Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Besøg i Danmark
 Udskriv debat
visum til dk
Amagerdreng
Ja der skal.
Svaret på div spørgsmål.. Ganske let....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

zapper
GAMBIT skrev:

Lige et hurtigt spørgsmål:

Når en person skal udfylde en invitation og skal svare på hvornår Ansøger ankommer og afrejser - Skal der en præcis dato på her, for når man nu ikke har købt billetten endnu og derfor endnu ikke har præcis dato for dette.

Hvad har i gjort her ?

Punkt 4
https://www.nyida..._visum.pdf

Du angiver de datoer du vil have vedkommende til at rejse på. Når endelig visum kommer i pigens pas er der givet et vis spillerum til at du kan ændre datoerne, men der er stadig kun 90 dage til rådighed
eks.
Du angiver ankomst til 12.4 og hjemrejse til 10.7

i visummet vil der måske stå

ankomst 12.4 og hjemrejse 25.7, det betyder at der indenfor det tidsrum kan foretages et 90 dages ophold i DK.

ps. tastefejl rettet Wink
Redigeret af zapper d. 26/02-2015 16:02

GAMBIT
zapper skrev:

GAMBIT skrev:

Når en person skal udfylde en invitation og skal svare på hvornår Ansøger ankommer og afrejser - Skal der en præcis dato på her, for når man nu ikke har købt billetten endnu og derfor endnu ikke har præcis dato for dette.

Hvad har i gjort her ?

Punkt 4

Du angiver de datoer du vil have vedkommende til at rejse på. Når endelig visum kommer i pigens pas er der givet et vis spillerum til at du kan ændre datoerne, men der er stadig kun 90 dage til rådighed
eks.

ankomst 12.4 og hjemrejse 25.4, det betyder at der indenfor det tidsrum kan foretages et 90 dages ophold i DK.

Tak, men 12.4 til 25.4 ? mener du ikke 12.4 - 25.7 ?

GAMBIT
zapper skrev:

GAMBIT skrev:

Hvad har i gjort her ?

Punkt 4

eks.

ankomst 12.4 og hjemrejse 25.7, det betyder at der indenfor det tidsrum kan foretages et 90 dages ophold i DK.

ps. tastefejl rettet Wink

Ok tak for hjælpen Zapper - Jeg er ved at gå bag om dansen med alt det her dato nusseri, billet spekulation mm.

Det er vildt underligt at der skal være en dato for indrejse når de samtidig direkte fraråder at man har købt en billet i forvejen (de kunne godt beskrive det ligesom du lige har gjort)

Er allerede ved at være irriteret på DK inden jeg er taget afstedShock

Garanteret at det fly jeg kigger på med Norwegian d 7 Juni til CPH er fyldt op når vi den 7 Marts (3 mdr før ansøgning om visum) står i BKK og skal reservere billet og den så er dyr de andre nærliggende dage og så er det surt !

Nu ser vi Big eyes

zapper
Gambit

Lidt pudsig at du også har kig på den 7.juni for netop den dato har jeg hjulpet to venner med at bestille til deres kærester også med Norwegian, og så med hjemrejse 5. sep. Vi købte billetterne i december 2014. Jeg kan se de kostede 3717, det eneste tilvalg var 1 kuffert. Så prisen er uden mad og sæde reservation. Så kan du gøre en sammenligning hvad den koster i dag, her 2½ måned senere.

ps. kan se den 14 juni også er samme lave pris Wink

psps. har fået mail om at afrejsetidspunket er rykket fra08.50 til 09.20

pspsps Nu når du alligevel lander på Amager, så skulle du jo næsten besøge din ven LOL LOL

GAMBIT
Den koster i dag 3177 kr for 2 personer - jeg skal dog lige have noget bagage tilvalg til pigebarnet og mad + pladsreservation så det løber en smule mere op - men jeg gider ikke at rejse uden mad og uden fast plads så vi kommer til at sidde hver for sig Smile

Tænker at jeg i morgen tager ned og reserverer den tur/retur billet men hvor mange dage kan man holde på en billet ?

Jeg får desværre ikke tid til at besøge Amagermanden i denne omgang Smile

GAMBIT
Hvordan kan det være at i allerede havde købt billetter 6 mdr før ?? I er sikker på at det med Visum og alt går som det skal - eller har du flere tip og tricks ?

Atrox
Til alle jer, der skal søge visum første gang med jeres kæreste. Følg guiden og har i rent mel i posen (altså at det ikke er proforma forhold, eller lign.) Så kan i være helt rolige.

Lad være med at lyt til kloge folk som sudshakon der begynder at lege med bestemmelser, paragraffer og jeg ved ikke hvad, altid.

Eller folk som mener de har hørt noget og ved fra venner det er sådan og sådan.

Følg guiden, den er vidst stadig up to date fra da jeg skrev den Wink

Atrox
PS. sku da sjovt som i alle er fra svendborg.

Det er jeg også.

Mvh

Bjarke ;-)

GAMBIT
Atrox skrev:

Til alle jer, der skal søge visum første gang med jeres kæreste. Følg guiden og har i rent mel i posen (altså at det ikke er proforma forhold, eller lign.) Så kan i være helt rolige.

Lad være med at lyt til kloge folk som sudshakon der begynder at lege med bestemmelser, paragraffer og jeg ved ikke hvad, altid.

Eller folk som mener de har hørt noget og ved fra venner det er sådan og sådan.

Følg guiden, den er vidst stadig up to date fra da jeg skrev den Wink

Hej Atrox,

Jeg synes nu at Sudsakhon var mig til stor hjælp, så længe han holder det på et sprog som ikke er i paragraffer og hieroglyfer Smile

Jeg bruger skam din Guide men studsede bare over det med dato for ind/udrejse på invitationen for det er svært at sætte en dato når man endnu ikke har købt/reserveret billetten for netop at holde det åbent til man reserverer billet. Rækkefølgen burde så i stedet være at man reserverer billet og derefter får lavet invitation.

Det er nemlig ikke mig der inviterer men min kære moder så jeg kan ikke bare selv lave en invitation i taxaen på vej til VFS.

Fanden og hans pumpestok

Atrox
min rækkefølge er selvfølgelig ikke obligatorisk. Du må jo gerne sidde på nettet og kigge resjer, inden du logger ind med nemID og inviterer.

Det vigtige er bare alle punkterne er på plads, når i aflevere ansøgningen til VFS Smile

GAMBIT
Yes - jeg tror nu heller ikke der skulle være nogle problemer i noget Smile

Men det er stadig en gang knep !

Webmaster
GAMBIT skrev:
Jeg får desværre ikke tid til at besøge Amagermanden i denne omgang Smile

Stop nu de fortsatte drillerier i tide og utide.
Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
GAMBIT
Beklager - En undskyldning til Amagerdreng er på sin plads

GAMBIT
zapper skrev:

Gambit

Lidt pudsig at du også har kig på den 7.juni for netop den dato har jeg hjulpet to venner med at bestille til deres kærester også med Norwegian, og så med hjemrejse 5. sep. Vi købte billetterne i december 2014. Jeg kan se de kostede 3717, det eneste tilvalg var 1 kuffert. Så prisen er uden mad og sæde reservation. Så kan du gøre en sammenligning hvad den koster i dag, her 2½ måned senere.

ps. kan se den 14 juni også er samme lave pris Wink

Zapper

Jeg fik at vide at 7 Juni - 5 september som vi havde tænk os at bestille er på over 90 (91dage med udrejse dato)

man kan bruge denne til at tælle dage med
http://www.timean...2015&ti=on

Jeg har købt 7 Juni - 29 August
2 pers. Tur/Retur Direkte
Bagage tilvalg til konen begge veje
-plads reservation, - mad
I Alt: 33191 Thb / (6834dkk)

Med kursen fra Thb til Dkk er det jo et godt køb synes jeg Smile
Redigeret af GAMBIT d. 01/03-2015 08:19

zapper
# Gambit

Ja det har du ret i.

Nu bliver det spændende om ambassaden opdager det, for han har betalt billetten.

Men jeg husker han tog 5.sep fordi den var billigere end andre datoer.

tak for det gode link som straks er smidt ind i favoritmappen

Sunflower
Lav sol over Aarhus

ps. men wouw den 29.8 er godt nok også billig.Smile
Redigeret af zapper d. 01/03-2015 09:47

GAMBIT
Mon det er en god idé at dine venner får rykket hjemrejsen for et lille ekstra gebyr ?
Det er vel bedre end at blive nægtet adgang og så derefter begynde at rykke det.. Hmmm

Jeg gad ikke vente mere på at købe billetten før vi har fået Visum for priserne stiger bare stille og roligt.

Desuden så er der absolut ingen grund til at de skulle nægte Visum når man udfylder div krav og dokumentationer som der efterspørg.

zapper
Nej det har du ret i. Jeg har ringet til gutten og sagt det til ham.

Nej selvfølgelig skal din visa nok gå.

Jydekrebsen
GAMBIT skrev:

Jeg gad ikke vente mere på at købe billetten før vi har fået Visum for priserne stiger bare stille og roligt.

Desuden så er der absolut ingen grund til at de skulle nægte Visum når man udfylder div krav og dokumentationer som der efterspørg.

Hej synes lige jeg vil fortælle om mit forløb. Først og fremmest så gjorde jeg det samme som dig Gambit med hensyn til flybillet, jeg var i den specielle situation, at jeg gerne ville have hende med i samme fly som jeg allerede havde bestilt, så jeg hold lidt øje med prisen hver dag og den holdt sig på omkring de 9000,-, men for cirka 3 uger siden, steg den pludselig til 38000,- og dagen efter var den væk, shit tænkte jeg, så bliver det nok ikke muligt at vi kan følges af.
Så måtte jeg jo søge alternativer, og ja det kunne lade sig gøre, men det blev noget med at den ene af os skulle vente på den anden i flere timer når vi ankom til Billund, men så her for en uge siden, hvor jeg søgte igen igen, ja så dukkede 'min rejse' op igen, og så bestilte jeg den sgu bare :-)

Og nu er hendes visum så lige blevet godkendt for et par dage siden, så det er bare fedt.

Og der har ikke været nogen problemer, proceduren kort fortalt.
1. Jeg lavede en online invitation hvor jeg uploadede kopi af pas (siden med billede, plus alle sider med stempler) samt et billede hvor vi var sammen og skrev hvornår vi mødtes sidst, man skal ikke skrive noget om hvor længe man har kendt hinanden eller hvor man mødte hinanden første gang. Til sidst får man et invitations-ID, den sendte jeg til hende.
2. Hun udfyldte hendes ansøgning.
3. Gik på det nærmeste rejsebureau i Pattaya reserverede en flybillet og købte en rejseforsikring, det kostede 3000,- baht.
3. Jeg overførte 40000 baht til hendes konto.
4. Da pengene stod på hendes konto, tog hun til Bangkok med det hele, hun skulle så svare på et par spørgsmål om hvornår vi var sammen sidst (altså det som jeg skrev i min invitation), de spurgte hende så også hvor vi mødte hinanden, og her havde vi aftalt hun skulle sige på stranden. De har ikke kontrolleret oplysningen efterfølgende ved at spørge mig.

Så alt i alt, når man altså har prøvet det, så er det slet ikke så svært. Og jeg er også af den overbevisning nu, som andre er inde på, i den her tråd, at hvis kvinden ikke har nogle lig i lasten, dvs. kriminalitet eller måske gift 110 gange eller eller eller, så får de visum.

Så nu er det snart afgang, på onsdag, ned til varmen og være sammen med hende igen i lang tid, det bliver så fedt.

GAMBIT
Super Jydekrebsen - Det er dejligt at få visum bekræftet.

God ferie Wink

Spring til debat: