Se indlæg
 Udskriv debat
plat på emigration
Bade-Dyr
Mukke kan fortælle dig at de folk der nægte at lave ekstra kopi eller hvad de bliver bedt om af Immigration ved Nonthaburi / Bangkok, Så får de bare ikke det de kommer efter, De siger det MAX 2 gange, Har set mange få problemer pga de ikke går over og laver den 1-2 ekstra kopi.

Glemt helt at sige at sidst skole jeg gik på, har en afd på Koh Samui, Og der kan deres elever ikke få 90 dage ED-Extension hvis ikke de har en Thai bank bog der går 30k baht ind pr måned.
Der står ingen steder i loven for ED at de skal havde det, Men skolen har brugt mange kræfter og penge på at kæmpe imod dem.
Det sidste jeg hørt inden jeg stoppet i år var at de skulle til samtale med Immigration bossen omkring at finde en løsning !!!!!

Som min lære sagde til mig, det handler om penge !!!!!
Men har ingen kontakt til den skol i dag.
Men kunne være sjovt at høre hvad det endte med !!!

Vil til sidst sige, jeg har altid følt at både Bangkok og Nonthaburi Immigration har været "fair" imod mig, Da Nonthaburi lave kontrol på skolen, passe kontrollen altid til det sted jeg var i at lære.
Dog var det special at de tog billede, video af en i klasseværelse, når man læste, når vi snakke, eller når jeg skrev Thai på tavlen.

Dog var det skide træls ved Nonthaburi Immigration ved 90 dage ED-Extension at skulle komme med en ny "Thai police clearance" hver 90 dag.

Bangkok lave aldrig kontrol det år tid jeg gik i skole der.

Nå tid til at se lidt NFL, og nyde en kold Pepsi Max Cheers

handy
Mukke skrev:

Hej Bade-dyr

Forstår godt hvad du siger, men forstår bare ikke, at folk finder sig i alle de nye regler, som en tilfældig ny chef kommer op med, for der er helt klare regler med hensyn til det ene eller andet visa, men det er jo nok derfor Thailand i fremtiden kommer til at skyde sig selv i foden..

Da jeg var på emigration sidste gang forlangte de pludselig ekstra kopier og andet ja de forlangte faktisk kopier af alle siderne i passet... Jeg nægtede for det var ikke hvad loven siger, men forbarmede mig over den stakkels pige, fordi som hun sagde... Jeg får problemerne og ikke du, så jeg tager lige de kopier som ham den nye forlanger...

Dette nægtede jeg og sagde... Jeg gør det med protest....

Tror ikke jeg skal gøre det samme næste gang... for jeg havde et lille møde..

Har set denne tråd... Alle falder på røven over ligegyldige ansatte og acceptere...

Det er jo nok derfor alle problemerne kommer op i dag..

Bare se næstkommanderende på Emigrationen i Jomtien.. Hu har sit eget kontor over for FriensShip hvor man uden problemer kan få et retirement visa uden problemer mod betaling nu af 11.000.- baht...

Det er jo bare svindel og humbug, og før nogen gør noget ved det, vil det jo aldrig ændres....

ja det er sku langt ude god lille extra indkomst...

moerk5002
handy skrev:

Mukke skrev:

Hej Bade-dyr

Forstår godt hvad du siger, men forstår bare ikke, at folk finder sig i alle de nye regler, som en tilfældig ny chef kommer op med, for der er helt klare regler med hensyn til det ene eller andet visa, men det er jo nok derfor Thailand i fremtiden kommer til at skyde sig selv i foden..

Da jeg var på emigration sidste gang forlangte de pludselig ekstra kopier og andet ja de forlangte faktisk kopier af alle siderne i passet... Jeg nægtede for det var ikke hvad loven siger, men forbarmede mig over den stakkels pige, fordi som hun sagde... Jeg får problemerne og ikke du, så jeg tager lige de kopier som ham den nye forlanger...

Dette nægtede jeg og sagde... Jeg gør det med protest....

Tror ikke jeg skal gøre det samme næste gang... for jeg havde et lille møde..

Har set denne tråd... Alle falder på røven over ligegyldige ansatte og acceptere...

Det er jo nok derfor alle problemerne kommer op i dag..

Bare se næstkommanderende på Emigrationen i Jomtien.. Hu har sit eget kontor over for FriensShip hvor man uden problemer kan få et retirement visa uden problemer mod betaling nu af 11.000.- baht...

Det er jo bare svindel og humbug, og før nogen gør noget ved det, vil det jo aldrig ændres....

ja det er sku langt ude god lille extra indkomst...

Det kontor overfor Friendship er lukket for et par måneder siden. Hende der havde det er ikke næstkommanderende på Immigrationen..... Hun stak af, om hun er blevet fundet ved jeg ikke.....

Mukke
Hej moerk

Der kan man bare se, for det var altid dette folk fortalte mig, når jeg var på besøg i Pattya fra det nordlige. Men kontoret har så eksisteret i det mindste, så noget er da rigtigt... Jeg kan huske for mange mange år siden, da var prisen for samme service 44.000.- bat mod det hun tog til sidst 11.000.- baht.. men men hun kunne da ikke lave sådan noget uden samarbejde med nogen på emigrationen, men det er jo Thailand, så alt er vel muligt.

moerk5002
Mukke skrev:

Hej moerk

Der kan man bare se, for det var altid dette folk fortalte mig, når jeg var på besøg i Pattya fra det nordlige. Men kontoret har så eksisteret i det mindste, så noget er da rigtigt... Jeg kan huske for mange mange år siden, da var prisen for samme service 44.000.- bat mod det hun tog til sidst 11.000.- baht.. men men hun kunne da ikke lave sådan noget uden samarbejde med nogen på emigrationen, men det er jo Thailand, så alt er vel muligt.

Uden at vide det konkret, så arbejdede hun sammen med immigrationen ved en grænseovergang til Cambodia. Har hørt hun skulle have noget familie der, så mon ikke de delte pengene.... Wink

Bade-Dyr
Latvian tourists arrested in Nong Khai for using fake visa stamps
December 14, 2014 8:10 am
A Latvian tourist was arrested at the First Thai-Lao Friendship Bridge border checkpoint in Nong Khai's Muang district at noon Saturday for using Thailand's exit and re-entry visa stamps.

Valentins Sevecs, 26, was arrested while leaving the kingdom for Laos. He entered Thailand for the first time on April 27 and later hired a firm in Pattaya to get a re-entry visa on June 25 but he did not know that both the exit and re-entry visa stamps on his passport were fake.

The Nation

Ja man skal passe på med at bruge de firma / agent.
Intet er sikkeret i smilet land, hvis man ikke selv klare det.

Spring til debat: