 to 300 foreigners living on the streets in Thailand

dem.

Og det ser du som - og jeg citerer - utroligt mange? Jamen, jamen. Det er sgu da helt marginalt, mand!

Hvor mange lokale samt tilflyttere fra nabolandene tror du lever på gader og stræder i Thailand? Mænd, kvinder og børn?
Det er rystende mange, sikkert i 6 cifre. Og det er rigtig NØD! Det skærer mig i hjertet, når man ser en ældre thai kvinde sidde med sit indlejede cambodianske barn lige lukt ned til støj/røghelvedet på Sukhumwit.

Og du undlod bekvemt at kommentere på: Farang can always go home one way or another, den luksus har de lokale ikke.

Bottomline, jeg vil da skrupskide på farang taber-eksistenser der med åbne øjne vælger at gå helt i hundene og i særdeleshed hvis de afslår al hjælp for at forblive i en tilstand af permanent LOS intoxication.

[quoteJeg ser tit det her blevet skrevet på Danske forum, Skal vi ikke lige beliver enige om at fordi du ikke har set dem, oplevet ikke betyder de ikke findes.
][/quote]

Dette er sandt.

Men lad mig sluttelig stille dig dette spørgsmål, hvorfor synes du at den forsvindende lille for ikke at sige diminutive gruppe af farangs, der selvvalgt kommer ud at skide, om jeg så må sige, fortjener større opmærksomhed end de titusinder af lokale og indvandrere fra nabolandene?
Redigeret af rinpoche d. 01/10-2014 16:18

Bade-Dyr
Der er nok en grund til at så mange velgørenhed organisation snakker om det voksene tal, MEN de tager måske alle fejl ??
Tro det næppe.

Ja Johnhelt jeg har mødt nogle stykke, givet mad til nogle stykke, og taget en snak med dem, da de har brug for det, har ikke givet penge til tigger, og det kommer jeg heller ikke til, men en gang mad vil jeg godt give til folk der trænger om de er Thai, Fa-Ran eller om de er XXXXX.

Rinpoche, nu er det jo ikke alle Fa-Rang der bare kan tage hjem og få alt betalt. Vågn nu op.

Har de penge til overstay, måske nyt pas, billetten hjem med mere.
Kom selv med et total bud på hvor mange baht der skal til, og fortæl så og du tro de ville rejse hjem hvis de havde de penge, eller blive her ?

Havde de den slags penge, var de nok ikke på gaden og tigge.
Man har jo før læst på forum omkring der bare ingen hjælp er at hente ved sit lands Ambassade hvis man kommer så langt ud og er der ingen er der hjemme til at betale regning.
Så kan ikke rigtige se hvordan disse folk skal kunne trylle de penge frem for at komme hjem og blive taget af.

MEN har de de penge, Ja så kan de vælge at tage hjem, men igen, har de de penge, hvorfor så tage hjem !!

Og det er da rart at læse at du mener folk selv er skyld i de går i hundene.
Nu kan folk gå godt i hundene uden selv at være skyld i det.
Og ja, jeg ved også godt at folk nogle gange selv vælge det.

Og det er meget nemt at høre du aldrig har haft "rigtige" modgang, og prøvet at gå ned med flaget.
Det har jeg, og det med at bede andre om hjælpe, er bare ikke nemt.

Jeg synes da ikke at disse Fa-Rang skal havde støre opmærksomhed, hvor læse du det henne `??
Faktiske er hele den sag sket pga for meget opmærksomhed fra media side der er skyld i det her.
Havde de nu ladet den Tysker være i fred, var alt det her jo ikke sket vel ??
MEN MEN alle andre ved bedre. ohhhhh han har et stort ben, det må ikke være rart, han SKAL hjælpe hjem.
Folk skal lære at passe dem selv, til folk bedre om hjælp, og ikke komme og "presse" deres hjælp ned over folk.
Og ydes der hjælp, skal de jo ikke bare give penge til manden, det er vel tilladt at bruges deres hoved.

Klovn
Har de sidste par år oplevet de såkaldte ( spottere ) det er en Farang der sidder lidt tilbage trukket for sig selv og venter i diverse Food Park på at du efterlader lidt mad når du rejser dig op,har set dette foregå flere gange i Pattaya Central Festival Center,og jeg for det dårligt hver gang,så sidder du der med din Mac D Menu og tænker,har jeg selv fortjent dette måltid ? Sidste gang det skete gik jeg direkte over til en Spotter og gav ham 300 thb...han sagde ingen ting,tog bare imod,og jeg kunne nu spise min mad,uden dårlig samvittighed,et ungt par fra Thailand,smilede til mig,ikke det falske smil som vi alle kender,mere et medlidende smil,jeg havde jo hjulpet en af mine ejne...eller havde jeg ? Det var ikke for st spille smart jeg gav ham penge,følte mig bare utilpas....hmm gik ud fra Central og fik hurtigt øje på en gammel dame,der sad med sit pap- bæger,og håbede på en ville gi'en 10 bath eller bare 5,jeg hastede forbi hende,med mine børn i hælene,videre ned af second road,hun var ikke alene,der sad mindt 10 Tggere mellem de parkerede biler,unge ....gamle....børn....var de Thaier ? Eller fra Burma ?, kan kun gætte,men tror de sætter der endnu,men ham jeg gav penge er jo'nok taget hjem......

jh
I Pattaya var der en falang der gik rundt og tiggede han holdt meget til ved 7/11 i soi Diana mange mente han var tysker,mange mennesker var bange for ham, jeg har nu aldrig set han voldelig eller andet,han forsvandt for et par år siden ingen ved hvorhen eller hvad der var sket med ham,som klovn skriver der holder nogle til i Central festival ved jeg ikke, har aldrig set nogen der.Men går man mod syd sider der gerne 2 de samme og tigger,længere mod syd sider en næsten ved Happy bar de samme år efter år.Det sker vi er ved stranden der går de samme rundt år efter år flot klædt renvaskede osv så det giver nok godt at tigge men det er thaier.Kan huske en der rundt ved Mike shop om aften gik og rystede som hun fejlede noget og tiggede men når ordet Polite blev råbt kunne hun løbe som bare fanden og hendes sygdom var væk.Men ellers falanger der tigger dernede ser jeg ikke.

rinpoche
Bade-Dyr skrev:

Der er nok en grund til at så mange velgørenhed organisation snakker om det voksene tal, MEN de tager måske alle fejl ??
Tro det næppe.

Ja Johnhelt jeg har mødt nogle stykke, givet mad til nogle stykke, og taget en snak med dem, da de har brug for det, har ikke givet penge til tigger, og det kommer jeg heller ikke til, men en gang mad vil jeg godt give til folk der trænger om de er Thai, Fa-Ran eller om de er XXXXX.

Rinpoche, nu er det jo ikke alle Fa-Rang der bare kan tage hjem og få alt betalt. Vågn nu op.

Har de penge til overstay, måske nyt pas, billetten hjem med mere.
Kom selv med et total bud på hvor mange baht der skal til, og fortæl så og du tro de ville rejse hjem hvis de havde de penge, eller blive her ?

Havde de den slags penge, var de nok ikke på gaden og tigge.
Man har jo før læst på forum omkring der bare ingen hjælp er at hente ved sit lands Ambassade hvis man kommer så langt ud og er der ingen er der hjemme til at betale regning.
Så kan ikke rigtige se hvordan disse folk skal kunne trylle de penge frem for at komme hjem og blive taget af.

MEN har de de penge, Ja så kan de vælge at tage hjem, men igen, har de de penge, hvorfor så tage hjem !!

Og det er da rart at læse at du mener folk selv er skyld i de går i hundene.
Nu kan folk gå godt i hundene uden selv at være skyld i det.
Og ja, jeg ved også godt at folk nogle gange selv vælge det.

Og det er meget nemt at høre du aldrig har haft "rigtige" modgang, og prøvet at gå ned med flaget.

Jeg synes da ikke at disse Fa-Rang skal havde støre opmærksomhed, hvor læse du det henne `??
Faktiske er hele den sag sket pga for meget opmærksomhed fra media side der er skyld i det her.
Havde de nu ladet den Tysker være i fred, var alt det her jo ikke sket vel ??
MEN MEN alle andre ved bedre. ohhhhh han har et stort ben, det må ikke være rart, han SKAL hjælpe hjem.
Folk skal lære at passe dem selv, til folk bedre om hjælp, og ikke komme og "presse" deres hjælp ned over folk.
Og ydes der hjælp, skal de jo ikke bare give penge til manden, det er vel tilladt at bruges deres hoved.

Tro det næppe.

Tror jeg ej heller, og hvad så?

Det kan de ikke nødvendigvist, men via deres families mellemkomst kan de det nok i det fleste tilfælde. De har blot selv valgt at leve i limbo. Og at tørre deres selvvalgte modgang af på familiemedlemmer eller bekendte, finder jeg dybt usympatisk.

Nej, det kan jeg godt forestille mig. Og det gør mig ondt at du har engang været i en sådan situation.

Fordi du ikke med et eneste ord addresserer de virkelig nødlidende lokale thailændere og indvandrere fra nabolandene. Comprende?

Jeg er total ligeglad med nationalitet, vi er alle mennesker og sådan bør det være i min bog. YMMV.

Bade-Dyr
At du synes det er sær at jeg skriver om Fa-Rang tigger i en tråd der omhandler en Fa-Rang tigger, ja det er jo dit problem.

Havde tråden handlet om en tigger fra en af nabolandene, ja tro du så ikke jeg ville havde skrevet noget om dem, hvis jeg havde noget på hjerte om dem ??

Hjælp hjemmefra bliver vi bare ikke enige om, mange der er kommet så langt ud, har jo får hjælp hjemmefra familien og venner inden de kommer så langt ud, og familien og vennerne hjælpe jo ikke igen og igen.

Om som du kan læse fra andre bruger på siden her, ja så er der altså Fa-Rang tigger rundt omkring i Thailand.
Tage vi de English sprog forum med, er det jo mange der har mødt dem, og prøver at hjælpe dem med mere.
At du synes deres antal ikke er stort, vigtige, er igen dit problem.
For mig handler det ikke om der er flere tigger fra X land end fra Y land.

Så bare fordi man ikke selv har set det, opleve det, betyder det jo ikke at det ikke findes vel ?

Nej, det kan jeg godt forestille mig. Og det gør mig ondt at du har engang været i en sådan situation.

Det skal du ikke være ked af, Det har været en af de bedste ting der er sket i mit liv, nu da jeg er ovenpå og har lært derfra.
Jeg har forståelse for idag hvor svært det er at bede / få hjælp.
Og lært at se tingene fra anden side end kun min egen.

Mukke
Badedyr

Og lært at se tingene fra anden side end kun min egen.

Det vil jeg da kalde en sandhed med modifikationer, men måske har jeg misforstået dine mange google indlæg..

Rinpoche... vil medgive dig i, at man skal fokusere på det land man nu engang er i, her tænker jeg den lokale befolkning..

Jeg er ikke rigtig klar over hvor badedyr vil hen med sine anskuelser, ud over at han har fundet ud af på goggle og andre sider, at der er mange Faranger der tigger...

De skulle have et lods og tænke lidt mere konstruktivt end bare sidde der, uden at gøre noget...

De var vel nogle søller inden de kom herud, og desværre kommer der flere og flere af denne støbning, ja selv nord for Bangkok...

Jeg tilbød engang en af dem, da jeg så ham på gaden et arbejde, med fri kost og logi.

Det gad han sgu ikke, for så skulle han arbejde, og så i denne varme, nej så tjente han sgu mere ved at bare at sidde der, for her i provinsen får sådan individer jo nok mere opmærksomhed end i storbyen Bangkok...

Jeg vil ikke sige her, hvad thaierne siger om dem, men det er ikke spor pænt...

Badedyr... Jeg er ikke rigtig klar over, om du egentlig ved hvor mange der lever i Thailand, for de 200 du taler om, gider ingen tage sig af...

Nu kender en, som kom ud i noget snavs.. Han ville ikke have nogen form for hjælp, men begyndte at samle ind til salg på genbrug til mange thailænders forargelse, men han fik penge til billetten hjem uden at bruge sit netværk derhjemme i Danmark... Sådan en fyr tager jeg hatten af for...
Redigeret af Mukke d. 02/10-2014 09:11

Bade-Dyr
Vel Mukke.

Synes jo nok jeg fortæller tit at jeg godt ved at andre kan opleve tingene på en anden måde, og også ved det kan være anderledes for andre. End hvordan jeg ser og oplever tingene.
Så hvis du ikke er enige i det, betyder det ikke så meget.

Håber da aldrig jeg bliver som andre der udtaler, at hvis de ikke selv har oplevet det, hørt om det, prøver det, kan det ikke passe, altså i deres sandkasse / verden.

Mukke hvilken tal vil du bruge til at anslå tallet af Fa-rang hjemløse / Tigger ?
omkring sådan ting som det og andet er det i sagen natur altid anslået tal, om det er en velgørenhed organisation i Thailand som igennem deres arbejde med folk der netop er hjemløs de bygger deres tal på. Det er jo ikke kun i Thailand med over hele verden man gøre sådan.

At du fejlagtig tro at jeg kun kende til dem fra google, ja som flere gange før tager du også fejl her. Jeg har desvære ikke optaget mine snak, møde med disse folk på video, og fået deres underskrift omkring der status som hjemløs, for at gøre dig tilfreds. Headbanger

At du ikke gider tager dig af der måske er 200 i Thailand, har du jo ret til.
Jeg tager mig nu heller ikke så meget af de er der, Men jeg ved de er her.

Det var mere i starten her nede det gik mig lidt på. Min ferie og det første års tid her nede.
Idag stoppe jeg ikke op mere og snakke med dem.

Jeg tro selv tallet er meget højre, Og det bygger jeg på dem jeg har set, dem jeg har snakket med.
Samt de folk jeg har gået i skole med, der ud over skolen, arbejde / tilhøre en Kirke (church) her i Thailand.
Og høre fra dem hvor mange der kommer og søge deres hjælpe pga de nu er hjemløs og ikke ved hvad de skal gøre.

Mukke
Badedyr

Det er vel egentligt uden betydning hvad du mener er rigtigt eller ikke, for du har ikke hjemmel for alle dine påstande, for du leder hen til hvad andre siger på andre sites, hvilket egentligt er forkert i et emne som dette, men lad det nu være.

Der findes ingen fattige Farangs i Thailand, for de kan ikke være her på langtids visas hvis de ikke har finanserne til det.. og alle de korttids kan da ikke være interessante i dine påstande..

Alle dem der er Thailand på snyd, som det sker i Pattaya med at betale et vilkårligt firma for stempel i passet.

De skulle sendes hjem, for de er medvirkende til den mistro, der nu er til Farangs, for de har pengene og betaler uden om..

Det er jo nok nogle af dem, du Badedyr nu ser som tiggere...

Spring til debat: